mazb Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam Panowie ! Otrzymałem informację od GB Models że YAKi będą dostępne od około 19 września. Niestety, prawie cała dostawa jest już zarezerwowana. Kolejna dostawa - za około 4 miesiące. Więc jeśli jest ktoś jeszcze zainteresowany zakupem tego YAKa z GB Models w tym roku - proszę o kontakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Jak ktoś byłby zainteresowany to mój Yak w całości do lotu czeka na nabywcę niestety musze go sprzedać :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej1977 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Witam Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie model akrobacyjny , nie bardzo mam czas na budowę i składanie więc kupno gotowego i oblatanego modelu jest dobrym rozwiazaniem , co to za Yak i jaka jest cena ? Prześlij jakieś foty dane modelu .. maciej1977@op.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 witam!!! kończy się pogodny wekend który z racji pięknej pogody udało mi się wykorzystać na zapoznanie się w locie z moim YAK-em 55 GB. tak jak napisałem wcześniej model pierwotnie był własnością kolegi ROBERTA KŁOSA. jest to najlepszy model jakim do tej pory latałem :jupi: yaczek w powietrzu zachowuje się rewelacyjnie,jest dokładnie wyregulowany i lata prościuteńko jak przyklejony.(ukłon w stronę Roberta) latam na pakietach 2x TURNIGY 2450mAh 6S i 2x nanotech 2650mAh 6S,spokojne starczy na ok 8-9min spokojnego latania. jak już go bardziej okiełznam to może uda się jakiś filmik zmontować ale to dopiero w przyszłym sezonie... :mrgreen: pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Andrzeju mógłbyś powiedzieć jakie wyposażenie zamontowałeś(silnik, regulator itp..). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 25 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2011 Andrzeju mógłbyś powiedzieć jakie wyposażenie zamontowałeś(silnik, regulator itp..). dokładnie nie pamiętam wyposażenia jakie w modelu zamontował pierwszy właściciel (była o tym wzmianka kilka stron wcześniej...) silnik to Turnigy 50-65 380kv, 4 serwa cyfrowe ALGIN (cholernie szybkie!), BEC nie znam danych,regulator ALGIN 100A. po szczegółowe informacje Marku musiałbyś się zgłosić do kolegi Roberta K. pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert K Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Wyposażenie: Silnik Turnigy SK 50-65 380kv Regulator Align 100A Brushless Esc RCE-BL100G Serwa cyfrowe 4x Align DS610 (Savox SC-1258TG robiony dla ALIGN) Bardzo szybkie ,precyzyjne ,mocne i bardzo głośne :mrgreen: Specyfikacja serw: Moment: 9.6kg.cm(4.8V) 12kg.cm(6.0V) Prędkość: 0.10sec/60°(4.8V) 0.08sec/60°(6.0V) Napięcie pracy: DC 4.8-6V Wymiary: 40.3 x 20.1 x 36mm Waga: 52.2g Model zasilany pakietami 6S 4000-5000mAh CC BEC Pro Śmigło APC 20x8E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Serwa cyfrowe 4x Align DS610 (Savox SC-1258TG robiony dla ALIGN)Mogę potwierdzić, że savoxy są równie głośne(nie tyle podczas samego wychylenia, po prostu strasznie piszczą).Pytam o wyposażenie, bo chińczycy chyba zaprzestali produkcję SK 50-65 380kv, na stronie HK nie ma dostępnych żadnych silników z tej serii i z obawy zaczynam się nawet rozglądać za czymś innym w rozsądnej cenie(niestety słabo mi to wychodzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert K Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Pytam o wyposażenie, bo chińczycy chyba zaprzestali produkcję SK 50-65 380kv, na stronie HK nie ma dostępnych żadnych silników z tej serii i z obawy zaczynam się nawet rozglądać za czymś innym w rozsądnej cenie(niestety słabo mi to wychodzi). Wyszła właśnie nowa podobno lepsza seria silników TURNIGY SK3 może coś dopasujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 26 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2011 Wyszła właśnie nowa podobno lepsza seria silników TURNIGY SK3 może coś dopasujesz.Sęk w tym, że nie ma jeszcze za bardzo żadnych opinii i w opisie podają maksymalny amperaż, który niby wytrzymuje silnik i nie można go przekroczyć. Trochę to dziwne, poza tym wszystkie dedykowane są pod 8-10 cel(te które mocą mnie interesują) i na 6 może być troszkę słabo(jeśli nie można przekroczyć tego amperażu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Właśnie wylądował u mnie Yak 55 Zastanawiałem się jeszcze nad Su 140 Sebart i Extrą 70 EF jednak wybór padł na yaka. Wykonanie modelu super. Potwierdzam to co Radek wcześniej napisał w pierwszym poście. Folia pięknie położona, zero