robertus Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Polski test-porównanie http://www.rcclub.pl/golebie-–-mini-test-profili-kfm/#more-6805 Oraz ciekawy opis porzucenia klasycznego profilu na rzecz kfm2 http://www.rcclub.pl/me-163b-marka-z-zielonej-gory/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Niektóre z tych profili przypominają trochę kształt pływaków, np: KFm-1 lub KFm-7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 Hmm, to nic nowego pod słońcem ani niezwykłego :wink: Na tego typu profilu lata mój drugi orzełek. Sprawuje się całkiem całkiem. A o ile prościej skleić skrzydło. Na zdjęciach widać warstwy. To będzie chyba profil a'la nr 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqas Opublikowano 8 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2011 ja mam w moim eksperymentalnym latadle coś między KFm2 a KFm3 rozpiętość 2m edit// dzisiaj po raz kolejny rozbiłem ten samolocik i chyba już wyczerpał swój limit klejeń, nie mniej jak na szybkość i prostotę z jaką budowało się skrzydła wyniki były zadowalające. dwie sugestie to nie żałować wielkości lotek i wzmocnień miałem dwa dźwigary ale w powietrzu wyglądało zbyt elastycznie. mojego zabił dzisiaj wiatr i jeszcze małe doświadczenie (a wiatr dlatego że przy rozpiętości 2m warzył do lotu 0,6kg, najmniejszy wiatr go nosił) co prawda nie jest jakoś tragicznie rozbity klasyfikował by się do odbudowy ale czymś nowym bm polatał/po eksperymentował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 Nie znalazłem na forum, a myślę ciekawe i proste rozwiązanie na zbudowanie skrzydła z profilem Trochę teorii http://rcfoamfighter...ly-Airfoils.pdf http://rcfoamfighter.../KFm3Theory.pdf http://rcfoamfighter...m4%20Theory.pdf http://rcfoamfighters.com/blog/?cat=13 i testy w praktyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Chłopaki z FliteTest wzięli KFm na warszat: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 I jeszcze tutaj ciekawe porównanie z popularnymi profilami depronowymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pma_ Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Zbudowałem dużo modeli z depronu z profilami KFmx i mogę potwierdzić kilka faktów: - odporne na przeciągnięcie (czasem aż do przesady) - model lata wolniej (większy opór?) - proste w budowie - genialnie usztywniają skrzydło generalnie nie widzę powodów do stosowania innych profili w depronach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Samum Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 też troszkę spróbowałem "ulotnić" deproniaka. Aby wzmocnić konstrukcję skrzydła wkleiłem pomiędzy dwie płyty z depronu siatkę do łączenia regipsów i muszę przyznać, że baaardzo wzrosła wytrzymałość. To samo w przypadku kadłuba sklejanego z kilku warstw depronu. Mimo wielu kretów całość jakoś się trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 witam zamierzam zrobić kolejny model Lil ripper tylko że tym razem chcę w nim zastosować profil KFm-4 chciałbym się poradzić kolegów czy w ogóle ma to sens i czy dobrze zrozumiałem założenie w/w profilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 kfm4 jest bardzo dobry do akrobacji, mam go w ultimate , a Motylasty tez zrobił z nim swojego akrobata. i jest bardzo zadowolony. Stopień kfm4 powinien być na 50% cięciwy po całej rozpiętości. Wyznacz 50% przy kadłubie i 50% przy końcówce skrzydła i poprowadź linię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 poprawiłem plan i teraz tak to wygląda czy oto chodziło ? dodam jeszcze ze to skrzydło będzie robione z depronu 6mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Tak, na oko chyba dobrze.Skoro wszystkie stopnie masz 6mm to grubość profilu masz 18mm. Procentowo nie powinien być grubszy niż 9%. Ty masz cięciwę na końcówce 208mm, więc będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 17 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 no to w takim razie kolejnego rippera (już 4tego) będę budował z tym profilem i zobaczymy jak będzie latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Świetnie, będziesz mógł porównać. Liczę na opis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Tak mi właśnie przyszło do głowy, skrzyżować KFMy z depronem rowkami na zewnątrz. Sam depron rowkami na zewnątrz klei się powietrza, do tego dodać Kfm3 i mami model który klei sie powietrza niż 500g EGPro, Robert co ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Zrobiłem takie skrzydło kiedyś w Wing Dragonie Tak latał. Musiałem tylko uszy przyciąć , bo zrobiłem za duże na początku i w ogóle nie chciał sie przechylac do zakrętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ali1983 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 czy ktoś testował profil kfm-4 (ten akrobacyjny) w szybowcu??? jestem ciekaw jak się sprawuje, bo mam w planach mały szybowiec akro, a kfm-y są prostsze w budowie niż np sd6060 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 W szybowcu nie, ale w samolocie tak. To jest profil symetryczny, a takich chyba w szybowcach się nie stosuje. Z moich obserwacji Kfm4 lepiej reaguje na zmienny wiatr i podmuchy niż kfm2 lub kfm3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 kfm w tunelu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi