Skocz do zawartości

Ursus FPV Relacja z budowy


miksell

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obloty ZROBIONE!!!

 

Wnioski:

-Silnik za słaby.

-Skłon silnika trzeba było zrobić.

- Masa modelu do lotu tj: 2xlipol, i reszta ok 1.6 kg. z elektronika ok 1.8 kg.

- model jest bardzo wolny.

 

Wrażenia:

- ponieważ silnik jest za słaby model trzeba mocno wyrzucić. Nabiera prędkości i leci jak żyleta. Super stabilnie. Szybowanie bezszelestne i idealnie proste. Model radzi sobie dobrze przy średnim wietrze. Lądowanie idealne, model podchodzi do lądowania z bardzo małą prędkością.

Latałem z kamerą ( na razie tylko nagrywanie lotu) Niestety drgania od silnika przechodzą na obraz, który się trochę rozmazuje. Musze wymyślić jakieś nowe mocowanie kamery.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Mam problem z doborem silnika do URSUSA.

 

Model z aparaturą waży obecnie ok 1850g a masa może wzrosnąć do 2100kg.

Zastanawiam się więc nad dwoma silnikami do mojego regulatora 40A:

 

---->Ciąg ok 2500g

SILNIK 1

 

---->Ciąg ok 2000g

SILNIK 2

 

Nie ukrywam, że mam dylemat. Obecnie obloty ursusa robiłem na silniku 3530/14 Ray na śmigle 10x6 o ciągu wg. producenta 1000g (zmierzyłem i było ok 700g), model leciał opornie, ale leciał ;-)

Zależy mi na długim locie, jednak wolę lecieć na połowie gazu niż żyłować silnik na maxa.

Opublikowano

załóż silnik który podaję w instrukcji

cenowo super, wydolnościowo -conajmniej spoko ;)

ja ząłóżyłem celowo małe smigiełko żeby nie zżerał zbyt wiele prądu

jak będziesz chciał wydoić z niego większą moc - założysz większe śmigło

mój lata teraz na pół gwizdka-czyli ciąg w okolicy masy modelu (max pobór to o ile się nie mylę 18A)

Opublikowano

Obecny silnik przeznaczony jest do modeli 1 kg. Mój waży już ok 1.9kg ;-) W sumie to jak model mocno się wyrzuci to daje sobie rade. Jednak musi się rozpędzać ;-)

 

Zamówiłem silnik TurboJet o mocy ok 500W na 30A z przeznaczeniem do modeli 2.5kg. Powinno wystarczyć ;-)

Opublikowano

niestety temat nie jest prosty:

 

rodzaj i grubość profilu, katy zaklinowania,obciążenie powierzchni nośnej, opór czołowy, indukowany, usytuowanie silnika, wielość i sprawność smigla/silnika, naawer gładkość" skrzydeł...

-wszystko rzutuje na minimalna moc potzrebna do utrzymania lotu poziomego

Opublikowano

Z doświadczenia powiem, że dla trenerka powinien wystarczyć motorek o ciągu rzędu 20% ciężaru modelu, ale bez wiatru i tylko gładkie zakręty.

Opublikowano

Z doświadczenia powiem, że dla trenerka powinien wystarczyć motorek o ciągu rzędu 20% ciężaru modelu, ale bez wiatru i tylko gładkie zakręty.

Zapomniałeś o wznoszeniu :P

 

Ja w swoim LoRyderze mam cięciwe 27cm, rozpiętość 140cm- profil Clark Y

 

Model do lotu waży 1300g a silnik wg. producenta daje ciąg rzędu 900g.

Jest idealnie! :) Gruby profil nie pozwala na szybkie latanie i dynamiczne wspinanie. Bardzo ekonomiczny dzwoneczek którego numerka teraz nie pamiętam bo leży z modelem w piwnicy :)

 

Przerabiałem wagę 1400g w moim FPV trenerku z silnikiem 3536 1100 bodajże i wznoszenie było jak z procy. Tobie powinien też spokojnie ten silnik wystarczyć.

Opublikowano

Nie zapomniałem o wzoszeniu bo pytanie Cobry dotyczyło mi9n mocy do lotu poziomego

 

Kiedyś Hubert podał takie dane w wątku dotyczącym zapotrzebowania na moc dla napędów śmigłowych i turbin http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=20239

 

Swoje doświadczenie odnoszę do lotów modelem o masie 1 kg napędzanym speed 400 i baterią 7 x sanyo 500 AR model startował z ręki i trzeba było dobrze uważać (po ziemi chodziły wtedy dinozaury)

Opublikowano

Na pewno do lotu poziomego nie potrzeba mocnego silnika. Ja swoim Ursusem na obecnym silniku latam bez większych problemów, jednak przy starcie trzeba go bardzo mocno wyrzucić z ręki. Prędkość startowa zmierzona GPS wynosi ok 25 km/h.

Opublikowano

Do spokojnego lotu 120-150W na kilogram masy.Optymalnie 200W na kilogram.Ale moc i ciąg statyczny to nie wszystko,ważna jest także prędkość strumienia zaśmigłowego a więc odpowiedni dobór śmigła.

Miksell patrząc na twój silnik i jego parametry to nic dziwnego.Podają moc 340W ale chyba wyssali ją z palca.Teoretycznie,maksymalny prąd 30A x 11,1V =333W mocy pobranej x 80%(sprawność)=267W mocy wygenerowanej.Teoretycznie moc jest jak najbardziej adekwatna do twojej wagi (według mojego wskaźnika wagi1,3) ,tyle że śmigło 9x4,5(zalecane przy 3S)jest za małe do modelu o tych gabarytach i lecisz na "szelkach".Zmień na silnik który przy podobnej mocy może obracać większym śmigłem.

A w rzeczywistości ten motor nie osiąga więcej niż 200W chociażby ze względu na zalecany regulator 25A,czyli do modeli max 1000g.

Powinieneś zamocować np. coś takiego http://www.rc-modele.pl/silnik-bezszczotkowy-powerhd-hd3542-p-2698.html?osCsid=cb9b9ccdca63b59f04192489b4cee067

tym bardziej że to model do FVP i sprzętu z czasem też dojdzie.

Mierzyłem ten silnik i max prąd na śmigle 12x6 wynosi 56A przy zasilaniu 4S ale ja ciągnę na nim model o wadze 2,7 kg (Cessna C-37 która zaginęła i się odnalazła :) )

Opublikowano

Pomalowałem URSUSA. Niestety skończyły mi się spraye i w późniejszym czasie wykonam poprawki lakiernicze.

W modelu zamontowałem silnik TURBOjet 30A o mocy 500W (tak podaje producent) Śmigło 10x50.

Z taką konfiguracją odbyłem 3 loty.

- Start z ręki - model poleciał praktycznie pionowo

- Start z ziemi - oderwanie od ziemi przy ok 15km/h

 

Niestety był spory wiatr i miałem lekką kraksę ;-)

 

Na ten moment waga modelu z 2 lipolami tj:

1 lipol na zasilanie silnika serw itp + 1 na zasilanie elektroniki (kamera GPS itp) to ok 1640 gr. Myślę, że jest nieźle. Dalsze relacje z oblotów niedługo.

 

snc00327o.jpg Uploaded with ImageShack.us[/img]

snc00329.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

myślę, że Cobra pytał o ten konkretny model

Koledzy, mam na myśli ten konkretny model. Myślę nad tym modelem do lotów FPV, a przy dalszych lotach zapotrzebowanie na prąd to ważna sprawa.

Np. wiem, że moja obecna platforma FPV (hybryda Focus/EG Pro) potrzebuje do poziomego lotu bez utraty wysokości około 4,6 A (z pakietu 3s).

No ale żeby to określić należałoby polatać FPV z OSD, lub wrzucić na pokład logger.

Opublikowano

Dzisiaj Rozbiłem URSUSA...

 

Było tak:

Pojechałem latać na moje "lotnisko" Był spory wiatr. Ale skoro już byłem na lotnisku to czemu by nie polatać.

Wystartowałem. Wszystko było w porządku. Ursus dobrze radzi sobie z wiatrem. Niestety by latać w miarę energooszczędne trzeba lecieć wolno. Prędkość przy której Ursus nabiera siły nośnej przy wadze ok 1.64kg to ok 23km/h.

Nagle podczas lotu przy przechyleniu na prawo dostałem wiatr boczny i odpadło skrzydło. Złamaniu uległ bagnet łączący skrzydło z kadłubem (który chwilowo zrobiłem go ze sklejki która była za miękka) Model zwalił się na ziemię z wysokości ok 40m z prędkością ok 30km/h (dane z GPS) Co ciekawe spadając miałem jakieś tam minimalne sterowanie ;-)

 

Uszkodzeniu uległy:

- 2 bagnety łączące skrzydła,

- 1 skrzydło zostało pocięte przez śmigło

- silnik został oderwany od kadłuba

 

POZA TYM NIE BYŁO ZADNYCH INNYCH USZKODZEŃ !!!!

 

Ps:

Dzień wcześniej latając udało mi się wznieść na 150m i rozwinąć prędkość 60km/h ;-)

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Tak wię wykręcił jeden bagnet łączący skrzydło z kadłubem:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Pocięte skrzydło:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Sklejone skrzydło:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Co to znaczy minimalne sterowanie?

Swietnym pilotem nie jestem, ale skoro stery dzialaja to chyba modelu spadajacego z tak duzej wysokosci nie jest trudno wypoziomowac?

 

To skrzydlo bardzo pociete?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.