Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Owszem napisałeś, że będzie pracować, ale w następnych słowach odradzasz silnik i proponujesz coś większego i w sumie dość szybkiego, aby całość miała większą sprawność. Co nie jest złe samo w sobie, wydaje mi się jednak, że nie zauważyłeś dalszych planów kolegi Tomka.

Jak na razie to do motoszybowca o wadze 600g a po zmianie pakietu na 11,1v 1500-2000mAh do depronowego dwupłatowca o przewidywanej wodze do 800g.To będzie jego docelowe zastosowanie.

Czyli w sumie szuka bardziej uniwersalnego rozwiązania (co oczywiście ma swoje wady i zalety), nie wyobrażam sobie dwupłatowca z 2000KV nawet jakbym wiedział, że uzyskałem wysoką sprawność zestawu napędowego.

 

W pomiarach uzyskałem chwilowe wartości prądu rzędu 23 A więc regulator wcale nie jest tak przewymiarowany jak sądzisz. Dane w tabelach producenta są zawsze optymistyczne. Ja zawsze dobieram o oczko wyżej i źle na tym nie wychodzę. Waga regulatora 20-25-30A jest taka sama.

 

Co tu jest z :ass: strony?

Od końca :P bo najpierw ma się samolot, później silnik i śmigło a dopiero resztę.W Twoim wywodzie wygląda na to, że Tomek ma dokupić większy silnik a później, idąc dalej tym torem, poszukać modelu aby efektywnie wykorzystać zestaw napędowy.

 

TOMEK.CEKALA obejrzyj tą stronę z testami silnika. 800 gram to ok 28 uncji.

http://www.headsuprc.com/servlet/the-1516/EMAX-CF2822-Outrunner-Brushless/Detail

Wg mnie powinien wystarczyć, choć stosunek masy do ciągu może być mniejszy niż 1:1, ale to w końcu nie akrobat.

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tyle tylko ,że jak ja pisałem odpowiedź to tego postu z opisem ewentualnych zastosowań jeszcze nie było...

 

A zresztą i tak chyba wybrałem dobrze, bo do obydwu modeli proponowane przeze mnie parametry silników są jak najbardziej odpowiednie i to bez zmiany akumulatora na 3s.

W końcu dla modelu o masie 600-800 gram różnica w ciężarze silnika ok 50 gram jest nieznacząca,przy ciągu ok 800 gram, a radość z dłuższego o 10% czasu lotu-bezcenna! O! :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli tego nie rozumiesz, to proszę nie dyskutujmy...

Ale mnie temat interesuje, sam mam elektryka.

Mam taki zestaw do depronowego RWD5:

silnik 1000KV

pakiet 3s 2200 45C

regulator 40A

śmigło 9x4,7

 

może coś doradzisz?

Opublikowano

Też mi się wydaje że ten Emax wystarczy do modelu 800g.Aktualnie latam Piperkiem o rozpiętości 1180mm i wadze 680g na silniku Emax 2805 i radzi sobie całkiem nieźle nawet proste akrobacje idzie wykonać i to całkiem sprawnie.A dwu płacik nie ma być akrobatem,raczej dostojnie latającym.

Opublikowano

Taka dygresja:

Mam mały samochodzik Tamiya, z silnikiem klasy 280, szczotkowy. Służy mi już kilka lat aby się powygłupiać na asfalcie przed domem.

Pewnego dnia dałem go do zabawy chłopakom z sąsiedztwa.

Po kilku minutach przynieśli zepsuty. Powąchałem silnik, wszystko było jasne.

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu...

To tyle...

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak pro forma i w tym wątku przedstawiam wykres mocy dla setupu dla modelu Su-26 z EPP z cyber-fly.

emax cf2822, smigło 10x4,7SF i pakiet 3S. Ciągu jest aż nadto i nie trzeba latać na maxa. Zwykle latam na pół gwizdka więc jakby mieszczę się w kryterium 2S :) . Zaznaczę jednak, że latam nim w Su-26, który jest ESA podobny, więc lżejszy niż 600, oraz w dwupłacie Ultimate ze śmigłem 9x6 o masie 595gram.

 

Wykres z normalnego lotu z fikołkami, wznoszeniem pionowym itp Su-26. Silnik po locie jest jedynie lekko ciepły.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7859

Opublikowano

Co tu dyskutować, jedni i tak będą mieli inne zdanie, nie da rady ich przekonać...jak to mówią ludziska "choćby gówno miodem smarować"... amen.

