Skocz do zawartości

RWD-5 bis 1:3,2 relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Już od dawna miałem zamiar budować model RWD-5 bis,ale zawsze odkładałem budowę tego modelu.

Po zamieszczeniu planów w Przeglądzie Modelarskim RC,coś mnie natchnęło i powiększyłem te plany,oraz Wiesława Schiera do skali 1:3,2 o rozpiętości 3190mm.

Wczoraj byłem w Katowicach w sklepie modelarskim na zakupach,kupiłem sklejkę,balsę i listewki,więc jutro zacznę już coś sklejać i zamieszczać zdjęcia z budowy.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak wczoraj pisałem,nakupiłem troszkę listewek i sklejki,więc powoli wziąłem się za poklejenie tych patyczków do kupy.

Po pięciu godzinach klejenia,zrobiłem dwie takie konstrukcje mostowe,są bardzo mocne,więc pociąg już może po nich przejechać.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Teraz jeszcze pytanie ? chodzi mi o zdjęcia jak było mocowane podwozie do kadłuba.

Nie wiem jak jest wykonane i mocowane podwozie w replice,czy tak samo jak w RWD-5 bis,jeżeli ma ktoś takie zdjęcia to prosiłbym o zamieszczenie na forum.

 

Wojtku też śledzę twoją budowę RWD,bardzo często zaglądam jakie są postępy.

 

Januszu RWDziaki nie potrzebują dużych silników,gdyż jest to model do wożenia się po niebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest wykonane i mocowane podwozie w replice,czy tak samo jak w RWD-5 bis,jeżeli ma ktoś takie zdjęcia to prosiłbym o zamieszczenie na forum.

jeśli chodzi o replikę, to wiem już, jakie amlowanie będzie miał twój model :wink:

A tak na serio, tu co nieco widać, nie jest to dużo, ale jednak jest:

http://www.airplane-pictures.net/image109700.html

http://www.airplane-pictures.net/image112014.html

http://www.airplane-pictures.net/image48848.html

http://www.airplane-pictures.net/image150432.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Patrząc na tą fotkę i na zdjęcia repliki moim zdaniem można przyjąć mocowanie z repliki, Bis miał inne osłony amortyzatora (prawdopodobnie chodziło o zmniejszenie oporów). Ja popełniłem błąd i dałem okucia z planów W.Schier mocowanie będzie trochę duże.

 

Dołączona grafika

 

A co do silnika to nowoczesne silniki przypięte do drzwi od hangaru też by latały, a w RWD latała aerodynamika, a nie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace przy budowie RWDziaka powoli posuwają się do przodu,nie napisałem wcześniej z jakich listewek zrobiłem kratownice,więc piszę teraz:cztery podłużnice są z listewek sosnowych 10x4 rozpórki z przodu kratownicy też listwy sosnowe 10x4 z tyłu za płatami dałem listewki 8x4.

Żeberko przy kadłubie i wręgę pierwszą drugą czwartą i piątą zrobiłem ze sklejki wodo odpornej 6mm,wręga trzecia też sklejka wodo odporna 4mm.

Całość poskładałem na socho aby zobaczyć czy wszystko pasuje,no i tak to w całości wygląda

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można coś zasugerować, to te dwie listwy (oznaczone czerwonymi strzałkami) wymień na okrągłe kołki. To były rury są doskonale widoczne przez oszklenie kabiny i przy Twojej skali okrągłe dadzą świetny efekt.

 

Dołączona grafika

 

Zobacz na foto repliki.

 

Dołączona grafika

 

Właśnie siedzę nad oszkleniem i głowię się jak je oszlifować na okrągło. :D

Przepraszam za to wtrącanie, ale szkoda popełniać już popełnione błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze pytanie ? chodzi mi o zdjęcia jak było mocowane podwozie do kadłuba.

Nie wiem jak jest wykonane i mocowane podwozie w replice,czy tak samo jak w RWD-5 bis,jeżeli ma ktoś takie zdjęcia to prosiłbym o zamieszczenie na forum.

W książce Schiera jest pokazany i ten szczegół - zresztą skany już tu wklejałem na forum. Jeśli nie znajdziesz to daj znać wkleję albo tu albo na maila czy PW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku listew na okrągłe nie wymieniałem ,gdyż całość już była sklejona do kupy,okleiłem dwustronnie listwy sosnowe balsą 2,5mm i wyszlifowałem na kształt rury,bardzo szybko mi to poszło,na zdjęciu jest to widoczne jak szlifowałem.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dzisiaj miałem dużo czasu,to zrobiłem jeszcze pół wręgi ze sklejki 6mm do mocowania podwozia,no i kilka pół wręg na tył kadłuba,ze sklejki lipowo balsowej 3mm.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Fokker jeżeli chodzi Ci o plany samolotu,ze strony 233 z książki Schiera z roku 78 to już oglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio mam mało czasu do budowy modelu,gdyż zbliżają się święta i muszę więcej czasu spędzić w swojej firmie.

Ale wieczorami na chwilę zasiadam do budowy modelu i troszkę prace posuwają się doprzodu.

Zrobiłem mocowania podwozia z blach duraluminiowej 2mm,wkleiłem sklejkę 8mm do bocznego mocowania podwozia,ale mam jeszcze do zrobienia z blach duraluminiowej,uchwyt mocowania podwozia głównego.

Wkleiłem też pół wręgi tylne kadłuba,oraz listwy dolne 10x5 sosnowe,oraz listwy górne 4szt. 8x4 i dwie szt.4x4.

Jeszcze pozostało troszkę pracy do ukończenia kadłuba,następna faza budowy to stateczniki,podwozie i płaty.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam również buduję obecnie RWD 5 w skali 1/5. Nie mogę ustalić jednego szczegółu - może ktoś to wie?

Chodzi o te dwa słupki, które pan Henryk szlifował na okrągło oraz dwa kolejne tworzące kabinę. W planach z RC Przeglądu autor wyraźnie pisze, że były one równoległe (nie zbiegały się ku górze). Natomiast u Schiera nieznacznie zbiegają się. Z oryginalnych zdjęć samolotu w budowie jasno wynika, że kadłub musiał mieć przekrój lekko trapezowaty, przynajmniej na szerokości tych dwóch słupków. (To znaczy zwężał się do góry i z przodu).

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Proszę o pomoc

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, fragment rysunku kratownicy jaki zamieściłeś powyżej wg mnie jest najlepszym rysunkiem kratownicy tego samolotu jaki istnieje. Analizowałem go dość dogłębnie i doszedłem do takiego wniosku (porównywałem zdjęcia, rysunki i zastanawiałem się jak sam bym to zaprojektował, a z wykształcenia jestem inż. specjalności lotnictwo i w przemyśle lotniczym pracuję dobrze ponad 20 lat). I proponuję Abyś się na nim opierał.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Święta minęły,wziąłem się za dalszą budowę modelu,ale znowu nadchodzi nowy rok,a po nowym roku moje RWD5 idzie na bok.

W nowym roku będę się zabierał za szpecenie,tak pięknego modelu jakim jest RWD6 w skali 1:4 kolegi Bajora,te piękne pasy biało czerwone,które zdobią cały model,przemaluję na żałobny czarny kolor,więc troszkę czasu muszę na to poświęcić.

A teraz kilka fotek co udało mi się zrobić po świętach przy RWD5,częściowo okleiłem przód modelu balsą twardą 2mm,dodałem do kadłuba kilka listew profilujących kadłub 5x3mm wyszlifowane od góry na kształt rury.

W kabinie dodałem dwie rury 8mm z balsy,zrobiłem też ze sklejki lipowo balsowej deskę skośną i półkę płaską w kabinie,widoczny na zdjęciu silniczek będzie ciągnął ten potężny model.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.