psioter5 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam wszystkich forumowiczów. Jako że nie mam co robić postanowiłem pobawic się w budowę silnika spalinowego, ost budowałem modelik i latający i wyszedł silnik parowy też działał więc pora na coś spalinowego. Na poczetek konstrukcja jak naj prostrza. moc ma być taka aby nie gasł pod obciążeniem małego koła zamachowego, jego pojemnosć powinna byc w okolicy 3-5cm sześciennych. dysponuję małą tokarką i innymi narzędziami. widzialem u Pana Janeczek piękne samy, po prostu cuda.Jeśli ktoś był by tak miły i poradził mi jak sie do tego zabrać lub podał jakiś pomocny link był bym bardzo wdzięczny.
Cimek Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 dziekójęZmień to bo Cię zjedzą :>. Co do wykonania silnika spalinowego nie jest to takie proste, jest to wręcz bardzo trudne, nie masz co brać się za taką robotę, Tokarką zrobisz parę rzeczy silnika, ale resztę to trzeba odlewać niestety...
psioter5 Opublikowano 1 Października 2010 Autor Opublikowano 1 Października 2010 A nie mógł bym frezować z kawałka?
meloow Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 a może jakiś lotniskowec kolega zbuduje napisz jakie masz dośwadczenie w metalurgi oraz jakimi maszynami dysponujesz ? i w jakim stopniu umiesz się nimi posługiwać
MASK Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Do wykonania prostych silników wystarczy Ci tokarka i kilka podstawowych narzędzi. Tutaj znajdziesz wszelkie informacje na ten temat, począwszy od doboru materiałów i dostępnych za darmo rysunków, poprzez wykorzystanie tokarki i innych narzędzi, do (opisanych krok po kroku) projektów: http://modelenginenews.org/ W zakładce Engines/Plans masz rysunki, w Engines/Projects - relacje z budowy silników, w Resources/How to? - opisy sposobów wykonania różnych elementów, itp. Plany silników znajdziesz też w książce W. Shiera "Miniaturowe silniki spalinowe", poszukaj też książki "Budujemy silniki do modeli latających" (Dziulak, Flach, Witkowski), są tam również plany wraz z opisami wykonania elementów silników. Przyjemnej lektury i powodzenia! EDIT: interpunkcja, uzupełnienie treści.
psioter5 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Opublikowano 2 Października 2010 posiadam tokarkę małą frezarkę i normalny warsztat. Z mam dyplom z dziedziny technik mechanik, posługuję si tokarką raczej w dardzo dobrym stopniu. dziękóję bardzo za abrdzo pomocny link.
karambolis8 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 nie masz co brać się za taką robotęJak nie spróbuje, to nie zrobi. Wiemy, że Ty na pewno nie zrobisz. napisz jakie masz dośwadczenie w metalurgi oraz jakimi maszynami dysponujesz ? i w jakim stopniu umiesz się nimi posługiwać Po co ma to pisać? Kolega nie potrzebuje twojego pozwolenia ani akceptacji.
kojot Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 A ja będę optymistą. Jeżeli jesteś świadomy swoich ograniczeń, a dajesz sobie radę z obróbką metalu, to powinieneś sobie poradzić. Choć pracy będzie dużo. W modelarni moi koledzy w wieku 16-18 lat wielokrotnie istotnie modyfikowali silniki - nowe tłoki, tuleje, głowice, dyski rozrządu. Dziś, gdy z wiedzą, narzędziami i materiałami jest lepiej można zrobić więcej. Pewnie największymi wyzwaniami są krater i wał korbowy oraz obróbka cieplno-chemiczna. meloow napisał/a: napisz jakie masz dośwadczenie w metalurgi oraz jakimi maszynami dysponujesz ? i w jakim stopniu umiesz się nimi posługiwać Po co ma to pisać? Kolega nie potrzebuje twojego pozwolenia ani akceptacji. Kolega nie potrzebuje akceptacji, ale skoro oczekuje porady, to meloow słusznie dopytuje się o szczegóły, choćby żeby dostosować poziom dyskusji. Kolega może, ale nie musi odpowiedzieć na zadane pytanie. Czyżbyś był następną osobą mająca kłopot ze zrozumieniem zasad dyskusji? I mylisz te zasady z zasadą działania automatu z Coca-Colą?
karambolis8 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Czyżbyś był następną osobą mająca kłopot ze zrozumieniem zasad dyskusji? I mylisz te zasady z zasadą działania automatu z Coca-Colą? Być może, ale post był bardziej wynikiem irytacji wypowiedziami w stylu "za trudne dla ciebie, po co to robić i w ogóle bez sensu, nie uda ci się". Cimek zaprezentował takie podejście ponad wszelką wątpliwość, a dlaczego się czepiłem meloowa? Dlatego: a może jakiś lotniskowec kolega zbuduje Co pozwoliło mi w taki a nie inny sposób zinterpretować następne pytanie.
meloow Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 za dzużo czasu przesiadziałem na tym i innych forach i wiem kto i jakie może zadać pytanie np. toczyła by się tu dyskusja na 200 postów a na koniec kolega napisałby że ma do dyspozycji mołotek, majzel i jedengo iglaka ! karambolis8 nie masz nic sensownego do napisania to nie pisz ja chętnie pomogę ale muszę wiedzieć że ten ktoś wykorzysta choć skrawek mojej pomocy.
psioter5 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Opublikowano 2 Października 2010 Drodzy forumowicze, proponował bym już zacząć rozmowę na konkretny temat ograniczeń w budowie. Z całej konstrukcji najbardziej obawiam się gaźnika gdyż jest on wykonany z małych elementów, czy nie było by lepiej sięgnąć po już gotowy gaźnik?
Janeczek Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Psioter5 - Naturalnie ,jezeli masz taka potrzebe do zbudowania silnika spalinowego to nie pytaj sie kolegow (ktorzy tak jak Meloow potrafia tylko sie wysmiac ) tylko poszukaj cos latwego na poczatek,skompletuj odpowiedni material i zrob cos fajnego ...no i oczywiscie nie zapomnij sie pochwalic ...jezeli chodzi o gaznik to wykonanie nie jest az tak straszne a oczywiscie mozna cos uzyc z gotowych rzeczy (np: MVVS -czesci sa jeszcze dostepne )...Karter tez moze byc zrobiony z calosci tak jak np .silnik WICHER z ksiazki p.Schiera ... Zycze powodzenia Janeczek http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5373 a moze takie cos Ci sie uda zrobic z Cox-a ?
armand Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Może na początek benzyna czy metanol jako paliwo - wypadało by się decydować acz nie koniecznie. Dobrą wprawką jest skorzystanie z gotowych zespołów tłok-cylinder, i jakaś wypasiona konstrukcja gwiazdy czy rzędowa.
psioter5 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Opublikowano 2 Października 2010 Piękny silniczek, Nie wiem na jakie paliwo bo nie wiem czym się różną te silniki, chciał bym na jakieś paliwo ogólnodostępne, jakiś alkohol lub coś podobnego lecz chce zapłon samoczynny a nie iskrowy.
baxter12 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Budowa silników to cała elitarna dziedzina modelarstwa. Może na początek zainteresujesz się bardzo prostymi silnikami spalinowym, takimi bocznymi gałęziami rozwoju techniki silnikowej. Może silniki o spalaniu zewnętrznym (flame eater), silnik stirlinga, albo silniki parowe... Prostsze w wykonaniu, ale bardzo efektowne no i czasem piękne. A z czasem może przyjdzie czas na V12... 40cm szesciennych pojemnosci... Pozdrawiam bartek
M52 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Akurat ostatnio oglądałem rysunki i opis Wichra w książce Schiera. To jest bardzo fajny i prosty silnik, a dodatkowo w tym króciutkim tekście zawarto wskazówki na temat pozsykiwania materiałów (wał można wykonać z zaworu "dużego" silnika). Nic nie trzeba odlewać, tylko zwykła obróbka skrawaniem. Mnie właśnie kusi ta budowa, ale raczej pod kątem rozwijania swoich umiejętności i możliwości warsztatowych. Właśnie kombinuję sobie planszajbę i wytaczadło. (...)wyszedł silnik parowy (...)Napisz coś więcej. Maszyny parowe bardzo mnie interesują, chociaż wciąż nie wyszedłem poza etap Wilesco.
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 psioter5, może na początek wartałoby zapoznać się z literaturą i teorią w niej zawartą, bo w momencie w którym pryznałeś się do zupełnego ignoranctwa w dziedzinie miniaturowych silniczków modelarskich vide cytat: Piękny silniczek, Nie wiem na jakie paliwo bo nie wiem czym się różną te silniki, chciał bym na jakieś paliwo ogólnodostępne, jakiś alkohol lub coś podobnego lecz chce zapłon samoczynny a nie iskrowy.to odechciało mi się jakiejkolwiek z Tobą dyskusji...a uwierz mi, że jest o czym dyskutować.
psioter5 Opublikowano 2 Października 2010 Autor Opublikowano 2 Października 2010 baxter12 jak napisałem wyżej silnik parowy zbudowałem, był to silnik z ruchomym cylindrem. Paweł Praus nie rozumiem twojego podejścia do sprawy, nie chcesz ze mną dyskutować bo mało wiem ale jak bym wiedział więcej to byś już chciał tylko zauważ że jak bym wiedział to ta dyskusja była by nikomu nie potrzebna bo ja nie szukam wymiany uprzejmości tylko informacji, np bardzo cenna informacją było dla mnie to że z zaworu można zrobić wał korbowy.
Gość Anonymous Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Tą oraz inne ciekawe informacje znajdziesz w literaturze, o której wspominał Marcin... Jak się już z nią zapoznasz i zaczniesz coś robić to wtedy zapraszam do dyskusji, ponieważ wcześniej to wedłg mnie czcze gadanie. I na tym z mojej strony na dziś koniec.
meloow Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 sorrki że się wtrące ale teraz widzice dlaczego zadałem na początku pytanie o wiedzie i naturalnie jak to już tu bywa kilka osób uznało że się wyśmiewam Paweł mnie też odrazu się to rzuciło w oczy, ale nie możemy zabronić koledzie budowy silnika modelarskiego ma chęci niech buduje i zdaje tu relacje a napewno bedzie to wartościowy temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.