Skocz do zawartości

EXTRA 260 2.64m Topmodel


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tu nie ma co ryzykować A123 bezpośrednio pod odbiornik i sprawa załatwiona. Moim i nie tylko moim zdaniem najlepsze rozwiązanie zasilania w modelach 50cm i mniejszych. Omijamy wtedy dodatkową elektronikę w postaci regulatorów. Dziwię się ludziom co pakują do modeli pakiety Li-ion (ładowanie trwa wieki). Na zapłon jeszcze jak cie mogę rzadziej trzeba ładować ale na serwa :? Tak więc albo żelazo albo Li-Pol plus regulator. No chyba, że mamy serwa na 7,4V wtedy Li-Pol i nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak idą prace nad Extrą?

słabiutko, ale w tym tygodniu powinienem trochę podgonić to się pochwalę :lol: A co do zasilania to też jeszcze się nie zdecydowałem.

Ja latalem na 2x 2s2300 life i takim odbiorniku jak powyzej (tylko ze z nalepka JR) w modelu 100cc i chodzilo bez problemow.

Paweł a tam gdzie masz powerboxa to jakie dałeś pakiety?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do zasilania to też jeszcze się waham między LiFe a LiPol

LiPo są sporo lżejsze tylko czy dobrze znoszą wibracje?

Tak duży problem podłożyć piankę nawet, gdyby tak bylo ? Czy od dziś lata się na lipolach w modelach klasy gigant ? Przecież , to nic nowego. Ludzie od czytania forum popadają w skrajności... Modelarstwo nie polega na czytaniu forum i robieniu tego co ktoś zrobił , to bez sensu.Trochę własnego pomyślunku czasem nie zaszkodzi.Większość producentów wypuszcza na rynek pakiety serii RX typowo do zasilania odbiornika np Flight power.Są to lipole o niższej wydajności prądowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość producentów wypuszcza na rynek pakiety serii RX typowo do zasilania odbiornika np Flight power.Są to lipole o niższej wydajności prądowej.

WG mnie pakiety odbiornikowe sa tylko dobrym chwytem marketingowym, poza marana wydajnoscia niczym sie nie wyrozniaja (no moze niektore maja wbudowany balancer). A w duzych modelach sa duze prady, dlatego ja uzywam zwyklych lipoli.

 

A lipole mam w 150cc , dwa fully-szajsy 3300, plus jakis mniejszy na zaplon i power box i gra gitarra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Alchemique pisze chwyt i tyle :!: Zwykłe lipole i nic szczególnego w nich, a faktycznie niektóre mają mały układzik, aby nie podpinać balancera, tak jest w pakietach Dualsky RX. Na pewno nic się nie stanie jak ktoś włoży zwykłe lipolki np Flightmax, Zippy, Turnigy są one przygotowane na dużo większy "stres" niż gdyby były na zasilaniu silnika . Ja używałem w modelu 50cc 2x 2200mah Flight power i był potężny nadmiar pojemności i wydajności prądowej, a miałem je tylko dlatego, że kupiłem po cenie Turnigy w promocji. 2200mah wystarczy w modelu 2,6m wg mnie na dobre 8 lotów z zapasem pod warunkiem, że wszystko chodzi bez oporów na snapach i serwa nie mają dodatkowego obciążenia poza tym z oporu powietrza.Często spotykałem się z tym, że już na sucho stery chodziły bardzo ciężko, to też niema się co dziwić, że potem pakiety 3000mah są słabe, a serwa 25kg nie wyrabiają...Nie sztuka wszystko poskręcać siłą po Rusku żeby było atomneje :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WG mnie pakiety odbiornikowe sa tylko dobrym chwytem marketingowym, poza marana wydajnoscia niczym sie nie wyrozniaja (no moze niektore maja wbudowany balancer).

Dokładnie.

A lipole mam w 150cc , dwa fully-szajsy 3300, plus jakis mniejszy na zaplon i power box i gra gitarra!

Ja też chyba kupię lipole będzie lepsza kontrola nad tym ile zostało prądu w pakietach, a co za tym idzie niepotrzebnych doładowań mniej. Z LiFe trzeba liczyć loty bo trzyma napięcie a potem szybko kuca.

Kupiłem powerboxa competitiona, który dokładnie pokazuje ile zostało prądu w pakietach i szkoda tego nie wykorzystać.

Też rozglądałem się za pakietami Rx ale one oprócz słabej wydajności, która pewnie i tak by starczyła powinny być ładowane prądem 1C.

Pakiety najczęściej będę ładował w modelu na lotnisku. Dlatego myslałem o LiFe albo jakiś lipolach, które można spokojnie ładować prądem 2C. Pojemność jaką kupię to coś pomiędzy 2000 a 3300mAh. Większych nie ma sensu bo i tak ładowarka mi nie wydoli.

Czy te Turningy http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__8933__Turnigy_2200mAh_2S_20C_Lipo_Pack.html wytrzymają na dłużej ładowanie 2C? Czy może lepiej kupić coś z pakietów Dualsky? np. http://www.nastik.pl/dualsky-2800mah-30c5c-p-3246.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, powiem całkiem szczerze i bez owijania w bawełne:

KAŻDEGO Lipola ładuje prądem 2C, bez wyjątku chyba oprócz do halówki. Używam jak na razie niektóre już 2 lata i nie są w ogóle spuchnięte, z resztą jak na razie żaden mi nie spuchnął a przecież używam ich jako napęd do elektryków więc pobór prądu jest często na styk z wydajnością.

Oczywiście najlepiej ładować 1C ale moim zdaniem nie ma też co przesadzać. LiPole z HC są tak tanie, że nawet jak by trzeba co rok - półtora wymieniać to to jest kropla w morzu potrzeb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAŻDEGO Lipola ładuje prądem 2C, bez wyjątku chyba oprócz do halówki. Używam jak na razie niektóre już 2 lata i nie są w ogóle spuchnięte,

Pewnie masz racje bo ja też często jak nie miałem czasu na ładowanie to pakiety 1000mAh 30c ładowałem 2C i nic im nie jest po jednym sezonie.

Tak teraz sobie myślę, że przeważnie robię 5-6 lotów i żebym dwa wypady na lotnisko ogarnął bez ładowania to 2x 2200mAh będzie za mało i raczej wezmę te http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17238__Turnigy_nano_tech_3300mah_2S_35_70C_Lipo_Pack.html

Chyba 120g więcej między 2200 a 3000mAh nie będzie miało tu dużego znaczenia?

A ile setka bierze prądu na zapłon, 2000-2200mAh na 10 lotów starczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile setka bierze prądu na zapłon, 2000-2200mAh na 10 lotów starczy?

Zapłon bierze malutko max 1-1,5A. Także ja np w 50cm robię spokojnie 3 loty 14-minutowe i wbija niecałe 300mAh. Podana przez Ciebie pojemność w zupełności wystarczy moim zdaniem. Co do lipoli do odbiornika też nie miałem zastrzeżeń, wystarczy umieścić je na gąbce w kadłubie i służą tak jak trzeba. Moje 2x 1000mAh przelatały sezon i nie widać śladów użytkowania. Zmieniam na li-fe tylko z wygody - będę miał do ładowania jeden pakiet 2100mAh zamiast dwóch li-poli. Poza tym odpada regulator napięcia i wychodzi trochę lżej(zestaw 2x li-pol 1000mAh z Jeti Max Becem 2 ważył coś ok 180g, jeden Li-Fe wydajności 5c waży 100g(doliczając jeszcze włączniki niech będzie te 110). Zmieniłem bo dążę do minimalizacji elektroniki, która może nawalić, na zapłon dałem też Li-Fe, ale z diodami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniam na li-fe tylko z wygody - będę miał do ładowania jeden pakiet 2100mAh zamiast dwóch li-poli. Poza tym odpada regulator napięcia i wychodzi trochę lżej(zestaw 2x li-pol 1000mAh z Jeti Max Becem 2 ważył coś ok 180g, jeden Li-Fe wydajności 5c waży 100g(doliczając jeszcze włączniki niech będzie te 110). Zmieniłem bo dążę do minimalizacji elektroniki, która może nawalić, na zapłon dałem też Li-Fe, ale z diodami.

Marek w extrze Pilot rc i w yaku 54 QQ miałem właśnie na zasilaniu jeden pakiet LiFe 2300 i zwykły porządny wyłącznik powerboxa. Prosto, szybko i przyjemnie :P polecam takie rozwiązanie w moelach 2,2m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak myślicie jedno serwo 30kg starczy w tym modelu na kierunek? Mam jedna sztukę HS 7950TH i pomyślałem, że mógłbym je tu wykorzystać.

Myślę że tak. Ja mam Extrze WM 27% JR8711 szt.1 , ciężkawy model i spokojnie wystarcza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie jedno serwo 30kg starczy w tym modelu na kierunek? Mam jedna sztukę HS 7950TH i pomyślałem, że mógłbym je tu wykorzystać.

W mojej Extrze 35% jest przewidziane miejsce na 1 serwo kierunku.

Jakoś nikt nie narzeka więc spokojnie starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 serwo o uciągu 30kg. na kierunek w modelu 3D o masie 12-14 kg nie wystarczy. Szczegółnie , że układ pull-będziesz miał pewnie na 4"dzwigni (ramię siły 2") więc serwo da Ci tylko połowę mocy. Ster kierunku w modelach 35% jest znacznie większy niż w 25-27% (wysokość steru to 50cm) i aby go wychylić przy prędkości 60-100km/h to naprawdę trzeba mieć "power".

 

Możesz założyć jedno serwo i w takim układzie modelem polatasz, ale jak przyjdzie do trochę ostrzejszego latania to trzeba dołożyć drugie.

 

 

POZDR.>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.