Skocz do zawartości

REICHARD - SIRIUS


Marcin851

Rekomendowane odpowiedzi

Janek - nie wydaje Ci się, że na tej szczelinie kierunek znacznie traci ?

Odnośnie silnika - ile planujesz stracić na tym interesie ?

Ideałem byłby nowy Paliczka z przekładnią(Kastor, viz: nowy katalog Jeti). Ale to jakieś 300 EU. Trochę taniej - Kontronik z przekładnią ale MVVS 5,6 w zupełności wystarczy. Na 3-4 cele - Redliner, na 4-5 celi - Sport. Fajny i lekki - Mega 22/30/3E, nie będzie to szatan ale pewnie poleci. Plan minimum: 600 z przekładnią też da radę ! Powodzenia

- Jurek

To jak minimum 600 to może mega ACn 22/45/3E
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Jerzy Markiton

Spokojnie ! Jest większa i mocniejsza niż 22/30xxxxx. Na 4 cele. Niestety też cięższa. Policz to dobrze. Na 3 cele lepsza będzie 22/45/3

- Jurek

Miałem na myśli Speed-a 600 !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin851003 no pomyśl chwilkę , jaki nadmiar mocy?

 

 

Podstawowe dane:

 

wymiary: fi 36 x 68.5mm

średnica ośki: 5mm

zasilanie: 12-16 ogniw Ni-xx, 3-4 ogniw li-xxx

waga: 300g

KV: 800 obr/V

zastosowania: silnik zalecany głównie do napędu bezpośredniego wiekszych modeli szybowców o wadze do 6kg

prąd: do 40A

opór wewnętrzny: 20mOhm

ilość zwoi: 3

 

To jest przy 3 S 444 W i 576W przy 4 S i to na 20 sekund po włączeniu napędu. Potem będzie już tylko mniej. To jest gdzieś 2200 gram ciągu na maxa przy 4S. I to przy doborze odpowiedniego śmigła. A gdzie 3000g? Przy 3 S będzie pewnie 1500 g.

 

 

Potrzebujesz silnika z przekładnią. Inaczej się nie da.

Popatrz na "spawarki"

Co chcesz znaleźć ? Perpetum mobile?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w fascinacie 3,6m mege 22/45/3E ,nie jest spawarką ale w parę sekund i jest na 400m ,można nieżle poszaleć. Polecam, teraz w nowym Wiktorze też włożyłem taką MEGE .super spawarka dla pczątkujących ,póżniej założę kontronika lub coś mocniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Sirius w pionie ? Przecież on skrzydła pogubi. To nie jest Hotliner. Nie ma problemu włożyć tam 1,5 kW. Akumulatory do takich mocy też odpowiednio większe czyli cięższe. Przybędzie Ci lekko 1 kg na napęd. Zastanowiłeś się gdzie i jak tym wylądujesz ?

To jest stosunkowo ciężki i wolny model. Jeśli pion nie oznacza +- 50 st. to potrzebujesz w tym modelu przekładni. Osobiście odradzam. Masz: eci - peci, kup Castora lub Kontronika lub S-Neu-a. Wszystkie oczywiście z przekładnia. Plettenberg jeszcze wchodzi w rachubę. Na drugim końcu masz coś jak Turnigy SK 42-50, 42-60. Do takiego ostrego wznoszenia potrzebujesz nie prędkości ale min. 16" śmigła, lepiej 18" i coś co w porywach będzie koło 1 kW.

Kolega lata na 22/45/3E w ponad 3 kg modelu i na 400m potrzebuje prawie 1 min, trafi w jakieś duszenie to więcej.... Model ma tylko 3m. No, ale 1 min do kilku sekund - to spora różnica. Chyba jeszcze latać nie potrafi ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wypłynął temat napędów większych mocy.....dla mnie jak najbardziej na czasie. Powoli "wchodzę" w to zagadnienie.

Panie Jerzy;

Od dłuższego czasu czytam Pańskie watki na ten temat, próbuję załapać "co, gdzie, za ile i dlaczego tak". Myślę, że osób zainteresowanych tym tematem jest więcej. Może napisze Pan coś szerzej (osobny artykuł?). Znając Pańskie zainteresowania i wiedzę uważam, że jest Pan kompetentną osobą która może stworzyć swego rodzaju ABCadło.

