Boogie Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Pomysl o tym silniku: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=4912
leszek-bart Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 A próbowałeś stosować inne śmigła , tzn większe . Stosowanie śmigieł GWS mija się z celem przy modelu ważącym więcej niż 1 kg . Jeśli silnik waży 160 gram to powinien dawać więcej ciągu niż 1300 gram . Sprawć z większymi śmigłami silnik , najlepiej APC E.
pikasiak Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 A co sądzicie o takim silniczku http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=73 ze śmigłem 14x7 i pakiecik 3S. Oczywiście do katany
Gość slawekmod Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 GWS to miękkie śmigła i nie bardzo nadają się do większych silników, jeżeli zależy nam na osiągach trzeba kupić APC E.GWS-y odkształcają się znacznie a zdarzyło się że uległo rozerwaniu przy pełnej mocy w extrimie z silnikiem 3530 CD-ROM 1100kv (urwała się jedna łopatka i w efekcie wyrwało silnik).
Pawel_W Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Ja składam właśnie Katanę, i zamówiłem 2 silniki, jeden, ten który będzie się lepiej nadawał pójdzie do Katanki a drugi będzie lezał i czeka na Barakudę z Modellotu Pierwszy silnik Drugi silnik Do kompletu regielek SuperSimple 50A. Jak się okazuje SuperSimple dają sie całkowicie programować, więc powinno wszystko grać. Serwa: Na lotki MG-14 hextronika, na usterzenia GWS Micro 2BBMG - ponad 5 kg, 27g. Zasilanie 3s 2200-2500mAh, zobaczymy jak wyjdzie z wagą i do tego będę dobierał pakiet. A narazie oczekiwanie na paczkę...
skidan Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Jutro rano pożyczę kilka większych śmigieł od znajomego. 12" i 13". Wiem, że GWS przy tej wielkości to nieporozumieni, ale mam je jeszcze ze starych zapasów. Dam znać jak poszły testy. GWS 2BBMG 5kg, 27g . A ja bałem się, że przesadziłem z serwami na ogon
Gość slawekmod Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Jutro rano pożyczę kilka większych śmigieł od znajomego. 12" i 13". Wiem, że GWS przy tej wielkości to nieporozumieni, ale mam je jeszcze ze starych zapasów. Dam znać jak poszły testy. Bardzo uważaj na te GWS , jak odleci łopatka to można sobie zrobić niezłe kuku.
leszek-bart Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 Tylko sprawdzaj "Skidan" organoleptycznie , czy przy większych śmigłach silnik się za bardzo nie grzeje , jak nie to zakładaj kolejne większe śmigło . Pakiet LiFe napewno wytrzma prądowo , a regiel jak ma zabezpieczenie termiczne to odetnie . Kupić nowy silnik zawsze zdążysz .
Pawel_W Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 GWS 2BBMG 5kg, 27g . A ja bałem się, że przesadziłem z serwami na ogon O takie o konkretnie: Serwo na ogon
focus_73 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam W mojej Katanie zastosowałem takie wyposażenie: silnik Turnigy TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/TR3542-1000.jpg regulator TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/hw_g60a.jpg serwa D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/DMG16.jpg pakiet ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/F2200-3-25.jpg
skidan Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Przeprowadziłem raz jeszcze testy na śmigłach APC: 11x5,5 i 12x6. Na większym śmigle prąd szybko spada od 32A do 22A w ciągu ok 15-20s. I to samo dzieje się z ciągiem. Czuć , że wyrywa samolot z ręki i stopniowo maleje. Załączyłem na chwilę pakiet, żeby sie podładował i wymieniłem silnik na Turniy 35-48 i śmigło 12x6. waga wzrosła do 1412g Ciąg na 3/4 gazu wystarczający, powyżej :shock: jeszcze lepszy. Prąd 32A Więc postanowiłem sprawdzić na ile minut lotu wystarczy pakiet. Po 3,5 min. sprawdziłem temperatrę silnika - OK, regulator - OK, pakiet i kable zasilające gorące. Za gorące :shock: . Cały czas mierzyłem prąd 32-20A wachlując gazem. Pakiet ma niecały rok i 25 cykli, używany wyłącznie z tym silnikiem w Calmato 1400.
jacek LP Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 WitamW mojej Katanie zastosowałem takie wyposażenie: silnik Turnigy TR 35-42D 1000kv Brushless Outrunner https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/TR3542-1000.jpg regulator TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/hw_g60a.jpg serwa D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/DMG16.jpg pakiet ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/catalog/F2200-3-25.jpg Mam identyczne wyposażenie w mojej katanie - oprócz serw. Serwa 4xHitec HS-81. Jest odpowiedni zapas mocy i wszystko działa w porządku. Serwa, które ty używasz zamontowałem kiedyś do innego akrobata. Działały fatalnie, zero precyzji, skrzypienie, nie trzymają pozycji, mają duże przeskoki w trakcie pracy. Taką samą mają opinię wśród kupujących w hobbycity. Ponoć bardzo szybko się spalają. Sugerowałbym wymianę zanim nie jest za późno.
jacek LP Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Przeprowadziłem raz jeszcze testy na śmigłach APC: 11x5,5 i 12x6. Na większym śmigle prąd szybko spada od 32A do 22A w ciągu ok 15-20s. I to samo dzieje się z ciągiem. Czuć , że wyrywa samolot z ręki i stopniowo maleje.Załączyłem na chwilę pakiet, żeby sie podładował i wymieniłem silnik na Turniy 35-48 i śmigło 12x6. waga wzrosła do 1412g Ciąg na 3/4 gazu wystarczający, powyżej :shock: jeszcze lepszy. Prąd 32A Więc postanowiłem sprawdzić na ile minut lotu wystarczy pakiet. Po 3,5 min. sprawdziłem temperatrę silnika - OK, regulator - OK, pakiet i kable zasilające gorące. Za gorące :shock: . Cały czas mierzyłem prąd 32-20A wachlując gazem. Pakiet ma niecały rok i 25 cykli, używany wyłącznie z tym silnikiem w Calmato 1400. Wygląda na to że masz niewydolny pakiet. Stopniowy spadek natężenia z 32A do 22A w ciągu kiku sekund to typowy objaw. Podobne objawy występują również przy zbyt małym regulatorze. Silniczek masz troszkę za słaby do tego modelu, ale ten silnik we współpracy z twoim regulatorem powinien dawać się obciążyć natężeniem ciągłym 35A. Edit: Jeśli masz możliwość to spróbuj wykonać próby z innym pakietem i z innym regulatorem obrotów.
focus_73 Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Sugerowałbym wymianę zanim nie jest za późno. Za późno nie jest póki co :wink: Katana jeszcze w powietrzu nie była....
leszek-bart Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Skidan , a czy masz w pakiecie wyjście na balanser , jeśli tak to możesz sprawdzić napięcia na poszczególnych celach . Może jedna cela jest padnięta .To niemożliwe , żeby pakiet LiFe A123 2300 mAh nie wyrabiał prądowo z tymi silnikami . Sam w swojej Katanie S30 SebArtu używałem tego silnika Turnigy 3548 i pakietu 4S LiFe . Model ważył 1510 gram i latał aż miło . Czas lotu 6-7 minut. Śmiglo 14/7 .
skidan Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Śmigło 14x7 do silnika 3548 ? :shock: to rzeczywiście musiało się miło latać. Mi wystarczyłoby 12x6. Jeśli chodzi o pakiet to mam wtykę do balansera. Od początku miełem problem z balansowaniem cel (pisałem o tym w jednym wątku). Wszystkie cele ładuja się równo do napięcia 3,42V a później pierwsza cela ładuje się do 3,6V a pozostałe stoją w miejscu. Na zwykłym ładowaniu. Sprawdzałem przy różnych prądach ładowania : 1; 15; 2; 2,5; 3; 3,5 Ładowanie z balansowaniem wygląda podobnie tylko trwa ok. 1,5 - 2 godzin przez to, że ładowarka nie może "wbić" napięcia na pozostałe 3 cele.
jacek LP Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Celki powinny ładować się do 3,6V bez znaczenia czy odbywa się ładowanie z balansowaniem czy nie. Długotrwałość cyklu balansowania oznacza, że na pewno z pakietem jest coś nie tak. według mnie wersje są dwie: 1. Jedna z celek ładuje się szybciej bo ma mniejszą pojemność. W konsekwencji mniejszej pojemności ma mniejszą wydajność prądową. Dlatego pakiet wydaje taki mały prąd. W tym wypadku jedna celka do wymiany. Mała wydajność pakietu jest spowodowana przez tą celę. 2. Pozostałe celki nie doładowują się do pełnej pojemności i nie trzymają napięcia. Mała wydajność pakietu jest spowodowana niskim napięciem. Trochę mało prawdopodobne. Trzeba by było rozdzielić cele i sprawdzić tą jedną i pozostałe osobno.
mammuth Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 mozesz sprobowac obciazyc pakiet przez zlacze balansera - tylko nie przeginaj Sprawdz jak napiecie bedzie spadac. Mozesz sie pobawic w rozladwywanie celek po kolei i sprawdzac ile w kazdej bylo mah.
leszek-bart Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Podejrzewam , że cele przed lutowaniem nie zostały wyrównane i jedna lub 2 są bardziej naładowane , a to powoduje że cały pakiet przyjmuje tylko tyle i le te cele bardziej naładowane . Spróbuj rozładować i naładować każdą celę z osobna poprzez wyjście balansera . Może pomóc , jeśli cele nie są padnięte .
skidan Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Pierwszy oblot się odbył. Silnik TR C3548 ze śmigłem APC 13x4, zasilanie LI- Fe 4S (2 szt. mój i pożyczony). Katana lata świetnie. Delikatnie wytrymowałem na wysokości i kierunku. Ale.. Śmigło 14x7 do silnika 3548 ? to rzeczywiście musiało się miło latać. Mi wystarczyłoby 12x6. silnik ledwo dawał ciąg do zawisu :shock: Wysoko nad ziemią, a wyjście tylko przez oddanie wysokości. Żyleta idealnie, ale również na pełnym gazie i brakowało do wyjście w górę, ratowałem się obrotem do lotu na "brzuchu". Moim zdaniem pakiety nie oddaja tyle prądu ile powinny. Podczas prób zmierzyłem max 32 - 35A przy 12" i 13" smigle. Nie mam jak sprawdzić z innym zasilaniem. (najszybciej będzie jak zamówię pakiety Li-pol 2500mAh :evil: ).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.