tomyy29 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam. Zastanawia mnie jak wygląda taka sprawa. Latam, pakiet się rozładowuje, silnik gaśnie. Co wtedy ze sterowaniem, czy nadal działać będą wszystkie stery by bezpiecznie wyladować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam. Zastanawia mnie jak wygląda taka sprawa. Latam, pakiet się rozładowuje, silnik gaśnie. Co wtedy ze sterowaniem, czy nadal działać będą wszystkie stery by bezpiecznie wyladować? Tak, stery będą nadal działać. Pozdrawiam, Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 W prawie każdym regulatorze możesz ustawić krzywą rozładowania( dobrze napisałem?) : znaczy wybierasz czy silnik ma pracować do "ostatniej kropli prądu" z max mocą czy ma ona być coraz mniejsza z wyczerpywaniem pakietu. Jesli wybierzesz to pierwsze - chyba wszyscy tak mamy - to po wyczerpaniu sie energii - silnik zatrzymuje się. ale nie jest to koniec energii bo jest jej na tyle by spokojnie kontrolować lot serwami. Możesz nawet chwilowo uruchomić jeszcze silnik np by dolecieć do bazy czy... Tak więc możesz spać spokojnie - model i tak doleci . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capo Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Większość regulatorów ma ustawienie odcięcia/ograniczenia mocy - można ustawić według uznania, polecam to drugie - wtedy po prostu czuć kiedy model już nie ma siły i czas wracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Czy możecie mi podpowiedzieć jak się ustawia/programuje te parametry na regulatorze? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capo Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Fabrycznie większość jest ustawionych na ograniczenie mocy. Przeczytaj instrukcję, tam masz napisane jak, generalnie są dwa sposoby, albo przez dokupienie karty do programowania, albo drążkiem aparatury - gaz na max, po kilku sekundach i różnych sekwencjach pikania wchodzi w tryb programowania i wtedy według tabeli, regulator pika różne sekwencje odpowiadające temu co masz w instrukcji - wybierasz i wchodzisz w podmenu gazem na 0/ gaz na 100 naprzemian. Napisz chcociaż co to za regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Cześć, Czy mówimy o opcji Cutoff (odcięcie - jak ma się zachować regulator przy spadku napięcia baterii) czyli wyłączyć silnik ? Ustawiłem opcję w regulatorze a mimo to wczoraj pakiet mi napuchł. Teraz pytanie dlaczego skoro ustawiłem ta opcję ? Czy mam wrócić do domyślnych opcji ? Mój regulator to: ESC Budget 18A 2-3S - Regulator programowalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Puchnięcie pakietu nie zależy od tego w jaki sposób ma sie zachować przy spadku napięcia na celach. Pakiety puchna zazwyczaj podczas oddawania zbytnio duzego prądu do regulatora, po prostu za bardzo go katowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Dokładnie. Masz za małe C w pakiecie. Aaa i nie wierz w to co jest napisane na naklejce Zwykle w regulatorach domyślnie ustawiony jest spadek mocy do 30% co równoznaczne jest z jego wyłączeniem, bo model już bardziej szybuje niż leci na silniku. Jeśli model ma dobre właściwości szybowania to po odcięciu silnika możesz jeszcze dość ładnie posadzić maszynę. Lepiej jednak po takim locie ustawić sobie zegarek na czas mniejszy o minutę i następnym razem wylądować przed odcięciem. Tu taki przykład. Nie spodziewałem się, ze tak szybko mi pakiet wsiorbie. Oczywiście regulator odciął silnik, zmniejszając jego moc, w najmniej oczekiwanym momencie, gdy samolot był do góry nogami. Dobrze, że miałem zapas wysokość, a sam model rewelacyjnie szybuje. Wyłączyłem zupełnie silnik bo i tak pożytku z niego wtedy nie było. http://youtu.be/Z0t7To1kZiE?t=4m45s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Myślę Robercie, że jednak regulator był źle zaprogramowany. Latam na tych samych pakietach co Przemek, wczoraj ciągnąłem akrobatem ponad 22A niemal połowę lotu i po paru takich cyklach latania nic złego się nie dzieje. Fakt, że ładuję oszczędnie 0.5A, ale w locie dostają w kość. "wybierasz czy silnik ma pracować do "ostatniej kropli prądu" z max mocą czy ma ona być coraz mniejsza z wyczerpywaniem pakietu" ... Irku ... prawo Ohma się kłania Jak na jakim kolwiek pakiecie / baterii itd. coś może pracować z maksymalną mocą do "ostatniej kropli prądu" ? Wystarczy podłączyć Watomierz i mierzyć napięcie i prąd. Od razu widać, co nie jest tajemnicą, że im dłużej pobieramy prąd to napięcie szybko spada a z tym i moc. Nie może być tak, że latamy na max. dostępnej mocy a potem regulator się namyśla, że napięcie już nie jest bezpieczne i ciach! W trakcie lotu wyraźnie widać, że tej mocy ubywa a silnik wciąż pracuje. Najlepiej to można zauważyć startując model po 5 minutach lotu na tym samym pakiecie. W locie też wyraźnie można odczuć, że nadeszła chwila, gdy warto lądować na silniku, zanim regulator go odetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Nie piszę, że coś się złego dzieje z pakietami. To taki mój wniosek, że lepiej latać na zegarek a nie do dna pakietu, czy to będzie odcięcie zupełne, czy do określonej wartości. Miałem zaprogramowane domyślne 30%. Nie mam możliwości, hmm... płynnego schodzenia z mocą. Co do drugiej części Twojej odpowiedzi. Dobrze to widać jeśli ma się buzzer, który piszczy przy przekroczeniu progowego napięcia. Po kilku minutach lotu zaczyna pikać gdy dodam gwałtownie gaz, ale gdy operuję delikatnie to nic się nie dzieje. Z tego względu zarzuciłem taki monitoring. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 ja nie bronię pakietów, bo to nie są z górnej półki, ale dla mnie dobre bo nie trafiły się jeszcze z przerwą między celami itd. a już miałem wiele przejść z innymi. Uważam jednak, że można z nich ciągnąć prądu, nawet więcej niż nalepka mówi i nic się nie dzieje. Płynne schodzenie z mocą ? Nie wiem co masz na myśli, ale to tak właśnie wygląda. Napięcie spada, to prąd musiałby wzrosnąć by moc zachować tę samą, czyli silnik musiałby być na tyle inteligentny by ujmować sobie zwojów. Dlatego wszelkie pomiary ciągu dokonuje się zawsze na w pełni naładowanym pakiecie. Jeśli rezystancja uzwojeń jest stała, napięcie spada to prąd też musi spadać a za tym i moc. Tak na prawdę maksymalną moc to my mamy przez pierwsze sekundy lotu. W ostatniej minucie lotu czuję wyraźnie, że model już nie ciągnie tak jak powinien i na ogół ląduję przed odcięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Chyba wiem o czym piszesz i powiem Ci, że odkąd zmieniłem pakiety 1300mAh 20C na 1300mAh 30C to nie odczuwam wyraźnie takiego zjawiska jak wcześniej. Na początku, jest wiadomo, max kop mocy, szybkie wznoszenie, a potem to już prawie nie ma różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Chyba wiem o czym piszesz i powiem Ci, że odkąd zmieniłem pakiety 1300mAh 20C na 1300mAh 30C to nie odczuwam wyraźnie takiego zjawiska jak wcześniej. Na początku, jest wiadomo, max kop mocy, szybkie wznoszenie, a potem to już prawie nie ma różnicy. jest dokładnie tak jak napisał Robert.wydajność pakietu ma tu ogromne znaczenie,im wyższa jest liczba C tym bardziej pakiet ma liniową charakterystykę rozładowania. obecnie kupuję pakiety z minimum 30C i napęd oferuje mi swoją maksymalną sprawność aż do odcięcia silnika przez regulator.ja jednak bardzo rzadko latam do odcięcia,timer w radiu ustawiam tak że ląduję gdy napięcie na celę wynosi 3,6~3,8V.dzęki temu pakiety służą mi kilka sezonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 doskonale to rozumiem, ustawiam rozładowanie pakietu na najniższą celę do 3.3 V i latam zanim silnik "gaśnie", ale pisanie o lataniu na maksymalnej mocy do odcięcia mija się z prawdą .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Do jakiego napięcia na celę lot jest bezpieczny i przewidywalny waszym zdaniem. Ja kończę latanie jak system pokazuje 11,1V bez obciążenia. Nie odważyłem się latać poniżej tego napięcia. Pakiet mam 3S 2200mAh 25/50C. Silnik 500W. Czy waszym zdaniem pozostały zapas pozwoli jeszcze polatać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Ja latam do 3.3V na celę, i jak piikacz da znać, to ląduję. Dziś po lądowaniu okazało się, że najgorsza cela pakietu 3s miała na ziemi 3,17V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Witajcie, a ja od 2 sezonów latam do 3,7-3,8V na celę (pakiety 3S). Czyli 4,2-3,75 i koniec. Pakiety nic nie spuchły, wchodzi w nie tyle co na początku i bardzo ładnie oddają moc. Latam głównie 3D i akro i nie martwię się, że spadek mocy zacznie być zauważalny. Jeszcze jedno - pakiety po locie są od razu w trybie storage. Żeby to miało sens trzeba mieć tylko większą liczbę pakietów i lubić lub chociaż nie nie lubić częstsze lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Donaro Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Ja tez latam z lipo buzerem. Sprawa mi się troche skomplikuje jak wsadzę 2 x 2200 lipo do skrzydełka. Będę musiał kupić 2 lipo buzer pod 2 pakiet. Bo chyba nie podepnę tego jako 6 s?? Wie ktoś może? Tak przy okazji zapytam. 1 pakiet pod 3 pierwsze piny, drugi pod piny 4-6. Ma to prawo działać? Buzer wykryje 6 s czy sie spali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Te buzery są do 8s więc wyrabiają tylko kwestia połączenia tych 2 pakietów do buzera http://abc-rc.pl/buzzer-miernik-tester-1-8S-lipol Nie wiem jak łączysz te 2 pakiety szeregowo czy równolegle? Jeżeli chodzi o puchniecie pakietów to właśnie zależy na jakie napięcie się rozładuje . Zejdzie się poniżej 3 v to na pewno spuchnie i pakiet traci na wydajności i robi się z niego szmelc. Male kompedium wiedzy o lipo znalazłem tu http://mt325.wordpress.com/2007/07/27/ogniwa-li-po-uzytkowanie-i-bezpieczenstwo/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi