Pawel_W Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 1400g? O kurnia, a ja tu celuję w 1100g w mojej... Zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Skidan czy ty napewno masz orginalne ogniwa LiFe a123 czy tylko te podróbki z Chin . Bo to może tłumaczyć niewydolność prądową . Zmień śmigło na 14/7 , 13/4 przy wadze 1400 gram modelu to jednak mało , 13/8 to było by juz coś . Śmigło 13/4 to ja stosowałem przy zasilaniu 5S LiFe tego silnika , ale to już w większym modelu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Dzisiaj wykonałem krótki lot Kataną na śmigle 14x7. Miała to być atrakcja po zawodach ESA w Bolesławcu, ale ciągu było jeszcze mniej niż ostatnio. Pakiety kupiłem w modelemax.pl Krótki filmik jest w dziale imprezy modelarskie. Podczas lądowania trafiłem w palik, do którego przeczepiona była taśma biało-czerwona. :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olafd Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Cześć, Jakie KV powinien mieć silnik do tego modelu jeżeli użyję zasilania 4xLiFe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witam . Już wiem "skidan"na czym polega twój problem . Kupiłeś silnik o 800 obrotach / Volt . Dopóki nie zamienisz zasilania na 5S LiFe to model latać nie będzie (lub 4S LiPo ) . Za niskie jest napięcie dla tego silnika i :ass: . Musisz zastosować silnik o 900 obrotach lub lepiej 1100 do zasilania 4S LiFe .. Olaf D - silnik 1000-1100 obrotów do zasilania 4S LiFe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olafd Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Nie za dużo te 1100 obr/V? 4LiFe naładowane to około 14,5V. Inaczej, ile obrotów/min powinno mieć śmigło na "świeżym" pakiecie?na max obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Ale pod obciążeniem masz całkiem inne napięcie , dodaj do tego sprawność silnika i wyjdzie ci 8000 obrotów .( o ile nie mniej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Musisz zastosować silnik o 900 obrotach lub lepiej 1100 do zasilania 4S LiFe . Tamten silnik już oddałem. W Poniedziałek dostałem paczkę z nowym silnikiem: SK 3542-1000, 2x Li-pol 2200 3S 20C Flightmax i 3 śmigiełka: TP 13x4, TP 14x7 i na próbę Turnigy 12x6 light electric. Skrzydło odbudowałem, ale nie mam czasu go okleić. Ciągle tylko budowa i budowa. Może w sobotę uda mi się go skończyć i oblot w niedzielę Mam też nadzieję, że z tym wyposażeniem zejdę z wagą (nie wiem jak będzie po odbudowaniu skrzydła) i zyskam na mocy. EDIT 28.06.2009: Wykonałem dzisiaj test silnika na trzech śmigłach: 14x7 - 45A, 13x4 -32A i jako ostatnie drewniane TR12x6 - 34A. Niestety obrotów nie zmierzyłem bo padły mi baterie ( :? ) 14" to za dużo dla mojego regulatora. Moment zrobił się gorący. Nowa waga gotowego do lotu to 1280g. Zdecydowanie lepiej. Udało mi się też wykonać jeden lot 9 minutowy. :shock: Od razu banan wyskoczył na twarzy. Latał zupełnie inaczej. Poprzednio beczki po okręgu przypominały wbijanie młotkiem gwoździ. Teraz były równe. Zawis na 4/5 gazy ale po wymianie śmigła mam nadzieje, że będzie jeszcze lepiej. To jest to :jupi: :jupi: EDIt: 29.06.2009: Zmiana śmigła na TP 13x4 dała jeszcze większego kopa :jupi: ale jest znacznie głośniejsze od Turnigy 12x6. Albo inaczej. Dźwięk APC (TP) jest mi znany, natomiast tr 12x6 jest bardzo ciche, jedynie przy zawisie było je wyraźnie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 No i stalo się nieszczęście. A właściewie była to kara za moją lekkomyślność. Na chwilę przed startem, kiedy wykonywałem ostatnie sprawdzenie serw i silnika straciłem kontakt z samolotem. Regulator przełączyl sie w tryb lokalizatora na 15 s. (ja to tak nazywam. dzięki głośnym pikom z silnika udało mi się juz kiedyś odszukać samolot) Sygnał nagle powrócił. Wytelepałem samolotem na wszystkie strony, sprawdziłem dbiornik i natenę, ale sytuacja sie nie powtórzyła, więc postanowiłem wystartować. Po ok 2 min kiedy wzbiłem sie na ok 100m , żeby spróbować wykonać korkociąg płaski, zawróciłem na kierunku, wykonalem kilka beczek i nagle samolot przestał reagować. Na pelnej prędkości przywalił pionowo w glebę . Spodzieałem się zniszczeń aż do stateczników. Ale jakimś cudem wysokie zboże zamortyzowało uderzenie. Domek silnika przyjął całą energię. Silnik i śmigło całe :!: kadłub i skrzydłe też. Pakiet nadział się na wystającą oś silnika i przebił jedną celę ( mimo to nadal trzyma napięcie :crazy: ). Zastanawiam się co mogło byc przyczyną. * Może to BEC? bo kiedy odbiornik nie dostaje napięcia to regulator - silnik wydają piki. * Naderwana antena? Odbiornika nie straciłby sygnału z odległości 1m nawet z uszkodzoną nateną Jakieś rady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Okleiłem moją Katanę. 947g bez pakietu i podwozia. W sumie w 1200g powinna się zmieścić. Nie mogę się doczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Witam wszystkich Po przeczytaniu tego watku i walczac z wlasnymi watpliwosciami w tym temacie prosilbym o wasze opinie co tak naprawde najlepiej zadziala z tym modelem. Moj aktualny plan to: silnik AXI 2820/12 śmigło: APC 13x6,5 regulator: SPIN 44 pakiet Fullymax 3S 3700mAh serwa: Hitec HS 82 MG Wszelkie komentarze mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Po co taki wielki pakiet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Moja opinia: W konfiguracji, którą podałeś będzie trochę mały nadmiar mocy jak na tego typu model. Silnik ma maksymalny prąd (60s) 37A czyli na zasilaniu 3S będzie to mniej niż 400W. Wydaje mi się, że będzie trochę za słaby aby utrzymać się w zawisie. Model będzie też trochę ciężki. U mnie silnik waży 130g (540W), 4 serwa po 15g, regulator (60A) 55g, odbiornik 20 g, pakiet Li-Po 3S od 180 do 230 g. Moja Katana jest dość ciężka bo z największym pakietem wychodzi 1270g. U ciebie wyjdzie około 100 g więcej. Na samym pakiecie jesteś w stanie zaoszczędzić taką wagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Moja opinia: W konfiguracji, którą podałeś będzie trochę mały nadmiar mocy jak na tego typu model. Silnik ma maksymalny prąd (60s) 37A czyli na zasilaniu 3S będzie to mniej niż 400W. Wydaje mi się, że będzie trochę za słaby aby utrzymać się w zawisie. Model będzie też trochę ciężki. U mnie silnik waży 130g (540W), 4 serwa po 15g, regulator (60A) 55g, odbiornik 20 g, pakiet Li-Po 3S od 180 do 230 g. Moja Katana jest dość ciężka bo z największym pakietem wychodzi 1270g. U ciebie wyjdzie około 100 g więcej. Na samym pakiecie jesteś w stanie zaoszczędzić taką wagę. ok - mozesz podac swoja propozycje w takim razie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Moja propozycja jest trochę niskobudżetowa w porównaniu z twoim planem: - 4 Serwa HS-81 - Silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7125&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_35-42_1000Kv_/_605w lub ten: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884&Product_Name=TR_35-42D_1000kv_Brushless_Outrunner_eq:_AXi_2820 ewentualnie ten, trochę mocniejszy: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4910&Product_Name=TR_35-48-A_1100kv_Brushless_Outrunner_Eq:_AXi_2826 - Pakiety: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7468&Product_Name=Rhino_2350mAh_3S1P_25C_Lipoly_Pack http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9261&Product_Name=Rhino_2350mAh_3S1P_30C_Lipoly_Pack lub te by wystarczyły ale ich nie ma na stanie: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7314&Product_Name=Rhino_2250mAh_3S_11.1v_25C_Lipoly_Pack http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9318&Product_Name=Rhino_2150mAh_3S_11.1v_30C_Lipoly_Pack - Regulator: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166&Product_Name=TURNIGY_Plush_60amp_Speed_Controller lub ten: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3730&Product_Name=TURNIGY_Sentry_60amp_Speed_Controller Są też ciekawe oferty w polskich sklepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 EDIT -> po kolejnej sesji porad teraz wybor wyglada tak: silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-42 1000Kv / 605w regulator: TURNIGY Plush 60amp Speed Controller pakiet ZIPPY Flightmax 3000mAh 3S1P 20C 237g lub Rhino 2350mAh 3S1P 25C Lipoly Pack 198g serwa: Hitec HS 82 MG (4ry) lub 2xHS 81(lotki) i 2xHS82MG(kierunek i wysokosc) ile tej baterii powinno tak naprawde byc?, czy taki pomysl z serwami ma sens? z waszych opisow wynika ze proponowane przez Artex podwozie nie ma specjalnie sensu - jakies gotowe rozwiazania ktore moga to zastapic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5103&Product_Name=Carbon_Fiber_Landing_Gear_130mm Aczkolwiek podwozie weglowe wymaga praktycznie zawsze bardzo dobrych ladowan. Ew warto sprawdzic rozmiar tego podwozia (czy pasuje) http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4952 Cena na pewno kusi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2009 Obilo mi sie o uszy, ze byc moze bedzie dostepna Katana z Artexu z podwoziem alu, ale glowy sobie uciac nie dam - zadzwon i zapytaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 warto sprawdzic rozmiar tego podwozia (czy pasuje) http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4952 Cena na pewno kusi. jest tez takie: http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5577&Product_Name=Alloy_landing_struts_3mm_/_59g_/_85mm z opisu wynika ze szerokosc (odleglosc kol) to 265mm a wysokosc od osi to gory to 95mm -> jaki jest wymiar w katanie? lub wersja weglowa: http://unitedhobbies.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4503&Product_Name=Carbon_Fiber_Landing_Gear_115mm_v2 a sa tez szklane -> jakies rekomendacje? aaa i jeszcze jedno pytanko jakie kola ma artexowa katana oryginalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Wlasnie rozmawialem z Artextem i aktualnie sprzedawane zestawy sa przygotowane pod aluminiowe podwozie ktore tez jest w komplecie (jak sie dowiedzialem w postaci plaskownika do samodzielnego przegiecia), chyba sie skusze na wegiel tak czy siak. W poniedzialek moja katana zaczyna podroz do mnie Trzymajcie kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.