robertus Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Jak nie znajdę to sam coś takiego zaprojektuję. Wypisz wymaluj jest to Wing Dragon, na jakim nauczyłem się latac. Dlatego tak chwalę ten układ konstrukcyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Powiem szczerze że nie jest zły. Pamiętam że w FunBacie kilka śmigieł połamałem więc motylek tutaj jest dobra opcja dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartuś Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Nie rozumiem dlaczego ludzie się upierają żeby startować od Funbata. To tak samo jak ja nie rozumiem czemu ludzie upierają się aby jeździć volkswagenami Jestem zdania, iż skoro są na tym forum osoby które na nim się nauczyły latać to biorąc pod uwagę ryzyko nie jest to zły wybór. Szkoda tylko że w pierwszym poście nie ma "+ i -" modelu wypisanych i trzeba się przez cały temat przedzierać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Odsetek osób, które nauczyły się latać funbatem lub esa jest znikomy w stosunku do tych którzy nauczyli sie latać górnopłatami. Nie jest to niemozliwe, ale trudniejsze niż z klasycznym górnopłatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 To trochę tak jakby się uczyć jeździć rajdowym samochodem. Da się, tylko po co? Lepiej nauczyć się na modelu wolniejszym i stabilniejszym. Nauka będzie mniej stresująca i latania więcej, bo esę jest przy nauce rozbić znacznie łatwiej niż górnopłata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartuś Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Samochód rajdowy jest łatwiejszy w opanowaniu Jak widać na załączonych zdjęciach poczyniłem pewne modyfikacje (uproszczenia) w stosunku do waszych wersji tego modelu. Kiedy już udało mi się go prosto i zgodnie z wiatrem rzucić to tak się zdziwiłem że jednak lata że z wrażenia przeciągnąłem i złamałem śmigło oraz zgiąłem oś silnika (ciut za krótko ją uciąłem i śmigło się nie ześlizgnęło) http://www.youtube.com/watch?v=LM4o4HT4zWk Poniżej zdjęcia po naprawach, model lata zadziwiająco wolno więc wciąż uważam że nada się do nauki. Szkoda tylko że apki nie udało mi się podłączyć do kompa, niby wszystko instaluje wg instrukcji ale nie wykrywa ruchu przez co nie pobawię się na symulatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Pogratuluj dziewczynie. bardzo dobry wyrzut modelu. W zaskakującym miejscu masz serwo do lotek? Dlaczego tam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartuś Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Dziewczyna filmowała, a siostra rzucała W miejscu standardowym serwa jest odbiornik w "podwieszanej gondoli" i byłoby mi niewygodnie z kablami od których jest tam już i tak ciasno bo mam dość duży akumulator 7.4 około 2000 pojemności LIPO, dodatkowo miałem dość mało drutu na cięgna i musiałbym użyć innego grubszego lub kombinować z lutowaniem. Dodatkowo serwo znajduje się tuż za listewką do której przykręcony jest silnik i która ciągnie się przez prawie cały model. 18.02 Dziś znowu polatałem, wydłużyłem końcówki skrzydeł o 5 cm przez co zrobił się stabilniejszy jednak podczas lotu (a raczej fazy przygotowawczej do kreta wydaje mi się iż model bardziej ślizga się niż wytwarza siłę nośną. Użyłem pianki 3mm a w środku jest jeszcze 2mm balsa wzmacniająca więc grubość z grubsza odpowiada tej z projektu, jak sądzicie czy niezbyt porządne wykonanie krawędzi natarcia oraz dość mały "garb" może powodować takie zachowanie w locie ? Przydałby się jednak trening na symulatorze, za to pole fajne i miękkie bo dopiero po około 30 minutach śmigło pękło i serwa się odkleiły ale to też zaleta modelu który wytrzymał bez uszczerbku nawet głośne zderzenie z ulicą obok http://www.youtube.com/watch?v=HnwzgFu2xMs&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gespet Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Witam wszystkich. Zbudowałem pierwszy model z depronu, wybrałem Funbata bo był prosty w budowie. Trudno mi się nim lata bo już 5 smigła złamałem a mam propsaver'a. Środek ciężkości ustawiłem tak, że 4.5 cm od przedniej krawędzi skrzydła ale samolot nie trzyma się w pionie i poziomie. Będę zamawiał śmigła które będą najlepsze? Może doradzicie mi jak wstępnie ustawi skłon i wykłon silnika? Funbat lata na emax 2812, Lip-ol 1300 3S, i śmigłach 6X4 i 7X3.5. Nadajnik to HK-t4A Filmik z oblotów https://www.youtube....d&v=rKrAVfDXG5s i zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ładny funbacik ale lepiej by było jak byś skrócił oś tak żeby prop saver był dosunięty na maxa do silnika, tak jak jest teraz łatwiej ja skrzywić przy kreciku czy nawet mniej udanym lądowaniu Iie czasu latasz na smigle 6x4 ? Śmigło http://abcrc.pl/p/76...