Skocz do zawartości

Ursus FPV Relacja z budowy


miksell

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Jakiś czas temu pojawił się pomysł zrobienia samolotu FPV. Początkowo w tym celu chciałem przystosować Cessnę Pelikana. Niestety okazało się, że model jest za mały a ze sprzętem za ciężki.

Przeszukując forum trafiłem na model URSUSA opracowany od podstaw jako platforma FPV przez Marka R. LINK DO TEMATU NA FORUM

 

Zakupiłem model i zacząłem go sklejać.

O modelu:

w całości z EPP. W zestawie znajdują się wszystkie wycięte części z EPP, sklejki oraz plastiku. Załączone są również listewki usztywniające skrzydło, pręciki szklane i węglowe oraz cięgna do lotek. Szerokość to ok 1.8m ;-)

Jako właściciel URSUSA musimy się zaopatrzyć w:

Klej UHU POOR ok 8 zł, klej poliuretanowy ok 14 zł, Klej Cyjanoakrylowy ok 14 zł, przyspieszacz do cyjanoakrylu ok 14 zł, klej żywiczny dwóskładnikowy ok 14 zł.

W sumie do ceny modelu musimy doliczyć ok 64 zł w klejach.

 

Po sklejeniu kadłuba model wygląda tak:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wnętrze olbrzymiej ładowni:

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Przednia wręga: Za nią widać kawałek EPP z wyciątą szparą w której będzie się mieścić odbiornik GPS

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Sklejanie górnej części poszycia:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Model skleja się bardzo fajnie, niestety kleje schną dość długo a co za tym idzie praca strasznie się wydłuża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli model chcesz użytkować zgodnie z przeznaczeniem czyli FPV to może postaraj sie o przeniesienie tematu tematu do odpowiedniego działu. Ogólnie życzę powodzenia w budowie i późniejszych dalekich lotów.

 

Model skleja się bardzo fajnie, niestety kleje schną dość długo a co za tym idzie praca strasznie się wydłuża.

Który schnie tak strasznie długo i ile to jest. :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byćmoże stosujesz złą technikę klejenia klejem UHU Por. prawidłowo robi się to w następujący sposób. Nakładasz cienką warstwę na obie powierzchnie klejone. Czekasz, aż klej wyschnie, czyli jakieś 5 minut. Następnie dociskasz klejone elementy do siebie, im mocniej tym lepiej, i w zasadzie gotowe. Nie ma szansy na poprawienie klejenia, bo taki "suchy" klej szybko wiąże.

 

Jeśli potrzebujesz wygiąć EPP to możesz mu nadać kształt przed klejeniem, np podgrzewając element suszarką lub szczególnie dobra dla EPP metoda, możesz go uformować nad parą wodną z wrzątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) przyjemnie jest patrzeć jak rośnie kolejne "dziecko" :)

 

życzę powodzenia w budowie ;)

 

baaardzo jestem ciekawy jak wyjdzie finalnie i na jakei barwy się zdecydujecie ;)

 

ps. wyedytuj proszę pierwszy post(wielkie zdjęcia- długo się ładuje i ciężko ogląda...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyedytuj proszę pierwszy post(wielkie zdjęcia- długo się ładuje i ciężko ogląda

Przyłączam się do mojego przedmówcy - fotki to dramat (chyba wrzucone prosto z aparatu).

Do zmniejszania, polecam programik IrfanView i będzie po sprawie (usuń te giganty i zapodaj te zmniejszone).

A tak poza tym - to ten model bardzo mi się podoba - może kiedyś .. (jak już się nauczę latać ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzejniki są dwa. To coś to nie niszczarka, tylko osuszacz powietrza. A zauważył ktoś cessnę w tle??? ;-)

 

Uzbrajamy skrzydła:

Najpierw obrysowałem kształt serwa, następnie naciąłem krawędzie nożykiem. Wewnętrzną część wytopiłem lutownicą. Efektem prac jest piękne gniazdo dla serwa ;-)

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Efekt końcowy zastanawiam się nad przykryciem serwa jakąś plastikową obudową ewentualnie cieniutką warstwą EPP

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Serwo zamontowane. Cięgno zlutowane.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Ster kierunku wykonany jak widać. Gniazdo pod serwo wycięte nożem i lutownicą. Nowością jest zastosowanie mocowania kulowego na serwie. Eliminuje to zbędne naprężenia w cięgnie ;-)

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj montowałem łoże silnika. Zgodnie z danymi od Marka kąty ustawiamy na 0.

Silnik jakiego użyję to RAY od Pelikana 3535. (koszt ok 112 zł) + regulator 60A (większy niż wymaga tego silnik)

 

łoże silnika skleiłem z 2 części za pomocą kleju poliuretanowego, następnie wywierciłem otwory na śrubę i ośkę.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Przygotowany kadłub do klejenia:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Wszysytko klejone na kleju poliuretanowym:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Międzyczasie pomalowałem skrzydła:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.