Mirek Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Jestem zły. Czemu nie dałeś znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Pozdrawiam Panie Henryku w mojej rwd5 występuje podobny problem z chłodzeniem zaradziłem temu wycinając większe otwory w masce i dodatkowy od spodu trochę to pomogło w dni gorącei do lotów treningowych zdejmuje boczne osłony silnika . Gratuluje oblatania modelu prezentuję się wspaniale życzę wielu udanych lotów Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 OD TEGO POSTU ROZPOCZYNAM NASTĘPNĄ BUDOWĘ RWD 5 BIS W TEJ SAMEJ SKALI , TYLKO Z DUŻYMI ZMIANAMI RWD-5 bis oblatany,pięknie prezentował się w powietrzu,ale zmienił właściciela,nowy właściciel też go już oblatał i jest bardzo zadowolony z tego modelu.Ale nadeszły znowu długie wieczory,więc wziąłem się za klejenie od nowa,takich samych listewek jak rok temu.Mam teraz dużo lepszą dokumentacje i więcej zdjęć,więc jest dosyć duża zmiana w budowie.Teraz mój modelik RWD-5bis będzie bardzo zbliżone wyglądem do prawdziwego samolotu. dużymiPrzy budowie kadłuba będą największe zmiany,kadłub od kabiny zwęża się do samego przodu w linij prostej,teraz zawiasy będą na całej długości osłony silnika,a osłona będzie się otwierać bez problemu.Kadłub od początku kabiny będzie prostokątny aż do statecznika ,a nie taki jak poprzedni mój model,gdzie kadłub był trapezowy,ale nie tylko ja tak budowałem,gdyż takie tylko były dostępne plany tego samolotu.Tył kadłuba od góry będzie miał pięć listew,plus dwie listwy kratownicy,za płatem góra kadłuba będzie płaska,a przy końcu kadłuba zbliżony do półokrągłego.Żebra przy kadłubie:też nastąpiła zmiana,listwa wychodząca z żebra została podniesiona do góry,aż do samego statecznika.Teraz kilka zdjęć co zrobiłem wciągu jednego tygodnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Rozmawiałem kiedyś z Markiem i zdradził mi Twój plan budowy kolejnej RWD-y w wersji poprawionej, mam pytanie zmiana konstrukcji kadłuba to wynik dostępu do jakiejś nowej dokumentacji czy analiza zdjęć ? No i znów fajna relacja na nadchodzącą zime. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz jvd Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Ze wszystkich dostępnych zdjęć wnika,że kadłub w okolicach kabiny miał proste słupki i prostokątny przekrój. Na rysunkach i planach W. Schiera były one w górnej części pochyłe i był to podstawowy błąd w rekonstrukcji RWD-5 bis. Jedak uważam, że budując model RWD-5 Henryk powinien zastosować oryginalny profil skrzydła t.j. Bartel 37-IIA o grubości 18% przy nasadzie i 9% na końcu, gdyż zastosowanie profilu płasko- wypukłego niweczy sens budowy poprawnrj wersji modelu. Natomiast poprawne wymiary i szczegóły okapotowania silnika i przedniej części kadłuba należy skorygować na pdst. zjęcia ze str. 33 książki W.Schiera Najsłynniejsze polskie sportowe samoloty wyczynowe. I należy to zrobić na pdst. zdjęcia, gdyż rysunek zamieszczony poniżej też jest błędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Prace przy budowie powoli posuwają się do przodu,zrobiłem wszystkie pół wręgi górne i dolne,wkleiłem też wszystkie podłużnice,no i zrobiłem mocowanie podwozia z blachy duraluminium. Nie będę opisywał z jakich materiałów buduję ten model,gdyż materiały są takie same jak przy budowie pierwszego modelu. Teraz kilka zdjęć z dalszej budowy i troszkę dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CHBO Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Witam. Wydaje mi się, że przednie słupki kabiny jednak nie były równoległe. One są równoległe na dole a następnie złamane na wysokości okna. WIdać to na wszysktich możliwych zdjęciach. Również na tym: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Prace przy budowie RWD 5 bis powoli posuwają się do przodu ,zrobiłem statecznik poziomy i stery wysokości.Bardzo dużo czasu zajęło mi wymyślenie jak zrobić mechanizm do zmiany zaklinowania statecznika.Tył statecznika zrobiłem na dwóch zawiasach z blachy duraluminiowej 1,5mm,przód statecznika jest podnoszony lub opuszczany,na dwóch śrubach M3,w stateczniku są wmontowane na stałe dwie nakrętki samo kontrujące,a w kadłub wmontowałem dwie śruby z przylutowanymi podkładkami,kręcąc śrubami w prawo lub lewo zmieniam zaklinowanie statecznika. Na moich i Twoim zdjęciu widać te słupki,ale one są już obłożone listwami profilującymi z drewna,a słupki za drzwiami są bez listew profilujących i są równoległe,plany które zamieściłem tez kadłub jest prostokątem,nie trapezem.Mój kadłub też zmieni kształt z prostokąta na delikatny trapez,jak przykleję listwy profilujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Pozdrawiam i podziwiam pana prace są dla mnie prawdziwą inspiracją wprawdzie nie posiadam takich umiejętności w projektowaniu i budowie modeli lecz patrząc na to jak pan to robi można się sporo nauczyć.Z budowałem RWD5bis 3.8m wspaniale lata niesamowita maszyna lecz nie ustrzegłem się błędów za mała wiedza za mało materiałów ,tym bardziej podziwiam że pan jak rasowy konstruktor podchodzi do zagadnienia i może nie jest to właściwe słowo ale poprawia dąży pan do stworzenia jeszcze doskonalszego modelu .