-akcesoria.html Prop saver do niego http://abcrc.pl/p/106/3309/piasta-prop-saver-gemfan-3mm-5-5mm-i-7mm-dwustronna-piasty-prop-saver-piasty-do-smigiel-smigla-i-akcesoria.html Dokup parę gumek na prop saver na zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Masz złe śmigło. Potrzebujesz GWS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gespet Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Ładny funbacik ale lepiej by było jak byś skrócił oś tak żeby prop saver był dosunięty na maxa do silnika, tak jak jest teraz łatwiej ja skrzywić przy kreciku czy nawet mniej udanym lądowaniu Iie czasu latasz na smigle 6x4 ? Śmigło http://abcrc.pl/p/76...-akcesoria.html Prop saver do niego http://abcrc.pl/p/10...-akcesoria.html Dokup parę gumek na prop saver na zapas Niestety najdłuższy lot to może pół minuty, po licznych kretach skupiłem się na podejściu do lądowania i już 5 śmigieł złamałem. Mam takiego propsavera zakładałem na niego po 2 małe zielone gumki recepturki i strzelały jak obroty weszły na maxa, lepiej spisywał się gumowy oring. Skrócę ośkę w piątek może jakieś podwozie zrobię bo nie wyrobie na śmigła Masz złe śmigło. Potrzebujesz GWS. Miałem takie pomarańczowe Gemfan. Czy warto je kupować? http://abc-rc.pl/p/79/596/smiglo-ep-7035-7x3-5--pozostali-producenci-smigla-stale-smigla-i-akcesoria.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masło Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Musisz znaleźć mocniejsze gumki. Na oringu śmigła dość łatwo się łamią, a na gumkach tylko kiedy gdy ostro zaryjesz w ziemię. A co do śmigła, to wygląda tak samo jak GWS, różnicy chyba nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Nie powinno się używać śmigła sztywnego jak nie masz podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 koledzy poradzili ja zrobilem. nie ma to wygladac tylko latac. opis budowy jak dla mnie zbytnskromny., ale google inne strony i sie udalo. pierwszy lot byl na smigle 10x4,7 dzis na 8x4 na pierwszym smigle latal dobrze choc jak dla mnie zeslizgiwal sie przy zakrecaniu. na drugim smigle jakgdyby ciag byl za slaby. tu wlasnie jest problem. lecial na pelnym gazie i ze SW max do siebie to i tak slizgal sie po ziemi. zlamalem smiglo. problem ze zeslizgiwaniem sie na pierwszym smigle tez wystepowal ale w mniejszym stopniu. wywazenie w obu przypadkach bylo wg mnie poprawne..podobmnie ze sklonem i wyklonem silnika. waga w tym stanie jak na zdjeciach 365g dodam ze mam wrazenie jak by powierzchnia nosna byla za mala.. co moze byc przyczyna takich objawow. prosze o rady.. na zdjeciach po pierwszych naprawach. czekaja go nastepne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Propsaver masz źle założony. Jaki masz pakiet, 3S? Nawet na smigle 8x4 nie powinieneś mieć problemów przy tej wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Propsaver masz źle założony. Jaki masz pakiet, 3S? Nawet na smigle 8x4 nie powinieneś mieć problemów przy tej wadze. DUALSKY 11.1V/1300MAH 30C/5C reg Redox 30A SILNIK E-max cf2822 prop9'' - 10'' 11.1v serwa tower pro sg 9g odbiornik i nadajnik Cadet v4 posiadam drugi regulator do tego silnika takze 30A nie wiem co jest nie tak z propsaver? no to kto mi wytlumaczy czemu tak jestmz tym malym ciagiem.. to samo mialem w toto-0 i delcie 120minut depron. http://pfmrc.eu/inde...danego-sprzetu/ ---------- ok juz wiem co zle.. a mam moze glupie pytanie a moze nie. jak montuje smiglo to napisami do czy od silnika? no od razu napisze ze zawsze montowalem je napisami od silnika. czy to ma jakies znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Z propsavera nie powinien wystawać wał. Albo się go ucina, albo montuje prop-saver na czubku. Lepiej uciąć wał. Śmigło montuje się napisami do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wenar Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Z propsavera nie powinien wystawać wał. Albo się go ucina, albo montuje prop-saver na czubku. Lepiej uciąć wał. juz wiem nie bede ucibal. wysune do przody.. Śmigło montuje się napisami do przodu. czyli ze jak? napisem do czy od silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Jak popatrzysz na model od dziobu w kierunku ogona, to masz widzieć napisy. Co do PS. Jak naciśniesz na jedną łopatę śmigła, to ma spaść z piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi