Skocz do zawartości

Yak 55M GB-models 1,8m


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam wszystkich

Pierwszy raz pozwoliłem wypowiedzieć się na tym forum gdyż wydaje mi się że mam z tym modelem juz jakieś doświadczenie.

Bardzo dobry model do treningu 3d.

Ja latam na AXI 5320/18 - smigła apc oraz mejzlik 20x8 nie wyobrażam sobie ze w tym układzie komuś na 6s brakuje mocy. W zawodach F6A wszyscy startują tymi modelami na 6 s .Nie mam żadnego swojego filmu aby pokazać ale na Na You tube są filmy Martina np.

. Być może na chinskich silnikach tak jest.

Latam na 4500 mah 6s 35C pełne 3d dokładnie 5,5 minuty i wyczerpuję dokładnie około 3500-3700 mah . Max pobór do 100 A w piku - zmierzony w locie . Modelem zrobiłem 247 lotów w tym roku i akumulatory przy tej eksploatacji są ok . Mam trzy i jeden który ma ponad 100 lotów jest trochę słabszy.

Waga modelu 4270 gotowy do lotu z aku . Na 10s nigdy nie osiągniecie tej wagi a przez to właściwości prawie jak modelu depronowego z aeromusicalu z hali będą troszkę gorsze.

 

Zapraszam na moją stronę gdzie są zdjęcia modelu

 

www.jps-f3a.pl

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie ważył 4600g to też powinien super latać. Poza tym nie chcę zbyt lekkiego modelu bo później są problemy przy wietrze a 4500 to chyba optymalna waga dla niego.

Jak będę robił na 6s to na pewno będzie pakiet 5000mAh.

W zawodach F6A wszyscy startują tymi modelami na 6 s

Dokładnie wszystkie filmy, które widziałem na youtube to 6s, jeszcze nie widziałem na 10s. To samo na rc network wszędzie 6s :idea:

Tak się zastanawiałem jak zszedłeś tak nisko z wagą przy pakiecie 4500mAh 35c a teraz się dopatrzyłem, że założyłeś węglowe podwozie.

Jacek fajna strona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 10s nigdy nie osiągniecie tej wagi a przez to właściwości prawie jak modelu depronowego z aeromusicalu z hali będą troszkę gorsze.

Witam Jacku, bardzo fajnie, że ktoś się wypowiedział na ten temat z pewnym już doświadczeniem. Troszkę do końca nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią, bo kombinujemy 10s, 2200mAh(waga identyko jak 6s 4000mAh), mniejszy pobór prądu a co za tym idzie wystarczy mniejsza pojemność akumulatora. Po prostu cały czas rozważamy w poszukiwaniu złotego środka. Możesz Jacku podać firmę i parametry akumulatora i regulatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Na 10s nigdy nie osiągniecie tej wagi a przez to właściwości prawie jak modelu depronowego z aeromusicalu z hali będą troszkę gorsze.

 

Pozdrawiam

Jacek

Witamy na forum i gratuluje udanego sezonu 2011 !!!!

 

Nie wiem ile waży pakiet 6S4500 ale mój 10S 2200 na którym latam waży 650 g po 6 min lotu 3D wchodzi około 1300-1400 silnik dualsky 2000W Funtana S90 ważu do lotu 3800.Nie sądze żeby pakiet 6S był znacząco lżejszy . Z tego co słyszałem to w silniku który mam pękają obudowy więc pewnie i tak czeka mnie zmiana na inny , mógł by ktoś podać wagę pakietu 6S4500 lub 5000 nie ukrywam że wole 10S te duże prądy troche mnie stresują :( ja w porywach mam 50 A ( odczyt z logera )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli są silniki które dadzą tyle mocy co axi lub hacker ( tylko te widziałem w akcji na żywo ) a pracują na 10s i wezmą tylko 1300 mah to się w zupełności zgadzam z wami .

Ja kompletowałem swój model rok temu i zadałem pytania paru zawodnikom wszyscy zgodnie twierdzili że na 10s wychodzi większa waga o około 300 gram a aku potrzeba około 3000-3200 . Ale to było rok temu a wszystko idzie do przodu a ja rozmawiałem tylko o konfiguracjach AXI , HACKER.

Ja tej zimy złożę nowe dziecko Silvestriego SU29 3D Monster i też w podobnej wadze ale z nowym hackerem c50 na 6s.

Akumulatory mam Thunder power i Turnigy nano tech nie mam ich jak zważyć bo zostały na lotnisku a od piątku latam na hali bo jest 6 stopni .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę danych :

 

Spec.

Capacity: 5000mAh

Voltage: 6S1P / 6S Cell / 22.2V

Discharge: 35C Constant / 70C Burst

Weight: 786g (including wire, plug & case)

Dimensions: 154x50x49mm

Balance Plug: JST-XH

Discharge Plug: 4mm Bullet-connector

 

Spec.

Capacity: 4500mAh

Voltage: 6S1P / 6S Cell / 22.2V

Discharge: 35C Constant / 70C Burst

Weight: 676g (including wire, plug & case)

Dimensions: 155x49x41mm

Balance Plug: JST-XH

Discharge Plug: 4mm Bullet-connector

 

 

Spec.

Capacity: 4000mAh

Voltage: 6S1P / 6 Cell / 22.2V

Discharge: 25C Constant / 50C Burst

Weight: 623g (including wire, plug & case)

Dimensions: 163x49x39mm

Balance Plug: JST-XH

Discharge Plug: 4mm Bullet-connector

 

Zakładając pakiet 10C musimy połączyć 2 pakiety 5s jeżeli chcemy zrobić zakupy w Chinach.Tutaj jest mały problem, bo np Turnigy nanotech 5s występuje w pojemnościach około 4000mah, 4500mah, 5000mah. Pozostaje szukać innych pakietów lub robić je z cel na własną rękę. Wagowo porównując 10s 2600mah wychodzi prawie identycznie jak 6s 4500mah.

 

Uważam, że warto spróbować rozwiązanie 8s z pakietów 2x3300mah nanotech wtedy mamy pakiet o masie 660g :) i na pewno na silniku Turnigy SK 50-65 360 będzie to ładnie pracować na śmigle 18x8 19x10.

 

W przyszłym sezonie planuje do swojego Yaka zakup pakietów nano-tech 5000mah 6S 25~50C i wymiana śmigła na 20x10 jeżeli będzie to konieczne. Obecnie na 6s 4000mah 20C model z zawisu spokojnie wychodzi w pion jednak odejście nie jest dynamiczne model leniwie pnie się w górę i idzie wytrzymać. Może się okazać, że większa pojemność i większe C da znaczny wzrost ciągu i na to liczę.

 

Jak ktoś składa ten model na silniku Turnigy, to tylko 50-65 380kv i nie róbcie tego błędu z pakietem co ja 20C i 4000mah to mało. Ten silnik stać na więcej i musi dostać lepszy pakiet.Takie rozwiązanie wychodzi jakieś 70g lżej od AXI 5320/18 także śmiało można dać większy pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kompletowałem swój model rok temu i zadałem pytania paru zawodnikom wszyscy zgodnie twierdzili że na 10s wychodzi większa waga o około 300 gram a aku potrzeba około 3000-3200

Dokładnie będzie taka różnica a może trochę mniejsza w wadze.

Panowie ale tak jak napisałem wcześniej, jeżeli ten yaczek będzie ważył nie 4200g tylko 4600 to i tak będzie super latał zresztą Radek już gdzieś napisał, że taka waga dla tego modelu jest ok. Zresztą zobaczcie ten film http://www.rcmovie.de/video/9478b3fce2db5de81be6/Erstflug-Yak-55M-18-von-GB-Models model waży 4560g z pakietem 6s 4500mAh.

Zakładając pakiet 10C musimy połączyć 2 pakiety 5s jeżeli chcemy zrobić zakupy w Chinach.Tutaj jest mały problem, bo np Turnigy nanotech 5s występuje w pojemnościach około 4000mah, 4500mah, 5000mah. Pozostaje szukać innych pakietów lub robić je z cel na własną rękę. Wagowo porównując 10s 2600mah wychodzi prawie identycznie jak 6s 4500mah.

Radek czemu się uparłeś na nanotecha? Przecież spokojnie można kupić zwykłe np. te

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F17829%5F%5FTurnigy%5F3000mAh%5F5S%5F30C%5FLipo%5FPack%5FUSA%5FWarehouse%5F.html. Dadzą radę tym bardziej, że prąd przy 10s będzie miał max ok 70A. Zresztą wg. tego kalkulatora którego wykres wkleiłem powyżej wychodzi, że na pakiecie 10s 3300mAh 880g i śmigle 20/10 silnik będzie miał ciąg ok. 9,5kg przy prądzie 62A. Natomiast silnik Hacker A60 6XS na pakiecie 6s 5000 mAh waga 800g i śmigle 20/10 będzie miał ciąg 7kg przy prądzie 73A a na 22/10 8kg ciągu i prąd 85A - kurcze i tak jakiś oszczędny ten Hacker bo chyba tu powinno być ok 100A :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na ten kalkulator, bo on nie liczy dobrze :)

Przecież pokrywa się z tym co napisałeś wcześniej.

Robert jak może brakować mocy przy 1800W w modelu 4kg ? przecież to jest ponad 7kg ciągu tym bardziej, że latasz F3M.Czołowi piloci latają na axi o tej samej mocy 5320/18 też około 7kg ciągu.

Może idealnie nie wyliczy ale jakieś rozeznanie jest.

To jaki kalkulator polecasz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek ale ty właśnie wsadziłeś do niego napęd na 6s i nie jesteś do końca zadowolony, dlatego myślę nad napędem na 10s. Z wagą powinienem się zmieścić do 4600g i model będzie miał tego kopa, którego tobie brakuje w twoim napędzie. Nie ukrywam, że bardziej mi pasuje 6S bo mam ładowarkę na której mogę ładować na raz dwa takie pakiety.

Jeżeli się zdecyduję na 6s to raczej będzie to Axi 5320/18 albo Hacker A60 6XS, pakiet 4500-5000 30c i mam nadzieje, że wtedy będzie lepiej z mocą niż u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zadowolony dlatego, że mam słabe pakiety ten silnik daje 8,5kg ciągu i to jest sprawdzone. Obecnie nie mam więcej jak 6kg. Na mniejszych modelach przekonałem sie , że sam pakiet ma duże znaczenie i ciąg potrafi niezle podskoczyć przy wymianie na duże C. Wymiana z 20C na 50C to już nie mało a dodatkowo większa pojemność.

 

Preferuje latanie nisko i powoli z elementami F3A więc 6s bardziej mi odpowiada

 

AXi 5320/18 dostaniesz najtaniej w modele max 750zł obdzwoniłem pół Polski za nim, ale musiałem odpuścić ze względu na cenę. Wsadziłem wszystko z Chin z 3ma pakietami w cenie samego Axi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AXi 5320/18 dostaniesz najtaniej w modele max 750zł obdzwoniłem pół Polski za nim, ale musiałem odpuścić ze względu na cenę. Wsadziłem wszystko z Chin z 3ma pakietami w cenie samego Axi

No tak ale taki silnik jak masz założony w swoim yaku jest już jakiś czas niedostępny.

Radek jak byś miał wybierać między silnikiem Axi a tym Hackerem to który byś kupił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!!!

po przeczytaniu powyższych wypowiedzi postanowiłem zważyć swojego yaka i oto co mi wyszło:

 

waga kompletnego modelu bez aku-3560g

 

pakiety zasilające -2 x 6S 2650mAh nanotech (łączone równolegle co daje ponad 5000mAh) - 837g

jak się to zsumuje to waga modelu gotowego do lotu wychodzi 4,4kg.

 

według mnie wagowo model wychodzi bardzo dobrze i tak samo zachowuje się w powietrzu.nie znam jeszcze YAKa na tyle dobrze żeby latać ostrzej więc przy umiarkowanym lataniu pakiet wystarczy na ok 9 minut.nadmiar mocy jest wystarczający,z zawisu model wychodzi bezproblemowo.

 

jedyna modyfikacja jaką zamierzam wprowadzić będzie wymiana podwozia na węglowe.dzięki temu można będzie urwać trochę wagi... :mrgreen:

 

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie korci to: Pakiety 2x3300 30c - 900g, silnik Axi 5320/28 - 495g, tyle samo co 5320/18.

Wychodzi 100g więcej niż z pakietami 6s 5000mAh a na śmigle 20/10 powinno być 9 - 9,5kg ciągu.

Kurcze rozsądek podpowiada, żeby założyć to co większość czyli 6s ale korci mnie 10s i co tu zrobić :?: :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze rozsądek podpowiada, żeby założyć to co większość czyli 6s ale korci mnie 10s i co tu zrobić

musisz wybrać jakiś kompromis...

odpowiednia waga w modelu 3D jest bardzo ważna,trzeba uważać żeby nie przekombinować.

 

zapomniałem dodać że po locie pakiety są lekko ciepłe a napięcie na celę wynosiło około 3,75V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga jest szczególnie ważna jak człowiek się dobrze wlata w model i zaczyna nisko sobie pozwalać wtedy nawet małe zmiany ustawień są odczuwalne.

Uważam , ze jak coś dobrze działa, to lepiej tego nie ruszać. AXI 5320/18 6s 5000mah i obowiązkowo generatory, które wg użytkowników dużo dają i sam się o tym przekonałem na innych modelach.Na wiosnę startuje Yakiem z generatorami bankowo !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.