robertus Opublikowano 10 Grudnia 2011 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Zagęszczenie jest ok. Zobacz jak wygląda mój MiG-25 w skali 1:72 z napisami technicznymi. Jak żywy. http://www.fotosik.pl/u/robertus00/album/799778 Jest ich ok 100 Ale oczywiście nie nalegam
waldi1973 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2011 Jest ich ok 100 :shock: Bardzo kuszące. Ale niestety już nalepki są pod lakierem..
darqo Opublikowano 10 Grudnia 2011 Opublikowano 10 Grudnia 2011 UWAGA! Jak będziesz przygotowywał napęd Change Sun do eksploatacji, to koniecznie wpuść kropelkę cyjanoakrylu do piasty..! Niestety śrubki ("robaczki") w piaście są za słabe, nie są w stanie utrzymać wentylatora na osi silnika..! W ten sposób uchronisz się przed przykrymi konsekwencjami w postaci zranienia, lub w najlepszym przypadku - uszkodzenia wentylatora. Ciekawe, ale czy nie lepiej by było odtłuścić i dać troszkę gasketu? , elastyczna spoina co względem cyjanoakrylu raczej ma znaczenie
waldi1973 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2011 Raczej gasket/sylikon odpada.. Z prostej przyczyny: To musi być zabezpieczone klejem nieealstycznym, gdyż nie ma prawa się obluzować.. Tam są potworne siły. Potrafiło "zdjąć" cały wentylator z osi silnika, choć był dokręcony, aż soki puścił.. Nie ma żartów. Zabezpieczyłem CA, zrobiłem próby i jest ok.. Są też metody na "odklejenie" tego..
jarro Opublikowano 10 Grudnia 2011 Opublikowano 10 Grudnia 2011 A tak z ciekawości to jakie prędkości można będzie osiągnąć tym modelem ??
waldi1973 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2011 Różne z przewagą niewielkich. Spójrz na filmik który gdzieś w tym wątku się przewinął i sam oceń..
waldi1973 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Dziś zleciłem wycięcie i odebrałem zaprojektowane elementy ze sklejki 1mm które są wzmocnieniem wewnętrzym kadłuba w miejscu, gdzie są mocowane akumulatory. Jak wiadomo - niezabezpieczony styropian nie jest trwałym materiałem, a częste wyjmowanie i wkładanie baterii może doprowadzić do nadmiernego zniszcenia. Tak to wygląda: Sklejka 1mm, w miarę równa - to warunek wycięcia laserem: Gotowe elementy. jak widać - nie przybędzie znacząco masy.. Pierwsza próba i.. ..już widać, że wymierzyłem poprawnie Tak wygląda rozmieszczenie pakietów. Odbiornik znajduje się bezpośrednio pod kabiną i za plecami pilota A tutaj ogólny widok obu półek: Powoli zacząłem sprawdzać kolejne części i wcale nie byłem zdziwiony pewnymi niedoróbkami. Poniżej zdjęcia niechlujnie spasowanych klap i lotek: Przykładowo pokazałem klapy, ale lotki też posiadają takie atrakcje Lekarstwo - wykonać zawias we właściwym miejscu. Trzeba zawias wymontować i wkleić poprawnie. Tak wygladają wspomniane zawiasy. Zwykłe, "kołkowe" a więc łatwo jest poprawic po fabryce. pozostając przy skrzydłach - przymierzyłem serwa i zamontowałem oświetlenie nawigacyjne. wszystko pasuje jakby było stąd :mrgreen: Nie będę zamieszczał większej liczby zdjęć napisów eksploatacyjnych, ale zapewniam, że takie są.. Ażeby nie być gołosłownym - przykład:
paulusr Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 UWAGA! Jak będziesz przygotowywał napęd Change Sun do eksploatacji, to koniecznie wpuść kropelkę cyjanoakrylu do piasty..! Niestety śrubki ("robaczki") w piaście są za słabe, nie są w stanie utrzymać wentylatora na osi silnika..! W ten sposób uchronisz się przed przykrymi konsekwencjami w postaci zranienia, lub w najlepszym przypadku - uszkodzenia wentylatora. Jeśli dobrze cię zrozumiałem - to do zabezpieczenia połączenia oś silnika piasta (aluminiowa) używasz CA? To dość niebezpieczne. Powinieneś stosować raczej klej anaerobowy (Loctite etc.) To pewniejsze rozwiązanie - zwłaszcza, że używasz dosyć dużych mocy.Co do turbinek Change Sun to mam własne zdanie n/t tej odkrywczej"firmy". Do kopiowania uznanych marek/wyrobów już się przyzwyczaiłem, ale nabijania ludzi w butelkę nie zaakceptuję. Na każdej stronie opisującej te wyroby dumne "dynamically balanced". W rzeczywistości nawet im się nie chce prosto piasty nawiercić. Sorki, ale uważam, że sporo sprzętu pokazywanego na Youtube to "specjalne" egzemplarze . Chciałbym również zaznaczyć, że "ten" dźwięk (ang. Jetlike) to efekt dobrze wyważonego rotora - (mam na myśli wyważanie dynamiczne) a nie magicznych 10 listków. Proponuję podpiąć Wemotec Mini fan Pro lub chociaż HET 6904 - dźwięk jest podobny jak ten prezentowany albo lepszy. Valdi - a podepnij z ciekawości rpmmeter - ciekawy jestem jakie obroty przy tych mocach. Pozdro, Ps. Rób te samoloty bo tylko oglądanie forum mi z modelarstwa aktualnie zostało... :cry:
waldi1973 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 Rób te samoloty bo tylko oglądanie forum mi z modelarstwa aktualnie zostało... :cry: :shock: A czemuż to tak?? Co do napędów: Owszem - zdarzają się katastrofalne niedoróbki, jak wszędzie. Nie bedę bronił napędów C/S, ale póki co - podobają mi się - choćby z faktu, że wentylatory jak do tej pory (a mam cztery komplety wliczając 4-łopatowe) - były faktycznie wyważone. Przynajmniej statycznie. Jak zapewne widziałeś - przy ciągu 1728g napęd pożera sporo prądu. Ale coć za coś. Niestety nie posiadam żadnego urządzenia do pomiaru obrotów.. A szkoda.. Faktycznie - zabezpieczyłem piastę-oś CA. Mam Loctite, ale szczerze mówiąc po próbie zabezpieczenia nim - raczej nie miałem zaufania. Tak. Wiem. Chodzi o to, żeby kruchy film CA nie pękł pod wpływem naprężeń i turbinka nie wyleciała przez chwyt powietrza dewastujac przy tym cały kanał.. Czy tak? Jeśli chodzi o to - to nie ma obawy. Wielokrotnie sprawdzałem ten sposób. No - chyba, że jest jeszcze coś o czy mnie wiem. Jakaś reakcja chemiczna z aluminium, albo czynniki korodujące.. A gdzie Twój MiG..? Poszedł w odstawkę?
hubert_tata Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Może coś przegapiłem, ale co to za "skrzela/sloty" z przodu płata ?
robertus Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 No dokładnie, dobrze widzisz. Są sprzężone z klapami.
hubert_tata Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 No dokładnie, dobrze widzisz. Są sprzężone z klapami.Niestety zgapiłem :oops: Czytając temat od początku, bardzo szybko się dowiedziałem.
Depesz Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Jeśli mogę wtrącić swoje trzy grosze to sugerowałbym zastosowanie super jasnych diod o kącie świecenia 110 st. Kapitalny efekt w stosunku do tych standardowych. Kupiłem takie gdzieś na Allegro, 0.40 zł szt.
waldi1973 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 sugerowałbym zastosowanie super jasnych diod o kącie świecenia 110 st. Kapitalny efekt w stosunku do tych standardowych. Kupiłem takie gdzieś na Allegro, 0.40 zł szt. Bardzo ciekawa sugestia. Jednak nie chodzi o superjasne świecenie, tylko zachowanie pewnego schematu: Zielone lampki na prawym, czerwone na lewym skrzydle, beacon na sateczniku (a w MiG'u 29 na kadłubie, za kabiną w rejonie stseczników pionowych.
Depesz Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Oczywiście zgadzam się, nie chodzi o to model świecił do Ciebie z 1km (bo właściwie już byś go nie widział). Dioda, którą zastosowałeś ma bardzo wąski kąt świecenia i zobaczysz jej światełko tylko sporadycznie, kiedy będzie skierowana bezpośrednio na Ciebie. Można jeszcze zaszaleć i dołożyć efekt DOPALACZA!
waldi1973 Opublikowano 19 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2011 Zamieszczam kilka zdjęć z postępów pracy. Wiele tego niema, ale powoli się rozkręcam. W okresie międzyświątecznym będę miał zasłużony urlop, więc szarpnę robotą Wziąłem się za chyba najgorszą robotę. Dopasowywanie wyposażenia i upychania kabli. Oto efekt. Połówka dolna mieści w sobie silniki, regulatory i BEC: Brakuje jeszcze sterowników do podwozia, oświetlenia no i samego podwozia z kablami. To bedzie następny etap. W górnej połówce kabli jest nieco więcej. To tutaj idzie "główna wiązka". Teraz przymiatka na sucho: Na tym zdjęciu widoczne kable "upchane" w jedną wiązkę. W części przedniej - kable są obleczone w rurkę stylonową, a w dalszej części są powiązane nicią stylonową: Przy okazji wycinania elementów mocowania akumulatorów dla znajomego który stał się także szczęśliwym posiadaczem identycznego MiG'a - dorobiłem takie elementy: A teraz po co one są - na to pytanie odpowiedzą poniższe zdjęcia: Otwory w dolnej części tych elementów służą do nałożenia kleju: ..Po nałożeniu kleju za pomocą pensety lub małych cążek - wkładamy owe elementy w miejsca przygotowane nożykiem, wzdłuż wiązki kabli po obu stronach: Teraz wystarczy położyć wiązkę pomiędzy wklejone "kotwiczki" i za pomocą stylonowych nici - przywiązać A po co takie kombinacje? Ano po to, ażeby w razie czego nie wyrywać całej wiązki od kadłuba w przypadku konieczności wymiany przewodów i w celu uporządkowania. To jest ważne, bo tych kabli troszkę jest i aby poprawnie skleić połówki kadluba - musimy zrobić wszystko, żeby żaden kabel nie podszedł pod miejsce łączenia.. Oczywiście należy też zadbać o pewnośc polączeń serw z przedłużaczami. Do tego celu najlepsze jest takie coś: Teraz próba zmknięcia dwóch połówek kadłuba. widać, że żaden kabelek nie przeszkadza a i w kabinie będzie porządek Oczywiście zaraz po dobraniu sie do drobnicy jaką znalazłem w zestwie - pojawiły się pytania z serii "co do czego". Oto jedne z wielu tajemniczych elementów: ..Po krótkiej analizie - sprawa wyjaśniona. To mocowanie elementu gondoli silników: CDN..
waldi1973 Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2011 No to teraz pytanie i prośba o radę.. Ponieważ nieuchronnie zbliża się moment podłączenia całej tej elektrowni - stanąłem przed dylematem. O co chodzi: - jak wiecie w MiG'u jest sporo serw i sporo podłączeń do odbiornika: 3 serwa do dysz 2 serwa do lotek 2 serwa do klap / slotów 2 serwa do stateczników poziomych 2 serwa do sterów kierunku 1 serwo do wysterowania kóła przedniego 3 mechanizmy chowania podwozia 1 moduł oświetlenia 1 serwo do spadochronu hamującego 1 serwo do wyrzucania pilota (z tego zrezygnowałem na samym początku - i nie będziemy dalej brać pod uwagę) Ponieważ MiG ma sprzężone lotki ze sterem wysokości, - jestem zmuszony do pewnych kombinacji. W tej konfiguracji trzeba by dysponować radiem 12 kanałowym ,a niestety mam tylko 9 kanałów, choć intensywnie pracuję nad zdobyciem JR 11X zero.. I w związku z tym, wymyśliłem dwa warianty: I-szy wariant: 1. BEC 2. Regulatory (prawy, lewy) - połączone oba kablem Y 3. Ster kierunku / przednie kółko / dysze (polączone kablem 3w1) 4. Statecznik poziomy / dysza - lewa strona (połączone kablem Y) 5. Statecznik poziomy / dysza - prawa strona (polączone kablem Y) 6. Klapy / sloty 7. Chowanie podwozia 8. lotka lewa 9. lotka prawa (spadochronu hamującego nie będzie w tym wariancie) II-gi wariant: 1. BEC 2. Regulatory (prawy, lewy) - oba połączone kablem Y 3. Ster kierunku / przednie koło / dysze (połączone kablem 3w1) 4. Statecznik poziomy / dysza / lotka - lewa strona (polączone kablem 3w1) 5. Statecznik poziomy / dysza / lotka - prawa strona (połączone kablem 3w1) 6. Chowanie podwozia 7. Klapy / sloty 8. Spadochron hamujący Zalety pierwszego wariantu - możliwość wykonania różnicowości wychylania lotek (góra - więcej, dół mniej), co w przypadku profili niesymetrycznych jest efektem pożądanym. Wady - niemożliwe jest podłączenie spadochronu do hamowania, większa długość kabli i zagęszczenie przy odbiorniku. Zalety drugiego wariantu - mniejsza liczba kabli, mniejsze zagęszczenie przy odbiorniku, możliwość uruchomienia spadoochronu hamującego, ogólna prostota. Wady - brak możliwości wykonania różnicowości wychylenia lotek, brak możliwości dobrania wychylenia lotek względem sterów wysokości.. Uff.. mam nadzieję, że nie zaciemnilem obrazu I jakie są opinie koklegów..?
hubert_tata Opublikowano 22 Grudnia 2011 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Ogólna uwaga: 9 kanałów, to nie to samo, co 9 miejsc do wtyknięcia w odbiorniku. BEC nie zabiera Ci kanału, tylko zatyka dziurę w odbiorniku => Y kabel to rozwiązuje Ale jak to wszystko opanować oburącz, to już nie wiem
Rekomendowane odpowiedzi