daniello Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Witam. Nabylem silnik firmy TurboJet, nie pierwszy tej marki i na pewno nie ostatni. Silnik teoretycznie powinien miec zastosowanie do trenerow o masie do 2,5 kg, w zwiazku z czym jego sila ciagu wynosi ok. 1-1,5 kg (tak przewiduje). W specyfikacji znalazlem informacje, iz zalecany jest regulator 30 A, czyli taki, jaki uzywam. Chcac sprawdzic, czy silnik jest sprawny zamontowalem go na moja mini-hamownie. Jako akmulator posluzyl mi li-pol 7.4V 1500 mAh (w pelni naladowany). Kiedy rownomiernie i powoli zwiekszalem obroty, silnik dzialal bez zarzutu. Ale gdy gwaltownie chcialem je zwiekszyc do 100 %, silnik obracal sie tak, jakby przepustnica otwarta byla na 30 % swoich mozliwosci. Czy jest to wina zbyt malego regulatora? Moj Instruktor twierdzi, ze 30 A to zbyt malo.
Cimek Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Powiedz jeszcze jedną rzecz ile pakiet ma C,czyli maksymalny prąd rozładowania i druga sprawa czy na owej hamowni miałeś założone śmigło?
Irek M Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Czy jest to wina zbyt malego regulatora? Moj Instruktor twierdzi, ze 30 A to zbyt malo. Twój instruktor ma całkowitą rację...przynajmniej w części, że to mało. To nawet zbyt mało przedstawinych faktów byśmy mogli cokolwiek powiedzieć. Podałeś tylko ogólnie nazwę silnika i żadnego konkretu więc skad mozemy wiedzeć czy owe 30A to za mało lub za dużo... Specyfikacja silnika podaje ile max A pobiera na jakim pakiecie i śmigle.
daniello Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 Oczywiscie ze smiglo bylo zalozone (dokladnie to 9x6 firmy TowerPro). A co do aku, to jak mowilem 7,4 V, 1500 mAh, 20 C.
kesto Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 7,4 V, 1500 mAh, 20 C.No i wszystko w temacie.
daniello Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 Znalazlem odpowiedz na moje pytanie. Otoz w silniku przy gwaltownym dodawaniu gazu wystepuja bardzo duze opory statyczne (procz dynamicznych), ktorych regulator 30 A nie wytrzymuje. I podobno w nim wlacza sie blokada zabezpieczajaca przed przeciazeniem, ktora ogranicza obroty. WNIOSEK: Jestem zmuszony zainwestowac w regiel 50 A.
Jedrula Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Można prosić link do silnika bo mam TurboJeta 30A zasilałem z 3s 2200mah 20c przy śmigle 9x6 a regiel 30 zawsze dawał radę.
daniello Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 To jest silnik TurboJet C3536 KV 1250. Jest jeszcze drugi silnik C3536, z tym ze obroty (KV) wynosza 910. Mozliwe ze ten sprawdza sie w polaczeniu z regulatorem 30 A, ale ja kupilem ten o wiekszej liczbie obrotow.
f-150 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 zasilałem z 3s 2200mah 20c przy śmigle 9x6 a regiel 30 zawsze dawał radę.Musiał dać radę przy wyższym napięciu.gwaltownym dodawaniu gazu wystepuja bardzo duze opory statyczneZ czego to wnioskujesz?Pamiętaj jeszcze o jednym ,że osiągi katalogowe uzyskasz dopiero przy 4S .
daniello Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 Oczywiscie, no ale nawet przy aku 7.4 V gwaltownie podkrecajac obroty regulator nie wytrzymuje. Wiec nawet boje sie myslec, jak zareagowalby ten regiel przy czterocelkowym li-polu
f-150 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Jesteś w błędzie.Spróbuj na 3S.Jeżeli jest przystosowany do 4S to będzie działał bez zarzutu.Będzie niższy prąd.
marcin133 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Jesteś w błędzie.Spróbuj na 3S.Jeżeli jest przystosowany do 4S to będzie działał bez zarzutu.Będzie niższy prąd. Totalny błąd który może kosztować utratę silnika, regulatora lub pakietu!! Nie ma żadnej mowy w waszej dyskusji na temat śmigła. Zachowując to samo śmigło im wyższe napięcie TYM ZAWSZE WIĘKSZY PRĄD! I to nie byle jak większy - śmigło przewidziane dla 2s niemal pewne że zabije jedno z wyżej wymienionych rzeczy na 4s a nawet na 3s.
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Tak, dokladnie. A dlatego ze silnik jest przystosowany do aku o liczbie cel 2-4, pomyslalem ze lepiej zaczac testy od mozliwie najmniejszego napiecia.
baxter12 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 A przyszło ci do głowy przetestować bez śmigła?
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ja slyszalem ze bez smigla nie nalezy bawic sie silnikami, ale szczerze nie wiem czy to prawda- nie sprawdzalem.
Jedrula Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ja slyszalem ze bez smigla nie nalezy bawic sie silnikami, ale szczerze nie wiem czy to prawda- nie sprawdzalem. _________________ Jak podstawa tego twierdzenia jeśli można wiedzieć. Może chodziło o spaliny.
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Kiedys czytalem, ze nie powinno sie uzywac silnika bez obciazenia, czyli smigla. Ale czy tyczy sie to elektrykow, czy spaliniakow- nie wiem. Po prostu bez smigla staram sie zadnego silnika nie odpalac.
Jedrula Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Spalinowego na pewno. Elektryki nie raz odpalałem bez śmigła, jeden chodził 1h z przerwami i nic się nie stało. Ale to tylko moje doświadczenie. :!:
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Spróbuj bez śmigła jak będzie tak sam to sprawdź wszystkie kable.W opisie silnika powinno pisać ile maksymalnie pobiera "A" .Jak pobiera maksymalnie 40A to zastosuj regulator 40A.Ja myślę że to wina zbyt niskiego prądu tzn.silnik przy maksymalnych obrotach pobiera więcej "A" niż daj regulator :wink:
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Co prawda nie mialem wiele czasu, ale poszperalem troche w Internecie i bardzo podobne silniki na wielu stronach sklepow modelarskich maja zalecany regulator 40 A lub nawet min. 40 A. Wiec nie bede juz probowal i sprawdzal, bo moze znowu regulator spale jak w pazdzierniku, tylko zaczne rozgladac sie za wiekszym niz 30 A. Dziekuje wszystkim za poswiecony czas.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.