robertus Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Przymierzam się do zrobienia Karasia o rozpiętości ok 50cm.Zrobiłem model w sketchupie i będę chciał go przenieść na depron 3mm. Skrzydło będzie miało profil, jedyny słuszny dla mnie, czyli KFM2 lub inny prosty do zrobienia Podwozie będzie atrapą, choć muszę coś wykombinować, aby przetrwało lądowanie w trawie.Bardzo fajny film z Karasiemhttp://youtu.be/kBCAU59H3_0Model z papieru Plany w poście #43 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 strasznie malutki bedzie :-? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Zwykłe druciane podwozie + "owiewki" 2D powinny dać radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Jak sądzicie, czy kadłub skrzyneczkowy z depronu 3mm i parę wręg usztywniających jak w kartonówkach będzie dobrym rozwiązaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Naszły mnie wątpliwości czy może nie powiększyć go nieco, powiedzmy do 600mm rozpiętości. Mam w szufladzie Silniczki: http://www.hobbyking...icro_Motor.html http://www.hobbyking...ner_3000kv.html Akumulatory 2S 1000mAh - 58g lub 3S 850mAh -73g odbiornik planuję 3kanałowy , pewnie obudowę ściągnę. Śmigło wg skali to 5,5 cala lub 6cali. A jak kupić coś pod 500mm to co? Pewnie coś pod mniejsze 2S? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Powiększyłem nieco model. Rozpiętość 590mm Montaż wycinanek. Trochę zrobiłem pomyłek, w paru miejscach nie uwzględniłem grubości depronu przy rozwijaniu modelu do wycięcia. Muszę pamiętać aby to poprawić. Skrzydło z depronu 6mm wzmocnione prętem węglowym KFM2 z depronu 3mm. Skrzydło ze wzniosem i kadłub W kadłubie dwie wręgi, przed kabiną i przy otworze strzelca To co na zdjęciach waży 23gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Bardzo podoba mi się ten projekt. Trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Dzisiaj też trochę do przodu. A to mój sposób na usztywnienie "łamanych skrzydeł". Pręt węglowy usztywniający skrzydło jest załamany również w załamaniu skrzydła. Sztywność płata zapewnia górna warstwa profilu kfm, którą naklejałem na kształt z załamaniami. Dla pewności wkleiłem w załamanie płaskowniki węglowe przy pręcie węglowym. Z lewej zatopiony całkowicie w piance, z prawej jeszcze wystaje. Przy okazji widać wręgę silnikową z 6mm depronu i sklejki od ESA. Poniżej widać wzmocnienie statecznika wysokości, płaskownik węglowy przy sterze wysokości plus drucik węglowy łączący połówki. I przymiarka na sucho gondoli silnika i kabinki, która prawdopodobnie będzie przezroczysta. Chyba, że nie uda mi się zmieścić ze sprzętem poniżej linii okien. Roboczo, środek ciężkości wyszedł mi na 43mm od krawędzi natarcia mierzony w miejscu załamania skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiatrak Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Ja bym do tyłu wepchnął jeszcze jedną wręgę (tą zieloną) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Bardzo dobry pomysł. Właśnie myślałem nad jakąś wręgą, bo mi delikatnie poszycie pracowało za otworem strzelca. Wkleiłem tam wręgę właśnie w taki "krzywy sposób". Dzięki. Wyciąłem lotki Widać też silnik i wypustki na których będę chciał zamontować demontowalną gondole silnika. i silnik Bristol Pegasus Powoli kończą mi się roboty. Czekam tymczasem na osprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Znowu zasiadam na widowni coraz bardziej zaczyna mi się podobać ... oczywiście jak będzie latał plany zostaną upublicznione ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Chyba pójdę w twoje ślady. Mam dwa arkusze depronu 4mm, który mi do żadnych projektów i planów nie pasuje. Może wykorzystam go to podobnego modelu. Ale to po Urlopie. Jadę w Polskę i dwa tygodnie z dala od cywilizacji. Może okazyjnie trafię na niezabezpieczone WiFi to wpadnę zobaczyć co słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Co do owiewek podwozia- a może by tak z epp? nawet drutu nie będzie potrzeba (chyba że zdecydujesz się na kółka to tyle drutu ile trzeba na osie)..... Coś czuje że będzie koleiny model z fajnymi nalepkami może coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Plany będą. Nie jestem specem od planów, ale może komuś pomogą. Epp, też niezły pomysł. Drut jednak wstawię. W mancie przy lądowaniu w trawie czasem płetwy głowowe odklejały się od kadłuba. Malowanie wybrałem. Będzie to samolot, który wykonał pierwsze bombardowanie na Niemcy 2 września 1939 - z sukcesem. Konkretnie fabryki w Oławie. D1 98-K z 21 lekkiej eskadry bombowej Znalazłem jedno serwo 5g. Taki patent na obsługę lotek mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Podwozie Dwie warstwy depronu 3mm i wzmocnienie z drucika w środek. Olśniło mnie, że wg skali owiewki będą dużo za cienkie. Trzeba coś dorobić. Dokleiłem depron 6mm i 3mm z obu stron. Trochę szlifowania papierowymi pilniczkami do paznokci i proszę i w samolocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Efekt super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Mam pytanie. Czy takie lotki będą spełniać swoje zadanie? Nie mam steru kierunku w tym modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 http://www.alehar.ap...12-11-12-13.jpg Może coś pomoże o ile już tego nie widziałeś wcześniej A model zaczyna wyglądać świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Proporcje podane przez Przemka to stara dobra szkoła W.Schiera ale tu mamy do czynienia z dolnopłatem który jest bardziej wrażliwy na wychylenia lotek od górnopłata i myślę że do lotów rekreacyjnych , w zastępstwie steru kierunku te lotki powinny zdać egzamin (na wszelki wypadek zwiększył bym zakres ich wychyleń ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Szklana kabina z pilotem Wznios skrzydeł Dobra, teraz oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi