Skocz do zawartości

Yak 55M GB-models 1,8m


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Zdjęcia dla Sławka z Wrocławia

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Ostatnio model miał kuku robiłem pętle w rollu i wyszedłem nisko ale zamiast nad ziemią to na wał powodziowy i awaryjnie spadłem z 2m na podwozie harrierem. Ten model jest pancerny przezył taki strzał gdzie inne modele można by spalić na miejscu, a tu tylko siadła blacha 4mm

 

Nie testowałem jeszcze smigieł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żarówce nie poleci.

Bzdura. Podaj powody dlaczego?

 

Pytanie było czy model można przystosować... Po mojemu trzebaby przerobić mocowanie domku pod silnik 4(2)-sówowy - gruntowna zmiana pierwszej wręgi i wzmocnienie jej mocowania. Poza tym nie widzę przeszkód w przystosowaniu modelu do napędu spalinowego. Model jest bardzo lekki i zaprojektowany pod silnik elektryczny, co nie znaczy, że nie można zastosować w nim silnika żarowego. Twoja odpowiedź Maćku jest nieuzasadniona i moim zdaniem kompletnie bez sensu. Rozumiem gdybyś miał identyczny model i tak twierdził, wtedy zwrócę honor. Być może producent przewidział mocowanie pod silnik spalinowy i raczej takie pytanie byłoby na miejscu, skierowane do użytkownika modelu - Radka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomo, że każdy pakuje do modelu co chce i tutaj sie z krzysiem zgadzam ale jaki jest sens do 1.8m pakowania żarówki? Mam 20ccm żarke OS Max'a i wiem ile to pali, chyba ze sie chce latać jak trenerkiem - oczywiście nikomu nie bronie.

 

Rozmiar 1.8m jest o tyle głupi, że nie dobierze się idealnego silnika spalinowego aby nie przesadzić z wagą, natomiast lżejszy silnik może być za słaby do pełnego 3D.

Tak samo jest z modelami 2m

Przy dzisiejszych cenach wyposażenia do elektryków silnik żarowy jest co najmniej nieopłacalny.

 

Na ile starczy 5L paliwa? Przy "niedzielnym" lataniu to będzie może niecały miesiąc ?

0.5L zbiornik na może 10-15min lotu?, dziennie około 3-4 loty co daje nam około 1.5-2L

Przez miesiąc to jest 6-8L jeżdżąc tylko w "niedziele". Niech będzie nawet te 5L bo w sumie 4t palą mniej.

5L Model Technics kosztuje niecałe 100zł...

 

Tylko pytanie... czy bardzo komuś zależy na tym dźwięku? Bo raczej o ekonomii nie można tutaj mówić, koszt elektryka wraca się po kilku miesiącach niedzielnego latania.

Poza tym model ciągle jest brudny od oleju, najgorsze jest jak olej dostanie się pod folię.

I nie prościej było tak od razu koledze mario70 napisać, tylko jakieś głupie teksty w stylu, że na żarowym nie poleci, bo śmierdzi, bo brudzi, bo jest drogi? Trochę szacunku do innych użytkowników :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego post został usunięty przez Rafał B.

więc napisze jeszcze raz:

 

Przecież wiadomo, że każdy pakuje do modelu co chce i tutaj sie z krzysiem zgadzam ale jaki jest sens do 1.8m pakowania żarówki? Mam 20ccm żarke OS Max'a i wiem ile to pali, chyba ze sie chce latać jak trenerkiem - oczywiście nikomu nie bronie.

 

Rozmiar 1.8m jest o tyle głupi, że nie dobierze się idealnego silnika spalinowego aby nie przesadzić z wagą, natomiast lżejszy silnik może być za słaby do pełnego 3D.

Tak samo jest z modelami 2m

Przy dzisiejszych cenach wyposażenia do elektryków silnik żarowy jest co najmniej nieopłacalny.

 

Na ile starczy 5L paliwa? Przy "niedzielnym" lataniu to będzie może niecały miesiąc ?

0.5L zbiornik na może 10-15min lotu?, dziennie około 3-4 loty co daje nam około 1.5-2L

Przez miesiąc to jest 6-8L jeżdżąc tylko w "niedziele". Niech będzie nawet te 5L bo w sumie 4t palą mniej.

5L Model Technics kosztuje niecałe 100zł...

