Skocz do zawartości

Spalony turnigy


jarro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3885 ,a własciwie miałem bo dziś się spalił . śmigło z jakim latałem ma rozmiar 8/6 ,model waży 980 gram ,regiel turnigy 40 amperow .Jak dlugo można latać tym silnikiem na pełnym gazie? ,bo mój trzydziestu sekund nie wytrzymał . Pakiet na którym latam to 3s 2200 .Do tej pory myślałem że silniki te powinny wytrzymywać prądy pobierane przez dedykowane smigła ,ale chyba jestem w błędzie ?? A może turnigy to kiepskie silniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory myślałem że silniki te powinny wytrzymywać prądy pobierane przez dedykowane smigła

Czyli ile, czym się kierowałeś montując takie śmigło?

 

Pewnie recenzjami na stronie HK i specyfikacją. Chyba też bym tak postąpił.

Niby ludziska zakładają do niego nawet śmigło 10x6 co jest trochę naciągane ale jest też opis przygody jak się spalił na śmigle 8x4. Reklamuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie recenzjami na stronie HK i specyfikacją.

Różnie to bywa z informacjami z internetu, trzeba je jednak filtrować (vide nasze forum :lol: ).

A sam rozmiar śmigła, bez parametrów zasilania, zupełnie nic nie mówi.

Np; silnik jakiśtam, zasilanie 2-4 lipol, sugerowane śmigła 7x4 do 9x6 - trzeba jednak mieć wyczucie, że jak 7x4 to 4s, a 9x6 to raczej 2s, nie wspominając o drobiazgu typu zawyżanie parametrów przez producenta/sprzedawcę :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wspominając o drobiazgu typu zawyżanie parametrów przez producenta/sprzedawcę

Z moich ostatnich obserwacji wynika, że producent podaje raczej zaniżone parametry co bardzo mnie cieszy :mrgreen: . oczywiście mówię o moich silnikach.

Swoją drogą to już proponowałem jakiś kącik lub pod dział - o naszych testach konkretnych silników. myślę, że sporo by sie tego zebrało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podczas wyszukiwania informacji o maksymalnym poborze pradu i zalecanym regulatorze pewnego silnika firmy Ray spotkalem sie z tym, ze max prad na wszystkich stronach internetowych w specyfikacji wynosil 30 A, zas w zaleznosci od sklepu zalecane byly regulatory od 25 do 40 A.

nie pozostaje nic innego jak samodzielne dokonywanie pomiarow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nic nie mierzyłem kupiłem go na allegro ,domyślałem się że śmigło 8/6 może ten silniczek przedwcześnie skasować ,nawet lecąc czułem że za chwilę się skończy . Czy wattemetr mógł by mi pomóc w uniknięciu takich wypadków w przyszłości ?Jakoś tak mam zawsze pokusę wyśrubować możliwości silniczka . Ale w tym przypadku sprzedawca nie podał jakie należy zastosować śmigło oraz jaki prąd maksymalny do tego silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich ostatnich obserwacji wynika, że producent podaje raczej zaniżone parametry co bardzo mnie cieszy :mrgreen: . oczywiście mówię o moich silnikach.

Swoją drogą to już proponowałem jakiś kącik lub pod dział - o naszych testach konkretnych silników. myślę, że sporo by sie tego zebrało.

Pewnie zależy to od producenta. Akurat używam tylko tanich chińskich silników z Hobbyking i niespecjalnie mnie zaskoczyli in plus :lol:

Raczej ledwie dotrzymują danych z opisu.

Często kupuję 2-4 identycznych silniczków i bywa, że się po prostu różnią, ale to są raczej wpadki typu "czarna owca" - jeden bardzo odstaje od reszty (oczywiście ma gorsze parametry).

 

A konkretne testy można chyba zamieszczać tutaj (ja wszystko mam w swoich relacjach z budowy poszczególnych modeli i sam zaglądam do nich w razie potrzeby, bo nie sposób spamiętać, ale nie jestem pewien, czy wyszukiwarka forum znajduje te dane :oops: ).

 

Edit

Koledzy jarro i danieloo, tak na szybko - nie tylko prąd max, ale przy jakim zasilaniu to się odbywa; czyli moc włożona ma znaczenie (P=UxI) a ona zalezy z jednej strony od tego co zakładamy jako obciążenie (rozmiar śmigła), a z drugiej od tego czym zasilamy (parametry i rzeczywista wydajność naszych akumulatorów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Różnie to bywa z informacjami z internetu, trzeba je jednak filtrować (vide nasze forum :lol: ).

... nie wspominając o drobiazgu typu zawyżanie parametrów przez producenta/sprzedawcę :?

No tak, tu się zgadzam. Sprawdzić warto zwłaszcza że dla tego rozmiaru silnika śmigło 8x6 + LiPo3s rejestrowano wartości graniczne pobieranej mocy i prądu (35A, 350W).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na potwierdzenie mych słów dzisiejsze smutne doświadczenie:

- silnik

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6614

- pakiet

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8932

 

Jak widać producent proponuje śmigło 9x3,8 E wskazując pobór 15 - 20 A i moc 180 W. Mnie na śmigle GWS 8x4 więc mniejszej średnicy wskazało ...25A i 302W przy ciągu ponad 900g - byłoby więcej ale już tak gwizdało smigło, że nie próbowałem więcej.

Myślę, że przy śmigle 9calowym pobór znacznie przekroczyłby 25A

Doświadczenie smutne bo odkreciły się wkrety robaczkowe i urwałem nitki jednego z przewodu - nie wiem czy to da sie naprawić bez przewijania, nie robiłem tego nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a gdybym zastosował coś takiego http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=266 zwiekszyłbym bezpieczenstwo silnika w czasie lotu ? , no i do jakiej temperatury może nagrzać się silnik ??

Nie ma potrzeby aż takich dokładnych pomiarów - palec wystarczy :D

Jak grzeje się ponad miarę, czyli silnik jest gorący, to sygnał że coś nie tak.

A dla magnesów neodymowych graniczna temperatura, jaką wyczytałem w necie to 80 °C i usmażyłem tak magnes w inrunnerze.

Natomiast pomiar pobieranego prądu to wymóg minimum przy jakichkolwiek zabawach z elektrykami.

 

Jak widać producent proponuje śmigło 9x3,8 E wskazując pobór 15 - 20 A i moc 180 W. Mnie na śmigle GWS 8x4 więc mniejszej średnicy wskazało ...25A i 302W przy ciągu ponad 900g - byłoby więcej ale już tak gwizdało smigło, że nie próbowałem więcej.

Myślę, że przy śmigle 9calowym pobór znacznie przekroczyłby 25A

Z Twojego punktu widzenia to dobrze, że silnik pobiera większy prąd od dopuszczalnego nawet na mniejszym śmigle :shock:

Pomijam fakt, że te dane producenta są pisane beznadziejnie, bo co to za sugerowanie śmigła bez napięcia; ale rozumiem, że my sobie zakładamy że to dla zasilania z 3S lipol.

 

Dla mnie to akurat bardzo źle, bo:

- kupiłem 4 dokładnie takie silniczki (potrzebowałem takich do 200W) :evil:

- kupiłem do nich 4 regulatory 20A :evil:

- kupiłem śmigła 8x4 :evil:

- kupiłem 4 lipole 3S2200 (te się zawsze przydadzą)

No i jak będą takie, jak Twoje, to :ass: blada i dziękuję za takie zaniżanie parametrów przez producenta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patent Huberta z pomiarem palcem jest stosowany w wielu dziedzinach .

Jeśli coś ma więcej jak 55stopni Celsiusza to większość ludzi nie jest w stanie utrzymać na tym palca a pow 60 stopni każdy człowiek czuje już ból oparzenia .

Może śmieszne ale dokładne i działa zawsze niezależnie jaka jest temperatura otoczenia .

 

Tak się sprawdza na szybko temperaturę elektroniki , silników elektrycznych itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert - moja wypowiedx nie była na zbyt powaznie ale odpowiedz sam czy nie ucieszyłbyś się: kupiłes silnik o max prądzie 36A, przeznaczony jest do 4cel max. Sprzedający podaje, że na 4s przy śmigle 12" silnik pobiera ileś tam A dając 1,5 kg ciągu statycznego. Teraz Ty robisz pomiary na 3s - bo na takim pakiecie będziesz latał - a silnik pobierając owe max 36 A daje ciąg 2,2kg :!: :?: Ja z tego akurat cieszę się bardzo bo przy max poborze i mniejszym pakiecie niż podano ciąg jest większy - znacznie - niż podano...

Ale z dzisiejszego experymentu nie jestem zadowolony ...

W jednym masz rację; własciwie do przy jakim pakiecie jest prąd max, który podają? Jesli silnik z mego linka ma pobierać max 15A to według mnie pobierać powinien tyle zarówno na 3s i 2s. Oczywiście śmigło większe na 2s powinno wygenerować owe 15A. Ale w praktyce tak nie jest bo możemy sie tylko domyślać czy sugerowane śmigło 9" jest na 3s czy 2s - silnik 1600kV czyli raczej szybko obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to spróbowałem silnik TP2108-21T z śmigłem GWS 8x4 HD brał 11A,zmiana na śmigło też 8X4 ale TP i prąd wyszedł 20A .

Prawie DWA RAZY tyle, przy śmigłach o tym samym skoku.

Trzeba więc przy opisie podawać jakie śmigło, bo jak widać różnice bywają kolosalne :mrgreen:

Może dlatego silnik się spalił .Z tego powodu używam cęgów do mierzenia prądu żeby choć zorientować się czy regulator wytrzyma nie mówiąc o silniku.

PS ostatnio mimo to sfajczyłem( dym i smród) silnik od halówki ,a ten dalej dobrze działa.

Nie wiem jak długo wytrzyma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można kupić takie cęgi do mierzenia prądu? A może lepiej to http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=78 . Nabyłem własnie taki silnik http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076 i testowałem na nim smigło 8/6 i 10/5 na żadnym się bardzo nie grzał .Czy ten silnik dałby radę na smigle 8/8 ?No i jaki maksymalny prąd może osiągnąc ten silnik z pakietem 3s 2200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie DWA RAZY tyle, przy śmigłach o tym samym skoku.

Aż nie do wiary, albo skok któregoś to ściema, albo może z silnikiem coś się stało niezależnie od śmigła. Sprawdzałeś może kolego Marianie takie konfiguracje na innym silniku? Zgadzam się z Tobą, że różne śmigła, różne wskazania, ale żeby aż o 100% to zdumiewające, choć nie podważam broń Boże Twoich pomiarów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.