robraf Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 w sumie od 17 lat są a rc pilot od 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Witam! Ponieważ zawody już za pasem i niektóre sprawy dopiero zaczynają się klarować (regulaminy itp.), konieczne jest kilka uściśleń. Zacznę od tego, że jako regulamin wg którego rozegramy ESA WWI na zawodach Mikołajkowych przyjmujemy prawie do końca przegłosowany i opracowywany przez Skidana o następującej treści: 1. Model Model musi być półmakietą rzeczywistego samolotu wojskowego (WIELOPŁATA - ilość skrzydeł > 1) wyprodukowanego do roku 1918 włącznie. Jeśli oryginał miał stałe podwozie lub pływaki model musi mieć takie także. Rozpiętość modelu jednosilnikowego: 700 – 860 mm Rozpiętość modelu wielosilnikowego: 700- 1000 mm Pozostałe wymiary wynikają z przeliczenia skali do rozpiętości z odchyłką +/- 3cm Materiał z którego wykonany jest model to wszelkiego rodzaju pianki typu: EPP, styropian, styrodur, depron. Nie wolno stosować wzmocnień natarcia, spływu skrzydła oraz stateczników żadnymi materiałami twardymi typu węgiel, szkło, drewno itp. Wolno stosować dźwigary i wzdłużne wzmocnienia kadłuba za pomocą prętów (listew) węglowych, szklanych lub wykonanych z innych materiałów. Model musi w całości być wykonany z "miękkiego" materiału. Zabronione jest stosowanie zacięć na natarciu, oraz innych materiałów ułatwiających cięcie taśmy, dotyczy to również wszelkiego rodzaju past, klejów, taśm. Natarcie musi być Czyste!!! 2.Silnik Silnik dowolny (szczotkowy lub bezszczotkowy) prądu stałego. Oś silnika nie może wystawać poza śmigło, tzn. śmigło montowane na kołpak lub na propsaver. 3. Zasilanie • Modele jednosilnikowe: Akumulatory max 15Wh (np.:11,1V*1350mAh /1000=14,98Wh lub 7,4V*2000mAh=14,8Wh) • Modele wielosilnikowe: Akumulatory max 28Wh (np.: 2*11,1V*1250mAh/1000=27,75Wh lub 11,1V*2500mAh/1000=27,75Wh) Uwaga!!! V*mAh/1000=Wh DO OBLICZEŃ NALEŻY WZIĄĆ ZNAMIONOWE PARAMETRY PAKIETÓW! 4. Śmigła Śmigła dowolne fabryczne, dobrane do modelu i silnika. 5. Waga modelu Jednosilnikowy min 200g max 550g Wielosilnikowy max 550g ??? 6. Taśma Długość taśmy 10m, szer. 1cm wykonana z bibuły (krepina). Zaznaczona na końcu(20-30cm) np. pisakiem lub innym kolorem taśmy 7. Strefa lotów Linia bezpieczeństwa musi być wyłożona przed rozpoczęciem lotów i obowiązuje aż do zakończenia zawodów. ------------------------- strefa lądowania 20m ----------------------------- ------------------------ linia bezpieczeństwa 2m--------------------------- ----------------------- -LINIA PILOTÓW 0 m----------------------------- -------------------------linia gotowości 5-8m------------------------------ --------------------------strefa widzów 10-15m---------------------------- 8. Loty Czas lotu wynosi 5 min. W czasie zawodów muszą odbyć się minimum dwa loty i finał. Każdy zawodnik zobowiązany jest do posiadania min.2 pakietów accu i powinien mieć możliwość zmiany kanału radiowego. Ilość zawodników w jednym locie min.2 i max. 7. Na 30s przed startem modele oraz nadajniki znajdują się przed linią pilotów, a zawodnicy i ewentualni pomocnicy na linii gotowości. Po sygnale dobiegają do modeli i wykonują start. Start modelu można wykonać „z ręki” lub z ziemi. Za start z ziemi zawodnik otrzymuje dodatkowe punkty. Czas lotu jest rzeczywistym czasem przebywania modelu w powietrzu podczas walki. W czasie walki zawodnik lub jego pomocnik może podjąć model w strefie lotów za zgodą sędziego bezpieczeństwa i zasygnalizowaniu innym zawodnikom. Jeżeli w czasie startu modelu taśma zostanie oderwana, skrócona lub zawinięta zawodnik jest zobowiązany do wylądowania i podczepienia nowej taśmy. Lądowanie po sygnale zakończenia walki i wykonane w strefie lądować premiowane jest dodatkowymi punktami. Uwaga 1. W przypadku deszczu pomocnik lub sędzia powinien znajdować się przy modelu i zobowiązany jest do ochrony taśmy przed zamoczeniem. Uwaga 2: Jeśli rozegranie zawodów w wyznaczonym terminie jest niemożliwe ze względów technicznych (duża liczba startujących, opady deszczu) dopuszcza się start większej ilości zawodników niż 7 w jednej walce pod warunkiem, że zostanie to ustalone przed rozpoczęciem zawodów. 9. Linia bezpieczeństwa. Przekroczenie linii może być zarówno, gdy model jest w powietrzu lub gdy porusza się na ziemi. Gdy model leci musi być wyraźnie cały po za linią. Na ziemi liczy się położenie silnika. Jeśli model ma kilka silników liczy się ten co przekroczył linię bezpieczeństwa. Za pierwsze przekroczenie linii bezpieczeństwa modelem podczas zawodów, pilot otrzymuje punkty karne. Po drugim przekroczeniu pilot otrzymuje punkty karne oraz musi natychmiast wylądować jeśli jeszcze leci i nie bierze dalej udziału w zawodach. Zachowuje swój dorobek punktowy zdobyty do czasu drugiego przekroczenia linii bezpieczeństwa. 10. Cięcie taśmy. Zawodnik, który utnie taśmę przeciwnika w powietrzu otrzymuje 100 punktów. Jeśli do modelu przyczepiła się taśma przeciwnika to stosuje się następującą zasadę: Cięcie wykonane na tej taśmie liczy się jako normalne cięcie i zawodnik, który tego dokonał otrzymuje 100p. Utrata takiej przyczepionej taśmy nie powoduje utraty punktów za ochronę. Liczą się cięcia taśm przyczepionych do modelu (nie już spadających). Jeśli podczas jednego ataku jest ucięte kilka taśm, lub kilka jest zrobionych na tej samej taśmie to liczy się tylko jedno cięcie. Jeśli atakujący samolot jednocześnie utnie taśmę przeciwnika i go strąci wskutek kolizji podczas tego samego ataku/nalotu cięcie jest liczone pod warunkiem, że samolot, który uciął taśmę może kontynuować lot. Jeśli spada/szybuje to nie ma punktów za to cięcie. 11. Zmiana modelu Zawodnik w czasie trwania walki nie może zmieniać modelu. Zmiana może nastąpić w następnej walce. Zawodnik może posiadać dowolną ilość modeli. W czasie trwania walki niedozwolona jest wymiana akumulatorów. 12. Punktacja Unikanie walki - 50pkt Przekroczenie liniji bezpieczeństwa – 200pkt Ochrona taśmy + 50pkt Obcięcie taśmy + 100pkt Obcięcie słupka +30pkt Start z ziemi +10pkt Lądowanie w strefie po sygnale końca walki + 10pkt Za każde 3sek.lotu +1pkt Kolizje 0 Uwaga: Punkty dodatkowe przyznawane są wówczas, jeśli lot trwał dłużej niż 10 sekund. Wszelkie inne zasady nie ujęte w tym regulaminie reguluje regulamin Aircombat WWII. Zwłaszcza dotyczy to bezpieczeństwa lotów i widzów. Jak widać nie dopuszczamy do startów w ESA WWI modeli jednopłatowców. Jest to spowodowane naszymi obawami o nierównej walce modeli wielo i jednopłatów przynajmniej do momentu braku jakichkolwiek ograniczeń wyrównujących szanse tych dwóch rodzajów konstrukcji. Na zawodach wprowadzone zostaną już cele naziemne w postaci słupków, za każdorazowe ścięcie słupka przyznawane będzie dodatkowo 30pkt. Konkurencja WWII zostanie rozegrana wg obowiązującego regulaminu. UWAGA!!! Modele w każdej z kategorii WWI i WWII będą podlegały podstawowym POMIAROM. Sprawdzana będzie waga i rozpiętość modeli. Urządzenie do pomiaru wagi będzie posiadało odpowiednią tolerancję także bez paniki proszę KONIECZNIE należy przygotować dokumentację do malowań modeli w postaci tablicy barwnej, zdjęcia lub opisu. Pozdrawiamy i zapraszamy na zawody! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Zakończenie Pucharu Polski ESA Daniel nam przypomniał, że nasze zawody są ostatnimi w tym sezonie. W związku z tym zostanie zamknięta klasyfikacja Pucharu Polski ESA 2010. Na wszystkich obecnych zawodników czekają dyplomy a dla najlepszej trójki puchary, zarówno w WWI i WWII. Także zapraszamy bo będzie ciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Panowie czy bierzecie pod uwagę inny termin? Jak się jeździ po Wrocławiu? Okolice Bełchatowa da sie przejechać, ale trzeba być upartym i gotowym na wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Cześć! Na dzień dzisiejszy zapowiedzi pogodowe są bardzo optymistyczne. Do końca tygodnia ma już nie padać, mrozik ma zelżeć. Zapowiadają też przejaśnienia. Dzisiaj w nocy trochę dosypało ale da się przejechać. Nie jest tak źle. Do końca tygodnia to już powinno być całkiem dobrze. Faktycznie na tym forum nie zamieściłem informacji. Zorganizowaliśmy drewno na ognisko, będzie też grill i dostęp do ciepłych napoi. Zadaszenie też jest na miejscu. Także będzie gdzie ogrzać ręce i naprawić model. Na dzień dzisiejszy nie ma zmiany terminu. No i nie wymiękać bo pucharki się niecierpliwią: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 tutaj prognoza: http://new.meteo.pl/php/meteorogram_map_coamps.php?ntype=2n&fdate=2010120200&row=142&col=74&lang=pl moja ostateczna decyzja co do bujanei się 300km zapadnie jutro -na razie jestem na "tak" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jeszcze jest jedna prognoza na którą Ja patrzę bo jest całkiem, całkiem: http://www.meteogroup.pl/pl/home/pogoda/pogoda-na-swiecie/pogoda-lokalna/miasto/48X18/wroclaw.html?cityID=48X18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Pucharki kuszą Dzisiaj musiałem trochę pokopać i najbardziej mnie martwiło nie to czy jechać ale czy zdążę w poniedziałek do roboty :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelikan1500 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Dla PIERWSZYCH TRZECH - pisemne USPRAWIEDLIWIENIA do PRACY z podpisami KOMISJI SĘDZIOWSKIEJ . :mrgreen: :rotfl: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 korci do walki;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 z ilością zawodników >40 przetestowane - da się :mrgreen: No chyba że będziecie mieli ponad 41. To nie wiadomo. chyba będzie ponad 41 :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Dla PIERWSZYCH TRZECH - pisemne USPRAWIEDLIWIENIA do PRACY z podpisami KOMISJI SĘDZIOWSKIEJ . :mrgreen: :rotfl: .Jeśli to nie wystarczy to NC1 ESA też się podpisze :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Witam! Pogoda zapowiada się świetna! Zawody rozpoczynamy o godzinie 10.00 na terenie restauracji ORLE GNIAZDO. Proszę przyjechać trochę wcześniej, o 9.45 ważenie modeli. Przypominam, że ważymy modele "gotowe do lotu" czyli z pakietami śmigłem itp. Zapraszamy !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Karol, z przykrością muszę odpuścić... -siła wyższa Kostucha dzisiaj zadziałała... :/ udanej imprezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 Kostucha dzisiaj zadziałała... Ktos umarł? Duch walki - chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 niestety nie duch walki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 No i po zawodach.Wielkie brawa dla tych,którzy przyjechali i dzielnie walczyli,jak również dla kibiców gorąco dopingujących powietrzne zmagania. I WŚ wygrał Janek Horodyski,II WŚ Michał Wdowikowski. Dokładne wyniki zawodów i wyniki Pucharu Polski podamy trochę póżniej jak oddtajamy. Duże podziękowania dla właściciela terenu p.Adama Biska i sponsorów nagród:firmom Modelesklep,Cyber-Fly,Aircombat modele EPP,VIP-Europa.Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Finalisci Mikołajkowych zawodów ESA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian06adik Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 gratulacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Wszyscy uśmiechnięci, więc pewnie mróz nie był tak duży Do zobaczenia we Wrocławiu na wiosnę 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.