Radosny Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Raz napisami do silnika, raz od... ogólnie tak, żeby napisy były "do przodu" kierunku lotu. Jak masz silnik ciągnacy - napisami OD silnika, jak pchający - napisami DO silnika.
mr.suchy Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Jak nie skrócisz wału to może się skrzywić.
Wenar Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 propsaver wysune do przodu. niestety nie mam jak skrocic.. chyba ze go wykrecic i wsunac do tylu.. a jakies pomysly co do malego ciagu?
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Silnik tego typu powinien spokojnie zapewnić pionowy start modelowi o takiej masie. Modelami tego typu tak się też startuje. Dajesz pełny gaz, trzymasz model pod kątem 45 st w górę, i model sam MUSI chcieć się wyrwać do góry. Po prostu go puszczasz i leci skośnie w górę, dając czas na reakcje sterami. Jeśli tego nie robi to: Jest za słaby akumulator ( za mało cel szeregowo, lub za mała wydajność prądowa albo oba na raz) Za małe śmigło ( dla tego silnika 10x6 to absolutne minimum) . Tu będzie odpowiednie GWS 11x6. Zły rodzaj śmigła (żadne tam APC, APC style czy SF) Ma być GWS np takie: http://www.hobbyking...ating_6pc_.html albo nawet takie http://www.hobbyking...range_5pc_.html Trochę śmigieł przebadałem, te dają najlepszą sprawność. Przy okazji są też najtańsze, więc to dodatkowy atut. Zle zaprogramowany regulator z nadajnikiem. I na koniec np. krzywa ośka silnika, zatarte łożysko czyli awaria sprzętu. Aha, jak się przyjrzysz łopatkom śmigła, to zauważysz, że kształtem przypominają one profil lotniczy. Z jednej strony są płaskie, z drugiej wypukłe. I to tą płaską stroną mają być do silnika, jeśli śmigło ma ciągnąć model. Amen.
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Darku skąd Ty masz takie informacje ??!! 10x4.7 to max i to wskazane tylko dla 2S. Na 3S też daje radę, ale silnik pracuje na granicach prądowych i temperaturowych. (chyba, że się pogubiłem i chodzi o inny silnik niż 2822). Ktoś mniej doświadczony, kto nadużywa gazu ugotuje silnik momentalnie na śmigle większym niż 10x4.7.
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Fakt jest taki, że na śmigle 8x4 i tym silniku funbat powinien iść pionowo w górę jak strzała 1
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 9x4.7 GWS daje max. ciąg na 3S przy granicznym prądzie. Cessna idzie pionowo w górę a co dopiero tak lekki model ...
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 10x4,7 to śmigło SF i ono głównie produkuje szum a nie ciąg. Może i dobre na halę, ale na halach to ja się nie znam. Porównaj to z GWS 10x6 i będziesz wszystko wiedział. Ale na hamowni a nie w internecie, CF 2822 jeśli mnie pamięć nie myli ma KV 1200. Co prawda takiego nie mam ale mam CF 2812 1540 KV i Turnigy 2830 1100 KV i ten ostatni obciąża się jako tako dopiero przy 12 x 6 , więc temu CF 2822 11x6 też na pewno nie zaszkodzi. Pozdrawiam
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 bzdury .... nie mieszaj młodym w głowie bo będą przewijać silniki po każdym locie, widzę że Ty się opierasz wyłącznie na internecie.
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Fakt jest taki, że na śmigle 8x4 i tym silniku funbat powinien iść pionowo w górę jak strzała Pomyliłeś z CF 2812, a to nie jest to samo. Cf 2812, śmigło 9x5, aku 2s Lipol, 370 g/10,5 A, Cf 2812, śmigło 10x6, aku 2s Lipol, 430 g/12,5 A, Cf 2812, śmigło 8x4, aku 3s Lipol, 560 g/12,5 A, Cf 2812, śmigło 9x5, aku 3s Lipol, 660 g/17 A, Sam to mierzyłem, nie z internetu... Dla porównania D2830/11, śmigło 10x6, aku 3 s Lipol, 650g,12 A. Dla CF2822 będzie podobnie bo nieco mniejszy silnik to i słabiej się obciąża. Oczywiście te prądy to dla nieruchomego modelu. W locie prąd będzie mniejszy
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Testowałem dziesiątki śmigieł wszelkiej maści i rozmiarów i wiem co piszę. 10x4.7 to nie tylko SF, testowałem i HD z innych firm i wciąż silnik pracuje, bądź wykracza poza graniczne parametry. śmigło 12x6 to już nieporozumienie i to jeszcze dla ośki 3 mm ....
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 śmigło 12x6 to już nieporozumienie i to jeszcze dla ośki 3 mm .... A w gumówkach śmigła miały 22 cale i ośki były jeszcze cieńsze...
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 a "silnik" brał minus 5 Amper ... i Świstak siedział i za głowę się złapał jak zobaczył to porównanie ..
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Bo 12x6 było dla innego silnika, ale tego już świstak nie przeczytał, bo zasłaniały mu sreberka...
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Ja wciąż piszę o 2822 a inny zarzucałeś Robertowi, że się pomylił .. uuups, sorki, miałeś rację, przepraszam :) doczytałem, ale wciąż uważam, że 10x4.7 no góra 6 to max. Osobiście śmigło dobieram tak, by prąd mieścił się w granicach 70% do maxymalnego i ciąg nie był najgorszy. Dla początkującego na pewno 11 cali to będzie przekleństwo i kolejne problemy ... nagle za mały ciąg bo ... zwoje przegrzane i zwarte między sobą i całe kolejne pasmo niepowodzeń.
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Dobrze uważasz, to bardzo dobre zasady. Jednak jeśli model nie chce polecieć w ogóle, to czasem trzeba je nieco nagiąć. Można (trzeba, bo nie ma innego wyjścia) dobrać śmigło na 100% obciążenia statycznego i polatać. I na taki przypadek są te moje wypociny.. Pozdrawiam.
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Masz racje, ale jak model 400 gram nie leci na ciągu 700 gram to zmiana śmigła nie pomoże. Trzeba szukać innej przyczyny, kat zaklinowania, usterki \ tarcia silnika, problem z pakietem itp. Pozdrawiam również :-)
robertus Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Pomyliłeś z CF 2812, a to nie jest to samo. Wenar pisał, że ma 2822, więc się nie pomyliłem. 400gramowa ESA z tym silnikiem i smigłem 8x4 idzie jak burza. Kat zaklinowania w funbacie? Kacper, postawię Ci flaszkę jak to zrobisz ?
idfx Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Sorki, zapedzilerm sie :-) tak to jest jak się świętuje i pisze jednocześnie ;-) Skupilem się na silniku a nie modelu.
wapniak Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Aaaaa widzisz , przecież dziś śledzik. Też się przyłączam. Zdrówko!
Rekomendowane odpowiedzi