Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hmm, to nic nowego pod słońcem ani niezwykłego :wink:

Na tego typu profilu lata mój drugi orzełek. Sprawuje się całkiem całkiem. A o ile prościej skleić skrzydło. Na zdjęciach widać warstwy. To będzie chyba profil a'la nr 3.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

ja mam w moim eksperymentalnym latadle coś między KFm2 a KFm3 rozpiętość 2m :(

 

edit// dzisiaj po raz kolejny rozbiłem ten samolocik i chyba już wyczerpał swój limit klejeń, nie mniej jak na szybkość i prostotę z jaką budowało się skrzydła wyniki były zadowalające. dwie sugestie to nie żałować wielkości lotek i wzmocnień miałem dwa dźwigary ale w powietrzu wyglądało zbyt elastycznie. mojego zabił dzisiaj wiatr i jeszcze małe doświadczenie (a wiatr dlatego że przy rozpiętości 2m warzył do lotu 0,6kg, najmniejszy wiatr go nosił) co prawda nie jest jakoś tragicznie rozbity klasyfikował by się do odbudowy ale czymś nowym bm polatał/po eksperymentował

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zbudowałem dużo modeli z depronu z profilami KFmx i mogę potwierdzić kilka faktów:

- odporne na przeciągnięcie (czasem aż do przesady)

- model lata wolniej (większy opór?)

- proste w budowie

- genialnie usztywniają skrzydło

 

generalnie nie widzę powodów do stosowania innych profili w depronach :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

też troszkę spróbowałem "ulotnić" deproniaka. Aby wzmocnić konstrukcję skrzydła wkleiłem pomiędzy dwie płyty z depronu siatkę do łączenia regipsów i muszę przyznać, że baaardzo wzrosła wytrzymałość. To samo w przypadku kadłuba sklejanego z kilku warstw depronu. Mimo wielu kretów całość jakoś się trzyma.

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam

zamierzam zrobić kolejny model Lil ripper tylko że tym razem chcę w nim zastosować profil KFm-4 chciałbym się poradzić kolegów czy w ogóle ma to sens i czy dobrze zrozumiałem założenie w/w profilu

post-4218-0-66035000-1381941017_thumb.jpg

Opublikowano

kfm4 jest bardzo dobry do akrobacji, mam go w ultimate , a Motylasty tez zrobił z nim swojego akrobata. i jest bardzo zadowolony.

Stopień kfm4 powinien być na 50% cięciwy po całej rozpiętości. Wyznacz 50% przy kadłubie i 50% przy końcówce skrzydła i poprowadź linię.

Opublikowano

poprawiłem plan i teraz tak to wygląda :) czy oto chodziło ?

dodam jeszcze ze to skrzydło będzie robione z depronu 6mm

post-4218-0-90541900-1381991906_thumb.jpg

Opublikowano

Tak, na oko chyba dobrze.Skoro wszystkie stopnie masz 6mm to grubość profilu masz 18mm. Procentowo nie powinien być grubszy niż 9%. Ty masz cięciwę na końcówce 208mm, więc będzie dobrze.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Tak mi właśnie przyszło do głowy, skrzyżować KFMy z depronem rowkami na zewnątrz. Sam depron rowkami na zewnątrz klei się powietrza, do tego dodać Kfm3 i mami model który klei sie powietrza niż 500g EGPro, Robert co ty na to?

Opublikowano

Zrobiłem takie skrzydło kiedyś w Wing Dragonie

DSCF7324a.jpg

Tak latał.

Musiałem tylko uszy przyciąć , bo zrobiłem za duże na początku i w ogóle nie chciał sie przechylac do zakrętu.

Opublikowano

czy ktoś testował profil kfm-4 (ten akrobacyjny) w szybowcu??? jestem ciekaw jak się sprawuje, bo mam w planach mały szybowiec akro, a kfm-y są prostsze w budowie niż np sd6060

Opublikowano

W szybowcu nie, ale w samolocie tak. To jest profil symetryczny, a takich chyba w szybowcach się nie stosuje.

Z moich obserwacji Kfm4 lepiej reaguje na zmienny wiatr i podmuchy niż kfm2 lub kfm3

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.