Życzę szybkiej i bezproblemowej budowy tego wspaniałego modelu Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 No Henryk znowu ruszyłeś jak maszyna do przodu . Z tempa wynika że w marcu oblot . Chyba. tym razem stery weźmiesz w swoje ręce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KayFranz Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Też pilnie śledzę postępy, mam nadzieję, że będzie równie okazały jak wspomniany wyżej model Andrzeja: Tutaj na pasie w Krzesinach, we wrześniu br. Przy okazji - Andrzeju, zaproszenie wciąż aktualne... (kayfranz@wp.pl). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Henio ale masz tempo , zasuwasz jak mały RWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Troszkę kiepsko u mnie z czasem,ale prace przy budowie modelu pomalutku idą do przodu,udało mi się tylko zrobić statecznik pionowy i ster kierunku. Andrzeju,co Ty chcesz się uczyć,też zrobiłeś piękny model RWD 5bis i dużo większy od mojego. Tomku Ty to masz tępo przy budowie Łosia,jak łoś,a ja jak żółw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Dzięki za miłe słowa P.Henryku RWD 5 jest moim drugim modelem gigantem pierwszym był wicherek 3,3m waga 13kg silnik 45ccm od piły latał jak liniowiec lecz zanim zaczoł tak latać był cztery razy na ziemi z winy pilota ale zawziołem się i przez trzy lata wykonał taka ilośc lotów że trudno zliczyć naturalna konsekwencją w moim mniemaniu było przejść na model trudniejszy w budowie lecz o podobnych parametrach lotnych stąd postanowiłem wykonać rwd 5 no i tradycji stało się zadość musiałem zaliczyć kreta i to gdzie w Wilczych Laskach w pierwszym locie na zlocie zachaczyłem na podejściu do lądowania o pastucha elektrycznego i skończyły sie moje loty na zlocie ,miałem 64cm przodu i 2m tyłu odbudowałem model i w tym roku już latam i to sporo cudowna maszyna . Zyczę szybkiej budowy i zapraszam na piknik gigantów do Poznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 No i malutki kroczek do przodu,okleiłem balsą przód kadłuba,zrobiłem podłogę,drzwi i płozę ogonową,to by było na razie tyle. W nowym roku będę miał więcej czasu,więc budowa RWD szybciej pójdzie do przodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pers Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Witam Wszystkich p.s. Mój pierwszy tu na tym forum wpis Ciekawą fotkę właśnie znalazłem. Jak dla mnie niezwykle emocjonujące zdjęcie ,nawet dla analizy konstrukcji RWD-5. Oto dowód na to,że jeszcze sporo fotek nigdzie nie publikowanych a wartych tego ,gdzies po świecie błąka się. Pozdrawiam http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/b03.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pers Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Ups. http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum22/spamu.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ozi Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Witam Szanowne grono Modelarzy Mam pytanie , czy posiada ktoś plany RWD 5 w wersji elektronicznej ? jesli tak proszę o przesłanie Mi ich na e-maila ozi107@wp.pl jeśli to nie problem oczywiście z góry DZIĘKUJE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 No i znowu troszkę do przodu,przykleiłem wszystkie listwy imitujące rury na przedniej części kadłuba i listwę profilującą kadłub,teraz po oklejeniu folią kadłub nie będzie prostokątem,tylko lekkim trapezem,drzwi już się zamykają gdyż mają zamek,kabinka w środku też oklejona balsą. Kadłub już stoi na własnych nogach,gdyż zrobiłem podwozie,pozostały mi jeszcze do oprofilowania balsą golenie i zastrzały. Tak to wszystko poskładane do kupy wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Panie Henryku gdzie zaopatrzył się Pan w sprężyny do podwozia,można dostać jakieś namiary? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi