maresca Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Witam Ostatnio kupiłem silnik raduga m7. Kupiłem nowy silnik za 65zł. Ale mam kilka pytań jakie napiecie ma miec świeca żarowa ,bo 1,5v nic się nie żarzy a świeca jest dobra. Prawdopodobnie to orginalna świeca. I może ktoś ma jakieś informacje o silniku np:instrukcja obsługi ,dane techniczne itp? I mam pytanko czy 2 takty silniki mogą chodzić na zwykłej benzynie z olejem do 2 suwów? Oczywiscie mam paliwo do takiego silniczka modelarskie ,ale pytam z ciekawości ,bo słyszałem ze nie ktore silniki chodza na takiej mieszance do 2 suwów. Za pomoc daje "pomógł". Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrzej Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ja osobiście nie spotkałem się z 2-taktem którego można zalać zwykłą benzyną... tylko eter. Co do świecy... normalnie powinna żarzyć przy 3v (2 ogniwa 1.5v ni-mh lub ni-cd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
przytek Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ja osobiście nie spotkałem się z 2-taktem którego można zalać zwykłą benzyną... tylko eter. Co do świecy... normalnie powinna żarzyć przy 3v (2 ogniwa 1.5v ni-mh lub ni-cd) Upss dwutaktów benzyniaków na swiecie jest oj... setki tysięcy Eter to do samozapłonów a do żarowego jak ta raduga to metanol a jeszcze lepiej to jakaś ładna półeczka i niech sobie tam leży. Szkoda że wydałeś 65 złotych na bubel z czasów PRL-u. Ten silnik jest bardzo kapryśny, niewiele wart, trzęsie jak diabli, 7cm3 na panewkach to nawet 30 lat temu było zdziwienie. Mogłeś zapytać przed zakupem. Jeśli kupiłeś go do napędu jakiegoś latadła to naprawdę sorry ale straciłeś 65 złotych a stracisz jeszcze sporo nerwów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Ja osobiście nie spotkałem się z 2-taktem którego można zalać zwykłą benzyną... tylko eter.Eter to do samozapłonowych.Co do świecy... normalnie powinna żarzyć przy 3v (2 ogniwa 1.5v ni-mh lub ni-cd)Ja się spytam które świece bo zwyjatkiem bardzo starych jeszcze się z takimi nie spotkałem. Ale mam kilka pytań jakie napiecie ma miec świeca żarowa ,bo 1,5v nic się nie żarzy a świeca jest dobra.Kup np. os A3 lub No.8 będzie mniej problemów i zasilane są z 1,5v.Te stare nie wiadomo jakiej ciepłoty. I może ktoś ma jakieś informacje o silniku np:instrukcja obsługi ,dane techniczne itp?Tu powinny pomóc google, ale procedury postępowania sa jak z każdym silnikiem żarowym. I mam pytanko czy 2 takty silniki mogą chodzić na zwykłej benzynie z olejem do 2 suwów?Mogą sam przeprowadzałem takie testy. Tylko silnik potrzebuje cały czas żarzenia świecy i trochę spada moc. Benzyna najlepiej 98 lub więcej. oktanów bo łatwiej wtedy pali.Do bęzyny polecam świecę os R6 bo inne szybko się spalaly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maresca Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 Mam model spalinowy górnopłat jest tam silnik magnum xxl 5cm a ten chciałem na zapasowy.Silnik jest nowy więc powinien dobrze chodzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maresca Posted May 18, 2011 Author Share Posted May 18, 2011 A swieca jest to starego typu wiec jakie napiecie?A dolac bezyny do paliwa modelarskiego moze ktos robil takie testy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paweln7 Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Witam oryginalne "ruskie" świece były na 2V Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 A dolac bezyny do paliwa modelarskiego moze ktos robil takie testy? Testy ktoś robił i przy mieszance pół na pól z paliwem modelarskim tylko podobno jest to niebezpieczne bo trzeba odpowiednio wlewać chyba benzyne do paliwa modelarskiego ale pewien nie jestem. Przy takiej mieszance trzeba pamiętać żeby dolać oleju bo po rozcieczeniu paliwa jest go mniej. Tlyko nie może to być olej rycynowy bo taki nie rozpuszcza się z benzynie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 temat nadaje się do Hyde Parku...sami znawcy rzeczy wypowiedzieli się przede mną więc ja już nic nie powiem...napiszę tylko HAHA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrzej Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 przytek, moj błąd... metanol... myślę o czym innym a piszę o czym innym... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietka Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Mam 3 szt - 7, 10 i 15 cm. Fakt , ze konstrukcja jest leciwa ale ja jestem ze swoich zadowolony. Powiem więcej SĄ ZA>>>BISTE!!! A jak to ? ( pewnie ktoś zapyta). Otóż powiadam Wam koledzy: wystarczy im wymienić oryginalne gaźniki na np. od mvvs-a i chodzą jak zegarki!!! Regulują się pięknie, przejścia mają szatańskie wręcz. Mam w nich świece A 3 i stosuję paliwo contest 10. Im dłużej pracują tym fajniej. Miałem kupować os-a do skybolta i popróbowałem zrobić coś z radugą i bez większych nakładów mam świetne silniki za mniej niż 150 zł każdy. Nic się nie rozkręca, chodzą pięknie i wydaje się, że im starsze tym lepsze. Tym co piszą, że to złom, radzę aby się trochę postarali , poczytali i spróbowali coś ulepszyć zanim skażą te silniki na niebyt. Pozdrawiam Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
przytek Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Aby Raduga 7M jakoś chodziła normalnie zmieniano w niej gaznik tak jak napisał Pietka a do tego Ś.P. Pan Andrzej Rachwał masowo wręcz dostosowywałł do nich aluminiowe tłoki z pierścieniem "L" popularne "elki" i wtedy taka Raduga śmigała jak nalezy. Mamy rok 2011 i dziś ten silnik w stanie "z pudełka" nie przedstawia żadnej użytkowej wartości. Tak Pietka, Raduga 10 była naprawdę bardzo dobrym silnikiem bez żadnych przeróbek:) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Raduga 10 to zupełnie inny slnik. Nie porównywalny. Palił od dotkniecia, gaznik trzeba było zmienić, pasował Webrowski. Raduga 7 to silnik kapryśny, trzeba w nim oskrobać co się da z korbowodu i tłoka. wtedy chodzi pewniej i nie drga aż tak mocno. Co do panewek, to wymagają szczególnego dbania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 ...aluminiowe tłoki z pierścieniem "L" popularne "elki" ...Sorry ale jak długo żyję to w silniku spalinowym nie widziałem jeszcze aluminiowego pierścienia... edit: Ale mi się pozajączkowało.....w wypowiedzi Kolegi nie ma błędu. Przeczytałem na szybko i źle zrozumiałem, przepraszam za zamieszanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Major Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Jako ze i ja miałem Raduge 7M (to jak by tradycjak, kazdy musi miec ale moja poszła na przekrój do pracownik silników spalinowych technikum mechanicznego. Zanim jednak poszła pod 'nóż" to paliła na tym co wlałem, a wlewałem tam wszystko poczawszy od rozpuszczalników itp. Silnik miał takiego kopa i warkot zewychodziłem z "drewutni" cały przesiakniety dymem, z obolałą ręką od zapalania (a raczej udezania w smiglo) .... ale zadowolony 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 temat nadaje się do Hyde Parku...sami znawcy rzeczy wypowiedzieli się przede mną więc ja już nic nie powiem...napiszę tylko HAHA. Za strasznego znawcę się nie podaję ale powiedz proszę co powiedziałem źle. Przynajmniej chcę wiedzieć za co ktoś się ze mnie śmieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lech Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Za mieszanie paliw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedrula Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 Na benzynie test przeprowadzałem jest o tym również temat na innym forum mogę wkleić link. O mieszaniu czytałem że może być to niebezpieczne, ale chemikiem nie jestem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przytek Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 ...aluminiowe tłoki z pierścieniem "L" popularne "elki" ...Sorry ale jak długo żyję to w silniku spalinowym nie widziałem jeszcze aluminiowego pierścienia... sorry ale napisałem wyraźnie TŁOKI. Pawle wszystkich masz za idiotów? Jesteś instruktorem i członkiem KM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maresca Posted May 19, 2011 Author Share Posted May 19, 2011 Dawałem napięcie na świece 1,2v 1,5v 3v 4,5v i nic ,dałem 12v i się spaliła no trudno ,ale moja ostatnia kasę wydałem na ten silnik dlatego tez ze miał dobra świece żarowa.Ktoś może wie dlaczego świeca nie żarzyła się przy napięciu 1,2V-4,5V? I jaką radzicie kupić świece dodam że mam silnik raduga m7 i magnum xxl 5cm. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts