Zbieg Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Witam Zacząłem już wycinanie części modelu. Jak coś posklejam to wrzucę zdjecia. Model JAK-9 i jego parametry. Rozpiętość 1360 mm Długość kadłuba z kołpakiem 1125mm Waga – założenie 1000 - 1100g Silnik Dualsky XM 2834CA-9 i śmigło 11x5,5 lub 12x6 Zastanawiam się nad serwami lotek – Tower Pro MG-90S 13g – metal I dwa takie serwa na ster wysokości. Jakie są wasze opinie o tych serwach? Na serwo kierunku mam już HS -82MG I co wydaje mi się ważne - model będzie miał podwozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 I dwa takie serwa na ster wysokości.Po co dwa? Połącz dwie połówki steru wysokości i napędzaj je jednym serwem. Rozwiązanie prostsze i lżejsze.Jakie są wasze opinie o tych serwach?Do tego typu modeli są O.K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 W moim kilogramowym Toto 7 mam wszędzie serwa tp mg90r. To w zupełności wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Witam SW będzie miał w tym modelu 460mm szerokości. Mam już takiego Jaka o rozpiętości 980mm i jedno serwo HS 55 nie wytrzymało. Model jest szybki. Dla bezpieczeństwa wolę zostać przy dwóch serwach Marcinie jak oceniasz swoje serwa.: czas reakcji i precyzja pracy oraz powrót do neutrum? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 HS-55 miało prawo nie wytrzymać, tak jak każde inne serwo, jeśli się systematycznie gania krety. Ja latam od 4 lat modelem, który ma statecznik poziomy o rozpiętości 460mm i mam do niego jedno serwo TP-90 i jakoś wytrzymuje. :roll: , ale może się nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Powiem ci ze dają rade. Prędkość w miarę ok jak na najtańszy sprzet. Ze 2 lata temu kupilem 10 szt i do dzis je uzywam. Przekładam tylko z modelu do modelu. W moim Toto 7, prawie kilogram żywej wagi, stery mam "troche" powiększone tak zeby lepiej sie szalało. U mnie powierzchnia steru wysokosci wynosi ok 33dm2. Idzie szaleć. Te serwa maja tylko niecale 1.5kg/cm. Jak masz watpliwosci co do tych serw, i troche wiecej grosza na wydaniu to mozesz dla bezpieczeństwa dac cos mocniejszego. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Witam Kesto skoro latasz takim modelem 4 lata to masz zdecydowanie większe doświadczenie od mojego i dla mnie się zdecydowanie znasz W takim razie pozostanę przy jednym serwie na wysokość i dobrze bo serwo od SW i SK będzie zamontowane w ogonku Dziękuję za opinie. Kupię serwa TP i model będzie tańszy Ja jeszcze niestety czasami ganiam krety, może nie cały czas, ale się zdarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Dobrze rozumiem, na akrobata ponad 1,3m serwo 10gramowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Witam Dobrze rozumiem, na akrobata ponad 1,3m serwo 10gramowe? Moje pytanie dotyczyło serw TowerPro MG-90S - 13g -metal i raczej takie chcę zastosować na SK i SW. Mój model ma powiększone lotki więc do nich będą takie same serwa. Jak by tu powiedzieć Jak-9 to jest myśliwiec z II wojny światowej i mój trzeci model w nauce latania po EG i takim samym JAK-u o rozpiętości 980mm. To bardzo fajny samolot do dalszej nauki latania, ma dosyć znaczny wznios skrzydeł i w locie jest przewidywalny. Z pierwszego jestem bardzo zadowolony - teraz przechodzi naprawę skrzydła po sezonie nauki latania. Tu są zdjęcia Jaka http://www.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=YAK-9&lr=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=t_8dTdG9GYLMswb9mLDMDQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CCEQsAQwAA&biw=1366&bih=580 W tym modelu przewiduję trochę zmniejszyć wznios skrzydeł - może da się bardziej poszaleć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 U mnie powierzchnia steru wysokosci wynosi ok 33dm2To model ma 3 metry rozpietości?Serwo Tp wytrzyma bez problemu.Do tej pory żadne nie uległo uszkodzeniu.Teraz mam takie w Cessnie 1,85m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjery Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Jeśli chodzi o serwa TP to mam kilka, większość to SG-91R i MG-90. W sumie około 15szt. MG-90 raz trafiło się od razu wadliwe. SG-91R zamontowane miałem w Insomniacu, dawały radę bez problemu, po około 20-25 godzinach pracy w jednym z nich padł silnik. Do lotek powinno wystarczyć 2xMG-90S. Na kierunek czy wysokość to raczej MG-90 lub MG-16R bym założył. Opinia moja na temat tych serw jest jak najbardziej pozytywna, w żadnym z nich nie posypały się tryby, zdecydowanie lepiej sprawują się niż Hitec HS-55, gdzie na 7szt jedno działa do tej pory, chyba jest z jakiejś limitowanej serii, bo wypracowało ze 100h ;D , a inne tylko kilka. Co do trzymania parametrów, to do moich konstrukcji są jak raz, więc wystarczające, modele moje nie mają jakichś tam super osiągów, przez co i serw drogich nie trzeba. Jest jedno "ale" w tym wszystkim, aby nie było za wiele "ach" i "och", Insomniac II z serwami Futaba S3115 lata zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobiecki Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Czołem Zbieg ! Super, że budujesz kolejnego Jaka, to chyba najładniejsze samoloty II WW. Przy tej wielkości i jeszcze jak rozważasz możliwość chowanego podwozia to motorek nie będzie za skromny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Marku bardzo optymistycznie podchodzisz do wagi.Przy tych gabarytach to wagę podałeś dla pustego modelu.Chyba że wydłubiesz go ze styropianu tak jak poprzednika. Przydały by się jakieś zdjęcia,bo samolot zacny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Witam Optymistyczne podejście do wagi wynika z doświadczeń z poprzedniego modelu, który wyszedł troszkę ciężki JAK-9 rozpiętości 980mm do lotu waży 800g - akumulator 1800mAh 3S powierzchnię skrzydła i sterów zaprojektowałem więkrzą o około 30% Model jest szybki ale lata się nim bardzo przyjemnie - na tyle go polubiłem że buduję drugi więkrzy. Czy podwozie będzie chowane zobaczymy. Silnik rzeczywiście wydaje się trochę mały ale zobaczę jak wyjdzie z wagą kiedy skończę budować kadłub. W razie czego mam w szufladzie rezerwowy AXI 2814/20. Już powiękrzyłem mostek pod silnik żeby ten mocniejszy też pasował. Konstrukcja modelu jest mojego pomysłu, którą już mój synek przećwiczył w modelu Hawker Huricane - rozpiętość 980mm aku 1300mAh 3 serwa HS 55 i waga do lotu około 600g. Rafał nauczył się latać tym Hawkerem I model jest cały do dziś. Zdjęcia wstawię tylko, na razie szukam opisu na forum jak to zrobić! W skrócie kadłub to lekka konstrukcja ze sklejki balsy i styroduru, pokryta depronem i zalaminowana jedną warstwą tkaniany 45g/m2. Rdzeń skrzydła ze styroduru pokryty jedną warstwą laminatu w worku próżniowym. Krawędź natarcia z balsy. Lotki wzmocnione balsą. Stery będą ze styroduru wzmocnionego balsą i pokryte laminatem. Skrzydło jest przykręcone do kadłuba dwiema lub trzema śrubami plastikowymi średnicy 5mm. Akumulator będzie 3S 2200mAH lub dla mocniejszego motorka 3S 2500mAH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam Nareszcie mogłem troszkę czasu poświęcić na klejenie Jaka I tu są efekty mojej pracy http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6024 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6025 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6026 Chyba będę musiał od razu większy motorek zamontować? Zobaczymy jak wyjdzie z wagą :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ster kierunku raczej nie będzie działał w tym układzie steru wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam Ster kierunku raczej nie będzie działał w tym układzie steru wysokości.Masz na myśli blokowanie SK przez SW? W jaku-9 oś obrotu SK jest pochylona do przodu, ponad to, z ze zdjęcia nie widać dobrze ale będzie jeszcze listwa doklejona z tyłu, której jeszcze nie wkleiłem :wink: EDIT.: Wojtku masz rację. Listwa troszkę mi odsunie SK w tył, ale niestety za mało :oops: Teraz to dokładnie sprawdziłem. Popełniłem knota w planach i teraz będę musiał coś z tym zrobić :evil: Na razie myślę tylko o zmianie kształtu SW. Model nie miał być makietą, ale żałuję że dopiero teraz to wyszło. Dziękuję że to zauważyłeś i napisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Wystarczy że zmienisz kształt SW przy Sk i będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbieg Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Witam Też o takiej zmianie myślałem. Inne rozwiązania będą wymagały dużo czasu i pracy, a ja niestety czasu mam mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjery Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Wygląda że najsensowniejsza przeróbka steru wysokości to taka jak kolega wyżej zaproponował. Mam jakieś plany Yaka9 i tak to jest rozwiązane, nie ma tu napędu kierunku, ale łatwo dorobić. http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6029 Warto też zobaczyć ten link klik . Nie mam jeszcze warbirda, chyba pora na takiego ptaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.