Skocz do zawartości

I Bitwa o Bemowo (ESA) - Zaproszenie


JacekO

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przyjemność oficjalnie ogłosić, że ruszyły intensywne przygotowania do pierwszych zawodów ESA w tym sezonie w Warszawie, pn. I Bitwa o Bemowo!

Zawody odbędą się na terenie Lotniska Bemowo (wejście od ul. Piastów Śląskich), zgodnie z programem zawodów pierwsze loty będą odbywać się od godziny 11:30.

 

W imieniu organizatora serdecznie zapraszam wszystkich pilotów do wzięcia udziału w Bitwie o Bemowo, która odbędzie się już 30 kwietnia!

 

Zapisy już ruszyły - czekamy na rekordową frekwencję :)

 

Organizatorem zawodów jest Bemowskie Centrum Kultury, na jego stronie znajdziecie oficjalną informację i szczegóły dotyczące zawodów:

www.artbem.pl/aeromodelklub

 

Jednak na wypadek problemów z oficjalną stroną, uruchomiłem alternatywne źródło informacji:

www.modelerc.info/zawody.php (jest już dostępny program zawodów)

 

Na obu powyższych stronach znajduje się formularz zgłoszeniowy, a w najbliższym czasie pojawi się dokładny program zawodów, lista zgłoszonych zawodników i szczegóły przebiegu zawodów (w tym wysokość wpisowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

17 pilotów w jednej Eksadrze :shock: - gratuluję tak dużego składu.

Jeśli część sprzętu przeżyje tą bitwę to mam nadzieję, że dolecą do Warty Bolesławieckiej na MP ESA. (obsługa naziemna niech dojedzie PKS lub PKP)

Jeśli nic się nie wydarzy zjawimy się 4/5 osobowym składem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 pilotów w jednej Eksadrze :shock: - gratuluję tak dużego składu.

Dziękujemy i mamy nadzieję, że zaowocuje to równie dobrymi wynikami ;)

 

Jeśli część sprzętu przeżyje tą bitwę to mam nadzieję, że dolecą do Warty Bolesławieckiej na MP ESA. (obsługa naziemna niech dojedzie PKS lub PKP)

Jak coś zostanie, to przemyślimy... Ostatni trening zakończył się dewastacją przynajmniej połowy modeli ;)

 

Jeśli nic się nie wydarzy zjawimy się 4/5 osobowym składem.

Cieszymy się:), jak już wspomniałem liczymy na nowy rekord liczby uczestników...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozbudowując wypowiedź Michała dodam, że zapisy zawodników zostały przedłużone do czwartku 28.04.2011. Tak więc jest jeszcze szansa, aby zdecydować się na udział w bitwie!

 

Na stronach dotyczących zawodów pojawił się biuletyn informacyjny oraz wzór oświadczenia zawodnika, wymaganego do startu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne podziękowania dla organizatorów i zawodników za super impreze :D

 

pogoda dopisała, frekfencja też, choć nasz górskokalwaryjski rekord jeszcze niepadł :mrgreen: .

 

tylu stref w życiu nie widziałem, fakt troche wiało ale tak już jest na wojnie, że pogody się nie wybiera.

 

Przy tej okazji wydaje mi się że celowe będzie wyjaśnienie pewnej kwestii regulaminowej a mianowicie kiedy co znaczy lądowanie w strefie lądowań i możliwość ponownego startu do walki, według mnie po lądowaniu (przyglebieniu) w strefie bezpieczeństwa kontynuacja lotu jest niemożliwa ale na zawodach było wiele przypadków, a wręcz było regułą, (broń boże nie mam pretensji do organizatorów) że modele ponownie włączały się do walki, STREFA LĄDOWAŃ to obszar między dwoma liniami od strony pilotów to linia bezpieczeństwa i druga położona w głębi pola w odległości około 20m.

Myślę że ostatecznej interpretacji tego problemu powinien dokonać wódz naczelny ESA czyli Skidan.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki o swoim udziale wolał bym zapomnieć bo dałem :ass: na obu frontach.

 

koledzy z eskadry nie zawiedli i Wściekłe Psy zgarnęły 3 puchary :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ylu stref w życiu nie widziałem,

Więcej niż w Lubinie?

Wściekłe Psy zgarnęły 3 puchary

_________________

Gratulacje :mrgreen:

Przy tej okazji wydaje mi się że celowe będzie wyjaśnienie pewnej kwestii regulaminowej a mianowicie kiedy co znaczy lądowanie w strefie lądowań i możliwość ponownego startu do walki, według mnie po lądowaniu (przyglebieniu) w strefie bezpieczeństwa kontynuacja lotu jest niemożliwa ale na zawodach było wiele przypadków, a wręcz było regułą, (broń boże nie mam pretensji do organizatorów) że modele ponownie włączały się do walki, STREFA LĄDOWAŃ to obszar między dwoma liniami od strony pilotów to linia bezpieczeństwa i druga położona w głębi pola w odległości około 20m.

Myślę że ostatecznej interpretacji tego problemu powinien dokonać wódz naczelny ESA czyli Skidan.

Nie ma co dyskutować bo regulamin jest jasny .Piszę o o tym na forum ACES

 

Wg regulaminu strefy definiowane są od linii do linii tak więc strefa lądowań z której można podjąć model liczy się od linii bezpieczeństwa do lini strefy lądowań .

W WWI jest to 20 m zarówno w ESA jak i ACES.

W WWII zgodnie z punktem 2.2.2 linię strefy lądowań określa organizator ale zaczyna się od linii bezpieczeństwa ponieważ strefa jak nazwa wskazuje jest obszarem ograniczonym liniami.

Podejmowanie modelu zwłaszcza z zza linii bezpieczeństwa jest wobec tego niezgodne nie tylko z regulaminem ale i zasadami bezpieczeństwa.

 

Sądzę jednak że regulamin WWII jest nieco lepszy ,ponieważ w WWI te 20 m przy bardzo silnym wietrze,szczególnie dla modeli ESA, powoduje zagrożenie wlecenia w strefę bezpieczeństwa ,zwłaszcza przy próbach lądowania po walce.

Gdyby te 20 m było zalecane to pozwoliłoby organizatorom ,w szczególnie trudnych warunkach ,rozszerzyć tą strefę .

To jednak temat na zimowe wieczory przed głosowaniami.

 

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemna impreza. Sprawnie zorganizowana i poprowadzona. Bez niepotrzebnych przestojów i dyskusji. Kulturalne odzywki zawodników. Ładne dyplomy i czapeczki. Przydała by się jeszcze w tym sezonie powtórka być może z ponumerowanymi stanowiskami startowymi 8)

Wynik - tradycyjnie deriergarda (chronię tyły) :ass:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, zawodnicy dopisali, za co dziękujemy :)

 

Na swojej stronie (www.modelerc.info) umieściłem minimalistyczną relację z zawodow i trochę zdjęć.

Zdjęć byłoby więcej gdybym nie musiał po każdej walce przyklejać górnego płata do Albatrosa... (kto mi go strącał??)

 

Wyniki na powyższej stronie pojawią się tak szybko jak tylko uda mi się zdoyć plik z wynikami od organizatora!

 

 

Co do strefy lądowań, to myślę, że jest konieczne zawarcie informacji o niej w regulaminach ESA. O ile w ESA WWI jest wzmianka o niej, o tyle w ESA WWII nie ma ani słowa. Myślę, że nieprzepisowe podnoszenie modeli mogło wynikać właśnie z tego.

 

W WWII trzecie miejsce zajął Igor Skawiński z Aeromodelklubu... Drugiego miejsca nie pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile w ESA WWI jest wzmianka o niej, o tyle w ESA WWII nie ma ani słowa

Jacek jest w regulaminie ,jest.

Są to ostatnie dwa zdania które mówią że sprawy nie opisane w regulaminie ustala regulamin WWII ACES.Zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy bezpieczeństwa .

Problem w tym że zawodnicy postępują jak wielu forumowiczów .Nie jest napisane tu i teraz to tego nie ma .

Nie chce się czytać regulaminu ACES bo trzeba by otworzyć następną stronę w internecie.

To samo jest na forach ,po co czytać jakie wyposażenie do ESA ,lepiej po raz setny o to zapytać.

Niestety dotyczy to czasem organizatorów.

Jak są wątpliwości to PRZED zawodami wystarczy spytać NC1 lub jedynego naszego Generał -majora o interpretację.Na pewno pomogą :mrgreen:

Ładziak

Dobrze że o nas piszą ,szkoda tylko że znów nierzetelnie.

Jak dotychczas tylko jeden jedyny raz z okazji zawodów w Parzniewie dziennikarz napisał dokładnie i rzetelnie o zawodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.