Opublikowano

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu..

to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator :lol2:

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

e tam za mało, trzeba założyć śmigło 12x6 i wyciągnie więcej niż te 12A :twisted:
Opublikowano

wapniak napisał/a:

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu..

to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator

Jak to się mówi ...kto mieczem wojuje ten od miecia ginie :mrgreen:

Tu moje testy CF 2822:

GWS 10x6 10,72V 17,27A 186,1W ciąg 700g

GWS 8x4 11,05V 9,69A 107,3W ciąg 560g

APC 8x6 10,79V 14,95A 161,9W ciąg 580g

i dla przykładu dzwonek TP 2804-21 T3 ale kv chyba 1700;

GWS 8x4 10,78V 14,2A 156,4W ciąg 660g

Takie dwa TP będę miał w łodzi latającej rozp 120coś cm i masie ok 1300g

Opublikowano

Dzięki Irku za te dane I widzę że silniczek ze śmigłem GWS 10x6 ma 700g ciągu i nie upiecze regulatora.Model który zamierzam wykonać to SE 5A zamówiłem również nowe serwa są o 100g lżejsze od tych które zamierzałem wykorzystać więc już zaoszczędziłem na wadze.Dzięki wszystkim którzy pomogli i czas brać się do pracy. :D

Opublikowano

Odpowiedziałem:

Ten silnik poprawnie pracował będzie.

Ale to wszystko co można o tym zestawie powiedzieć.

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

 

Chyba zaszła pomyłka... To silnik jest elementem pobierającym prąd, wg własnych potrzeb i obciążenia. Regulator to element bierny w tym układzie. On ma prąd silnika wytrzymać, a nie odwrotnie. Regulator steruje napięciem i cyklem przełączania uzwojeń (zależy od typu regulatora). Nie reguluje prądu aktywnie - to robi silnik, sprytne bydle, które samo się karmi tym co potrzebuje w danej chwili.

 

Normą jest dobieranie regulatora większego niż potrzeby silnika. Silnik może w pewnych warunkach znacznie przekroczyć nominalne obciążenie nawet kilkukrotnie.

 

Podana specyfikacja jest jak najbardziej prawidłowa (regulator In=20A oraz silnik In=12A).

Opublikowano

Witam.

 

Miałem już nie zabierać głosu w tym temacie, bo to nie sensu. Ja Was nie przekonam , a Wy mnie, to już na pewno.

 

Ale.

 

Oblatałem dziś świeży modelik , cały z płyt EPP coś jak deska depronowa, wzorowany na SBAH-u . Rozpiętość 76 cm, długość podobna , waga do lotu 170 gram.

 

Do napędu użyłem silnika HK 2812/1900KV, napęd opisany w wątku o tymże silniku.

 

Ciąg w warunkach domowych wynosił 350 gram (mierzony). Model w pionie dosłownie wyrywał się z ręki.

 

Wyszedłem z nim na lotnisko odległe od domu o może 100 m, temperatura powietrza 1 st C.

 

Model wystartował pięknie pod kątem jakieś 45 stopni, latałem na 1/2 gazu.

 

Po 2 może 3 minutach takiego wożenia sie i oswajania z modelem dodałem gazu, żeby troszkę poszaleć.

I co ?.

Model nie przyspieszył.

Temperatura zrobiła swoje.

A jakie byłoby latanie gdyby ciąg w warunkach domowych był 1:1 albo i mniejszy?

 

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ale czego dowodzić ma Twój opisany przykład z temperaturą? Ja latałem swoim STRATOSEM - latające skrzydło - masa ok 1500g, rozp 160cm silnik 470W. Czy plus 10 czy minus 10 model tak samo idzie w pionie więc nie mam pojęcia do czego zmierzasz.

Opublikowano

Po 2 może 3 minutach takiego wożenia sie i oswajania z modelem dodałem gazu, żeby troszkę poszaleć.

I co ?.

Model nie przyspieszył.

 

Popraw krzywą gazu.

Opublikowano

Temperatura zrobiła swoje.

A jakie byłoby latanie gdyby ciąg w warunkach domowych był 1:1 albo i mniejszy?

 

A co by miało być? Model latał by bardziej spokojnie. Trenerki latają przy ciągu 1:3, motoszybowce nawet 1:4. To nie silnik ze śmigłem nosi model. To tylko napęd.

 

A w erze silników szczotkowych osiągi były jeszcze gorsze i modele latały.

 

Samolot ma latać dzięki skrzydłom i swojej budowie, a nie dzięki mocy silnika.

 

W prawdziwym lotnictwie dopiero nie dawno pojawiły się akrobaty o stosunku ciągu do masy lepszym od 1:1. A mimo to wcześniej samoloty też latały i kręciły akrobacje. Taki Zlin 42 czy PZL -110 potrafiły dać pilotom kilka ładnych medali w dziedzinie akrobacji.

Opublikowano

Ja natomiast zgodzę się w jednym z wapniakiem, że należy dobierać zestaw tak aby był jak najbardziej efektywny. Jednak "gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma" i przeskalowany regulator też ujdzie w tłoku.

Opublikowano

Jednak "gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma" i przeskalowany regulator też ujdzie w tłoku.

Znaczy, że regulator o prądzie ciągłym powiedzmy o połowę lub nawet 2x większym od poboru ciągłego silnika będzie nieefektywny? Czym to sie objawi? Oczywiście nie mówimy tu o masie regulatora większego.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.