Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

wojcio69

ICON A5 - model który zachwycił moją żonę!

Recommended Posts

Witam

Od dłuższego czasu łaził mi pogłowie pomysł na tego typu model ale zawsze było jakieś ale.

Przymierzałem się nawet do zrobienia pływaków w AXN'ie i... na stronach HK dostrzegłem ten model. Serducho zatelepało, łapska się spociły i jęzor wypadł mi na biurko. Myślę sobie jest mój tylko jeszcze nie wiem kiedy i jak.

Moja połowica jak się zorientowała, że coś kombinuję oświadczyła,że jak w domu pojawi się jeszcze jeden samolot, to wymelduje mnie na zieloną trawkę (ciekawe skąd ją weźmie o tej porze roku).

Gadka-szmatka nie pomogły więc cóż... trzeba się pozbyć AXN'a ale to tylko 50% sukcesu, drugie tyle to sprowadzenie nowego modelu z HK.

Powiadają, że co drugi głupi ma szczęście i podobno co drugi raz, no i ja to szczęście miałem. Szymon oświadczył, że ma ten model w domu w kartonie w stanie fabrycznym i może po kosztach za jakie go nabył mi go odstapić.

No i właśnie dzisiaj przyszła paczka od Szymona. Nic nadzwyczajnego długi brązowo-szary karton a w środku to:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13848

Kabina wygląda na dość obszerną ale z umieszczeniem pakietu 3S będzie trochę problemu. Może regulator i odbiornik wejdą we wnękę przeznaczoną na pakiet a pakiet przyjdzie na to z góry jeszcze nie mam na to pomysłu.

A teraz kilka słów o modelu. Jakość wykonania bardzo fajna, elementy dobrze ze sobą spasowane, jakość pianki całkiem przyzwoita, jakby trochę twardsza jak w AXN'ie. Ogólnie bardzo przyzwoity model, jedyny minus to śladowe odpryski farby, bardziej na krawędziach elementów jak na ich powierzchni.

Co mnie martwi? W zasadzie dwie rzeczy. Mocowanie akumulatora i mocowanie silnika. Jest tam co prawda umocowany kwadrawowy kołek, do którego można przymocować silnik ale chyba pokuszę sie o jego usunięcie i wklejenie tam okrągłej wręgi ze sklejki przyklejonej na żywicę i dodatkowi przykręconej blachowkrętami, które też będą wkręcone na żywicę.

Elektronikę jaką planuję to 4szt. serw HXT 900 lub TP SC 91R, regulator turnigy ale który to zależy od silnika i pakiet 3S 2600mAh, bo takie akurat dwa mam.

Co do silnika to jeszcze nie podjąłem decyzji ale chciałby wsadzić coś o ciągu 1200g a nie wiem czy nie bedzie za mało. Model będzie startować z wody więc trochę tej mocy będzie potrzebować.

Jak macie jakieś propozycje co do silnika to chętnie poczytam.

Dalsza relacja z montowania i wyposaania modelu oraz z oblotu gwarantowana.

No to se trochę narobiłem małego problema. Zachciało się wodnosamolotu.

Wagowo wyjdzie mi RTF nieco poniżej 1000g.

Ponieważ to cuś ma startować z wody, to wypadałoby aby mieć ciung trosiuśkę większy jak 1000g cy cuś takiego.

Wiśta wio łatwo powiedzieć, tylko jak to zrobić z silnikiem o średnicy max. 28mm i śmigle max. 8''

Pomierzyłem cały kadłub (w zasadzie to okolice mocowania silnika) i wykombinowałem...

Jeżeli silnik zamocuję jakieś 3mm niżej jak proponuje producent, to uda się prawie na styk wsadzić silnik o średnicy 35mm. Mocowanie będzie na przygotowanej sklejkowej wrędze wklejonej na żywicę w powiększone gniazdo silnika i dodatkowo przykręconej na blachowkręty, których gwint też maźnę żywicą, a nie na tym patyczku od producenta.

Śmigiełko wymyśliłem sobie trójłopatowe, a co se będę żałował.

No i właśnie teraz mam problema nad problemami. Jaki wstawić silnik do tego cuda?

Producent proponuje coś takiego

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5111

Ale wydaje mi się to zdecydowanie za mało.

Jakieś propozycje?

 

P.S. Czy jest możliwość innego wstawiania zdjęć jak tylko przez np. fotosik.pl lub jemu podobne? Chciałbym bezpośrednio ze swojego komputera :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wojcio69, oczywiście że się da. Na górze gdzie masz ***profil,szukaj, itd. , jest opcja ALBUM. Klikasz, dalej klikasz *Twoja prywatna galeria*,dodaj zdjęcie-no a później to sobie poradzisz. Tam będą wszystkie zdjęcia jakie wstawisz. Jak będziesz chciał wstawić którekolwiek zdjęcie do postu klikasz album, klikasz wybrane zdjęcie a gdy się wyświetli kopiujesz jego adres i wklejasz w poście.

Co do silnika TEN wydawałby się idealny.

EDIT: Jak nie chcesz długo czekać na paczuszkę z HK to polecam :lol2: Aledrogo ,cena bardzo dobra. Mam ten silniczek, sprawdza się znakomicie no i gabaryt by Ci odpowiadał :jupi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podałeś oba takie same. Nie wiem czy trochę nie za słabe-pozatym chwilowo nieobecne. Piszesz że model RTF będzie ważył około 1000g. Ja bym brał Turnigy- jest na Allegro- cena praktycznie ta sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wagowo wyjdzie mi RTF nieco poniżej 1000g.

Oj, tam... nie demonizujmy tak tego startu z wody... Moja Aqua Star w przeciążonej wersji miała masę lekko ponad 900g i bez problemu startowała z wody pod wiatr , bez wiatru trochę długi rozbieg ale wystartowała. Miałem wtedy zamocowany zwykły dzwonek o ciągu stat ok 700g. Ostatniego lotu miała już Turnigy C 2409-1200, który dawał ciąg znamionowo 900g (w zależności od śmigieł 800 - 1100g) na śmigle 9x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noooo ten EMAX w klasie jest. Myślę że będzie dobry.

Z której strony.Śmigło 10-11 cali a Wojtkowi mieści się ledwie 8.Dodatkowo błąd w opisie polskim.Waga modeli 300-do 1100 g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz latać na śmigle o średnicy 8 cali, to musisz kupić silnik serii 28XX o sporym kV rzędu 1200 i w górę.Myślę, że ten mógłby być http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_568&products_id=8376. Jakiś szokująco duży nadmiar ciągu wcale nie jest potrzebny, wystarczy jeśli będzie mieścił się w granicach wagi modelu do lotu. Jeśli będzie trochę mniejszy to też nie tragedia. Model ma skrzydełka jak mały motoszybowiec, więc start nie powinien być problemem, choć ukształtowanie dna modelu jest trochę problematyczne.

Chyba skuszę się na tego turnigy TR C3530 - 1400kV :roll:

Za duży. Nie ma sensu wozić takiego ciężaru. Raczej powinieneś zainwestować w pakiety akumulatorów zalecanych przez producenta. Te, które masz są za "kobylaste" - za duże wymiarowo i wagowo ( 3S 2600mAh). Będziesz niepotrzebnie woził cegły :wink:. Przy małym silniku nie ma sensu stosować akumulatorów o takiej pojemności tylko dlatego, że je masz. Jeśli kupisz 1600-1800mAh zamiast 2600mAh to zyskasz na ciężarze ponad 100g. Warto przemyśleć kwestię akumulatorów. Przy wodnosamolotach każdy gram się liczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi akumulatorami to wogóle jest jazda. Obecne 3S 2650mAh wchodzą na szerkość ale nie na długość, a mniejsze 3S 2200 lub 1800mAh wchodzą na długość a nie na szerokość.

Tak czy siak muszę z nimi pokombinować.

Odnośnie silników info poszło na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma problemu. Piszesz i masz.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Po oglądnięciu tego filmiku

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=LRYu7GoY428

 

i uświadomieniu sobie, że obsługuję aparaturę jedną reką, to coś mi się zdaje, że będę mieć nielatającą lódź latającą lub najlepiej pływający samolot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba jakoś przerobić mocowanie silnika, coś dokleić, dociąć... I wsadzić mu taki żeby miał kopyto i problemu nie będzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciej to i ja wiem już. Nawet poczyniłem pewne kroki i usunąłem ten patyczek do którewgo miał być mocowany silnik, powiększyłem gniazdo mocowanioa silnika, że mieści się tam silnik o średnicy 35mm i wkleiłem w to gniazdo wręgę ze sklejki co by było jak ten silnik umocować. Problem teraz polega na tym, że trzeba dobrać silnik, który na śmigle i średnicy 8 cali i skoku 4 cale, cztli 8x4 da na tyle duży ciąg aby bez większych problemów poderwać model z wody. Jasne mogę wsadzić tam 600W SK 3542 tylko po co? na tym śmigle przy połowie gazu zacznie mielić powietrze a nie zwiększać ciąg, poza tym jest trochę ciężkawy i prądożerny więc opłacalność jego jest mała. jak widać to nie takie hop-siup czy wiśta-wio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gościu na tym filmiku nie daje łodzi wejść w ślizg tylko bez sensu podskakuje ciągnąc za wysokość. Dopiero przy ostatnim, udanym starcie pozwala modelowi spokojnie rozpędzić się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie o tym samym pomyślałem, on chce na siłę go poderwać. Grunt to dać modelowi nabrać prędkości żeby wytworzyła się jakaś siła nośna. W taki sposób jak jest na filmie to model jeszcze bardziej przyciska się do wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wydaje wam się, że to dno ma dość "symboliczny"stopień redanu? Może nie chcieć się szybko (czyli przy umiarkowanej prędkości) odkleić od wody. Filmik niestety mi nie chce się otworzyć i nie widzę tego startu o którym piszecie. Może należałoby, gdyby tak się robiło, przebudować go. A wręgę można zamiast ciężkimi wkrętami "przyszpilić" na klej szpilkami z pręcika węglowego fi 1 wpuszczonymi na np 50 - 60 mm w piankę. Zawsze trochę gramów mniej a trzyma głębiej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.