 

Tylko pytanie... czy bardzo komuś zależy na tym dźwięku? Bo raczej o ekonomii nie można tutaj mówić, koszt elektryka wraca się po kilku miesiącach niedzielnego latania.

Poza tym model ciągle jest brudny od oleju, najgorsze jest jak olej dostanie się pod folię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego post został usunięty

Dlatego, że wydaje ci się, że tylko ty masz rację a tak nie jest... wprowadzasz zamęt i trzeba potem sprzątać.

 

Bo raczej o ekonomii nie można tutaj mówić

Nie każdy zarabia 2tys/msc niektórzy zarabiają 6-10tys i te 100zł na paliwo to jak dla ciebie 10zł...

 

ps. też bym żarówki nie montował, przy tej wielkości tylko elektro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że wydaje ci się, że tylko ty masz rację a tak nie jest... wprowadzasz zamęt i trzeba potem sprzątać.

Nie chodziło mi o poprzednie posty bo tamte były totalnie na żarty.

Chodziło mi o post wyżej wyjaśniający co miałem na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!

 

Oblataliśmy u mnie ze Sławkiem z Wrocławia kolejnego Yaka 55M !!!

 

Model z mega wyposażeniem :

 

silnik Hacker C50 14L acro competition z przekładnią

regiel Hacker Master Spin 99 acro competition

akusy 8s 4200mah

serwa Futaba BLS-ki

Śmigło APC 18x10 i już był niezły nadmiar mocy, a docelowo 20x11 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Model lata kapitalnie mimo, że ma pół kilo więcej na pokładzie niż mój..Latanie precyzyjne wychodzi kapitalnie.Nie ma sensu walczyć z wagą 4,5kg to optymalna masa. Mój Yak waży niecałe 4kg, ale to zupełnie inny model w powietrzu, a raczej zabawka w porównaniu do tego co potrafi Yak z wyposażeniem Sławka.Jak założy śmigło 20x11 to będzie prawdziwa bestia :D

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Radku za oblatanie mojego Yaka 55 i wszelką pomoc telefoniczno-internetową w trakcie jego budowy. Dołożyłem wszelkich starań, aby wyposażyć go jak najlepiej. Dziś widziałem na co go stać. Gdyby nie walka Adamka z Kliczko, mógłbym jeszcze pojechać do Oleśnicy polatać. Podładuję jeszcze akumulatory i zobaczę ile zostało pojemności po Twoim locie. Zmiana śmigła i lepsze zaprogramowanie regulatora z pewnością podwyższy jeszcze parametry tego modelu.

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku,

po oblocie zostało jeszcze 55% pojemności akumulatora . Śmiało można wymienić śmigło na większe co też uczyniłem. Przeprogramowałem też regulator zmieniając niektóre parametry. Sądzę, że teraz silnik żwawiej reaguje na ruch drążka gazu. Napisałem do Hackera o podanie optymalnego setupu dla mojego silnika . Porównam te parametry z moimi.Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po oblocie zostało jeszcze 55% pojemności akumulatora

A jaki był czas lotu?

Jaczek z wyposażeniem full wypas, łaaaaaaaaadny :D

Radek precyzyjne wychodzi super a jak z harierami, rolingharierami itp. z dodatkową wagą?

Panowie czy zakończyli produkcje tego modelu bo praktycznie wszędzie jest niedostępny? Większy i mniejszy brat jeszcze leżą na sklepach a tego niet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!

po wielu perypetiach również i ja stałem się posiadaczem tego świetnego modelu.

model kupiłem w pełni złożony i wyposażony do lotu.

widziałem już co mój yaczek wyczynia w rękach dobrego pilota,sam jednak jeszcze nim nie latałem.

pierwotnie model należał do kolegi Roberta K

dodam że YAK prezentuje się znakomicie,jest perfekcyjnie i czysto zmontowany :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy zakończyli produkcje tego modelu bo praktycznie wszędzie jest niedostępny? Większy i mniejszy brat jeszcze leżą na sklepach a tego niet.

Bylem przy rozmowie Zbyszka z Revoca z ich glownym dystrybutorem i powiedzial ze zdziwili sie jakie wyszlo zapotrzebowanie na ich model. Kilka sztuk mial miec w miesiac po EXFC czyli mniej wiecej teraz :) Pisz do niego i pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.