Marcin851 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Janek - nie wydaje Ci się, że na tej szczelinie kierunek znacznie traci ? Odnośnie silnika - ile planujesz stracić na tym interesie ? Ideałem byłby nowy Paliczka z przekładnią(Kastor, viz: nowy katalog Jeti). Ale to jakieś 300 EU. Trochę taniej - Kontronik z przekładnią ale MVVS 5,6 w zupełności wystarczy. Na 3-4 cele - Redliner, na 4-5 celi - Sport. Fajny i lekki - Mega 22/30/3E, nie będzie to szatan ale pewnie poleci. Plan minimum: 600 z przekładnią też da radę ! Powodzenia - Jurek To jak minimum 600 to może mega ACn 22/45/3E Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Spokojnie ! Jest większa i mocniejsza niż 22/30xxxxx. Na 4 cele. Niestety też cięższa. Policz to dobrze. Na 3 cele lepsza będzie 22/45/3 - Jurek Miałem na myśli Speed-a 600 ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 22/45/3 (szybowce do 4,5kg) a ma taką samą masę i cenę co 22/45/3E (szybowce do 6kg) to by był dopiero nadmiar mocy chyba że się mylę albo temu nie rozumie, nie wiem jestem zielony z tego tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Może się mylę, jakby co poprawcie mnie, ale jeśli przez producenta jest podane, że motoszybowiec może przy tym silniku ważyć 4,5kg, oznacza, iż stosunek mocy do masy będzie wynosił 0.5:1, czyli ciąg będzie około 2,25kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Marcin851003 no pomyśl chwilkę , jaki nadmiar mocy? Podstawowe dane: wymiary: fi 36 x 68.5mm średnica ośki: 5mm zasilanie: 12-16 ogniw Ni-xx, 3-4 ogniw li-xxx waga: 300g KV: 800 obr/V zastosowania: silnik zalecany głównie do napędu bezpośredniego wiekszych modeli szybowców o wadze do 6kg prąd: do 40A opór wewnętrzny: 20mOhm ilość zwoi: 3 To jest przy 3 S 444 W i 576W przy 4 S i to na 20 sekund po włączeniu napędu. Potem będzie już tylko mniej. To jest gdzieś 2200 gram ciągu na maxa przy 4S. I to przy doborze odpowiedniego śmigła. A gdzie 3000g? Przy 3 S będzie pewnie 1500 g. Potrzebujesz silnika z przekładnią. Inaczej się nie da. Popatrz na "spawarki" Co chcesz znaleźć ? Perpetum mobile? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 To jest gdzieś 2200 gram ciągu na maxa przy 4S.Czyli mniej więcej tak, jak mówiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 To proszę ja was skompletujcie mi napęd by miał min 3000g ciągu jak jest taki silniczek to ok, jak nie ma to może i być jakiś z przekładnią planetarną musi iść w pionie, na tym mi zależy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Coś w tym rodzaju: http://www.hobbyking.com/...s_Inrunner.html Do tego przekładnia ok 1:5 ( np. od MEGA MOTOR) i będzie szedł w pionie jak perszing. Już to pisałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bostyl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 mam w fascinacie 3,6m mege 22/45/3E ,nie jest spawarką ale w parę sekund i jest na 400m ,można nieżle poszaleć. Polecam, teraz w nowym Wiktorze też włożyłem taką MEGE .super spawarka dla pczątkujących ,póżniej założę kontronika lub coś mocniejszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Sirius w pionie ? Przecież on skrzydła pogubi. To nie jest Hotliner. Nie ma problemu włożyć tam 1,5 kW. Akumulatory do takich mocy też odpowiednio większe czyli cięższe. Przybędzie Ci lekko 1 kg na napęd. Zastanowiłeś się gdzie i jak tym wylądujesz ? To jest stosunkowo ciężki i wolny model. Jeśli pion nie oznacza +- 50 st. to potrzebujesz w tym modelu przekładni. Osobiście odradzam. Masz: eci - peci, kup Castora lub Kontronika lub S-Neu-a. Wszystkie oczywiście z przekładnia. Plettenberg jeszcze wchodzi w rachubę. Na drugim końcu masz coś jak Turnigy SK 42-50, 42-60. Do takiego ostrego wznoszenia potrzebujesz nie prędkości ale min. 16" śmigła, lepiej 18" i coś co w porywach będzie koło 1 kW. Kolega lata na 22/45/3E w ponad 3 kg modelu i na 400m potrzebuje prawie 1 min, trafi w jakieś duszenie to więcej.... Model ma tylko 3m. No, ale 1 min do kilku sekund - to spora różnica. Chyba jeszcze latać nie potrafi ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
list Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Witam, Wypłynął temat napędów większych mocy.....dla mnie jak najbardziej na czasie. Powoli "wchodzę" w to zagadnienie. Panie Jerzy; Od dłuższego czasu czytam Pańskie watki na ten temat, próbuję załapać "co, gdzie, za ile i dlaczego tak". Myślę, że osób zainteresowanych tym tematem jest więcej. Może napisze Pan coś szerzej (osobny artykuł?). Znając Pańskie zainteresowania i wiedzę uważam, że jest Pan kompetentną osobą która może stworzyć swego rodzaju ABCadło. Początkowo miałem napisać na PW, ale temat wyszedł niejako przy okazji. Przepraszam autora wątku za lekkie zamieszanie.... Panie Jerzy- potrzebujemy żeby ktoś wziął za rączkę i poprowadził..... Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1303 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Ja też przyłączam się prośby Cytat: Panie Jerzy- potrzebujemy żeby ktoś wziął za rączkę i poprowadził..... "co, gdzie, za ile i dlaczego tak". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Miłe to było ! Prośba dotyczy jednak rzeczy, o których sam wiem, że robić nie powinienem. Temat dopiero liżę i w trakcie lizania wychodzi - ile nie wiem..... W związku z powyższym nie nadaję do prowadzenia za rączkę. W tym temacie moja żona jest właściwą osobą. Nie posiada swojego adresu ale można pisać na mój ! A na poważnie - ile potrafię, wiem albo wydaje mi się, że wiem - to chętnie się podzielę. Na podręcznik jednak się nie piszę. To musi być ktoś w pokroju P Jakubowskiego. I do sedna - w czym problem ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Witam, właśnie jestem na końcowym etapie przygotowania do oblotu starszego brata motoszybowca Sirius czyli Luky Sport również firmy Reichard Modelsport (duży brat ma rozpiętość 4 metrów). Napęd do niego dobierałem wykorzystując stanowisko testowe z wagą do pomiaru ciągu statycznego. Po testach z różnymi śmigłami w skład zestawu wchodzą: silnik Mega 22/45/3E, regulator obrotów Jeti Model Advance 70 Pro Plus, BEC Jeti 10A, śmigło składane Aeronaut 12x6,5 z kołpakiem 50 mm turbo, akumulator zasilający LiPo Turnigy 3300 25-50C 6S. Na stanowisku pomiarowym uzyskałem następujące parametry: ciąg statyczny 3,9 kg , prąd szczytowy 48A przy 11400 obrotach na minutę. Po 2,5 minutach pracy zestawu: ciąg 3,1 kg, prąd szczytowy 44A przy 10100 obrotów na minutę. Waga modelu do lotu (po wyważeniu) wynosi równo 4 kg. Podczas wyważenia należało dociążyć nos (długość kadłuba to 1730 mm), dlatego zastosowałem regulator bez BEC i za balast posłużył drugi pakiet do zasilania odbiornika (Flight Power 7,4V 2S). Waga netto modelu to 2800g + wyposażenie elektroniczne łącznie z napędem (1200g), przy powierzchni nośnej 93 dm?; daje obciążenie 43 g/dm?. Zestaw pomiarowy do testów jest na mojej stronie www.modelarstwo-rc.jaaz.pl w dziale „Rady i porady”. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Robię przymiarki do Luky-są 2 wersje modelu-trochę mnie zniechęca wielkość płatów - chodzi o transport. Napisz coś zachęcajaco wiecej o wrażeniach-osiągach modelu -pozdrowiam janek.. ps. model nabyłeś w Nastiku ?-jaka cena.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Robię przymiarki do Luky-są 2 wersje modelu-trochę mnie zniechęca wielkość płatów - chodzi o transport. Napisz coś zachęcajaco wiecej o wrażeniach-osiągach modelu model nabyłeś w Nastiku ?-jaka cena.? Siriusem latam 2- lata jestem b. zadowolony napęd to PULSO x 2826/8 kv=1130 5mm pakiet 3300 na 3 cele calkowicie wystarcza i pasuje mi z waga. pozdrawiam Janek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Janku w Nastik ten model w wersji AFR kosztuje http://www.nastik.pl/luky-sport-p-3755.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Witaj Janie - Luky Sport jest dopiero przygotowany do oblotu - trudno coś powiedzieć o właściwościach lotnych. Wykonanie oceniam na ocenę dobrą plus. Słabe strony zestawu: folia którą pokryty jest spód modelu (czerwona) kiepskiej jakości, przy tej wielkości modelu źle dobrane orczyki na lotkach i klapach (proponują ich wklejenie do cienkiej balsy i styropianu!), słabo rozwiązany napędu steru wysokości oraz propozycja Czechów mocowania lotek i klap taśmą klejącą oraz trochę innych drobiazgów technologicznych. Ogólnie przy modelarskim doświadczeniu wady są do usunięcia. Jeżeli jesteś zainteresowany - podeślę fotki gotowca. Transport na lotnisko nie ma dla mnie większego znaczenia (płaty i kadłub mieszczą się w moim vanie). Model kupiłem u p. Grzegorza w Nastiku, kiedy była jeszcze stara cena (przystępna tj. poniżej 2 tyś. z przesyłką przekraczająca gabaryty). Ogólnie model robi dobre wrażenie - zobaczymy co potrafi w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 ...oraz propozycja Czechów mocowania lotek i klap taśmą klejącą...Jakie wady tego typu rozwiązania? czy masz swój sprawdzony i ulubiony sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Pisałem Ci wszystko na skype ;o dziwigienkach-silniku PULSO-łopatach śmigła-: zobacz...doklej coś do kierunku- bo orginal=muł... Ile dokleić do kierunku? z 3cm wystarczy? a może więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi