malinn Opublikowano 20 Grudnia 2006 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Opisywałem silnik gdzie podpisy są w nim po angielsku. Powyżej mojego poprzedniego tekstu. Nadal twierdze że to dwusuw jednak. Mogę się mylić ale nie sądze. Może jakieś wyjaśnienie dlaczego to 4 suw niby ma być ?
hubert_tata Opublikowano 20 Grudnia 2006 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Bo w zeszłym roku chciałem taki silnik kupić i siłą rzeczy przeczytałem test w jakiejś gazetce (znajdę, to podam). No i stronę wcześniej podawałem link do opisu tego silnika, a producentowi wierzę na słowo Zasada działania silników 4 suwowych z wirującym cylindrem: http://www.rcvengines.com/how-it-works.htm
Janeczek Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2006 Malin -masz racje -rozpedzilem sie z tym ,piszac ze : tlok chodzi w wale korbowym... to tylko zludzenie dla tych ktorzy przyzwyczaili sie do normalnych silnikow ...wal korbowy jest w gornym prawym kacie a to w czym chodzi tlok to cylindro- piasta ...raczej mozna powiedziec inaczej - smiglo jest " napedzane cylindrem " hi,hi - o ! moze teraz lepiej ... Janek - :oops: Jeden z nich mam , a drugi ... hmm .....bede kiedys mial .
malinn Opublikowano 20 Grudnia 2006 Opublikowano 20 Grudnia 2006 Istotnie pisze ze to 4 takt. Wychodzi wiec , że się myliłem ale opierałem się tylko na rysunku. Każdy chyba może sie pomylić :oops: Natomiast niebardzo moge zakapować jak i w jaki sposób jest realizowane są te 4 suwy pracy silnika. Z angielskiego to ja noga jestem niestety. :oops:
Janeczek Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2006 Silnik czterosuwowy -potrzebuje do spelnienia pelnego cyklu 4 osobne suwy tloka (ssanie -sprezanie -praca -wydech) natomiast silnik dwusuwowy robiac jeden suw w gore -spreza a zarazem zasysa mieszanke ...potem robiac drugi suw -suw pracy + wydech...czyli caly cykl= 2 suwy tloka ...to jest jasne ..ale rozne rodzaje systemow rozrzadu mieszanki paliwowej powoduja zakwalfikowanie silnika do jednej albo do drugiej grupy...czasami jest ciezko to dokladnie "zaszufladkowac" (bez spojrzenia w bebechy) ale po dokladnym przyjrzeniu sie czym jest sterowany doplyw mieszanki zaraz jest jasne co to za jeden...tak jest np: z silnikiem JJS inz. Jacka Synakiewicza - silnik ten jest 2 suwem (a wyglada wewnetrznie jak 4 -suw) ale "podobne" konstrukcyjne silniki sa silnikami 4 suwowymi np: modelarski silnik DYLA gdzie obracajacy sie w osi cylinder steruje doplywem mieszanki i to juz zmienia klasyfikacje....DYLA "podobny" jest wewnetrznie do silnikow RCV a z zewnatrz wyglada jak normalny silnik...prawie nic nie wskazuje ze to 4 -suw...(maja to rowniez silniki HP seria VT i WEBRY 4T u reszty widac zawory,paski rozrzadu,Lancuszki ,popychacze i inne duperelki...) Janek :wink: ten cieniutki Inline na zielonym tle to jest silnik(konstrukcja) mojego kolegi - zuzyl do tego mojego COX-a 2,5 (uzyl do niego Tlok ktory ma przegub kulowy w polaczeniu ;Tlok-Korbowod... )
symon5 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Opublikowano 21 Grudnia 2006 modelmaniak ,myślę że jednak mam rację i postaram się pogrzebać w modelarzach w wolnej chwili,aczkolwiek było to dawno i mogę być w błędzie :santa: pozdrawiam symon
MASK Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Postanowilem odswierzyc nieco ten wątek. Oto kolejna ciekawa konstrukcja: Webra T4-40; mój ostatni nabytek. Silnik jest wykonany w technologii ABC z pierscieniem tłokowym typu L.
marcin133 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Wałek rozrządu w głowicy :shock: nie codzienna konstrukcja - Czy takie silniki są produkowane czy to zabytkowy egzemplarz?
MASK Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Jest to zabytek produkowany w pierwszej polowie lat 80.
Arek Pniewski Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 ...A wiec sie nie pomylilem , ze to 4takt z walkiem rozrzadu napedzany paskiem, piszac Maila do ciebie Janku, bardzo dobry zakup.... czy nabyles go w Lampertheimie jak byles? zaluje ze sie spoznilem na to nasze spotkanie...nadrobimy to w nastepnym roku .... mysle ze firma Patmax kontynouje ten pomysl Webry i rozwinela go nawet......takiego "cacka" jak u nich sie produkije jeszcze nie posiadasz w swojej kolekcji ? a moze sie myle ??? z pozdrowieniami a tu link na stronke Szwejcarskiego producenta, gdzie produkuje sie silniki z rozrzadem napedzanym paskiem..... precyzja Szajcarska jak w zegarkach.... :wink: http://www.patmax.ch/
Arek Pniewski Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 ...musze dodac male sprostowanie, teraz produkuja silniki z kolami zebatymi sterujace rozzad ...o ile dobrze pamietam ich pierwsze silniki mialy paski zebate lub lancuszki rozrzadu ale moge sie mylic czy to oni robili.....dawno na ich stronce nie bylem juz chyba z 10 lat ...he he he a archiwum jako takiego nie prowadza.....
Janeczek Opublikowano 15 Października 2007 Autor Opublikowano 15 Października 2007 Witam Arku ,-po tych naszych dwoch Gieldach /pokazach powoli dochodze do siebie(przez te dwie soboty tyle nazbieralo sie Mail-i ,czyszczen silnikow itp. ze teraz dopiero nadrabiam zaleglosci)... Nie niestety tego silnika nie mam ale to nieszkodzi bo nie musze miec wszystkiego ale najwazniejsze ze paru przedstawicieli tego typu silnika mam i to sa silniki ktore wyszly jako pierwsze -te nowe mnie nie interesuja te z a w s z e -przynajmniej przez kilka dobrych lat bedzie mozna kupic ...a te z lat 80 -tych coraz rzadziej... Tych Webr 4T mam chyba ze 3 albo 4-ry no i naturalnie inne sterowane walkiem krolewskim i na tym poprzestane...wkrotce przesle Ci zdjecia z Meca no i wstawie pare zdjec na FORUM... Pozdrawiam Janek 8)
Arek Pniewski Opublikowano 17 Października 2007 Opublikowano 17 Października 2007 Janku , nie ma sprawy wiem ze nie wszystko mozna miec ....tych starych naprawde jest coraz mniej i coraz trudniej o nie , ale i te nowe za niedlugo beda stare :wink: ok czekam na zdjecia , no i na spotkanie na nastepnej Gieldzie ... z pozrowieniami
instruktor Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Z góry przepraszam za jakosc ale dziś w modelarni uruchomiliśmy a własciwie uruchomił zakochany w silnikach Wacio pewną składankę.Moje pytanie brzmi z jakiego silnika (ów) powstała ,Ale najważniejsze to, ze ślicznie pracuje . http://img87.imageshack.us/img87/1908/motorektonovg4.jpg
levy Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Pozwalam sobie Janku na wstawienie w Twoim wątku Twoich też fotek. Niech nie leżą u mnie "nieużywane", a i inni Koledzy niech to zobaczą. Opis możesz już przekazać samodzielnie Obrazek no to prawie taki silniczek jak u mnie w aucie
Janeczek Opublikowano 18 Października 2007 Autor Opublikowano 18 Października 2007 Hallo -INSTRUKTOR- ta skladanka to czeskie TONO 3,5 ccm .... Pozdrowienia dla Wacia... Janek :faja: Lavy - jezdzisz Ferrari ?
levy Opublikowano 19 Października 2007 Opublikowano 19 Października 2007 Levy - jezdzisz Ferrari ? nie, camaro z 87
Janeczek Opublikowano 19 Października 2007 Autor Opublikowano 19 Października 2007 No... wygrales ! prawie ten sam motor-super klang ! Janek
Adam P. Opublikowano 9 Listopada 2007 Opublikowano 9 Listopada 2007 A tak przy okazji, to czy może ktoś wie czy można gdzieś naby taki silniczek Wankla? Napewno albo będą problemy ze znalezieniem, albo będzie wysoka cena :?: Widzialem kilka razy na allegro, cena..hmm...cos pomiedzy 800 a 1500zl-nie pamietam, byly dosc dawno.
Rekomendowane odpowiedzi