Skocz do zawartości

F/A -18 Super Hornet (czy super to sie okaże :)


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie modele wykonuje od podstaw sam ,włącznie z planami .Raz posiłkowałem się innym opracowaniem ale tak dalece je zmodernizowałem że oprócz wielkości niewiele zostało z pierwowzoru, patrz tu http://pfmrc.eu/inde...-miga-by-tomhe/ .(przydają się "korzenie" z modelarstwa kartonowego.)

Co do malowania pędzlami- nie narzekam, Wojtek zobacz wyżej fotki modeli które wyszły "spod pędzla" VIKING i CUTLASS (czyżby "korzenie" modelarstwa plastikowego" :D ?)

PS. mój problem z kabiną aktualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam Sławka

...na podstawie opisów wnioskuję, że zajmujesz się projektowaniem modeli RC dla firm, które sprzedają je jako zestaw? Pytam bo po budowie 2 modeli które oglądałeś (dzięki za miłe słowa) chciałbym zbudować SU-27 lub Su-35 i byłoby super wykonać go z takim poszyciem jak Twój F16.

TWOJE MODELE SĄ REWELACYJNE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zajmuje się projektowaniem modeli z których robione są potem zestawy :) jedyny -F-16 to był tylko eksperyment-zabawa a czy będzie z tego zestaw i chętni na niego- czas pokaże ale nie to było celem

- a że dla dla firm? wprawdzie modele Marka Rokowskiego są na prawdę fajne i posiada on już spory ich wybór jest to bardziej jego pasja niż firma .

Na początek tak jak napisał Robert -wystarczy Sketchup- bardzo prosty program do tworzenia w 3D do którego toturiali jest masę na youtube

Nim stworzymy co i jak chcemy.

Kolejnym krokiem jest rozłożenie naszego obiektu "na płasko" i tu i ja i Robert używamy innych programów-on używa wtyczki do samego sketchupa która rozwija na płaszczyznę a ja używam programu Pepakura Designer -można nim rozkładać większość obiektów 3D o różnych formatach (czyli stworzonych w różnych programach) dowolnie układać i skalować części ,drukować na wielu kartkach itp ,wiele darmowych modeli kartonowych jest tak robionych.

Oczywiście istnieje masa innych programów którymi można robić podobne rzeczy ale są one albo trudne w obsłudze albo drogie...jeśli się nie mylę w modelach komercyjnych czyli wszelkie "kartonowe Arsenały" itp są tworzone w Rhino

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

F18%20Canada%20AETE_PJ.001.jpg

 

Malowanie tylko troszkę bardziej skomplikowane ale nadal minimalistyczne ,model jest duży a przy malowaniu z twojego wyboru będzie troszkę wyglądał na "niedokończony"

(chyba wcześniej ci pokazywałem ten schemat)

Cieszę się że mój projekt trafił w bardziej wytrwałe ręce, oczywiście bez względu na twój wybór malowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model gotowy do oblotu waży 620 gram. Ciągu na silniku Emax cf2812 i śmigle APC 7x4 mam mniej niż waga modelu.
Zastanawiam się, czy wąska szczelina na śmigło nie zmniejsza sprawności napędu. Silnik po locie jest z gorący.

DSCF8373.JPG
Dziób z epp ociosałem tylko z grubsza. Spieszę się z oblotem bo wyjeżdżam na urlop.

Pakiet umocowałem na rzepie zupełnie na oko. Sugerowałem się innymi relacjami o F-18, ale wyważyłem go na palcach, bez linijki.
A jak poleciał?


Miodzio, już po pierwszym nawrocie wiedziałem, że będzie latał jak marzenie.
Nie często zdarza mi się aby już w oblocie robić low-passy.
Malowanie będzie na pewno NASA. Bardzo mi się podoba taki biały model na tle błękitnego nieba.

Zdarzył się też mały incydent. Wypadł mi pakiet. Efcia nic sobie z tego nie zrobiła i zgrabnie wylądowała.


Sławek napisał w temacie "Czy super to się okaże".
Sławku... jest SUPER, przez wszystkie duże literki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmach widzę, że zadzierasz nos zaraz po starcie co przy małym ciągu może spowodować przeciągnięcie.

Zmień śmigło na 7x6 to i ciąg pewnie do 700 g wzrośnie i będzie OK. Pozostaje pytanie czy silnik nadal będzie się grzał bo w tej konstrukcji jest mocno zabudowany, przeważnie mocują go na końcu pomiędzy dyszami.

Momentami miałem wrażenie że to latawiec a nie myśliwiec - nieźle operujesz ciągiem silnika i sterami :) .

GRATULUJĘ OBLOTU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że grzanie się silnika to nie kwestia szczeliny ani zabudowy silnika -ten sam silnik mam w migu 29 który jest wykonany identycznie ( umiejscowienie centralnie napędu jak w sylwetkowych ale model wykonany przestrzennie ) Ba!! mam tam nawet śmigło o większym skoku i nie mam problemu z temperaturą silnika.

Przepływ powietrza jest tam dokładnie (f18) oprofilowany i wloty mają powierzchnie większą od tarczy śmigła "zanurzonej" w kadłubie a przed silnikiem kadłub w przekroju nie jest większy od wręgi do której jest umocowany

Może wina leży na nie powtarzalności w wykonaniu silników, może -tu zaszaleje z pomysłem ;) - wolniejszy bo większy model daje wolny napływ powietrza na śmigło (jak przy testach w miejscu) .

Wielkość szczeliny taka sama jak u mnie- jej regulacja myśle zmieni bardziej dzwięk pracy napędu jak wydajność w sumie sam niewiem.

Ale mniejsza z tym-gratuluje Robertowi za dokończenie mojej "EFCI" i udane loty ,Robert potraktował ten model odwrotnie niż ja planowałem -zrobił go "laytowo" i to też metoda do sukcesu.

Czekam na ładne wykończenie wizualne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Minimalnie a jak efektownie! Malowany czy oklejony?

Będziesz zmieniał śmigło na 7x6? Ja przy moim F-18 ze śmigłem 6x5E też mam ciąg mniejszy niż waga modelu a jednak lata :) . Nie mam niestety możliwości zmiany śmigła na 7x...ze względu na rozmiary szczeliny a taki rozmiar śmigła znacznie zwiększyłby ciąg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Granatowy to malowany, złoty pasek to folia oracover.

Tak, będę zmieniał na 7x6, chcę zobaczyć czy będzie różnica do 7x4.

 

Na filmie latam na smigle 7x6. Ciągu raczej nie przybyło, ciągle mam mniej niż waga modelu. Może troszke prędkości.

Będę wracał do 7x4 bo silnik pobiera 20A i zrobił się za gorący. Na 7x4 pobiera 16A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.