Początkowo miałem napisać na PW, ale temat wyszedł niejako przy okazji.

Przepraszam autora wątku za lekkie zamieszanie....

 

Panie Jerzy- potrzebujemy żeby ktoś wziął za rączkę i poprowadził.....

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Miłe to było !

Prośba dotyczy jednak rzeczy, o których sam wiem, że robić nie powinienem. Temat dopiero liżę i w trakcie lizania wychodzi - ile nie wiem.....

W związku z powyższym nie nadaję do prowadzenia za rączkę. W tym temacie moja żona jest właściwą osobą. Nie posiada swojego adresu ale można pisać na mój ! :)

A na poważnie - ile potrafię, wiem albo wydaje mi się, że wiem - to chętnie się podzielę. Na podręcznik jednak się nie piszę. To musi być ktoś w pokroju P Jakubowskiego.

I do sedna - w czym problem ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie jestem na końcowym etapie przygotowania do oblotu starszego brata motoszybowca Sirius czyli Luky Sport również firmy Reichard Modelsport (duży brat ma rozpiętość 4 metrów). Napęd do niego dobierałem wykorzystując stanowisko testowe z wagą do pomiaru ciągu statycznego. Po testach z różnymi śmigłami w skład zestawu wchodzą: silnik Mega 22/45/3E, regulator obrotów Jeti Model Advance 70 Pro Plus, BEC Jeti 10A, śmigło składane Aeronaut 12x6,5 z kołpakiem 50 mm turbo, akumulator zasilający LiPo Turnigy 3300 25-50C 6S. Na stanowisku pomiarowym uzyskałem następujące parametry: ciąg statyczny 3,9 kg , prąd szczytowy 48A przy 11400 obrotach na minutę. Po 2,5 minutach pracy zestawu: ciąg 3,1 kg, prąd szczytowy 44A przy 10100 obrotów na minutę. Waga modelu do lotu (po wyważeniu) wynosi równo 4 kg. Podczas wyważenia należało dociążyć nos (długość kadłuba to 1730 mm), dlatego zastosowałem regulator bez BEC i za balast posłużył drugi pakiet do zasilania odbiornika (Flight Power 7,4V 2S). Waga netto modelu to 2800g + wyposażenie elektroniczne łącznie z napędem (1200g), przy powierzchni nośnej 93 dm?; daje obciążenie 43 g/dm?.

Zestaw pomiarowy do testów jest na mojej stronie www.modelarstwo-rc.jaaz.pl w dziale „Rady i porady”.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię przymiarki do Luky-są 2 wersje modelu-trochę mnie zniechęca wielkość płatów - chodzi o transport. Napisz coś zachęcajaco wiecej o wrażeniach-osiągach modelu model nabyłeś w Nastiku ?-jaka cena.? Siriusem latam 2- lata jestem b. zadowolony napęd to PULSO x 2826/8 kv=1130 5mm pakiet 3300 na 3 cele calkowicie wystarcza i pasuje mi z waga. pozdrawiam Janek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Janie - Luky Sport jest dopiero przygotowany do oblotu - trudno coś powiedzieć o właściwościach lotnych. Wykonanie oceniam na ocenę dobrą plus. Słabe strony zestawu: folia którą pokryty jest spód modelu (czerwona) kiepskiej jakości, przy tej wielkości modelu źle dobrane orczyki na lotkach i klapach (proponują ich wklejenie do cienkiej balsy i styropianu!), słabo rozwiązany napędu steru wysokości oraz propozycja Czechów mocowania lotek i klap taśmą klejącą oraz trochę innych drobiazgów technologicznych. Ogólnie przy modelarskim doświadczeniu wady są do usunięcia. Jeżeli jesteś zainteresowany - podeślę fotki gotowca. Transport na lotnisko nie ma dla mnie większego znaczenia (płaty i kadłub mieszczą się w moim vanie). Model kupiłem u p. Grzegorza w Nastiku, kiedy była jeszcze stara cena (przystępna tj. poniżej 2 tyś. z przesyłką przekraczająca gabaryty).

Ogólnie model robi dobre wrażenie - zobaczymy co potrafi w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.