Air Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 Wg. mnie kV odpowiednie do w miarę wolnego latania tym modelem, ale ten silnik nadaje się raczej do jakiegoś modelu akrobacyjnego 3D (stosunkowo duży ciąg) - do Funbata wg mnie z powodzeniem można zastosować któryś z "dzwonków" TowerPro (ja latałem na 2410-08 (890kV)). http://abcrc.pl/p/118/1569/silnik-towerpro-2410-8t-4y-890kv-90w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html
motofan11 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Air, zastanawia mnie tylko jedno silnik który podałeś waży 65g a ten Moxie 51g
Wojtek Sz Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Ai oto mój FunBatBrak zdjęć :wink:
motofan11 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Wydrukowałem plany, skleiłem poszczególne kartki i ..... rozpiętość wyszła mi 5cm mniej niż na rysunku z wymiarami, walczę z ustawieniem skali wydruku ale drukarka nie przyjmuje takich ustawień, druk z programu Adobe reader, czy jest na to rada?
vowthyn Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Jak drukujesz z pliku *.pdf to musisz w opcjach wydruku wybrać parametry: page scaling: none auto rotate and center: zaznaczone choose paper source by PDF page size: zaznaczone Po okienkiem podglądu wartość zoom powinna wynosić 100%, albo nie pojawiać się wcale. Jest z tym trochę zabawy i najlepiej przetestować ustawienia na pojedynczej kartce przed wydrukiem całości. Dlatego dobrze jest, jeśli twórca planów umieszcza na nich wzornik pionowy i poziomy z oznaczoną podziałką - wtedy od razu możemy skontrolować czy współczynnik proporcji nam się nie rozjechał przy wydruku. 1
Marcin K. Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Z dobrym motorem to i z brakiem 5cm poleci
motofan11 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 vowthyn, niestety Twoje wskazówki nie pomogły chyba plany są na jakiś dziwnym amerykańskim formacie:( Marcin K., aja myślałem co by go o 5cm większego zrobić
Marcin K. Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Zawsze mozna w druga strone takie +\-
robertus Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Jeśli macie dostęp do drukarki A0 to wydrukujcie te plany http://bloodymicks.com/Plans/Funbat.pdf
motofan11 Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 robertuschodzi o to aby te plany w domu drukować a do tego znaleźć sposób na skalowanie wydruków:)
robertus Opublikowano 25 Września 2011 Opublikowano 25 Września 2011 Spróbuj opcji w adobe reader http://kb2.adobe.com/cps/897/cpsid_89728.html
motofan11 Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 robertus, Dziękuję za wskazówkę kombinowałem w tym adobe ale z tej opcji nie korzystałem i powiem jeszcze, że jeśli plan są na A4 to mimo tego ,że nazwa opcji to "podziel duże strony" to tą opcją można bez problemu powiększyć plany:)
vowthyn Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 To ściągnij plany A0 podane przez Robertusa i spróbuj samodzielnie podzielić na A4 programem Posteriza.
motofan11 Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 vowthyn, Wszystko można zrobić w Adobe bez konwersji do Posterizy:)
basickb Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Witam, korzystając z już otwartego wątku przedstawiam moją pierwszą produkcje. Miało by RWD5 ale zainspirowany tym wątkiem i lekturą RCgroups. Popełniłem coś takiego: http://www.pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=7335 http://www.pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=7336 Pierwsze loty odbyły się w weekend: - w sobotę lot trwał niecałą minutę zakończył się siarczystym uderzeniem w ziemie. Pakiet 3S 2200 który waży prawie tyle co reszt modelu przy kontakcie z ziemią zrobił swoje, kadłub częściowo oddzielił się od skrzydła i odpadły stateczniki pionowe. Było naprawdę szybko w porównaniu do Wing Dragona, którym latałem wcześniej, prawdziwy szok no i do tego lotki. - w niedziele było już lepiej, zamiast 3S 2200 włożyłem 2S 1300. Było wolniej, ale mimo to złamałem trzy śmigła. Pozytywem jest to że czwarte zostało całe po kilku lądowaniach. Nie wiem czy większe znaczenie miało to że lepiej lądowałem czy wymiana wkładki centrującej na trochę większą średnice. Podsumowując maszyna łatwa w budowie, bardzo odporna na krety ale lata się zdecydowanie inaczej niż trzy kanałowym górnopłatem z pchającym śmigłem. Pozdrawiam Basickb
robertus Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Krzysztofie, masz dobrze założony prop-saver na silniku? czy śmigło ma możliwość wyginania się?. W większości przypadków uchroni to przed złamaniem. Również mam Wing Dragona, potem przesiadłem się na Su-26 z EPP.
basickb Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Zastanawiałem się nad tym, po wymianie tulejki centrującej śmigło na większą, kolejne lądowania nie kończyły się złamanym śmigłem. Mój Wing Dagon jest bez lotek. Czy masz plan skrzydła które zrobiłeś do Swojego Wing Dragona?
robertus Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Bez lotek stąd taki szok po przejściu na funbata Możesz w obecnym skrzydle wyciąć lotki i będzie ok. Co do skrzydła. Planu nie mam. Rysowałem od razu na depronie. Mam jedynie profil NACA2412w jpg do wycięcia żeberek. Wymiary lotek robiłem na oko w oparciu o podstawowe zasady powierzchni sterowych.
316_Danny Opublikowano 24 Października 2011 Opublikowano 24 Października 2011 Witam! Ja mam takie pytanko: Posiadam taki silnik http://abc-rc.pl/p/118/1129/silnik-ge-a2208-14t-1450kv-110w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html Czy nada się on do FUn BAta?? Jakie śmigiełko byłoby optymalne?
Rekomendowane odpowiedzi