przemo Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Hej chciałem wam przedstawić pierwszy w moim wykonaniu model z dwoma silnikami. Samolocik zowie się Jackal Twin a plany zaczerpnięte z rc groups http://www.rcgroups....d.php?t=1181441 Spodobało mi się w tym temacie luźne ujęcie modelu przez innych użytkowników tegoż forum więc sam postanowiłem takiego popełnić http://pfmrc.eu/inde...472#entry392472 W tym temacie znajdują się plany w formacie PDF, które użytkownik kojani za co bardzo mu jeszcze raz dziękuje przerobił z pliku Google Sketchup na format PDF. Oczywiście znajdują się tam tylko formatki sterów i kadłuba i przekroju skrzydła a z podanej strony na rcgroups są palny do ściągnięcia w formacie Google Sketchup, które również są przydatne przy budowie Założenia do projektu: - zamiana depronu na EPP - skrętne przednie koło - profil skrzydła KFM-3 - przeszklona kabina i figurki pilotów Model wykonany z 6 mm EPP. Malowanie postanowiłem nadać mu wojskowe z Polskimi oznaczeniami. Profil skrzydła jaki zastosowałem to powszechnie chwalony KFM-3. Wykonałem również przednie koło skrętne, czyli do jednego serwa podłączyłem ster kierunku i przednią goleń. Wyposażenie to: - silnik 2 szt. Emax 2822 - śmigła 9x5 - regulatory proste nieprogramowalne 20 A - pakiet 3S 2200 (tutaj dodam od razu posiadam tylko takie) - serwa 4 sztuki Tower Pro SG 91R 1/2 metal Parę zdjęć z budowy modelu: Wzmocnienia kadłuba Przednia goleń wraz z wręgą Wstępne przymiarki podwozia Przymiarka skrzydła wraz ze śmigłami Budowa gondoli silnika Skrzydło Dostęp do środka wyposażenia Model w całej okazałości Ogólnie pierwsza próba oblotu skończyła się kretem z błahej przyczyny za słabo przykręciłem jeden z silników i wyrwało go z łoża zaraz po starcie stąd biały fragment kadłuba na filmie z oblotu (taka delikatna rekonstrukcja była ) Początkowo były dwa śmigła przeciwbieżne ale gdy odleciał sinik jedno ze śmigieł uległo uszkodzeniu akurat lewe i zastosowałem dwa zwykłe i też jest fajnie waga bez pakietu jakieś 740 g Poniżej film z oblotu http-~~-//vimeo.com/45316374 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Kolejny ładny modelik Brawo! Szkoda że nie dałem rady być przy oblocie modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Szkoda że nie dałem rady być przy oblocie modelu ale byłeś za to przy pierwszym krecie śledząc pogodę to niedziela w granicach godziny 10.00 będzie jak najbardziej odpowiednia sądzę ... czyli oranie nieba lub ziemi Jackal'em Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 piszesz juz o krecie? to co sie stało? ale chyba modelik dalej cały? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Ogólnie pierwsza próba oblotu skończyła się kretem z błahej przyczyny za słabo przykręciłem jeden z silników i wyrwało go z łoża zaraz po starcie stąd biały fragment kadłuba na filmie z oblotu (taka delikatna rekonstrukcja była ) Tak skończyła się pierwsza próba oblotu a film jest z drugiego podejścia do lotu i jak widać szczęśliwego podejścia do lotu stąd na filmie biały fragment kadłuba, który musiałem zrobić od nowa po nie udanym pierwszym locie. Model nadal cały choć już troszkę modyfikacji zawitało jutro dalsze loty z poprawionym wykłonem silników tak że jutro znowu start modelu pełen obaw ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 jutro dalsze loty z poprawionym wykłonem silników tak że jutro znowu start modelu pełen obaw ...Daj znać o której godzinie, to się wybiorę polatać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Malutki UP ogólnie model ma się dobrze choć już zaliczyłem nim dwa konkretne krety pierwszy opisany w pierwszym poście a drugi to podczas lotu wyłączył się jeden z silników i panika z mojej stron zrobiła resztę ... teraz Jackal wzbogacił się o luk bombowy i w przyszłym tygodniu zakładam śmigła trój łopatowe http://vimeo.com/45779735 Teraz tylko skoczków zrobić z kawałka foli i nakrętki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 A mówiłem zrób od razu luk bombowy...... Kombinuj skoczków i lecimy popołudniu. Może warto by zamontować spowalniacz serwomechanizmu np.ten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 15 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Co do spowalniacza pomyślimy pomyślimy ale na razie na tapecie śmigła trój łopatowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzpob Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Lepiej ze40 kulek BB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Lepiej ze40 kulek BB a co to za kulki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Zima przyszła i raczej nie odpuści na oblatanie Gripena na razie nie widzę możliwości więc postanowiłem zmienić ogumienie w moim dwu silnikowcu na narty i może coś polatam tej zimy odwiedziłem stronę http://www.wojtekbochniak.pl/models/ i znalazłem przepis na szybkie wykonanie nart. Narty wycięte ze sklejki 2 mm i wrzuciłem na jakieś 15 minut do wrzącej wody a teraz schną i mam nadzieję że złapią odpowiedni kształt Przed wiosną już z plecakiem doświadczeń z pierwszej budowy Szakala będę zabierał się za budowanie nowego ale tym razem z EPP 8 mm i profilem KFm-2 i z silnikami o wyższym kv żeby to ładnie bzyczało w górze Obecny lata i to dobrze ale irytuje mnie parę wad, które są wynikiem błędów podczas budowy ... no to może jak dobrze pójdzie to wybiorę się na "narty" z szakalem w przyszłym tygodniu EDIT .... Przymiarka nart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi