Marek:D Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Witam W niedalekiej przyszłości zamierzam kupić mojego pierwszego benzyniaka...... a mianowicie Titana 20cm od nastika Wobec tego mam pytanie: jaki rodzaj ogniw zastosować do tego silnika?? ni-cd czy ni-mh, czy jest duża różnica w pracy silnika?? Pamiętam że mój kolega pół sezonu męczył się z aku ni-mh i silnik nie chciał dobrze chodzić ale czy to była wina aku czy zapłonu to do tej pory niewiadomo. proszę o porady ludzi latających benzyniakami z góry dzięx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 do wiekszosci zaplonow pakiet 5 ogniw bedzie ok. Pobor pradu przez zaplony to ok 500mA, pakiety nimh spokojnie zniosa ten prad, a posiadaja wieksza pojemnosc przy mniejszej masie w porownaniu z nicd. U siebie mialem pakiet 2400 mA nimh, i sprawowal sie ok. Jesli kolega mial problemy, to jezeli ogniwa nie byly padniete to wina lezy po stronie zaplonu. Chociaz wszystko zalezy od tego jakie to byly problemy, bo mogly nie wynikac ani z wady zaplonu, ani ogniw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Dla silnika to obojętne czy są to Ni-cd czy Ni-mh o ile pakiet jest w porządku. Moje zapłony pracują lepiej na pakiecie złożonym z 5 ogniw.A czy są to ogniwa Ni-cd lub Ni-mh ma dla mnie znaczenie wtedy gdy je podpinam do ładowarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 a może znacie kogoś kto kupił ten silnik u nastika i jak sie sprawuje?? konkretnie to ten zenonah 20cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 z tego co wiem zapłon tego silnika jest dostosowany do akumulatorka Li poli jednego ogniwa, i tego bym się trzymał, a tym bardziej że zyskasz tym samym na wadze modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Titan ZG20 jest to średniej klasy silnik benzynowy Toni-clarka kliknij na tę stronę. http://toni-clark.com/ftp/ZG20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Pniewski Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 ......ja uzywam Ni-cd , i zaraz powiem dlaczego, raz ze sa odporniejsze na wstrzasy po drugie lepiej oddaja prad... w Ni-mh zdazylo mi sie juz przy kreciku ze padly, co jeszcze mi sie nie zdazylo z Ni-cd , ale zdania jak zwykle sa podzielone , no i kto ma czas kontrolowac co jakis czas stan naladowania tych Ni-cd .... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Ja też tylko Ni-cd (przykre doświadczenia z wodorkami)z resztą instrukcja silnika i zapłonu powinna być przestrzegana ,szczególnie co do ilości ogniw. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 sa odporniejsze na wstrzasy Może kiedyś :-D W obecnych czasach są porównywalne :-) NiCd +teoretycznie 2x większa liczba cykli +większy oddawany prąd +bardziej odporne na niskie, jak i wysokie temperatury -mniejsza gęstość energii -sporadyczny efekt pamięci NiMH +większa gęstość energii -mniejsza liczba cykli -mniejsza obciążalność -mniejsza odporność na niskie i wysokie temperatury Wszędzie są plusy i minusy. Ja już zrezygnowałem z NiXX jako pakiety napędowe modeli. Używam jedynie NiCd jako pakiety odbiornika w spalinie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Jeśli chodzi o ilośc cel należy BEZWZGLĘDNIE PRZESTRZEGAĆ INFORMACJI ZAWARTYCH W INSTRUKCJI OBSŁUGI. Jezeli w instrukcji pisze że 4 cele to 4 a nie 5. Wiele nowych zapłonów akceptuje 5 cel a nawet 2cele li-pol ale taka informacja jest wyraźnie zawarta w instrukcji. Stosowanie wyższych napięc w przypadku zapłonu elektronicznego niz podaje producent może skutkować uszkodzeniem modułu a to bardzo boli, ponieważ zapłon na jeden cylinder do firmowego silnika kosztuje około 500-600zł. Owszem zdarzały się takie przypadki jak sie nie myle GF, że na 4 celach silnik chodził gorzej (przerywa, mniejsze obroty itd) a na 5 było ok, ale instrukcja wyraźnie mowiła ze mozna stosować 5 cel. Teraz ni-cd czy ni-mh. Nie ma żadnych przeciwskazań do stosowania obu typów akumulatorów. Należy tylko wspomnieć że ni-mh często lubią robic psikusy i nagle niewiadomo kiedy potrafi paść cela albo pakiet dziwnie nie chce sie doładowywać do końca a ładowarka za wczesnie konczy proces ładowania. Ja generalnie stosuje ni-mh ale przyznam sie szczerze że nie ma sezonu abym nie miał kłopotu z jakims pakietem ni-mh. Akurat w torze odbiorczym zawsze stosuje manager zasilania wiec takie sytuacje nie sa mi straszne, i jak manager zbyt szybko przechodzi na drugi pakiet o czym mam informacje (dioda, sygnał) to model jest nadal bezpieczny. Jeśli chodzi o zapłon to nigdy tak nie jest aby pakiet nagle umarł w ciągu jednej chwili. Najczęsciej