wojcio69 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Wreszcie uporałem się z silnikiem i pakietem akumulatorów. Ostateczne na chwilę obecną wyposażenie to: - silnik Turnigy C3530 1400kV - śmigło trójłopatowe 8x4 - regulator Turnigy Plush 60A BEC 3A - serwa 4x Tower Pro SG 91R - pakiet zasilający Zippy Flightmax 3S 2650mAh 20C Serwa niestety wystają i głębiej się nie da ich schować, znaczy się trochę się da ale i tak będą wystawać więc nie przerabiam. Kupię tylko większe osłony na serwa. Nie wykluczone, że docelowo będą mniejsze pakiety np. 1800mAh ale nie mogą być wymiarowo większe jak obecne Flightmax, czyli 137 x 43 x 17mm. Ostatecznie mogą być grubsze, z 17mm do max. 20mm. Wagi do lotu jeszcze nie znam, bo muszę pobawić się z wyważeniem, narazie wyszło 980g. Dzięki za sugestie, podpowiedzi i wskazówki. Teraz tylko pozostało oczekiwanie na pierwszy lot, choć o lot się nie martwię, bardziej obawiam się startu z wody i lądowania na niej. Plan jest prosty, maksymalnie rozpędzić model na wodzie i jak sam się nie poderwie lekko pomóc mu sterem wysokości. Lądowanie możliwie jaknajbardziej płasko. Ustawiłem klapolotki więc... Może pokuszę się jeszcze o zrobienie lotek a te które są przerobię na klapy.
Irek M Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Wykorzystaj śnieg nie czekając az puści. Ja tak swoją łodzią zaczynałem; najpierw wyczucie jak zachowuje siena różnych prędkościach w ślizgu, a potem próby oderwania od ziemi. Na końcu już pełen lot.
wojcio69 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Irku i tak muszę czekać. Brak śniegu. Sceneria za oknem bardziej przypomina późną jesień lub bardzo wczesną wiosnę. Po wielkim śniegu ani śladu.
Irek M Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Napisałem to bo na drugim forum pisałeś, że czekasz aż zniknie jedno i drugie. Ale, że gdzieś posiałem hasło do tamtego to piszę tu. Ale, ale pojutrze dopiero luty się zaczyna - babcia mówiła idzie luty szykuj ciepłe buty :rotfl: więc tego ustrojstwa jeszcze będzie pod dostatkiem. Warto.
Wojtass_nt Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Napisałem to bo na drugim forum pisałeś, że czekasz aż zniknie jedno i drugie. Ale, że gdzieś posiałem hasło do tamtego to piszę tu. Ale, ale pojutrze dopiero luty się zaczyna - babcia mówiła idzie luty szykuj ciepłe buty :rotfl: więc tego ustrojstwa jeszcze będzie pod dostatkiem. Warto. Nie był bym taki pewny tego porzekadła :/ U mnie cały czas 10cm śniegu a już zapowiadają odwilże i żadnych opadów śniegu co najmniej do 14 lutego. W poniedziałek i wtorek nawet 10C na plusie.
wojcio69 Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 Pogoda za oknem jaka jest każdy widzi ICON na szafie leży i się kurzy a ja w wolnych chwilach rozmyślam czy wystartuje z wody czy nie. Przeczytałem post jaki zamieścił Dj. w sprawie przeróbek swojego Twin Star'a i... Zdjąłem z szafy ICON'a, skrzynkę z narzędziami, wziąłem do ręki skalpel i zacząłem rżnąć (a może rrznąć - wstawcie na forum jakiś autokorektor błędów). No bo tak sobie pomyślałem, że jak przy lądowaniu pozwala wylądować z mniejszą prędkością, to przy startowaniu pozwoli oderwać się od wody też przy mniejszej prędkości (wychylenie dwustopniowe, stopień 1 ok. 30 stopni, stopień 2 ok. 70 stopni). Ale żeby nie było tak pięknie to zawsze coś musi popsuć idylę. No i mam problema a może rozterkę. Te wycięte lotki mocować na zawiasach zeszlifowując ich krawędź natarcia z dwóch stron pod kątem 45 stopni czy zeszlifować ją tylko od dołu na całej szerokości pod kątem 45 stopni i mocować na taśmie klejącej na górnej powierzchni skrzydła? Jak na taśmie to jakiej, bo chyba zwykła przeźroczysta ze sklepu z artykułami biurowymi się nie nada. A tak całkiem nieśmiało zagadnę czy ktoś nie ma na pozbyciu kabla Y 30cm, bo chętnie bym przygarnął, ewentualnie mogę wymienić na dwa przedłużacze 30cm.
Irek M Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Ale o co chodzi :?: Zrobiłeś klapy i te dwa stopnie wychylenia własnie ich dotyczą, czy klapolotek :?: Obojętnie czy zeszlifujesz od góry i dołu w "szpic" czy tylko od dołu do owych 45stopni. Zwykła tasma przezroczysta nadaje się ale nie każda z nich jest klejąca. Mam jakaś która bardzo słabo trzyma, jest szeroka jak te kolorowe do pakowania. Więc moze lepiej wybierz jakąś markową. Ale jesli przyklejasz lotkę taśmą to koniecznie z dwóch stron; od góry gdy lotka jest w neutrum, a następnie wychylasz ją całkowicie na skrzydło aż położysz ją i drugi raz taśmę dajesz na to zeszlifowane pod kątem 45st miejsce. Możesz jeszcze kawałek natarcia lotki odciąć i przykleić trójkąt balsowy.
wojcio69 Opublikowano 21 Lutego 2011 Autor Opublikowano 21 Lutego 2011 Wychylenia dotyczą klap. Lotki będą na kablu Y, klapy tyż.
Irek M Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Wychylenia dotyczą klap. Tak sie domyślałem ale tak się przejąłeś tym rżnięciem, że zapomniałeś wspomnieć o klapach :mrgreen:
wojcio69 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Opublikowano 23 Lutego 2011 Parce nad ICON'em A5 dobiegły końca. Tak jak pisałem wcześniej nie obyło się bez drobnych przeróbek a jak będzie się sprawdzać w locie... Opiszę po pierwszych startach. Przy oglądaniu zmień rozdzielcość z 360p na 720p HD.
Depesz Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Cześć. Model ma wszystko jak należy, ale wychylenia powierzchni sterowych (nie licząc SW) są zbyt duże. Pomyśl jeszcze nad spowalniaczem serwa kalp.
wojcio69 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Przemku jeszcze na aparaturze nie ustawiałem wychyleń. Zapewne jakiś D/R na lotki pójdzie. Z tym spowalniaczem, to fajna sprawa, bardziej realistycznie się wówczas one wychylają ale czy do tego modelu warto.
pawel66 Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Poza tym że wygląda to ładniej nie ma szarpnięcia po otworzeniu klap.
wojcio69 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Zaiste Pawle prawdę piszesz ale czy do tego modelu warto? Może jak będzie ładnie latać i bezstresowo lądować i startować, to i takowy spowalniacz zainstaluję a i oświetlenie może tyż. Najpierwej musi to coś wystartować z wody, wylądować na niej i sprawić mi tym przyjemność.
Irek M Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Trochę nie rozumiem użycia tego spowalniacza biorąc pod uwagę, iż "wypuszczanie" klap następuje płynnie. Przecież to nie podwozie gdzie jest tylko pozycja ON/OFF. W np. Opticu 6 klapy obsługuję suwakiem. Chyba, że posiadasz jakiś starszy nadajnik :mrgreen:
wojcio69 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Irku używam Sanwy RDS 8000 i klapy mam na 3-pozycyjnym przełączniku.
Eryk Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Wojtku, jeśli możesz, to domiksuj do klap ster wysokości. Model nie będzie wtedy gwałtownie się podrywał po ich wypuszczeniu.
wojcio69 Opublikowano 24 Lutego 2011 Autor Opublikowano 24 Lutego 2011 Spokojnie, będzie domiksowane, zmiksować jeszcze chyba będę musiał gaz ze sterem wysokości ale te wszystkie miksy i D/R wyjdą w tzw. "praniu". Teraz to sobie mogę to poustawiać tak "na oko".
Irek M Opublikowano 24 Lutego 2011 Opublikowano 24 Lutego 2011 Wojtku, jeśli możesz, to domiksuj do klap ster wysokości. Model nie będzie wtedy gwałtownie się podrywał po ich wypuszczeniu. Podrywał czyli zadzierał nosem? Tę kwestię to proponowałbym dopiero w czasie lotu miksować. nie miałem jeszcze klap, a tylko klapolotki ale ich uruchomienie zawsze w moich modelach dawało efekt przeciwny do zadzierania nosa czyli pochylanie. Była już mowa o tym zjawisku i inni koledzy pisali własnie o zadzieraniu ale od czego to zależy nie wiem, moze od układu dolnopłat/górnopłat? Moje to były 2x górnopłat i 1x średniopłat.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.