Quant Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Czy ktoś podpowie jak oklejać model z epp załaczonymi naklejkami wodnymi? Czy naklejki powinny trzymać się na kleju który jest na naklejce, czy należy zastosować jakiś trick aby to się trzymało depronu lub epp. U mnie naklejki które są w komplecie w modelu Venus firmy Techone te po prostu po wyschnięciu odklejają się samoczynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Kalkomanie od Venusa niedługo przetestuję i zrelacjonuję. Generalnie zasada jest taka, że wycinasz wybraną kalkomanię z arkusza i wkładasz do wody tylko na chwilę, by nasiąkł papier podkładowy. Następnie odkładasz kalkomanię i czekasz, aż rozpuści się klej. Gdy kalkomania zacznie się bez trudu przesuwać na papierze, przeciągasz ją na wybrane miejsce na modelu, a następnie dokładnie odsączasz wodę, np. miękką ściereczką. Powierzchnia modelu powinna być odtłuszczona, np. spirytusem. Tak to robiłeś? Najczęściej popełnianym błędem jest zbyt długie moczenie kalkomanii, co powoduje wypłukanie kleju. Inne błędy to źle przygotowana powierzchnia i nieodsączony nadmiar wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Robiłem tak jak piszesz ale się odkleja. Ktoś mi mówił że trzeba to posmarować jakimś rozpuszczalnikiem tak aby kalkomania się rozpuściła i jakby zespoliła z epp, ale czymś takim co nie rozpuszcza epp. Nitro? Próby z benzyną ekstrakcyjną i acetonem nie dały reultatu. Papier z tej kalkomanii jest bardzo przepuszczający wodę, tak że wystarczy położyć ją na wodzie i nasiąka ładnie. Przy ściąganiu trzeba bardzo ostrożnie bo kilka razy przy ściąganiu szczególnie cienkich części kalkomania się rozerwała, więc nie była za bardzo przesiąknięta wodą. W kilku miejscach próbowałem podkleić klejem uhu ale to nie jest to. udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Pozwolicie że się podepnę... Nigdy sam nie drukowałem kalkomanii ale z tego co widzę jest kilka wersji folii i tak... Która lepsza: do drukarek laserowych czy atramentowych? Do jednej i drugiej mam dostęp więc chciałbym zasięgnąć waszych opinii. Widzę, że są folie z białym "podkładem" i transparentne - jeśli chcę nakleić coś na kolorową powierzchnię powinienem wybrać z białym podkładem? Dobrze myślę? Czy może transparentna też da radę? I ostatnie pytanie... czy z kalkomanii da się zrobić taki efekt... hym jak to opisać... grafiki "ducha" tzn grafika jest półprzeźroczysta, widać to co jest pod nią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Kalkomanie wodne najlepiej przylegają do gładkich powierzchni. Depron po przejechaniu papierem ściernym jest porowaty a epp jeszcze bardziej. Kalkomania nie będzie się ich dobrze trzymała. Malując model trzeba to wziąć pod uwagę aby zrobić jak najbardziej gładka powierzchnię w tych miejscach. Można też pociągnąć lakierem bezbarwnym dla zakrycia porów. Quant, wiem o jakim płynie mówisz, on degraduje film kalkomani i kalkomania osiada na każdej nierównośći. Stosowany w modelarstwie plastikowym, ale nazwa wyleciała mi z głowy. Nie stosowałem. Po nałożeniu kalkomani i jej wyschnięciu pomalowałem swoje kalki lakierem bezbarwnym. W sumie cały model. Kalkomanie, przynajmniej te które ja kupiłem na allegro są przeznaczone do odpowiedniej drukarki. Nie można włożyć kalki od drukarki atramentowej do lasera bo może się zepsuć drukarka. Ja akurat miałem kalkomanie pod laser, białą i przezroczystą. Z założenia Pacza, jeśli chciałbyś drukować na atramentówce to atrament musiałby być wodoodporny. Nie każdy jest. Biała kalkomania jest po to jak masz elementy białego na znaku, bo nie ma białego tuszu w drukarce. Np znak USAF. Więc, albo podmalowujesz białe miejsce, albo drukujesz znak na białej kalce. Wtedy musisz go dokładnie wyciąć, bez marginesu. Jesli nie ma białego koloru to lepiej stosować bezbarwna kalkę, napisy, loga itp. Polecam tu obejrzeć z bliska mojego Hamiego. Efekt przezroczystości robisz przez "kropkowanie" koloru. Im drobniejsze kropki i gęściejsze tym transparentność mniejsza. Nie stosowałem tego w praktyce. Sam wydruk na bezbarwnej kalce jest trochę przezroczysty, tzn nie ma 100% krycia. Dla wyraźniejszego koloru lepiej go podmalować białym lub wydrukować od razu na białej kalce. Zależy od znaku. Przykład: znak eject z napisami na około jest wydrukowany na bezbarwnej foli a w środku jest podklejony kawałek białej aby napis "ejection cocpit" był widoczny jak i trójkącik bardziej wyraźny niż słowa danger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Quant, wiem o jakim płynie mówisz, on degraduje film kalkomani i kalkomania osiada na każdej nierównośći. Stosowany w modelarstwie plastikowym, ale nazwa wyleciała mi z głowy. Prymol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Prymol? nie - ten płyn to "sol" http://www.plastikow...ie-bez-tajemnic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pacza Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Takich specyfików jest sporo z tego co się orientowałem. Najlepsze to podobno DecalFix Humbrola albo Decal Medium Vallejo ale na rynku jest ich sporo różnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi