Skocz do zawartości

Ultimate challenger L 3D


sak122

Rekomendowane odpowiedzi

To ja tez zadam pytanie co do sprzedazy, bo w dziale gielda nie moge zadawac pytan pod oferta sprzedazy.

Piszesz ze dorzucasz gratis smiglo! wow, ale skoro sam nie wiesz jaki silnik jeszcze polecasz do tego modelu, to jakie smiglo dorzucasz? losowo wybierasz smiglo? i co komu po losowo wybranym smigle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Skoro sprzedajesz zestawy to znaczy, ze model jest juz dopracowany. Pokaz fotki gotowego modelu.

I dokładnie o to mi chodziło. Sprzedajesz zestaw bez pewności, że model w ogóle poleci ? I piszesz, że się uwzięliśmy ?? To są jakieś żarty chyba... ale jak sam napisałeś:

 

bez komentarza...

Czekam na finał tej opowieści

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma nie polecieć, a co ja ten model robię ,,na pałę'', co ja plany Ultimate wziąłęm z ,,księżyca'', plany z których korzystałem do narysowania modelu sa sprawdzone i wypróbowane ( kilka osób na tym forum oraz na innym konkurencyjnym budowało z tych planów Ultimate i odziwo latały i to dobrze ! )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sak122 - fajnie że próbujesz zbudować coś od podstaw, fajnie że zgłębiłeś znajomość programów typu CAD i udało Ci się popełnić rysunki w nich. Fajnie też że masz dostęp do lasera i możliwość precyzyjnego wyciecia elementów. Bardzo fajnie ze chcesz "dzielić" się swoją twórczą pracą z innymi. Ale zbuduj najpierw ten model, oblataj go, przetestuj, a zobaczysz ile błędów popełniłeś. Oburzasz się na pytania kolegów - a próbujesz sprzedac kota w worku. Pytasz sie ironicznie czy ten model robisz "na pałe" - no właśnie jest dokładnie tak jak piszesz. Nie mam zamiaru gasić twojego zapału - ale pewnego toku działania nie przeskoczysz. Projekt - prototyp - oblot - poprawki - testy - produkt finalny(i tak to skróciłem do minimum). I nie wystarczy wykrzykiwac ze podobne modele latają to ten tez musi. Nikt Ci tu źle nie życzy - ale idąc na skróty raczej sukcesu nie odniesiesz - pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma nie polecieć

Zrób, oblataj i pokaż filmik (-i) z oblotu. Potem pogadamy.

Czasami nawet małe szczegóły dużo znaczą w "oblocie" samolotu.

 

Trzymam (-y) kciuki ( i nie traktuj że jesteśmy "przeciwni" tylko kilka modeli z nawet dużych firm przeszło przez nasze ręce i wpadki były )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Szczerze pisząc to widzę kilka błędów konstrukcyjnych w tym projekcie. Ponieważ zrobiłem podobny to wiem że Ultimate to wymagajacy model pod względem konstrukcyjnym. Jeden z problemów na który się nadziałem a który występuje w tym projekcie to kwestia wymiany wyładowanego pakietu na naładowany bez demontażu skrzydeł. Dodatkowo widzę tu problem ze sztywnością płatów ze względu na otwarty dźwigar zrobiony z dwóch listew. Być może keson go usztywni ale bez wstawek międzydźwigarowych skrzydło będzie podatne na skręcanie.

 

Tutaj moje wypociny , zmian było bardzo dużo. Po zrobieniu prototypu wyszły kolejne skuchy.

 

Dołączona grafika

 

 

Poniżej symulacja 3D Su 29 1,6m elektryk. Symulacja pozwala na uniknięcie błędów montażowych ale nie błędów w samym projekcie ( w sensie obciążeń, materiałów i rozwiazań)

 

Dołączona grafika

 

Ultimate miałem wprowadzić jako zestaw ale jeszcze nie został oblatany więc nikomu go nie proponuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Jeden z problemów na który się nadziałem a który występuje w tym projekcie to kwestia wymiany wyładowanego pakietu na naładowany bez demontażu skrzydeł

Sławku to nie jest problemem, u mnie w Ultimacie jest zdejmowana kabinka, tekże pakiet można będzie łątwo i szybko wymienić ;)

Dodatkowo widzę tu problem ze sztywnością płatów ze względu na otwarty dźwigar zrobiony z dwóch listew

Z tego co widzę na zdjęciu Twojego Ultimate, to ,,chyba'' też masz dźwigar zrobiony z 2 listewek.

A z tym skręcaniem, nie będzie tak źle ;) skrzydło się usztywni, jesli wstawie pod keson proponowane prze zemnie kilka postów wcześniej pręty węglowe, to powinno załatwić sprawę ;)

Serdecznie wszystkim dziękuję za rady ( za krytyke też :twisted: ) nie zapominajcie że to mój pierwszy projekt, w projektowaniu jestem zielony jak trawa, dopiero się uczę, następny model powinien mieć juz mniej błędów konstrukcyjnych, w swoim modelu doszukałem się takich aż 6 - poprawiłęm je w 3D i zrobiłem nowe formatki, myslę że jeszcze się kilka znajdzie, ale jak to się mówi- człowiek uczy się na błędach, w następnym modelu będzie ich mniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Dźwigary są u mnie zamknięte w a dodatkowo dołożone są po dwa płaskowniki węglowe 0,6x5x550mm. Pakiet wkładany przez kabinę raczej będzie złym rozwiązaniem bo wypadnie za SC i za nic nie wyważysz modelu. Taki pomysł odrzuciłem na wstępie swojego projektu. Na screenach i fotkach (szczególnie formatkach) zobaczysz miejsce na serwa oraz półkę pakietu . W moich oczach pokrywa jaką zaprojektowałem to jedyne rozsądne rozwiązanie, podobne rozwiązanie stosowane jest w Ultimate AMR a trochę inne w Ultimate 20-300 z E-flite. Model tego typu na prawdziwa łamigłówka konstrukcyjna i jak zrobisz krok w przód czasem trzeba zrobić dwa w tył bo coś z czymś nie pasuje itp. Musisz też uwzględnić technologię montażu bo pomimo że rysuje się w miarę fajnie to można czasem zrobić coś nieskładalnego :) W każdym razie czytam i obserwuję wątek.Pozdrawiam.Sławek.

 

PS sciągnij sobie instrukcję z mojej beta-strony http://aerodesignworks.eu/ProjektFuntana.html i zobacz jak rozwiązałem technologię montażu. Wprawdzie inny model ale na postawie tej instrukcji będziesz miał pogląd odnośnie samego składania modelu oraz takiego jego zaprojektowania aby z tym składaniem nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekmod, pominąłem bardzo ważny szczegół pisząc o montowaniu pakietu, wprowadziłem niechcący Cię w błąd, pakiet będzie mocowany w miejscu zaznaczonym przez strzałkę:

jest to klapka otwierana/bądz cały czas otwarta/bądź nie zamknięta, ja włąśnie zrobiłęm to ścięcie w kadłubie ( po 1 chelenger takie miał) żeby łatwo mocować pakiet i ewentualnie inne klamoty.

Dołączona grafika

natomiast kabinkę robię zdejmowaną aby mieć łatwy dostęp do serw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jako że nic się nie dzieje w temacie, to ja muszę coś zadziałać, a wiec bez owijania przejdę do konkretów:

Dołączona grafika

Naklejkę ( podobnie jak i kolejne następne ) wykonałem własnoręcznie skalpelem OLFA na folii ORACLE ( samoprzylepnej) . Biała część pod górnym płatem to również folia ORACLE, z łatwością można ja trochę przyprasować żelazkiem, ( lecz nie ma takiej potrzeby, gdyż ta folia idealnie przystaje) .

Dołączona grafika

Więcej zdjęć jutro - wykonałem podwozie z płaskownika aluminiowego 15mm x 3mm.

EDIT.

Zastanawiam się również nad oklejeniem garbu modelu tą folią, tylko się jeszcze troche waham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Pawle, niestety, ale trzyma się znakomicie ;) wypróbowałem ją już wcześniej, a nawet jeżeli gdzies coś się będzie chciało odklejać, to dla pewności można niezbyt gorącym żelazkiem pod prasować i jest ok ;)

 

EDIT:

Ktoś wcześniej chyba pytał o proponowane wyposażenie , a wiec:

silnik - http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1007 - myślę że będzie dobry, jeśli nie to poprawcie

regiel - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3727

 

Co do wagi modelu, to ma się tak, że przed oklejaniem oraz przed oklejeniem garbu balsą model ze skrzydłami i statecznikami ważył 315g, nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym bądź razie podobnej wielkości Ultimatki ważą w granicach od 2000g do 2500g do lotu, to jest strasznie dużo, przykład: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6059

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już tą folię przerabiałem. I twierdze, że nie warto w nia pakować pieniędzy, bo przy lekkim nacisku palcem zostaje rozciągnięta, i juz tego się nie naciagnie, Jest dużo cięższa i przy małej temperaturze, w porównaniu do modelarskich, flaczeje. Lepiej kupić sobie lepszą folię. Wiele osób kożysta z foli z HK. Za 10m (2x5m) z przesyłką wychodzi niecale 5zł za metr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Co do wagi modelu, to ma się tak, że przed oklejaniem oraz przed oklejeniem garbu balsą model ze skrzydłami i statecznikami ważył 315g, nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym bądź razie podobnej wielkości Ultimatki ważą w granicach od 2000g do 2500g do lotu, to jest strasznie dużo, przykład: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6059

Zauważ że w tym linku zamieszczony jest opis modelu spalinowego gdzie sam silnik waży chyba 450 i 630g ( FS52 lub FS70/80). Spójrz na wagę modelu Ultimate AMR -rozpiętość podobna do Twojego a jednak ponad dwa razy mniejsza od modelu z Great Planes. Trudno stwierdzić jaka jest rozpiętość i cięciwy w Twoim modelu. Obawiam się o mocowanie zastrzałów górnego płata oraz słaby punkt to łoże dolnego płata. Oracal to nie najlepsze rozwiazanie, potrafi się odklejać nawet od oracoveru jak jest przyklejona na niewielkiej powierzchni. Przzyprasowanie załatwia tylko częściowo sprawę. Ciężar tej folii jest znaczny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekmod, mocowanie górnego płata nie jest jeszcze ukończone, podobnie jak dolnego, będzie jeszcze półka ze sklejki mocująca dolny płat na 2 śruby m3, natomiast w mocowaniu górnego płata będą jeszcze zastrzały poprzeczne, a co do wagi modelu, to zauważ że tak naprawde większość ULTIMATÓW z zestawów nawet tych pod elektryka waży nieco więcej ponad 2000 g ( mowa o rozp. ok 1080mm)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.