Skocz do zawartości

MiG-29 EDF /lanxiang/


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

UWAGA!

Jak będziesz przygotowywał napęd Change Sun do eksploatacji, to koniecznie wpuść kropelkę cyjanoakrylu do piasty..! Niestety śrubki ("robaczki") w piaście są za słabe, nie są w stanie utrzymać wentylatora na osi silnika..! W ten sposób uchronisz się przed przykrymi konsekwencjami w postaci zranienia, lub w najlepszym przypadku - uszkodzenia wentylatora.

 

Ciekawe, ale czy nie lepiej by było odtłuścić i dać troszkę gasketu? , elastyczna spoina co względem cyjanoakrylu raczej ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Raczej gasket/sylikon odpada.. Z prostej przyczyny: To musi być zabezpieczone klejem nieealstycznym, gdyż nie ma prawa się obluzować.. Tam są potworne siły. Potrafiło "zdjąć" cały wentylator z osi silnika, choć był dokręcony, aż soki puścił.. Nie ma żartów. Zabezpieczyłem CA, zrobiłem próby i jest ok.. Są też metody na "odklejenie" tego..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zleciłem wycięcie i odebrałem zaprojektowane elementy ze sklejki 1mm które są wzmocnieniem wewnętrzym kadłuba w miejscu, gdzie są mocowane akumulatory. Jak wiadomo - niezabezpieczony styropian nie jest trwałym materiałem, a częste wyjmowanie i wkładanie baterii może doprowadzić do nadmiernego zniszcenia. Tak to wygląda:

 

Sklejka 1mm, w miarę równa - to warunek wycięcia laserem:

 

Dołączona grafika

 

Gotowe elementy. jak widać - nie przybędzie znacząco masy..

 

Dołączona grafika

 

Pierwsza próba i..

 

 

Dołączona grafika

..już widać, że wymierzyłem poprawnie :P

 

Tak wygląda rozmieszczenie pakietów. Odbiornik znajduje się bezpośrednio pod kabiną i za plecami pilota :D

 

Dołączona grafika

 

A tutaj ogólny widok obu półek:

 

Dołączona grafika

 

 

Powoli zacząłem sprawdzać kolejne części i wcale nie byłem zdziwiony pewnymi niedoróbkami. Poniżej zdjęcia niechlujnie spasowanych klap i lotek:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Przykładowo pokazałem klapy, ale lotki też posiadają takie atrakcje :D Lekarstwo - wykonać zawias we właściwym miejscu. Trzeba zawias wymontować i wkleić poprawnie.

 

Tak wygladają wspomniane zawiasy. Zwykłe, "kołkowe" a więc łatwo jest poprawic po fabryce.

 

Dołączona grafika

 

pozostając przy skrzydłach - przymierzyłem serwa i zamontowałem oświetlenie nawigacyjne. wszystko pasuje jakby było stąd :mrgreen:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Nie będę zamieszczał większej liczby zdjęć napisów eksploatacyjnych, ale zapewniam, że takie są.. Ażeby nie być gołosłownym - przykład:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA!

Jak będziesz przygotowywał napęd Change Sun do eksploatacji, to koniecznie wpuść kropelkę cyjanoakrylu do piasty..! Niestety śrubki ("robaczki") w piaście są za słabe, nie są w stanie utrzymać wentylatora na osi silnika..! W ten sposób uchronisz się przed przykrymi konsekwencjami w postaci zranienia, lub w najlepszym przypadku - uszkodzenia wentylatora.

Jeśli dobrze cię zrozumiałem - to do zabezpieczenia połączenia oś silnika piasta (aluminiowa) używasz CA? To dość niebezpieczne. Powinieneś stosować raczej klej anaerobowy (Loctite etc.) To pewniejsze rozwiązanie - zwłaszcza, że używasz dosyć dużych mocy.

Co do turbinek Change Sun to mam własne zdanie n/t tej odkrywczej"firmy". Do kopiowania uznanych marek/wyrobów już się przyzwyczaiłem, ale nabijania ludzi w butelkę nie zaakceptuję. Na każdej stronie opisującej te wyroby dumne "dynamically balanced". W rzeczywistości nawet im się nie chce prosto piasty nawiercić. Sorki, ale uważam, że sporo sprzętu pokazywanego na Youtube to "specjalne" egzemplarze .

Chciałbym również zaznaczyć, że "ten" dźwięk (ang. Jetlike) to efekt dobrze wyważonego rotora - (mam na myśli wyważanie dynamiczne) a nie magicznych 10 listków. Proponuję podpiąć Wemotec Mini fan Pro lub chociaż HET 6904 - dźwięk jest podobny jak ten prezentowany albo lepszy.

Valdi - a podepnij z ciekawości rpmmeter - ciekawy jestem jakie obroty przy tych mocach.

Pozdro,

Ps. Rób te samoloty bo tylko oglądanie forum mi z modelarstwa aktualnie zostało... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób te samoloty bo tylko oglądanie forum mi z modelarstwa aktualnie zostało... :cry:

:shock: A czemuż to tak??

 

Co do napędów: Owszem - zdarzają się katastrofalne niedoróbki, jak wszędzie. Nie bedę bronił napędów C/S, ale póki co - podobają mi się - choćby z faktu, że wentylatory jak do tej pory (a mam cztery komplety wliczając 4-łopatowe) - były faktycznie wyważone. Przynajmniej statycznie.

Jak zapewne widziałeś - przy ciągu 1728g napęd pożera sporo prądu. Ale coć za coś. Niestety nie posiadam żadnego urządzenia do pomiaru obrotów.. A szkoda..

Faktycznie - zabezpieczyłem piastę-oś CA. Mam Loctite, ale szczerze mówiąc po próbie zabezpieczenia nim - raczej nie miałem zaufania. Tak. Wiem. Chodzi o to, żeby kruchy film CA nie pękł pod wpływem naprężeń i turbinka nie wyleciała przez chwyt powietrza dewastujac przy tym cały kanał.. Czy tak? Jeśli chodzi o to - to nie ma obawy. Wielokrotnie sprawdzałem ten sposób. No - chyba, że jest jeszcze coś o czy mnie wiem. Jakaś reakcja chemiczna z aluminium, albo czynniki korodujące..

A gdzie Twój MiG..? Poszedł w odstawkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerowałbym zastosowanie super jasnych diod o kącie świecenia 110 st. Kapitalny efekt w stosunku do tych standardowych. Kupiłem takie gdzieś na Allegro, 0.40 zł szt.

Bardzo ciekawa sugestia. Jednak nie chodzi o superjasne świecenie, tylko zachowanie pewnego schematu: Zielone lampki na prawym, czerwone na lewym skrzydle, beacon na sateczniku (a w MiG'u 29 na kadłubie, za kabiną w rejonie stseczników pionowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zgadzam się, nie chodzi o to model świecił do Ciebie z 1km (bo właściwie już byś go nie widział). Dioda, którą zastosowałeś ma bardzo wąski kąt świecenia i zobaczysz jej światełko tylko sporadycznie, kiedy będzie skierowana bezpośrednio na Ciebie. Można jeszcze zaszaleć i dołożyć efekt DOPALACZA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam kilka zdjęć z postępów pracy. Wiele tego niema, ale powoli się rozkręcam. W okresie międzyświątecznym będę miał zasłużony urlop, więc szarpnę robotą :P

 

Wziąłem się za chyba najgorszą robotę. Dopasowywanie wyposażenia i upychania kabli. Oto efekt. Połówka dolna mieści w sobie silniki, regulatory i BEC:

Dołączona grafika

Brakuje jeszcze sterowników do podwozia, oświetlenia no i samego podwozia z kablami. To bedzie następny etap.

 

W górnej połówce kabli jest nieco więcej. To tutaj idzie "główna wiązka". Teraz przymiatka na sucho:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Na tym zdjęciu widoczne kable "upchane" w jedną wiązkę. W części przedniej - kable są obleczone w rurkę stylonową, a w dalszej części są powiązane nicią stylonową:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Przy okazji wycinania elementów mocowania akumulatorów dla znajomego który stał się także szczęśliwym posiadaczem identycznego MiG'a - dorobiłem takie elementy:

Dołączona grafika

 

A teraz po co one są - na to pytanie odpowiedzą poniższe zdjęcia:

Dołączona grafika

 

Otwory w dolnej części tych elementów służą do nałożenia kleju:

Dołączona grafika

 

..Po nałożeniu kleju za pomocą pensety lub małych cążek - wkładamy owe elementy w miejsca przygotowane nożykiem, wzdłuż wiązki kabli po obu stronach:

Dołączona grafika

 

Teraz wystarczy położyć wiązkę pomiędzy wklejone "kotwiczki" i za pomocą stylonowych nici - przywiązać :P

Dołączona grafika

 

A po co takie kombinacje? Ano po to, ażeby w razie czego nie wyrywać całej wiązki od kadłuba w przypadku konieczności wymiany przewodów i w celu uporządkowania. To jest ważne, bo tych kabli troszkę jest i aby poprawnie skleić połówki kadluba - musimy zrobić wszystko, żeby żaden kabel nie podszedł pod miejsce łączenia..

 

Oczywiście należy też zadbać o pewnośc polączeń serw z przedłużaczami. Do tego celu najlepsze jest takie coś:

Dołączona grafika

 

Teraz próba zmknięcia dwóch połówek kadłuba. widać, że żaden kabelek nie przeszkadza a i w kabinie będzie porządek :(

Dołączona grafika

 

Oczywiście zaraz po dobraniu sie do drobnicy jaką znalazłem w zestwie - pojawiły się pytania z serii "co do czego".

Oto jedne z wielu tajemniczych elementów:

Dołączona grafika

 

..Po krótkiej analizie - sprawa wyjaśniona. To mocowanie elementu gondoli silników:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

CDN..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz pytanie i prośba o radę..

 

Ponieważ nieuchronnie zbliża się moment podłączenia całej tej elektrowni - stanąłem przed dylematem. O co chodzi:

- jak wiecie w MiG'u jest sporo serw i sporo podłączeń do odbiornika:

3 serwa do dysz

2 serwa do lotek

2 serwa do klap / slotów

2 serwa do stateczników poziomych

2 serwa do sterów kierunku

1 serwo do wysterowania kóła przedniego

3 mechanizmy chowania podwozia

1 moduł oświetlenia

1 serwo do spadochronu hamującego

1 serwo do wyrzucania pilota (z tego zrezygnowałem na samym początku - i nie będziemy dalej brać pod uwagę)

 

Ponieważ MiG ma sprzężone lotki ze sterem wysokości, - jestem zmuszony do pewnych kombinacji.

 

W tej konfiguracji trzeba by dysponować radiem 12 kanałowym ,a niestety mam tylko 9 kanałów, choć intensywnie pracuję nad zdobyciem JR 11X zero.. I w związku z tym, wymyśliłem dwa warianty:

 

I-szy wariant:

 

1. BEC

2. Regulatory (prawy, lewy) - połączone oba kablem Y

3. Ster kierunku / przednie kółko / dysze (polączone kablem 3w1)

4. Statecznik poziomy / dysza - lewa strona (połączone kablem Y)

5. Statecznik poziomy / dysza - prawa strona (polączone kablem Y)

6. Klapy / sloty

7. Chowanie podwozia

8. lotka lewa

9. lotka prawa

(spadochronu hamującego nie będzie w tym wariancie)

 

II-gi wariant:

 

1. BEC

2. Regulatory (prawy, lewy) - oba połączone kablem Y

3. Ster kierunku / przednie koło / dysze (połączone kablem 3w1)

4. Statecznik poziomy / dysza / lotka - lewa strona (polączone kablem 3w1)

5. Statecznik poziomy / dysza / lotka - prawa strona (połączone kablem 3w1)

6. Chowanie podwozia

7. Klapy / sloty

8. Spadochron hamujący

 

Zalety pierwszego wariantu - możliwość wykonania różnicowości wychylania lotek (góra - więcej, dół mniej), co w przypadku profili niesymetrycznych jest efektem pożądanym.

Wady - niemożliwe jest podłączenie spadochronu do hamowania, większa długość kabli i zagęszczenie przy odbiorniku.

 

Zalety drugiego wariantu - mniejsza liczba kabli, mniejsze zagęszczenie przy odbiorniku, możliwość uruchomienia spadoochronu hamującego, ogólna prostota.

Wady - brak możliwości wykonania różnicowości wychylenia lotek, brak możliwości dobrania wychylenia lotek względem sterów wysokości..

 

Uff.. mam nadzieję, że nie zaciemnilem obrazu :P

 

I jakie są opinie koklegów..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.