Boogie Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Pomysl o tym silniku: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=4912 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A próbowałeś stosować inne śmigła , tzn większe . Stosowanie śmigieł GWS mija się z celem przy modelu ważącym więcej niż 1 kg . Jeśli silnik waży 160 gram to powinien dawać więcej ciągu niż 1300 gram . Sprawć z większymi śmigłami silnik , najlepiej APC E. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikasiak Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A co sądzicie o takim silniczku http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=73 ze śmigłem 14x7 i pakiecik 3S. Oczywiście do katany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 GWS to miękkie śmigła i nie bardzo nadają się do większych silników, jeżeli zależy nam na osiągach trzeba kupić APC E.GWS-y odkształcają się znacznie a zdarzyło się że uległo rozerwaniu przy pełnej mocy w extrimie z silnikiem 3530 CD-ROM 1100kv (urwała się jedna łopatka i w efekcie wyrwało silnik). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Ja składam właśnie Katanę, i zamówiłem 2 silniki, jeden, ten który będzie się lepiej nadawał pójdzie do Katanki a drugi będzie lezał i czeka na Barakudę z Modellotu Pierwszy silnik Drugi silnik Do kompletu regielek SuperSimple 50A. Jak się okazuje SuperSimple dają sie całkowicie programować, więc powinno wszystko grać. Serwa: Na lotki MG-14 hextronika, na usterzenia GWS Micro 2BBMG - ponad 5 kg, 27g. Zasilanie 3s 2200-2500mAh, zobaczymy jak wyjdzie z wagą i do tego będę dobierał pakiet. A narazie oczekiwanie na paczkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jutro rano pożyczę kilka większych śmigieł od znajomego. 12" i 13". Wiem, że GWS przy tej wielkości to nieporozumieni, ale mam je jeszcze ze starych zapasów. Dam znać jak poszły testy. GWS 2BBMG 5kg, 27g . A ja bałem się, że przesadziłem z serwami na ogon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Jutro rano pożyczę kilka większych śmigieł od znajomego. 12" i 13". Wiem, że GWS przy tej wielkości to nieporozumieni, ale mam je jeszcze ze starych zapasów. Dam znać jak poszły testy. Bardzo uważaj na te GWS , jak odleci łopatka to można sobie zrobić niezłe kuku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Tylko sprawdzaj "Skidan" organoleptycznie , czy przy większych śmigłach silnik się za bardzo nie grzeje , jak nie to zakładaj kolejne większe śmigło . Pakiet LiFe napewno wytrzma prądowo , a regiel jak ma zabezpieczenie termiczne to odetnie . Kupić nowy silnik zawsze zdążysz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 GWS 2BBMG 5kg, 27g . A ja bałem się, że przesadziłem z serwami na ogon O takie o konkretnie: Serwo na ogon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_73 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Witam W mojej Katanie zastosowałem takie wyposażenie: silnik Turnigy TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/TR3542-1000.jpg regulator TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/hw_g60a.jpg serwa D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/DMG16.jpg pakiet ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/F2200-3-25.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Przeprowadziłem raz jeszcze testy na śmigłach APC: 11x5,5 i 12x6. Na większym śmigle prąd szybko spada od 32A do 22A w ciągu ok 15-20s. I to samo dzieje się z ciągiem. Czuć , że wyrywa samolot z ręki i stopniowo maleje. Załączyłem na chwilę pakiet, żeby sie podładował i wymieniłem silnik na Turniy 35-48 i śmigło 12x6. waga wzrosła do 1412g Ciąg na 3/4 gazu wystarczający, powyżej :shock: jeszcze lepszy. Prąd 32A Więc postanowiłem sprawdzić na ile minut lotu wystarczy pakiet. Po 3,5 min. sprawdziłem temperatrę silnika - OK, regulator - OK, pakiet i kable zasilające gorące. Za gorące :shock: . Cały czas mierzyłem prąd 32-20A wachlując gazem. Pakiet ma niecały rok i 25 cykli, używany wyłącznie z tym silnikiem w Calmato 1400. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 WitamW mojej Katanie zastosowałem takie wyposażenie: silnik Turnigy TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/TR3542-1000.jpg regulator TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/hw_g60a.jpg serwa D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/DMG16.jpg pakiet ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/F2200-3-25.jpg Mam identyczne wyposażenie w mojej katanie - oprócz serw. Serwa 4xHitec HS-81. Jest odpowiedni zapas mocy i wszystko działa w porządku. Serwa, które ty używasz zamontowałem kiedyś do innego akrobata. Działały fatalnie, zero precyzji, skrzypienie, nie trzymają pozycji, mają duże przeskoki w trakcie pracy. Taką samą mają opinię wśród kupujących w hobbycity. Ponoć bardzo szybko się spalają. Sugerowałbym wymianę zanim nie jest za późno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Przeprowadziłem raz jeszcze testy na śmigłach APC: 11x5,5 i 12x6. Na większym śmigle prąd szybko spada od 32A do 22A w ciągu ok 15-20s. I to samo dzieje się z ciągiem. Czuć , że wyrywa samolot z ręki i stopniowo maleje.Załączyłem na chwilę pakiet, żeby sie podładował i wymieniłem silnik na Turniy 35-48 i śmigło 12x6. waga wzrosła do 1412g Ciąg na 3/4 gazu wystarczający, powyżej :shock: jeszcze lepszy. Prąd 32A Więc postanowiłem sprawdzić na ile minut lotu wystarczy pakiet. Po 3,5 min. sprawdziłem temperatrę silnika - OK, regulator - OK, pakiet i kable zasilające gorące. Za gorące :shock: . Cały czas mierzyłem prąd 32-20A wachlując gazem. Pakiet ma niecały rok i 25 cykli, używany wyłącznie z tym silnikiem w Calmato 1400. Wygląda na to że masz niewydolny pakiet. Stopniowy spadek natężenia z 32A do 22A w ciągu kiku sekund to typowy objaw. Podobne objawy występują również przy zbyt małym regulatorze. Silniczek masz troszkę za słaby do tego modelu, ale ten silnik we współpracy z twoim regulatorem powinien dawać się obciążyć natężeniem ciągłym 35A. Edit: Jeśli masz możliwość to spróbuj wykonać próby z innym pakietem i z innym regulatorem obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_73 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Sugerowałbym wymianę zanim nie jest za późno. Za późno nie jest póki co :wink: Katana jeszcze w powietrzu nie była.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Skidan , a czy masz w pakiecie wyjście na balanser , jeśli tak to możesz sprawdzić napięcia na poszczególnych celach . Może jedna cela jest padnięta .To niemożliwe , żeby pakiet LiFe A123 2300 mAh nie wyrabiał prądowo z tymi silnikami . Sam w swojej Katanie S30 SebArtu używałem tego silnika Turnigy 3548 i pakietu 4S LiFe . Model ważył 1510 gram i latał aż miło . Czas lotu 6-7 minut. Śmiglo 14/7 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Śmigło 14x7 do silnika 3548 ? :shock: to rzeczywiście musiało się miło latać. Mi wystarczyłoby 12x6. Jeśli chodzi o pakiet to mam wtykę do balansera. Od początku miełem problem z balansowaniem cel (pisałem o tym w jednym wątku). Wszystkie cele ładuja się równo do napięcia 3,42V a później pierwsza cela ładuje się do 3,6V a pozostałe stoją w miejscu. Na zwykłym ładowaniu. Sprawdzałem przy różnych prądach ładowania : 1; 15; 2; 2,5; 3; 3,5 Ładowanie z balansowaniem wygląda podobnie tylko trwa ok. 1,5 - 2 godzin przez to, że ładowarka nie może "wbić" napięcia na pozostałe 3 cele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Celki powinny ładować się do 3,6V bez znaczenia czy odbywa się ładowanie z balansowaniem czy nie. Długotrwałość cyklu balansowania oznacza, że na pewno z pakietem jest coś nie tak. według mnie wersje są dwie: 1. Jedna z celek ładuje się szybciej bo ma mniejszą pojemność. W konsekwencji mniejszej pojemności ma mniejszą wydajność prądową. Dlatego pakiet wydaje taki mały prąd. W tym wypadku jedna celka do wymiany. Mała wydajność pakietu jest spowodowana przez tą celę. 2. Pozostałe celki nie doładowują się do pełnej pojemności i nie trzymają napięcia. Mała wydajność pakietu jest spowodowana niskim napięciem. Trochę mało prawdopodobne. Trzeba by było rozdzielić cele i sprawdzić tą jedną i pozostałe osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 mozesz sprobowac obciazyc pakiet przez zlacze balansera - tylko nie przeginaj Sprawdz jak napiecie bedzie spadac. Mozesz sie pobawic w rozladwywanie celek po kolei i sprawdzac ile w kazdej bylo mah. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Podejrzewam , że cele przed lutowaniem nie zostały wyrównane i jedna lub 2 są bardziej naładowane , a to powoduje że cały pakiet przyjmuje tylko tyle i le te cele bardziej naładowane . Spróbuj rozładować i naładować każdą celę z osobna poprzez wyjście balansera . Może pomóc , jeśli cele nie są padnięte . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Pierwszy oblot się odbył. Silnik TR C3548 ze śmigłem APC 13x4, zasilanie LI- Fe 4S (2 szt. mój i pożyczony). Katana lata świetnie. Delikatnie wytrymowałem na wysokości i kierunku. Ale.. Śmigło 14x7 do silnika 3548 ? to rzeczywiście musiało się miło latać. Mi wystarczyłoby 12x6. silnik ledwo dawał ciąg do zawisu :shock: Wysoko nad ziemią, a wyjście tylko przez oddanie wysokości. Żyleta idealnie, ale również na pełnym gazie i brakowało do wyjście w górę, ratowałem się obrotem do lotu na "brzuchu". Moim zdaniem pakiety nie oddaja tyle prądu ile powinny. Podczas prób zmierzyłem max 32 - 35A przy 12" i 13" smigle. Nie mam jak sprawdzić z innym zasilaniem. (najszybciej będzie jak zamówię pakiety Li-pol 2500mAh :evil: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.