miksell Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Obloty ZROBIONE!!! Wnioski: -Silnik za słaby. -Skłon silnika trzeba było zrobić. - Masa modelu do lotu tj: 2xlipol, i reszta ok 1.6 kg. z elektronika ok 1.8 kg. - model jest bardzo wolny. Wrażenia: - ponieważ silnik jest za słaby model trzeba mocno wyrzucić. Nabiera prędkości i leci jak żyleta. Super stabilnie. Szybowanie bezszelestne i idealnie proste. Model radzi sobie dobrze przy średnim wietrze. Lądowanie idealne, model podchodzi do lądowania z bardzo małą prędkością. Latałem z kamerą ( na razie tylko nagrywanie lotu) Niestety drgania od silnika przechodzą na obraz, który się trochę rozmazuje. Musze wymyślić jakieś nowe mocowanie kamery. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Może po prostu wyważ śmigło bo inaczej co byś nie dał to będzie źle. A i co to znaczy że model szybuje bezszelestnie? Nie trzeszczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Bezszelestnie = bezszelestnie taka przenośnia Odnośnie drgań to mam wrażenie, że w silniku może być krzywa ośka... ;-) Trzeba to sprawdzić. Ale jutro ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Mam problem z doborem silnika do URSUSA. Model z aparaturą waży obecnie ok 1850g a masa może wzrosnąć do 2100kg. Zastanawiam się więc nad dwoma silnikami do mojego regulatora 40A: ---->Ciąg ok 2500g SILNIK 1 ---->Ciąg ok 2000g SILNIK 2 Nie ukrywam, że mam dylemat. Obecnie obloty ursusa robiłem na silniku 3530/14 Ray na śmigle 10x6 o ciągu wg. producenta 1000g (zmierzyłem i było ok 700g), model leciał opornie, ale leciał ;-) Zależy mi na długim locie, jednak wolę lecieć na połowie gazu niż żyłować silnik na maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 załóż silnik który podaję w instrukcji cenowo super, wydolnościowo -conajmniej spoko ja ząłóżyłem celowo małe smigiełko żeby nie zżerał zbyt wiele prądu jak będziesz chciał wydoić z niego większą moc - założysz większe śmigło mój lata teraz na pół gwizdka-czyli ciąg w okolicy masy modelu (max pobór to o ile się nie mylę 18A) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Obecny silnik przeznaczony jest do modeli 1 kg. Mój waży już ok 1.9kg ;-) W sumie to jak model mocno się wyrzuci to daje sobie rade. Jednak musi się rozpędzać ;-) Zamówiłem silnik TurboJet o mocy ok 500W na 30A z przeznaczeniem do modeli 2.5kg. Powinno wystarczyć ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Czy ktoś z Kolegów może mi odpowiedzieć na pytanie, jaka mimalna moc jest niezbędna do poziomego lotu bez utraty wysokości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 niestety temat nie jest prosty: rodzaj i grubość profilu, katy zaklinowania,obciążenie powierzchni nośnej, opór czołowy, indukowany, usytuowanie silnika, wielość i sprawność smigla/silnika, naawer gładkość" skrzydeł... -wszystko rzutuje na minimalna moc potzrebna do utrzymania lotu poziomego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Z doświadczenia powiem, że dla trenerka powinien wystarczyć motorek o ciągu rzędu 20% ciężaru modelu, ale bez wiatru i tylko gładkie zakręty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Tomek nie jestem pewien czy to Ty kiedyś zmaieściłeś takie zestawienie ile Wat na jaka masę i jaki typ modelu?... Cobra - jakby co - poszukaj w archiwum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Na wszelki wypadek podaję linka, ale myślę, że Cobra pytał o ten konkretny model, bo zasady to IMO zna doskonale. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=268526#268526 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Z doświadczenia powiem, że dla trenerka powinien wystarczyć motorek o ciągu rzędu 20% ciężaru modelu, ale bez wiatru i tylko gładkie zakręty. Zapomniałeś o wznoszeniu Ja w swoim LoRyderze mam cięciwe 27cm, rozpiętość 140cm- profil Clark Y Model do lotu waży 1300g a silnik wg. producenta daje ciąg rzędu 900g. Jest idealnie! Gruby profil nie pozwala na szybkie latanie i dynamiczne wspinanie. Bardzo ekonomiczny dzwoneczek którego numerka teraz nie pamiętam bo leży z modelem w piwnicy Przerabiałem wagę 1400g w moim FPV trenerku z silnikiem 3536 1100 bodajże i wznoszenie było jak z procy. Tobie powinien też spokojnie ten silnik wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Nie zapomniałem o wzoszeniu bo pytanie Cobry dotyczyło mi9n mocy do lotu poziomego Kiedyś Hubert podał takie dane w wątku dotyczącym zapotrzebowania na moc dla napędów śmigłowych i turbin http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=20239 Swoje doświadczenie odnoszę do lotów modelem o masie 1 kg napędzanym speed 400 i baterią 7 x sanyo 500 AR model startował z ręki i trzeba było dobrze uważać (po ziemi chodziły wtedy dinozaury) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Na pewno do lotu poziomego nie potrzeba mocnego silnika. Ja swoim Ursusem na obecnym silniku latam bez większych problemów, jednak przy starcie trzeba go bardzo mocno wyrzucić z ręki. Prędkość startowa zmierzona GPS wynosi ok 25 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Do spokojnego lotu 120-150W na kilogram masy.Optymalnie 200W na kilogram.Ale moc i ciąg statyczny to nie wszystko,ważna jest także prędkość strumienia zaśmigłowego a więc odpowiedni dobór śmigła. Miksell patrząc na twój silnik i jego parametry to nic dziwnego.Podają moc 340W ale chyba wyssali ją z palca.Teoretycznie,maksymalny prąd 30A x 11,1V =333W mocy pobranej x 80%(sprawność)=267W mocy wygenerowanej.Teoretycznie moc jest jak najbardziej adekwatna do twojej wagi (według mojego wskaźnika wagi1,3) ,tyle że śmigło 9x4,5(zalecane przy 3S)jest za małe do modelu o tych gabarytach i lecisz na "szelkach".Zmień na silnik który przy podobnej mocy może obracać większym śmigłem. A w rzeczywistości ten motor nie osiąga więcej niż 200W chociażby ze względu na zalecany regulator 25A,czyli do modeli max 1000g. Powinieneś zamocować np. coś takiego http://www.rc-modele.pl/silnik-bezszczotkowy-powerhd-hd3542-p-2698.html?osCsid=cb9b9ccdca63b59f04192489b4cee067 tym bardziej że to model do FVP i sprzętu z czasem też dojdzie. Mierzyłem ten silnik i max prąd na śmigle 12x6 wynosi 56A przy zasilaniu 4S ale ja ciągnę na nim model o wadze 2,7 kg (Cessna C-37 która zaginęła i się odnalazła ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Pomalowałem URSUSA. Niestety skończyły mi się spraye i w późniejszym czasie wykonam poprawki lakiernicze. W modelu zamontowałem silnik TURBOjet 30A o mocy 500W (tak podaje producent) Śmigło 10x50. Z taką konfiguracją odbyłem 3 loty. - Start z ręki - model poleciał praktycznie pionowo - Start z ziemi - oderwanie od ziemi przy ok 15km/h Niestety był spory wiatr i miałem lekką kraksę ;-) Na ten moment waga modelu z 2 lipolami tj: 1 lipol na zasilanie silnika serw itp + 1 na zasilanie elektroniki (kamera GPS itp) to ok 1640 gr. Myślę, że jest nieźle. Dalsze relacje z oblotów niedługo. Uploaded with ImageShack.us[/img] Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 myślę, że Cobra pytał o ten konkretny modelKoledzy, mam na myśli ten konkretny model. Myślę nad tym modelem do lotów FPV, a przy dalszych lotach zapotrzebowanie na prąd to ważna sprawa. Np. wiem, że moja obecna platforma FPV (hybryda Focus/EG Pro) potrzebuje do poziomego lotu bez utraty wysokości około 4,6 A (z pakietu 3s). No ale żeby to określić należałoby polatać FPV z OSD, lub wrzucić na pokład logger. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 dzisiaj tylko krótki filmik: start i lądowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miksell Opublikowano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Dzisiaj Rozbiłem URSUSA... Było tak: Pojechałem latać na moje "lotnisko" Był spory wiatr. Ale skoro już byłem na lotnisku to czemu by nie polatać. Wystartowałem. Wszystko było w porządku. Ursus dobrze radzi sobie z wiatrem. Niestety by latać w miarę energooszczędne trzeba lecieć wolno. Prędkość przy której Ursus nabiera siły nośnej przy wadze ok 1.64kg to ok 23km/h. Nagle podczas lotu przy przechyleniu na prawo dostałem wiatr boczny i odpadło skrzydło. Złamaniu uległ bagnet łączący skrzydło z kadłubem (który chwilowo zrobiłem go ze sklejki która była za miękka) Model zwalił się na ziemię z wysokości ok 40m z prędkością ok 30km/h (dane z GPS) Co ciekawe spadając miałem jakieś tam minimalne sterowanie ;-) Uszkodzeniu uległy: - 2 bagnety łączące skrzydła, - 1 skrzydło zostało pocięte przez śmigło - silnik został oderwany od kadłuba POZA TYM NIE BYŁO ZADNYCH INNYCH USZKODZEŃ !!!! Ps: Dzień wcześniej latając udało mi się wznieść na 150m i rozwinąć prędkość 60km/h ;-) Uploaded with ImageShack.us Tak wię wykręcił jeden bagnet łączący skrzydło z kadłubem: Uploaded with ImageShack.us Pocięte skrzydło: Uploaded with ImageShack.us Sklejone skrzydło: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiSon Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Co to znaczy minimalne sterowanie? Swietnym pilotem nie jestem, ale skoro stery dzialaja to chyba modelu spadajacego z tak duzej wysokosci nie jest trudno wypoziomowac? To skrzydlo bardzo pociete? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.