Skocz do zawartości

samodzielne wykonanie silnika.


psioter5

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu kolegów wie jakie mam możlowości "wykonawcze" ale ja osobiście nie podjął bym się wykonania działającego silnika .Dlaczego ? ponieważ jest to sztuka dla sztuki :wink:

Nie chodzi już tylko o materiały ,obróbkę mechaniczną czy cieplno-chemiczną ,nalezało by włożyć mnóstwo pracy przy projekcie (rysunki )jak i obróbce .Młodym ludziom się wydaje że jak ma tokarkę to juz wszystko zrobi. Niektóre elementy (te dokładniejsze )wolę wykonać na wiertarce :wink: (takiej nieco większej i innej).Jak wszystkim najprawdopodobniej wiadomo jedna sztuka jest duzo ,duzo droższa niz spora seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Im dłużej trwa ta dyskusja, tym bardziej widać Twoje nieprzygotowanie do tego projektu. Daj sobie trochę czasu, i przejrzyj te materiały o których wspomniałem. Uzyskasz odpowiedzi na wiele pytań.

Jak idzie o wał, to musi być tak jak w projekcie. Zwróć uwagę, że ten otwór, to kanał olejowy, który zapewnia smarowanie wału korbowego.

 

BTW - przeczytaj regulamin forum i zmień avatar na zgodny z regulaminem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu kolegów wie jakie mam możlowości "wykonawcze" ale ja osobiście nie podjął bym się wykonania działającego silnika .Dlaczego ? ponieważ jest to sztuka dla sztuki :wink: (...)

Młodym ludziom się wydaje że jak ma tokarkę to juz wszystko zrobi.(...)

Jak wszystkim najprawdopodobniej wiadomo jedna sztuka jest duzo ,duzo droższa niz spora seria.

W amatorskich warunkach bardzo trudno byłoby zbudowac silnik dorównujacy współczesnym silnikom fabrycznym. Wymaga to przygotowania teoretycznego i dobrych warunków warsztatowych. Jednak budowa silnika dla samej frajdy z tego płynacej ma sens. Właśnie sztuka dla sztuki. W koncu wykonywanie modeli samolotów też nie ma wielkiego sensu praktycznego, a jednak ludzie to robią :wink:

 

Warto też pamietać, że zakup tokarki to dopiero początek wyposażania warsztatu i początek kosztów z tym związanych.

 

(...) PONAGLAM pytanie przy wykonywaniu silnika BOLLAERO 1.8cm? gdzie gaźnik nie jest nad wałem tylko z boku korpusu muszę drążyć wał i robić w nim otwór?

Musisz drążyć!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę zbudować silnik do celów kolekcjonerskich. Gaźnik wolał bym kupić bo nie wiem co mi wyjdzie, więc jakie są ceny używanych części?

Psioter jak Ty juz zdecydujesz sie na budowe tego WICHER-a z ksiazki to Ty mu jakiegos dokupionego gaznika tam nie wsadzaj ,tylko zrob jak w ksiazce bo inaczej wyjdzie Ci hybryda ktora nie bedzie kolekcjonerska ...

Jedynie jakbys robil wlasna konstrukcje to materialy wsadzaj jakie tam chcesz...nawet "fabryczne" gazniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... 75km i podniesieniu jego mocy do 135km w czasie tygodnia? ...

mam pytanie co do tego tekstu - czy masz jakiś dowód na zwiększenie mocy silnika - pomiar na hamowni chciażby? Pytam bo mój kolega na przykład zmienił sobie filtr powietrza w punciaku (na sportowy a jakże) i stwiedził, że mu z 10 koników po tej operacji przybyło...

 

Paweł Praus a moim zdaniem to wiesz tyle co ja :/ pytania konkretne były, lubisz mówić mi że jestem kiepski chwaląc się trójnikiem do nurkowania.

Bluźnisz, lecz wybaczam Ci bo sam nie wiesz co piszesz...

Dla przykładu załączę parę fotek wykonanych przeze mnie dupereli do silniczków:

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5403

mój rozpylacz leży na stole, oryginał w motorku

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5406

gardziel spod mojej ręki, rozpylacz zaadaptowany z MVVS-a - dziś latał i to całkiem nieźle

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=1489

takie rzeczy też robię i sporo innych typu głowice, piasty, kołpaki itd...

W swoim krótkim życiu miałem również okazję odwiedzić wytwórnię MVVS-a, mam też dobre dojścia do aktualnych wytwórców silniczków na Ukrainie więc np. kwestia chromowania tulei czy wydrążenia otworków wyważających w wale to w tej sytuacji pestka.

Zabierając się za budowę silniczka rozumiem, że masz dostęp do szlifierki narzędziowej, a takie tematy jak np. honowanie to masz w małym palcu...

Zaczynasz od :ass: strony, ale obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za fotki, szczególnie 1 jest bardzo mi przydatna. Nie będę stosował honowania, jest to dobre dla silników ,,perfekcyjnych,, to zwykły silnik ktory ma działaś a nie wykazywać się wielką mocą. i wiem że bez honowania się da. czemu koniecznie chcecie mnie sprowadzić do punktu że się nie da takigo czegoś zrobić? Powinniście mnie namawiać do prób, nawet jak mi nie wyjdzie to nie będzie to dla mnie jakieś straszne, po prostu się nie uda ale będę wiedział że prubowałem. jutro brat będzie w sklepie z kolorowymi i kupi mi troche alu durualuminium i innych metali.Do szlifierki narzędziowej mam dostęp bo kolega zawodowo na niej robi ale nie będę jej potrzebował.a co do autka było hamowane, 134.7km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psioter5 -oczywiscie serdecznie namawiam do sprobowania wykonania jakiegos (caly czas polecam ten z ksiazki p.Schiera) silnika ...juz Ci pisalem dlaczego ...

Aha , kupujac material na silniki musisz dokladnie wiedziec co kupic ,bo np: alluminium aluminium nie rowne (czy dural duralowi)

Najlepiej cos poszukac na zlomowisku ...czemu wysylasz brata ? idz sam w zlom ! napewno cos znajdziesz ...gdy ja dawniej wchodzilem na zlomowisko to juz mi wewnetrzna "natura" mowila co jest dobre a co zlom ...juz na pierwszy rzut "galki" widzialem setki "tlokow","karterow" i"walow korbowych" ...jezeli takiego "cos" nie masz no to droga do budowy silniczkow bedzie ciernista ,oj bedzie ...

 

Aaa Pawel ! fajny ten gaznik do Jaskuly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Musisz drążyć!

M52- czy wiesz co to za obróbka !!! (po cichutku przypomnę -elektroerozyjna)

 

".Do szlifierki narzędziowej mam dostęp bo kolega zawodowo na niej robi ale nie będę jej potrzebował"

na podstawie tej wypowiedzi twierdze ,ze dyskutujemy z kompletnym laikiem, który jeszcze dużo musi się jeszcze uczyć, ale oczywiście ideę popieram :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Musisz drążyć!

M52- czy wiesz co to za obróbka !!! (po cichutku przypomnę -elektroerozyjna)

Być może koledze chodziło o drążenie w rozumieniu dążenia do osiągnięcia zamierzonego celu.

A tak na serio to wał silniczka drążony w celu poprawienia wyważenia wygląda tak:

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5408

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie silnika o słabych parametrach i małej zywotności to żaden problem dla chcącego,Podstawa to tokarka ,wiertarka kolumnowa,materiał(stalPa6/9,pręty zeliwne brąz) ,rozwiertaki,docierak -jak zrobic jest w sieci pasty diamentowe i do dzieła ,ale jest to ekonomicznie nie uzasadnione aczkolwiek satysfakcja gwarantowana.Co można powiedzieć o tych co sami szlifują zwierciadła do teleskopów to geniusze ,a silnik to pikus przy tym.Na początek radzę takie coś -kup stary zurzyty silnik żarowy za grosze na allegro np.stary samochodowy i zrób mu szlif i dorób tłok np. z żeliwa jak to opanujesz to zrobienie całego silnika to juz nie bedzie stanowić problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jutro zaczynam budowe rakiety ktora bede mogl latac na ksiezyc.

 

Bardzo bawia mnie take tematy , ludzie bez nawet podstawowej wiedzy chca tworzyc rzeczy z ktorymi nawet bardzo dobre fabryki z wieloma inzynierami projektantami miewaja problemy?

Tak wlasnie jest z kolega ktory chce zbudowac silniczek.

 

Osobiscie pracowalem 3lata przy obrobce metali kolorowych , I jestem pewien kolego ze nawet dobrze nie znasz rodzji stali jakie wystepuja na rynku.

 

 

Mysle ze powinienes zaczynac od rys. tech. Z dokladnymi wymiarami pozniej policzyc lie potrzebujesz kasy na materialy + to co zniszczysz Bo zapewne nie masz 30 lat doswiadczenia na tokarce. Przemysl to dobrze ,ale osobiscie stadium skrzynke Piwa ze nie zrobisz nic.

 

 

 

Pozdrawiam Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eski jestes-nie powiem jaki..... Mam wyksztalcenie technik mechanik, zdalem technika z wynikiem bardzo dobrym, praktyka zawodowa 6 warsztaty szkolne 6,materialoznastwo5,nie chwalac sie co roku wygrywalem olimpiady techniczne wiec o co ci czloieku chodzi. nudzi ci sie zamiast napisac cos przytecznego to piszesz takie za przeproszeniem pierdoly.zbieraj kase na piwo, albo ne ten twoj wymarzony silnik rakietowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.