cZyNo Opublikowano 1 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2015 A ja napisałem a'la i nigdzie nie pisałem ze latalem na 100m. Sorki ale ja tez wiem jakie sa ogólne zasady latania F3B Aha-i nie latalem wzdłuż 'zbocza' ani w jego nośnym pobliżu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Przepraszam ! Wiem, że Ty wiesz. Ale zmyliło mnie to "17 nawrotów"... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Sie nie gniewam i nie ma za co przepraszać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Szkoda, że całego mechanizmu z 1 zdjęcia nie sfotografowałeś z boku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 a z którego zboku chcesz? No tak...zapomniałem napisac że podstawową zaletą jest ...krótka dźwignia Dla klapy 6mm a dla lotki 5.5mm. Caly ten mimośrodzik ma maksymalną wysokość 10mm od osi serwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 a z którego zboku chcesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 to wieczorem będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Da się ale na lotkach. Choć mam ciągle problemy z luzami na dźwigni. Aluminiowe sie raz dwa wyrobiły a z tworzywa sa miękkie i też się wyrabiają. Niestety w szybkim zboczowaniu nie jest tak pięknie. Zrób klasyczne dźwignie do klap 6mm żeby Ci się BF otworzył i dźwignia przy serwie przeżyła kilka lądowań w dziwnym terenie. Się nie da tego rozsądnie zrobić. Samemu dorabiane było tylko laminatowe mocowanie dźwigni w lotce/klapie i mosiężny element do tego oraz łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Jeśli chodzi o krótkie dźwignie mieszczące sie w obrysie skrzydła, to to rozwiązanie jest najlepsze. A precyzja niesamowita. Przyjedziesz to zobaczysz. Tylko wymagane jest bezluzowe i mocne serwo-niestety drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 takie pytanie z ciekawości mechanicznej: czy oś po lewej stronie jest unieruchamiana w obrycie płata? w sumie jak działa w związku z tym wychylenie lotki przy "pchnięciu" dzwigni od serwa. W tym ujęciu (zdjęciu) wygląda to karkołomnie. Jurek daj zdjęcie z montażu - poklatkowo w płacie i lotce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Takie rozwiązanie mam w prawie wszystkich swoich modelach, od kilku lat, gdy nie było jeszcze produkowane "fabrycznie" jako LDS. Sam je sobie wymyśliłem. Kiedyś już o tym pisałem. Jedynie od przeciwnej strony do serwa stosuję drugie łożysko kulkowe (pierwsze w serwie). Dynamometr wskazuje znaczny wzrost siły uciągu serw, w porównaniu z samą dźwignią serwa lub, tak jak pokazałeś, z łozyskiem slizgowym. Przy długich lotkach i klapach zysk na sile jest wart zastosowania łożyska kulkowego.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Czy w tym systemie jest koniecznie potrzebny element który zaznaczyłem na zdjęciu? - z ciekawości pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Tak jest potrzebne jesli chcesz korzystać z wszystkich zalet Bogdan-to nie jest łożysko ślizgowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 A co tam jest? Gdyby było kulkowe, byłoby widać. Wspornik dosyć wąski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 No a bez tego wspornika na samej zębatce serwa nie mogło by być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Jak to co-kulkowe Słabo wróżę serwu bez tego łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 A jak długo daje radę to serwo w tym układzie zakładając, że latam 4-5 razy w tygodniu po 1 do 2 godzin ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 jak ja ląduje w dziwnych miejscach, ciężkim modelem, i niezbyt dobrze i niełagodnie ląduje, to luz większy niż 0,5mm robi sie po pół roku. I wtedy wymieniam zęby. Dla mnie taki luz to już problem, dla innych drobiazg i spokojnie moga z takim latać. A poza tym serwo elektrycznie przeżyje tyle ile inne serwa pod zblizonym obciążeniem z pomiarów wynika że w LDSie serwo bierze około 1,5-2x więcej prądu niż na klasycznych dźwigniach. Więc jak ląduje sie elegancko na trawce, to kilka lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi