Skocz do zawartości

Funbat - superprosty model z pianki


Air
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik tego typu powinien spokojnie zapewnić pionowy start modelowi o takiej masie.

Modelami tego typu tak się też startuje.

Dajesz pełny gaz, trzymasz model pod kątem 45 st w górę, i model sam MUSI chcieć się wyrwać do góry. Po prostu go puszczasz i leci skośnie w górę, dając czas na reakcje sterami.

Jeśli tego nie robi to:

Jest za słaby akumulator ( za mało cel szeregowo, lub za mała wydajność prądowa albo oba na raz)

Za małe śmigło ( dla tego silnika 10x6 to absolutne minimum) . Tu będzie odpowiednie GWS 11x6.

Zły rodzaj śmigła (żadne tam APC, APC style czy SF) Ma być GWS np takie: http://www.hobbyking...ating_6pc_.html albo nawet takie http://www.hobbyking...range_5pc_.html

Trochę śmigieł przebadałem, te dają najlepszą sprawność. Przy okazji są też najtańsze, więc to dodatkowy atut.

Zle zaprogramowany regulator z nadajnikiem.

I na koniec np. krzywa ośka silnika, zatarte łożysko czyli awaria sprzętu.

 

Aha, jak się przyjrzysz łopatkom śmigła, to zauważysz, że kształtem przypominają one profil lotniczy.

Z jednej strony są płaskie, z drugiej wypukłe.

I to tą płaską stroną mają być do silnika, jeśli śmigło ma ciągnąć model.

Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku skąd Ty masz takie informacje ??!! 10x4.7 to max i to wskazane tylko dla 2S. Na 3S też daje radę, ale silnik pracuje na granicach prądowych i temperaturowych. (chyba, że się pogubiłem i chodzi o inny silnik niż 2822). Ktoś mniej doświadczony, kto nadużywa gazu ugotuje silnik momentalnie na śmigle większym niż 10x4.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10x4,7 to śmigło SF i ono głównie produkuje szum a nie ciąg. Może i dobre na halę, ale na halach to ja się nie znam.

Porównaj to z GWS 10x6 i będziesz wszystko wiedział. Ale na hamowni a nie w internecie,

CF 2822 jeśli mnie pamięć nie myli ma KV 1200. Co prawda takiego nie mam ale mam CF 2812 1540 KV i Turnigy 2830 1100 KV i ten ostatni obciąża się jako tako dopiero przy 12 x 6 , więc temu CF 2822 11x6 też na pewno nie zaszkodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest taki, że na śmigle 8x4 i tym silniku funbat powinien iść pionowo w górę jak strzała

 

Pomyliłeś z CF 2812, a to nie jest to samo.

 

 

Cf 2812, śmigło 9x5, aku 2s Lipol, 370 g/10,5 A,

Cf 2812, śmigło 10x6, aku 2s Lipol, 430 g/12,5 A,

Cf 2812, śmigło 8x4, aku 3s Lipol, 560 g/12,5 A,

Cf 2812, śmigło 9x5, aku 3s Lipol, 660 g/17 A,

 

 

 

Sam to mierzyłem, nie z internetu...

 

Dla porównania

D2830/11, śmigło 10x6, aku 3 s Lipol, 650g,12 A.

 

Dla CF2822 będzie podobnie bo nieco mniejszy silnik to i słabiej się obciąża.

Oczywiście te prądy to dla nieruchomego modelu. W locie prąd będzie mniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem dziesiątki śmigieł wszelkiej maści i rozmiarów i wiem co piszę. 10x4.7 to nie tylko SF, testowałem i HD z innych firm i wciąż silnik pracuje, bądź wykracza poza graniczne parametry. śmigło 12x6 to już nieporozumienie i to jeszcze dla ośki 3 mm ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wciąż piszę o 2822 a inny zarzucałeś Robertowi, że się pomylił .. ;)

 

uuups, sorki, miałeś rację, przepraszam :) :) doczytałem, ale wciąż uważam, że 10x4.7 no góra 6 to max. Osobiście śmigło dobieram tak, by prąd mieścił się w granicach 70% do maxymalnego i ciąg nie był najgorszy. Dla początkującego na pewno 11 cali to będzie przekleństwo i kolejne problemy ... nagle za mały ciąg bo ... zwoje przegrzane i zwarte między sobą i całe kolejne pasmo niepowodzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze uważasz, to bardzo dobre zasady.

Jednak jeśli model nie chce polecieć w ogóle, to czasem trzeba je nieco nagiąć. Można (trzeba, bo nie ma innego wyjścia) dobrać śmigło na 100% obciążenia statycznego i polatać.

I na taki przypadek są te moje wypociny..

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, ale jak model 400 gram nie leci na ciągu 700 gram to zmiana śmigła nie pomoże. Trzeba szukać innej przyczyny, kat zaklinowania, usterki \ tarcia silnika, problem z pakietem itp.

 

Pozdrawiam również :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.