PICO Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Mam w sumie tylko trzy turbiny w tym dwie polskie,więc nie mam bardzo bogatych doświadczeń, ale to bardzo dobrze ,że istnieją inni producenci którzy chcą dorównać jakością i serwisem Jetpol-owi Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkar Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 ale to bardzo dobrze ,że istnieją inni producenci którzy chcą dorównać jakością i serwisem Jetpol-owi Pozdrawiam Piotr :) Gratuluje poczucia humoru Taki przekorny wpis moze przyniesc odwrotny skutek od zamirzonego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Od jakiegoś czasu dostępne są turbiny z funkcją tzw restartu (#389): https://www.youtube.com/watch?v=LxxFJec1ZWk Co do zasadności takiego rozwiązania zdania są podzielone. Może któryś z kolegów jest posiadaczem turbiny z takim rozwiązaniem i mógłby coś ciekawego napisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Fajne rozwiazanie bo teraz wystarczy kilka pęcherzyków powietrza i po temacie. martwi mnie tylko czas tekiego restartu. w niektórych sytacjach może okazać się bezużyteczna biorąc po uwagę walkę z cięzkim modelem bez napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Ach ta automatyka , coraz fajniejsze rozwiązania. Moim zdaniem przydatna rzecz. Byłem świadkiem jak koledze zgasła turbina po wykonaniu beczki w 19kg Lim-ie -2 na wysokości 30-40 m. Facet miał "jaja ze stali" i potrafił jeszcze tym klockiem szybując zrobić pełen krąg i podejść do lądowania, a na dodatek jeszcze "przewalił" cały pas i lądował 150m dalej. Nad pasem to miał jeszcze ze 100-120 km/h prędkości. Po prostu kozak . Gdyby posiadał taką automatykę spokojnie mógłby odpalić w powietrzu powtórnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 1 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Nowości firmy VSpeak do ECU JetCat z możliwością programowania z nadajnika http://www.vspeak-modell.de/en/ecu-converter/jetcat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurek_O. Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Bae Hawk silnik Jetpol GTM 100-oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 6 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Jurek może wskazane by było otworzyć nowy temat i tam umieszczać ciekawe filmy z modelami jetów Szacunek dla Włodka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Fotka dla pewnego kolegi niedowiarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawkar Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 To maleństwo obraca się z prędkością 170.000 obr/min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 To maleństwo obraca się z prędkością 170.000 obr/min Czy ktoś z kolegów wie coś na temat materiału, z jakiego wykonane są kulki w tym łożysku ? O technologii wykonania można jedynie snuć domysły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Czy ktoś z kolegów wie coś na temat materiału, z jakiego wykonane są kulki w tym łożysku ? O technologii wykonania można jedynie snuć domysły Kulki to azotek krzemu (Si3N4) , a bieżnie stalowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Kulki to azotek krzemu (Si3N4) , a bieżnie stalowe Dzięki . To tak poradzono sobie z wielkimi naciskami na bieżnię zewnętrzną od siły odśrodkowej (sorki - przyspieszenia dośrodkowego ) dużej masy kulki stalowej... Si3N4 pewnie jest ponad dwa razy lżejszy od stali. A jak się przedstawia sprawa żywotności takiego łożyska w tym konkretnym zastosowaniu ? Jak utrzymać umiarkowaną temperaturę bieżni, aby nie "zmiękły" ? Dla standardowej chromowej stali łożyskowej (dawne nasze ŁH 15 xx) to przecież zaledwie 120*C ... I jeszcze jedno mnie zastanawia : całą - dość sporą - siłę osiową ciągu przenoszą tu łożyska poprzeczne (takie, jak na obrazku właśnie), a one tego nie za bardzo lubią. Właściwsze do tego celu są łożyska kulkowe skośne, ale tu nie bardzo pasują jako pojedyncze - zmienna termicznie geometria maszyny utrudnia konieczne dla nich ustalenie luzu wzdłużnego. Czy jakiś sposób na ulżenie tym łożyskom w trudach przenoszenia nielubianej siły wzdłużnej próbowano stosować ? Jak podparte są wały dużych silników, gdzie ta siła jest rzędu setek kN (dziesiątki Ton) ? Z góry dziękuję za rozjaśnienie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Si3N4 pewnie jest ponad dwa razy lżejszy od stali. A jak się przedstawia sprawa żywotności takiego łożyska w tym konkretnym zastosowaniu ? Jak utrzymać umiarkowaną temperaturę bieżni, aby nie "zmiękły" ? Dla standardowej chromowej stali łożyskowej (dawne nasze ŁH 15 xx) to przecież zaledwie 120*C ... Si3N4 jest ponadto nieporowaty ,niemagnetyczny i nie koroduje (załącznik pdf) Jeśli chodzi zaś o żywotność to jest z tym różnie, w dużej mierze zależne jest to od warunków pracy turbiny (czystości otoczenia) i oczywiście odpowiedniego smarowania.Łożysko - 688 (firmy GRW) z postu #411 ma ponad 70 godzin pracy, natomiast to dwa posty wyże j- 608 (firmy GMN) jest całkowicie nowe. Temperatury w jakich pracują te łożyska nie są ekstremalne, producent łożysk podaje do 300 stopni C I jeszcze jedno mnie zastanawia : całą - dość sporą - siłę osiową ciągu przenoszą tu łożyska poprzeczne (takie, jak na obrazku właśnie), a one tego nie za bardzo lubią. Właściwsze do tego celu są łożyska kulkowe skośne, ale tu nie bardzo pasują jako pojedyncze - zmienna termicznie geometria maszyny utrudnia konieczne dla nich ustalenie luzu wzdłużnego. Przedstawione łożysko jest łożyskiem skośnym (wstępnie napinanym sprężyną) ,więc przenosi ono obciążenia złożone. Może to trochę rozjaśni: https://www.youtube.com/watch?v=d4_Jc4kRP54 bea.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Si3N4 jest ponadto nieporowaty ,niemagnetyczny i nie koroduje (załącznik pdf) Jeśli chodzi zaś o żywotność to jest z tym różnie, w dużej mierze zależne jest to od warunków pracy turbiny (czystości otoczenia) i oczywiście odpowiedniego smarowania.Łożysko - 688 (firmy GRW) z postu #411 ma ponad 70 godzin pracy, natomiast to dwa posty wyże j- 608 (firmy GMN) jest całkowicie nowe. Temperatury w jakich pracują te łożyska nie są ekstremalne, producent łożysk podaje do 300 stopni C Przedstawione łożysko jest łożyskiem skośnym (wstępnie napinanym sprężyną) ,więc przenosi ono obciążenia złożone. Może to trochę rozjaśni: https://www.youtube.com/watch?v=d4_Jc4kRP54 Bardzo dziękuję za fachowe informacje i cennego pdf-a. Nie sądziłem, że przy takich prędkościach i temperaturze można sobie pozwolić na znany i lubiany sposób likwidacji luzów . Postęp inżynierii materiałowej jest ogromny ... Si3N4 ponadto nie przewodzi prądu - nękająca większość silników elektrycznych zmora elektroerozji już nie straszna... Czy takie łożyska są dostępne na naszym rynku ? Przytoczone przykładowe typy/rozmiary są mi dobrze znane, producenci też... zaraz przekopię złoża wujka G . Są któreś godne polecenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2017 Czy takie łożyska są dostępne na naszym rynku ? Niestety Andrzeju, zakup tego typu łożysk (pojedynczych sztuk) nie jest wcale taki prosty. Oficjalny dystrybutor: https://www.albeco.com.pl/ Tu masz ceny netto: https://www.grw.de/en/products/ball-bearings/ball-bearings-for-model-building.html Jak dolar był tańszy to kupowałem w US bo taniej było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 Dość ciekawa pozycja rodem z Wren Turbines (współtwórca Mike Murphy) http://www.xicoyturbines.com/page2.html https://www.youtube.com/watch?v=sUoqDp-N5C8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Bardzo szybka akceleracja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Fajna turbinka. Mało pali - MW 44 170g vs 140g tutaj. Zaraz pewnie wyjdzie turboprop i heli. Jakoś byłem pewien, że Mike Murphy gdzieś wypłynie. Piękności. Robert, masz jeszcze jakiegoś WRENA? Kontaktowałeś się z Turbinesolutions (ex Wrenpowersystems)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi