GiulioN Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 ale chyba trzeba było też zmniejszyć skok.Zwiększyć!
mkrawcz1 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 zmniejszyć skok Zwiększyć! Panowie, może jakieś argumenty... Bo wg mojej wiedzy nie trzeba zmieniać skoku. http://www.mh-aerotools.de/airfoils/propuls2.htm#MultibladeSelection The propeller pitch is affected only by a negligible fraction, if we do not change to a very high number of blades. It could be reduced by 1 to 5 percent if more than 3 blades are used. Now the replacement propeller for our 2 bladed 12 x 10 inch model aircraft propeller would be a 10 x 10 inch four bladed propeller. As a result we can state that a diameter reduction by 10% is necessary for the 2 > 3 blade change and a reduction by 16% for the 2 > 4 blade change. http://www.rc-network.de/magazin/artikel_06/art_06-090/Richtigen_Propeller_auswaehlen_v2.xls - a tu dla dokładnych obliczeń dla leniwych ;-) Czyli dla omawianego przypadku zamiast 10x6x2 dać 9x6x3 dla maksymalnego wykorzystania silnika. 9x5x3 na pewno da lepsze wykorzystanie mocy niż obecne 8x4x3.
rkajor Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 Dzis front robot przesuniety zostal na wykonanie podwozia i jak sie uda zainstalowanie gondoli silnikow. Na razie mam rozwiazanie ktore pozwoli na ew demotaz podwozia, czyli kawalki skejki wklejone na zywicy do ktorek przykrece plytke podwozia, mam nadzieje ze wytrzyma. Golen jest amortyzowana, niemniej jednak pojawia sie watpliwosc czy wytrzyma przy twardszym ladowaniu, poniewaz w kierunku przod-tyl jest na sztywno.
majula7 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ja zamiast sklejki wkleiłem dwa bloczki twardej balsy. Masz daleko punkt podparcia podwozia, jeśli w tym miejscu jest dość cieńko epp to daj z drugiej strony kawałki wzmocnień z prętów węglowych.
rkajor Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 J Masz daleko punkt podparcia podwozia, jeśli w tym miejscu jest dość cieńko epp to daj z drugiej strony kawałki wzmocnień z prętów węglowych. Zostalo ok 1 cm EPP ale i tak nakwieksze obciazenie idzie na mocowanie a tam EPP jest grubo. Bardziej raczej niepokoi mnie mozliwosc wyrwania podczas ladowania
majula7 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Przy twojej zakładanej wadze powyżej 2,5kg to obecne mocowanie podwozia chyba będzie za słabe.
rkajor Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Opublikowano 11 Lutego 2012 Przy twojej zakładanej wadze powyżej 2,5kg to obecne mocowanie podwozia chyba będzie za słabe. Mowisz........ masz jakiegos pomysla jak by to wzmocnic ?
wapniak Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Witam. Takie pytanie, bo dziwnie wygląda to na zdjęciach. Czy koła nie wypadną czasem ZA środkiem ciężkości? Pozdrawiam
GiulioN Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Właśnie. Powinno być bardziej do przodu.
rkajor Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam. Takie pytanie, bo dziwnie wygląda to na zdjęciach. Czy koła nie wypadną czasem ZA środkiem ciężkości? Pozdrawiam Oryginalnie Forteca ma kola wlasnie mocno s przodu - o to chodzi ? A u mnie to tak wyglada:
wapniak Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Chodzi mi o wypuszczone podwozie ( jak do startu lub lądowania). Na fotce wygląda jakby koła były w połowie skrzydła, a SC wypadnie bliżej natarcia. Wygląda jakby model miał upaść na pysk i się już nie podnieść... Ale może to tylko takie złudzenie. Pozdrawiam
rkajor Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Chodzi mi o wypuszczone podwozie ( jak do startu lub lądowania). Na fotce wygląda jakby koła były w połowie skrzydła, a SC wypadnie bliżej natarcia. Wygląda jakby model miał upaść na pysk i się już nie podnieść... Ale może to tylko takie złudzenie. Pozdrawiam Kurcze tego nie sprawdzilem .......... chyba masz racje - tylko jak to sprawdzic ? bo przesunac podwozie do przodu teraz bedzie juz ciezko
hubert_tata Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Kurcze tego nie sprawdzilemTo niestety widać Najpierw ustal, gdzie masz/masz mieć SC - później montuj podwozie. Inna wersja nie wchodzi w grę.
rkajor Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Tak wyglada sytuacja po wyliczeniu SC; wg reguly 1/3 szerokosci plata pkt.1 - podwozie za SC ok jakies 30 mm, wg programu :pkt 2 i 3. Pkt no.3 8% wychodzi w miejscu podparcia podwozia.
robertus Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Czy podwozie po wysunięciu jest pod kątem prostym do płata czy jest wychylone w przód?
mkrawcz1 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 http://www.aerospaceweb.org/question/design/q0200.shtml
rkajor Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Czy podwozie po wysunięciu jest pod kątem prostym do płata czy jest wychylone w przód?Pod katem prostym Ale moglbym je troche wychylic w przod
rkajor Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Dzis powstaly skrzydla, finalnie przesunalem podwozie przed SC ok 1,5 cm wszystkie polaczenia beda tworzone wg. schematu Marcina w najblizszym czasie, ponizej kilka fotek. https://picasaweb.google.com/lh/photo/DsEykJmaun0Mc80DQ9_qLdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
miksell Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 nasuwa się jedno stwierdzenie: o kurcze ale kabli ;-)
rkajor Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Opublikowano 5 Marca 2012 Witam po dluzszej przerwie :)W ciagu weekendu udalo mi sie wstepnie zestawic skrzydla z kadlubem i zainstalowac luk bombowy, ponizej krotka "filmowa" relacja mych poczynan - przepraszam za jakosc -
Rekomendowane odpowiedzi