Jump to content

Ultimate challenger L 3D


sak122

Recommended Posts

Witam, po długiej pracy w kilku programach do 3D, powstał taki oto Ultimate w wersji challenger L ( wersja sportowa) , model w 3D prezentuje się tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

no i w rzeczywistości:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

powyżej kadłub ( złożony na taśme ) oraz 3 elementy kabinki

Dołączona grafika

EDIT:

skrzydła juz sa narysowane, tylko muszę formatki zrobić

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

narazie nie ważone, a mocowanie skrzydła bedzie ok, nie bój żaby

Markowi chyba chodziło o to, że kadłub w miejscu mocowania skrzydła jest za słaby a nie, że mocowanie skrzydła jest słabe.
Dokładnie tak jak pisze Łukasz. Jak dasz 2 bolce mocujące skrzydło z przodu, a z tyłu na 2 śruby to ma prawo zdać egzamin. W innych opcjach średnio to widzę. Pomyśl np jak wyjdzie mocowanie na 1 centralny bolec i 1 śrubę - przy beczce na ściankę kadłuba będzie działać niemała siła i może wyrządzić trochę szkód. To tak ogólnie, może nie mam racji, ale na wszelki wypadek wzmocniłbym ten element np rowingiem węglowym i będzie ok :)

A przy okazji jak ma być ultralekki to radziłbym przy wręgach w boczkach jeszcze podebrać trochę materiału, spokojnie wytrzyma a zawsze to parę gram mniej :)

Link to comment
Share on other sites

Panowie, tak właśnie ma być zamocowane skrzydło jak pisaliście, czyli półeczka i.... 2 bolce w przednia wręgę i 2 sróby do półeczki i gitara, dzisiaj skocze na modelarnie, zrobię grab w wieczorem wstatwię fotki. a z waga spokojnie, to nie ma być latająca gazeta, tylko model ( i wcale nie fun fly ;) )

Link to comment
Share on other sites

Robią praktycznie tylko masę, tworzą sie trójkąty wcale nie musi być wykrzyżowania.

Problemjest całkiem inny - zły kierunek włókien w poprzecznych wzmocnieniach. Standardowy bład konstrukcyjny popełniany przez większośc firm i modelarzy.

Link to comment
Share on other sites

Robią praktycznie tylko masę, tworzą sie trójkąty wcale nie musi być wykrzyżowania.

Problemjest całkiem inny - zły kierunek włókien w poprzecznych wzmocnieniach. Standardowy bład konstrukcyjny popełniany przez większośc firm i modelarzy.

Nie chciałem pisać tego tak wprost :). Tak na prawdę można je wyciąć i o ile sztywność części powiedzmy środkowej kadłuba jeszcze jakoś da radę to mocowanie skrzydeł które wzbudzało wcześniej obawy innych okaże się bardzo niewystarczające. Innym problemem który wzbudza moje obawy jest część mocowania statecznika poziomego, obawiam się ze pod wpływem zmęczenia materiału ( które dla tego elementu może zajść dość szybko ) statecznik może się wyłamać, konieczne wg. mnie będzie wklejenie zastrzałów z pręta węglowego np. 1mm.

 

Osobiście proponowałbym ostro przeprojektować boczki kadłuba, zwłaszcza w wersji komercyjnej.

Link to comment
Share on other sites

My tu gadu gadu, a model nabiera kształtu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

pawel66 na pewno zrobie tym modelem snap-rola na max prędkości, i to nie jednego ;)

Na skrzydłach będą kesony z balsy 1,5 mm, centropłaty skrzydeł będą pokryte również balsą a do tego tkaniną szklaną 80g/m, także będzie sztywne jak .... :rotfl: tak jak powinno być :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

sak122, ster kierunku i statecznik pionowy jest wycięty w całości z kawałka balsy? Czy zrobiony jest z listewek? Jeżeli ta pierwsza opcja to przy wywaleniu kierunku na większej prędkości będziesz tylko obserwował jak odlatuje. Mam nadzieję, że wiesz jak ważne jest ułożenie i krzyżowanie włókien balsy, bo to nadaje główną sztywność. Ciekawe jak to wyjdzie, ale wyprzedzę wróżkę :D - balsa na kesonach ci się pozapada. Gdybyś dał między tymi żebrami półżebra od natarcia do dźwigarów to byłoby ok.
Link to comment
Share on other sites

a co do kesonów, to powinno być ok ;) przerwy między żebrami wynosza 9,5 cm - dodaj do tego balsę 1 albo 1,5 - będzie dobrze ;)

Nie będzie ok, wiem co piszę. W yaku dałem żebra co 10cm i kryłem balsą 2mm i się lekko zapadło, stateczniki pokryte 1,5mm pozapadały się i wygląda to okropnie. Balsa lekka oczywiście. Może spróbuj dać listewki(równoległe do dźwigarów) tak na 1/3 i 2/3 szerokości kesonu, wtedy po pokryciu może się nie pozapada. Przed oklejaniem czasem wygląda możliwie, ale folia wgniecie Ci balsę do środka. W Katanie miałem twardą balsę 2,5mm to się nie zapadała.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.