Skocz do zawartości

Problem z wysokimi obrotami silnika


daniello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nabylem silnik firmy TurboJet, nie pierwszy tej marki i na pewno nie ostatni.

Silnik teoretycznie powinien miec zastosowanie do trenerow o masie do 2,5 kg, w zwiazku z czym jego sila ciagu wynosi ok. 1-1,5 kg (tak przewiduje). W specyfikacji znalazlem informacje, iz zalecany jest regulator 30 A, czyli taki, jaki uzywam.

 

Chcac sprawdzic, czy silnik jest sprawny zamontowalem go na moja mini-hamownie. Jako akmulator posluzyl mi li-pol 7.4V 1500 mAh (w pelni naladowany).

Kiedy rownomiernie i powoli zwiekszalem obroty, silnik dzialal bez zarzutu. Ale gdy gwaltownie chcialem je zwiekszyc do 100 %, silnik obracal sie tak, jakby przepustnica otwarta byla na 30 % swoich mozliwosci.

 

Czy jest to wina zbyt malego regulatora? Moj Instruktor twierdzi, ze 30 A to zbyt malo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Czy jest to wina zbyt malego regulatora? Moj Instruktor twierdzi, ze 30 A to zbyt malo.

Twój instruktor ma całkowitą rację...przynajmniej w części, że to mało. To nawet zbyt mało przedstawinych faktów byśmy mogli cokolwiek powiedzieć. Podałeś tylko ogólnie nazwę silnika i żadnego konkretu więc skad mozemy wiedzeć czy owe 30A to za mało lub za dużo... Specyfikacja silnika podaje ile max A pobiera na jakim pakiecie i śmigle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem odpowiedz na moje pytanie. Otoz w silniku przy gwaltownym dodawaniu gazu wystepuja bardzo duze opory statyczne (procz dynamicznych), ktorych regulator 30 A nie wytrzymuje.

 

I podobno w nim wlacza sie blokada zabezpieczajaca przed przeciazeniem, ktora ogranicza obroty.

 

WNIOSEK: Jestem zmuszony zainwestowac w regiel 50 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilałem z 3s 2200mah 20c przy śmigle 9x6 a regiel 30 zawsze dawał radę.

Musiał dać radę przy wyższym napięciu.

gwaltownym dodawaniu gazu wystepuja bardzo duze opory statyczne

Z czego to wnioskujesz?

Pamiętaj jeszcze o jednym ,że osiągi katalogowe uzyskasz dopiero przy 4S .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w błędzie.Spróbuj na 3S.Jeżeli jest przystosowany do 4S to będzie działał bez zarzutu.Będzie niższy prąd.

Totalny błąd który może kosztować utratę silnika, regulatora lub pakietu!!

 

Nie ma żadnej mowy w waszej dyskusji na temat śmigła. Zachowując to samo śmigło im wyższe napięcie TYM ZAWSZE WIĘKSZY PRĄD! I to nie byle jak większy - śmigło przewidziane dla 2s niemal pewne że zabije jedno z wyżej wymienionych rzeczy na 4s a nawet na 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Spróbuj bez śmigła jak będzie tak sam to sprawdź wszystkie kable.W opisie silnika powinno pisać ile maksymalnie pobiera "A" .Jak pobiera maksymalnie 40A to zastosuj regulator 40A.Ja myślę że to wina zbyt niskiego prądu tzn.silnik przy maksymalnych obrotach pobiera więcej "A" niż daj regulator :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mialem wiele czasu, ale poszperalem troche w Internecie i bardzo podobne silniki na wielu stronach sklepow modelarskich maja zalecany regulator 40 A lub nawet min. 40 A. Wiec nie bede juz probowal i sprawdzal, bo moze znowu regulator spale jak w pazdzierniku, tylko zaczne rozgladac sie za wiekszym niz 30 A. Dziekuje wszystkim za poswiecony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.