pęcherzyków powietrza. Zdjęcia nie oddają tego ale kolory folii są bardzo soczyste. Galanteria popakowana w oddzielne woreczki z opisem co do czego. Mam jedynie zastrzeżenia do spasowania rur skrzydeł i stateczników. Wchodzą w kieszenie w kadłubie bardzo ciasno. Z tyłem nie ma problemu bo nie będzie demontowany. Jednak z tą od skrzydeł trzeba będzie się gimnastykować - może się wyrobi po jakimś czasie. Na szczęście w kieszenie w skrzydłach wchodzi elegancko. Bardzo mi się podoba mocowanie maski i kabinki przez co mamy bardzo dobry wgląd i dostęp do silnika oraz reszty wyposażenia w kadłubie. Ok. tyle z pierwszego kontaktu z modelem, w trakcie składania pewnie coś jeszcze wyjdzie ale mam nadzieje, że składanie przebiegnie sprawnie i bez komplikacji :wink: Co do napędu to jestem naprawdę niezdecydowany. Jak planowałem zakup tego modelu to planowałem też, że zrobię go na 6s ale po dyskusji w tym temacie zacząłem brać pod uwagę 10s. Za napędem na pakiet 6-cio celowy przemawia w moim przypadku to, że mam ładowarkę Hyperion Duo(ładuję dwa pakiety do 6s naraz) a z 10s czas ładowania znacznie się wydłuży. No ale nic licze, że przez zimę coś doradzicie kilka zdjęć, marne bo z tel. na szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Idealnym rozwiązaniem jest dobór silnika pod 8s. Ja zastosowałem 6 i jestem zadowolony z wagi, właściwości jednak brakuje dynamiki i szybkości w powietrzu nawet na pełnej mocy model nie nabiera dużej szybkości więc nie ma mowy o agresywnych beczkach zwrotach.Wszystko dzieje się dużo wolniej niż przy napędzie 8s.Większa masa modelu i wyższe obroty śmigła zmieniają go bestię. To samo miałem w SU 29 50E przy 5s model ładnie latał nisko powoli , a po wymianie na 6s zrobiła się z niego mała rakieta Uważam, że warto mieć w drążku ten zapas żeby czasem otworzyć i pokazać co drzemie w środku Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, więc to sprawa indywidualna i ciężko doradzić co jest lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Właśnie wylądował u mnie Yak 55 model jest naprawdę świetny,dokładnie przemyślana konstrukcja i raczej nie powinieneś mieć niespodzianek przy montażu. ja nie zaznałem tej przyjemności gdyż swojego YAKa kupiłem już zmontowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Jak planowałem zakup tego modelu to planowałem też, że zrobię go na 6s ale po dyskusji w tym temacie zacząłem brać pod uwagę 10s. Za napędem na pakiet 6-cio celowy przemawia w moim przypadku to, że mam ładowarkę Hyperion Duo(ładuję dwa pakiety do 6s naraz) a z 10s czas ładowania znacznie się wydłuży. Idealnym rozwiązaniem jest dobór silnika pod 8s. Ja zastosowałem 6 i jestem zadowolony z wagi, właściwości jednak brakuje dynamiki i szybkości w powietrzu nawet na pełnej mocy model nie nabiera dużej szybkości więc nie ma mowy o agresywnych beczkach zwrotach.Wszystko dzieje się dużo wolniej niż przy napędzie 8s.Większa masa modelu i wyższe obroty śmigła zmieniają go bestię. Nie tylko Ty masz problem Łukaszu z doborem napędu Z Radkiem zgadzam się, choć nie do końca. Też myślałem o 6s(wiadomo, szybsze ładowanie - nie trzeba łączyć 2 pakietów, bo podstawowe ładowarki obsługują 6s), ale chyba 10s jest lepszym wyjściem. Pakiety 6s byłyby żyłowane, regulator i silnik miałyby amperaż koło 100. A jaka różnica jest między 8s i 10s? W jednym i drugim przypadku trzeba łączyć pakiety 2x4s lub 2x5s, więc ładowanie będzie w podobnym czasie. Po drugie przy 10s masz mniejszy amperaż, co myślę, że lepiej wpłynęłoby na żywotność silnika, regulatora i akumulatorów. Przy mocy ok 2kW pobór prądu wynosiłby ok 50-60A(gdzie większość silników przy tym amperażu osiąga maksymalną sprawność). Waga 2 aku 5s 2200 40c jest porównywalna do 6s 4000mAh i powinna wystarczyć na podobny czas lotu. Pakiety 8s to po prostu większy amperaż(co za tym idzie większa pojemność aku i większy potrzebny prąd ładowania). Cena wszystkiego jest porównywalna. Przy 10s mamy ten +, że jeśli zbraknie nam mocy możemy dać troszkę większe śmigło i powinno być ok. Model wygląda na przemyślany, szkoda, że nie widziałem jego możliwości na własne oczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 A jaka różnica jest między 8s i 10s? W jednym i drugim przypadku trzeba łączyć pakiety 2x4s lub 2x5s, więc ładowanie będzie w podobnym czasie. Po drugie przy 10s masz mniejszy amperaż, co myślę, że lepiej wpłynęłoby na żywotność silnika, regulatora i akumulatorów. Przy mocy ok 2kW pobór prądu wynosiłby ok 50-60A(gdzie większość silników przy tym amperażu osiąga maksymalną sprawność) Marek dokładnie też tak myślę Waga 2 aku 5s 2200 40c jest porównywalna do 6s 4000mAh i powinna wystarczyć na podobny czas lotu.A może 3000-3300mAh jekieś 200g więcej a będzie można dłużej polatać no i może w przyszłości do 2metrówki napęd styknie.Co myślicie o tym zestawie? http://www.electricwingman.com/gb-models-yak55m-brushless-setup-10s-5320.aspx Albo taniej: Silnik proponowany przez Roberta w innym temacie Turnigy Aerodrive SK3 - 6354-245kv i do tego TURNIGY Sentilon100A HV 5-12S BESC (Ver4) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 A może 3000-3300mAh jekieś 200g więcej a będzie można dłużej polatać no i może w przyszłości do 2metrówki napęd styknie. Co myślicie o tym zestawie? http://www.electricwingma...p-10s-5320.aspx Albo taniej: Silnik proponowany przez Roberta w innym temacie Turnigy Aerodrive SK3 - 6354-245kv i do tego TURNIGY Sentilon100A HV 5-12S BESC (Ver4) Regulator podany przez Ciebie ma dużo złych recenzji, ja celuję w K-Force 120A 5-12s. Z tą pojemnością to niegłupi pomysł, zawsze dłużej polatasz, a jak będzie miał kopa to będzie jeszcze lepiej. Tyle że pamiętaj, że przy amperażu ok 80 długo nie polatasz. Ja celowałbym też w kV 235-245. Myślę, że wezmę 235, do tego 20/8 i powinno być ok, jak pisał Darek w temacie o silniku. W razie małej mocy wrzuci się 20/10 i będzie szybciej zasuwać. Co do kV przemyśl dokładnie jakie największe śmigło można wsadzić do Twego Yaczka, ja przy kV 235 docelowo dałbym 20/8, jak zabraknie mocy to może i 22/10 wlazłoby do silnika. 20/8 jest tylko APC, ale mam też zamiar przetestować fialę do elektryka 20/10 i ewentualnie 22/10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Regulator podany przez Ciebie ma dużo złych recenzji, ja celuję w K-Force 120A 5-12s.Ok. dzięki dobrze wiedzieć, w takim razie pomyślę nad K-Force. Jak możesz to daj znać jak będzie dostępny.Jest jeszcze coś takiego http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F10944%5F%5FTurnigy%5FSuper%5FBrain%5F100A%5FBrushless%5FESC.html co o nim myślisz? A co do silnika to chyba jednak ten 245kV i 20/8 albo 20/10 bo z 22/10 może być za mały prześwit. Z tą pojemnością to niegłupi pomysł, zawsze dłużej polatasz, a jak będzie miał kopa to będzie jeszcze lepiej. Tyle że pamiętaj, że przy amperażu ok 80 długo nie polataszZ tymi większymi pakietami napęd weźmie 80A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel66 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 przy 80a i 10s wychodzi ok 3000W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek:D Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Z tymi większymi pakietami napęd weźmie 80A?Nie tyle z pakietami co ze śmigłami. Z kV to nie taka prosta sprawa, trzeba dobrać takie, żeby mieć możliwość regulowania amperażu odpowiednimi śmigłami pasującymi do modelu. Super braina też rozważałem, ale jeszcze za mało wiem o różnicach między nimi, wiem, że Krzysiek(elektryki_rc) chwalił braina. Może się wypowie na ten temat w tym temacie . Myślę, że przy 20/10 może max szarpnąć 60-70A, tak orientacyjnie. Daje to (przy 70) 2,5kW mocy na wejściu, na wyjściu niech będzie z 2,2 to i tak będzie szatan. Ja mimo wszystko zaryzykuję pojemność 2200(2600), kV 236. Przy 245 na 20/8 będziesz miał ciut więcej mocy, myślę, że do Twojego modelu taki napęd byłby ok. W razie czegoś dasz 20/10 albo 20/11, będzie świetny model do akrobacji precyzyjnej, ale i fikołki też pokręcisz. Pojemność daj 3000, myślę, że to taki złoty środek, powinieneś przy 20/8 mieć ok 8-9 minut lotu, na większych 6-7 za to model będzie miał powera. Ciężko mi doradzać Ci jedynie na podstawie tego co wyczytałem, bo praktyki w tym nie mam. Może wyprzedzę Cię z oblotem to podzielę się wrażeniami i zrobimy testy na hamowni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Przy 20x8 APC 6 S 4000mah max pobór z dobrze ustawionym timmingiem to 81A i z mocą jest ok czas lotu do 7-8 min, a mam 20C i to nie nowe aku. KV 260-300 zdecydowanie za mało pod 6s silnik będzie kręcił na niskich obrotach i przy 20x8 będzie brakować. także to rozwiązanie tylko przy 8-10S Gdybym teraz składał Yaka na nowo wsadziłbym tylko inny pakiet 6S 5000 mah 30C i śmigło 20x10. Z takim śmigłem i kv silnika model będzie miał zajeb*sty zakres prędkości. Tak zupełnie z innej beczki to mam Panowie wzór generatorów SFG do tego modelu od zawodnika F6A z Austrii. Co prawda odrysowane na krzywy ryj ale jest także można działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi