Skocz do zawartości

Katana 1,25m - extremalnie lekki model ze stajni Artexu


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 395
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Skidan czy ty napewno masz orginalne ogniwa LiFe a123 czy tylko te podróbki z Chin . Bo to może tłumaczyć niewydolność prądową . Zmień śmigło na 14/7 , 13/4 przy wadze 1400 gram modelu to jednak mało , 13/8 to było by juz coś . Śmigło 13/4 to ja stosowałem przy zasilaniu 5S LiFe tego silnika , ale to już w większym modelu .

Opublikowano

Dzisiaj wykonałem krótki lot Kataną na śmigle 14x7. Miała to być atrakcja po zawodach ESA w Bolesławcu, ale ciągu było jeszcze mniej niż ostatnio.

Pakiety kupiłem w modelemax.pl

 

Krótki filmik jest w dziale imprezy modelarskie.

Podczas lądowania trafiłem w palik, do którego przeczepiona była taśma biało-czerwona. :evil:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam . Już wiem "skidan"na czym polega twój problem . Kupiłeś silnik o 800 obrotach / Volt . Dopóki nie zamienisz zasilania na 5S LiFe to model latać nie będzie (lub 4S LiPo ) . Za niskie jest napięcie dla tego silnika i :ass: . Musisz zastosować silnik o 900 obrotach lub lepiej 1100 do zasilania 4S LiFe .. Olaf D - silnik 1000-1100 obrotów do zasilania 4S LiFe.

Opublikowano

Nie za dużo te 1100 obr/V?

4LiFe naładowane to około 14,5V.

 

Inaczej, ile obrotów/min powinno mieć śmigło na "świeżym" pakiecie?na max obrotach

Opublikowano
Musisz zastosować silnik o 900 obrotach lub lepiej 1100 do zasilania 4S LiFe .

Tamten silnik już oddałem.

W Poniedziałek dostałem paczkę z nowym silnikiem: SK 3542-1000, 2x Li-pol 2200 3S 20C Flightmax i 3 śmigiełka: TP 13x4, TP 14x7 i na próbę Turnigy 12x6 light electric.

Skrzydło odbudowałem, ale nie mam czasu go okleić. Ciągle tylko budowa i budowa. Może w sobotę uda mi się go skończyć i oblot w niedzielę :D

Mam też nadzieję, że z tym wyposażeniem zejdę z wagą (nie wiem jak będzie po odbudowaniu skrzydła) i zyskam na mocy.

 

EDIT 28.06.2009:

Wykonałem dzisiaj test silnika na trzech śmigłach: 14x7 - 45A, 13x4 -32A i jako ostatnie drewniane TR12x6 - 34A. Niestety obrotów nie zmierzyłem bo padły mi baterie ( :? )

14" to za dużo dla mojego regulatora. Moment zrobił się gorący.

Nowa waga gotowego do lotu to 1280g. Zdecydowanie lepiej. Udało mi się też wykonać jeden lot 9 minutowy. :shock: Od razu banan wyskoczył na twarzy. Latał zupełnie inaczej. Poprzednio beczki po okręgu przypominały wbijanie młotkiem gwoździ. Teraz były równe. Zawis na 4/5 gazy ale po wymianie śmigła mam nadzieje, że będzie jeszcze lepiej.

To jest to :jupi: :jupi:

 

EDIt: 29.06.2009:

Zmiana śmigła na TP 13x4 dała jeszcze większego kopa :jupi: ale jest znacznie głośniejsze od Turnigy 12x6. Albo inaczej. Dźwięk APC (TP) jest mi znany, natomiast tr 12x6 jest bardzo ciche, jedynie przy zawisie było je wyraźnie słychać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i stalo się nieszczęście. A właściewie była to kara za moją lekkomyślność. Na chwilę przed startem, kiedy wykonywałem ostatnie sprawdzenie serw i silnika straciłem kontakt z samolotem. Regulator przełączyl sie w tryb lokalizatora na 15 s. (ja to tak nazywam. dzięki głośnym pikom z silnika udało mi się juz kiedyś odszukać samolot) Sygnał nagle powrócił. Wytelepałem samolotem na wszystkie strony, sprawdziłem dbiornik i natenę, ale sytuacja sie nie powtórzyła, więc postanowiłem wystartować.

Po ok 2 min kiedy wzbiłem sie na ok 100m , żeby spróbować wykonać korkociąg płaski, zawróciłem na kierunku, wykonalem kilka beczek i nagle samolot przestał reagować. Na pelnej prędkości przywalił pionowo w glebę . Spodzieałem się zniszczeń aż do stateczników. Ale jakimś cudem wysokie zboże zamortyzowało uderzenie. Domek silnika przyjął całą energię. Silnik i śmigło całe :!: kadłub i skrzydłe też. Pakiet nadział się na wystającą oś silnika i przebił jedną celę ( mimo to nadal trzyma napięcie :crazy: ).

Zastanawiam się co mogło byc przyczyną.

* Może to BEC? bo kiedy odbiornik nie dostaje napięcia to regulator - silnik wydają piki.

* Naderwana antena? Odbiornika nie straciłby sygnału z odległości 1m nawet z uszkodzoną nateną

Jakieś rady?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam wszystkich

Po przeczytaniu tego watku i walczac z wlasnymi watpliwosciami w tym temacie prosilbym o wasze opinie co tak naprawde najlepiej zadziala z tym modelem. Moj aktualny plan to:

silnik AXI 2820/12

śmigło: APC 13x6,5

regulator: SPIN 44

pakiet Fullymax 3S 3700mAh

serwa: Hitec HS 82 MG

 

Wszelkie komentarze mile widziane.

Opublikowano

Moja opinia:

W konfiguracji, którą podałeś będzie trochę mały nadmiar mocy jak na tego typu model. Silnik ma maksymalny prąd (60s) 37A czyli na zasilaniu 3S będzie to mniej niż 400W. Wydaje mi się, że będzie trochę za słaby aby utrzymać się w zawisie. Model będzie też trochę ciężki.

U mnie silnik waży 130g (540W), 4 serwa po 15g, regulator (60A) 55g, odbiornik 20 g, pakiet Li-Po 3S od 180 do 230 g. Moja Katana jest dość ciężka bo z największym pakietem wychodzi 1270g.

U ciebie wyjdzie około 100 g więcej. Na samym pakiecie jesteś w stanie zaoszczędzić taką wagę.

Opublikowano
Moja opinia:

W konfiguracji, którą podałeś będzie trochę mały nadmiar mocy jak na tego typu model. Silnik ma maksymalny prąd (60s) 37A czyli na zasilaniu 3S będzie to mniej niż 400W. Wydaje mi się, że będzie trochę za słaby aby utrzymać się w zawisie. Model będzie też trochę ciężki.

U mnie silnik waży 130g (540W), 4 serwa po 15g, regulator (60A) 55g, odbiornik 20 g, pakiet Li-Po 3S od 180 do 230 g. Moja Katana jest dość ciężka bo z największym pakietem wychodzi 1270g.

U ciebie wyjdzie około 100 g więcej. Na samym pakiecie jesteś w stanie zaoszczędzić taką wagę.

 

ok - mozesz podac swoja propozycje w takim razie?

Opublikowano

EDIT -> po kolejnej sesji porad teraz wybor wyglada tak:

 

silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-42 1000Kv / 605w

regulator: TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

pakiet ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 20C 237g

lub Rhino 2350mAh 3S1P 25C Lipoly Pack 198g

serwa: Hitec HS 82 MG (4ry) lub 2xHS 81(lotki) i 2xHS82MG(kierunek i wysokosc)

 

ile tej baterii powinno tak naprawde byc?, czy taki pomysl z serwami ma sens?

z waszych opisow wynika ze proponowane przez Artex podwozie nie ma specjalnie sensu - jakies gotowe rozwiazania ktore moga to zastapic?

Opublikowano
warto sprawdzic rozmiar tego podwozia (czy pasuje) http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4952 Cena na pewno kusi.

 

jest tez takie: http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5577&Product_Name=Alloy_landing_struts_3mm_/_59g_/_85mm z opisu wynika ze szerokosc (odleglosc kol) to 265mm a wysokosc od osi to gory to 95mm -> jaki jest wymiar w katanie?

 

lub wersja weglowa: http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4503&Product_Name=Carbon_Fiber_Landing_Gear_115mm_v2 a sa tez szklane -> jakies rekomendacje?

 

aaa i jeszcze jedno pytanko jakie kola ma artexowa katana oryginalnie?

Opublikowano

Wlasnie rozmawialem z Artextem i aktualnie sprzedawane zestawy sa przygotowane pod aluminiowe podwozie ktore tez jest w komplecie (jak sie dowiedzialem w postaci plaskownika do samodzielnego przegiecia), chyba sie skusze na wegiel tak czy siak. W poniedzialek moja katana zaczyna podroz do mnie :) Trzymajcie kciuki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.