Marcin K. Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Zdjęcie z niemieckiego forum Faktycznie, jest zaokrąglone. Tutaj też to widać. Ale chyba nei jest to tak bardzo "okrągłe" jak na tym zdjęciu co podałeś... http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2007-6/4/4872.jpg http://www.proctor-enterprises.com/photo_gallery/dr1/images/dr1-sketch2w.jpg
Irek M Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Chodzi o to, że listwa dolna kratownicy na całej długości jest "zakrzywiona" czy płaszczyznę spodu? Płaszczyzna jest prosta, a listwy praktycznie nigdy nie były proste jak strzelił tylko obłe bardziej lub mniej.
iwan19815 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2011 Jak tam, dzieje sie cos dalej? narazie nic:( materiał juz mam ale z dalszymi planami cisza,moze w tym tygodniu cos sie ruszy
Irek350 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Spróbowałem swoich sił w oklejaniu modelu folią. Nie wyszło najgorzej biorąc pod uwagę, że robiłem to zwykłym starym żelazkiem no i pierwszy raz w życiu. :| Wiem, wiem, nie jest to żadna rewelacja To lekkie zmarszczenie zostanie zlikwidowane. Za lekko dociskałem i po wycięciu folii okazało się że w tym miejscu klej nie chwycił. Świeci się jak psu .... . Pod światło widać każdą nierówność. Będę miał trochę wolnego, więc myślę że do końca przyszłego tygodnia dokończę oba stateczniki.
Marcin K. Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ja sobie jeszcze poczekam z oklejaniem. Prawdopodobnie będzie to folia o imitacji płótna. Trochę waży ale jeszcze porozmawiam ze starszymi w fachy czy warto.
Irek M Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Trochę waży ale jeszcze porozmawiam ze starszymi w fachy czy warto. Warto :!:
Irek M Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Tego typu modele nie mogą być niczym innym oklejone ;D Oczywiście w grę wchodzi jeszcze Koverall.
Marcin K. Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Nie mam Pojęcia jak tym się robi, nawet nie wiem jak to wygląda... Folią troche umiem kleić wiec z tą o imitacji płótna sobie poradze. A jak nie to 20km dalej mieszka kolega Pablo_433 więc mam wsparcie techniczne ze strony bardziej doświadczonego
iwan19815 Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 Miałem troche czasu wolnego wiec popracowałem troszke nad moim fokkerem zamocowane chwilowo na taśme samoprzylepną,musze jeszcze je troszke poszlifowac Tak się prezentuje całość Z oklejaniem poczekam aż bede miał skrzydła zeby je dopasowac i ewentualnie poprawić coś...
Irek350 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Zastanawiam się czy warto "wyażurować" ster kierunku? :roll: Ale nie zyska się za dużo na masie ( 2-5g ). No i nie wiem jak będzie ze sztywnością, teraz jest dość sztywny nawet bez oklejenia.
klaps6 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Ze sztywnością pewnie będzie ok, pamiętaj, że zysk 5g na ogonie daje pokaźne zyski w postaci komfortu lokowania wyposażenia, nie musisz walczyć o każdy gram na przodzie co przy niezbyt długim ramieniu przed SC będzie dla Ciebie ważne. [aby zrównoważyć te 5g z tyłu musisz dołożyć około 20-25g na dziobie lub przesuwać wyposażenie. Pozatym gram do grama...
mirolek Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Przez okres ferii wyłączyłem się z tego wątku a tu budowa idzie do przodu Świeci się jak psu ....Wrócę jeszcze do pokrycia, faktycznie zwykła folia wygląda nieciekawie na old_modelach. Zrobiłem ten sam błąd przy budowie Albatrosa, górę pokryłem oracover-em ze strukturą płótna a dół (w ramach oszczędności) oracover-em zwykłym - wyszło kiepsko i okropnie drażni ten połysk.Lepiej dołożyć trochę kasy i kilka gramów dla lepszego efektu :!: Ażurowanie SK to chyba dobry pomysł przy założeniu, że nie utraci sztywności. ms
Irek M Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Ażurowanie SK to chyba dobry pomysł przy założeniu, że nie utraci sztywności. Nie utraci, przecież to powinno być wykonane zupełnie inaczej - coś na zasadzie lamelowania. Odpowiednia grubosc balsy, rozpórki i jest OK.
Irek350 Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 ... coś na zasadzie lamelowania. Odpowiednia grubosc balsy, rozpórki i jest OK. Przepraszam, ale można prosić o jakiś rysunek poglądowy? :oops:
Deem Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Teraz przeczytałem temat i może niepotrzebnie się włączam ale… nie tylko stery ale i cały tył kadłuba zupełnie nie tak. Weźcie dosadnie to co Irek napisał nie tylko ze względu na wygląd, ale przede wszystkim na wagę. Pierwszowojenne samoloty mają bardzo krótki przód względem środka ciężkości i każdy gram na tyle kadłuba będzie się mścił ołowiem na przodzie. W swoim modelu (podobnym pod tym względem) poza akumulatorem na firewallu do wyważenia dołożyłem prawie 300gram ołowiu (skala niema ta sama). 3,5 kg do lotu przy tym wykonaniu... dobrze będzie jak skończy się kilogramem więcej.
Irek M Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Chodzi o tradycyjną metodę doklejania kolejnych kawałków listewek balsowych by słoje zawsze były wzdłuż; Tak wygląda powiedzmy półmakietowe wykonanie tego elementu w Nieuport 11, a tak wykonanie makietowe; O sztywnosć nie trzeba sie obawiać :?
Marcin K. Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 A to taka zamiana 8) Zobaczy się co da się zrobić... Tak żeby natarcie miało max 2mm grubości i było sztywne...
Irek M Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Tak żeby natarcie miało max 2mm grubości i było sztywne... no chyba żartujesz z tymi 2mm :?: :!: :idea:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.