mamy spadek napiecia na tyle duzy, że silnik benzynowy zaczyna przerywac (przypadek w mojej extrze) wiec napewno znienacka silnik nie zgasnie w locie bo już po pracy silnika na zanizonym napięciu pakietu łatwo wykryć ze cos jest nie tak (wyłaczając złą regulacje gaznika) Ni-cd też wcale takie święte nie są, fakt że rzadko się zdarzają takie sytuacje jak na ni-mh ale zawsze zużywam pakiet dużo przedwczesnie z powodu złej ich obsługi ( w zasadzie na własne życzenie...). Jakos nie zawsze mam chęc na pełny cykł rozładowanie/ładowanie po każdych 5lotach... No i jeszcze sprawa nr1 Nie kupujemy ni-cd i ni-mh na allegro. Taki akumulatorek który kosztuje w sklepie modelarskim 20zł na allegro czesto były bo 6zł . Tak dużej różnicy nie idzie wytłumaczyc sprzedażą bez żadnych podatków vat i dochodowy ani niczym innym. Prawda jak zwykle jest bardzo bolesna. To najczesciej odrzuty, wadliwe partie które sa potem sprzedawane po tak niskich cenach. Rozmawialem z wieloma doswiadczonymi osobami i wszyscy którzy zaopatrywali sie tam w akumulatory zawsze mieli jakies problemu z ich użytkowaniem. Panowie C.C.C Cena Czyni Cuda nie ma nic za darmo. Ja już nie kupuje na aukcjach pakietów ni-cd ni-mh bo wiem z czym mam doczynienia. Pamietam nawet jak na allegro były ogniwa sanyo AA(teraz ciężej kupic) ale to tylko z naklejki bo w rzeczywistosci to były jakies XXX i jak porównałem je z moimi AA kupionymi w sklepie modelarskim to nie miały nic z nimi wspólnego po za napisem. Różnice było widac gołym okiem zaczynając od naklejki po izolacji przy biegunie + a koncząc na średnicy... I tak oto tym przykrym ale prawdziwym akcentem chciałbym zakonczyć to co napisałem :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 z początkiem budowy modelu planowany był silnik zenonah 20cm...... ale po głębszych przemyśleniach postanowiłem zainwestować trochę więcej w silnik i mieć spokój niż męczyć się z "niby tańszymi silnikami"(po jakimś czasie coś wyłazi i trzeba pakować w niego większą kasę). Po przeglądzie benzyniaków małej pojemności chyba zdecyduję się na roto 25cm. Zwróciłem również uwagę na webrę i mvvsa ale widzę że dobre silniki mają gaźniki z tyłu (mvvsa widziałem w akcji i nawet nie chcę na niego patrzeć) a i webra ma gaźnik z przodu. Koledzy tłumaczyli mi różnicę działania tych gaźników ale nie bardzo załapałem(musiałbym rozbabrać silnik wtedy bym zrozumiał) ale liczy się że dobrze chodzą. O roto słyszałem mało ale ludzie którzy je mieli wypowiadali się o nich pozytywnie. Po przeczytaniu postu DJDIT, zupełnie się z nim zgadzam co do inwestowania lepiej przepłacić te 20-30zł niż rozwalić model wart dużo więcej(myślę o pakiecie sanyo 2700 mAh wodorkach) a i czy możecie mi napisać więcej o tej elektronice że odbiornik korzysta z 2 pakietów?? Może trochę informacji o ich producentach i jakości?? no i oczywiście kto zetknął się z roto to też proszę dać znać z góry dzięx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Marek - mówiąc o elektronice ( zasilaniu odbiornika z dwóch pakietów) chodził zapewne o menager zasilania. Jak wspomniano o tym chyba DJDIT istotą tego rozwiązania jest umieszczenie w modelu dwoch pakietów zasilania i takim ich podłączeniu by w razie ' padnięcia" jednego pakietu - odbiornik mógłby być dalej zasilany bez problemów z drugiego pakietu. O takim ustrojstwie rozmawialismy już w dziale Elektronika w poście - "Menager zasilania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 a co myślicie o tym?? aż taka duża różnica cenowa?? akumulatorki sanyo to przecież znana firma... tu sanyo NiMh 2700mAh po 9,90zł EDIT w tym samym sklepie aku sanyo NiMh 2300 mAh po 11zł http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=23_24_74&products_id=2051 a tu sanyo NiMh 2700mAh po 17,90zł http://www.defena.pl/sklep/product_info.php?info=p835_Akumulatory%20Ni-MH%20Sanyo%202700%20AA.html&XTCsid=010f9b35b5459728361743dc27a5af42 czyżby jakość wykonania tych samych aku tej samej marki była inna?? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 W moim sklepie Sanio 2700mah wodorki kosztują 10zł za sztukę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 uważam że akukulatorki Ni.Manganowe nie sprawdzają się w benzynie, po kilku lotach baterie manganowe traca na pojemności i są mniej odprne na drgania najlepiej uzywać Ni- Cd, lub Li-ion, , z tym ,że 4 czy 5 cel to zależy jaki aparat zapłonowy tzn. jakie ma napięcie . np. ZDZ może być na 5 celach, DA na 4 celach, jeżeli dajemy 5 cel to wskazane jest dać stabilizator napięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.