Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opisywałem silnik gdzie podpisy są w nim po angielsku. Powyżej mojego poprzedniego tekstu.

 

Nadal twierdze że to dwusuw jednak. Mogę się mylić ale nie sądze.

 

Może jakieś wyjaśnienie dlaczego to 4 suw niby ma być ?

Opublikowano

Malin -masz racje -rozpedzilem sie z tym ,piszac ze : tlok chodzi w wale korbowym... to tylko zludzenie dla tych ktorzy przyzwyczaili sie do normalnych silnikow ...wal korbowy jest w gornym prawym kacie a to w czym chodzi tlok to cylindro- piasta ...raczej mozna powiedziec inaczej - smiglo jest " napedzane cylindrem " hi,hi

- o ! moze teraz lepiej ...

Janek - :oops:

spotkanie251105052ko1.jpg

Jeden z nich mam , a drugi ... hmm .....bede kiedys mial .

Opublikowano

Istotnie pisze ze to 4 takt. Wychodzi wiec , że się myliłem ale opierałem się tylko na rysunku. Każdy chyba może sie pomylić :oops:

 

Natomiast niebardzo moge zakapować jak i w jaki sposób jest realizowane są te 4 suwy pracy silnika. Z angielskiego to ja noga jestem niestety. :oops:

Opublikowano

Silnik czterosuwowy -potrzebuje do spelnienia pelnego cyklu 4 osobne suwy tloka (ssanie -sprezanie -praca -wydech) natomiast silnik dwusuwowy robiac jeden suw w gore -spreza a zarazem zasysa mieszanke ...potem robiac drugi suw -suw pracy + wydech...czyli caly cykl= 2 suwy tloka ...to jest jasne ..ale rozne rodzaje systemow rozrzadu mieszanki paliwowej powoduja zakwalfikowanie silnika do jednej albo do drugiej grupy...czasami jest ciezko to dokladnie "zaszufladkowac" (bez spojrzenia w bebechy) ale po dokladnym przyjrzeniu sie czym jest sterowany doplyw mieszanki zaraz jest jasne co to za jeden...tak jest np: z silnikiem JJS inz. Jacka Synakiewicza - silnik ten jest 2 suwem (a wyglada wewnetrznie jak 4 -suw) ale "podobne" konstrukcyjne silniki sa silnikami 4 suwowymi np: modelarski silnik DYLA gdzie obracajacy sie w osi cylinder steruje doplywem mieszanki i to juz zmienia klasyfikacje....DYLA "podobny" jest wewnetrznie do silnikow RCV a z zewnatrz wyglada jak normalny silnik...prawie nic nie wskazuje ze to 4 -suw...(maja to rowniez silniki HP seria VT i WEBRY 4T u reszty widac zawory,paski rozrzadu,Lancuszki ,popychacze i inne duperelki...)

Janek :wink:

 

 

ten cieniutki Inline na zielonym tle to jest silnik(konstrukcja) mojego kolegi - zuzyl do tego mojego COX-a 2,5 (uzyl do niego Tlok ktory ma przegub kulowy w polaczeniu ;Tlok-Korbowod... )

Opublikowano

modelmaniak ,myślę że jednak mam rację i postaram się pogrzebać w modelarzach w wolnej chwili,aczkolwiek było to dawno i mogę być w błędzie :santa: pozdrawiam symon

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Postanowilem odswierzyc nieco ten wątek. Oto kolejna ciekawa konstrukcja: Webra T4-40; mój ostatni nabytek.

Silnik jest wykonany w technologii ABC z pierscieniem tłokowym typu L.

webra4403vc2.jpg

webra4404kr3.jpg

webra4405oj2.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

...A wiec sie nie pomylilem , ze to 4takt z walkiem rozrzadu napedzany paskiem,

piszac Maila do ciebie Janku, bardzo dobry zakup.... czy nabyles go w Lampertheimie jak byles? zaluje ze sie spoznilem na to nasze spotkanie...nadrobimy to w nastepnym roku ....

mysle ze firma Patmax kontynouje ten pomysl Webry

i rozwinela go nawet......takiego "cacka" jak u nich sie produkije jeszcze nie posiadasz w swojej kolekcji ? a moze sie myle ??? :D

 

z pozdrowieniami

 

 

a tu link na stronke Szwejcarskiego producenta, gdzie produkuje sie silniki z rozrzadem napedzanym paskiem..... precyzja Szajcarska jak w zegarkach.... :wink:

 

http://www.patmax.ch/

Opublikowano

...musze dodac male sprostowanie, teraz produkuja silniki z kolami zebatymi sterujace

rozzad ...o ile dobrze pamietam ich pierwsze silniki mialy paski zebate lub lancuszki rozrzadu ale moge sie mylic czy to oni robili.....dawno na ich stronce nie bylem juz chyba z 10 lat ...he he he a archiwum jako takiego nie prowadza.....

Opublikowano

Witam Arku ,-po tych naszych dwoch Gieldach /pokazach powoli dochodze do siebie(przez te dwie soboty tyle nazbieralo sie Mail-i ,czyszczen silnikow itp. ze teraz dopiero nadrabiam zaleglosci)...

Nie niestety tego silnika nie mam ale to nieszkodzi bo nie musze miec wszystkiego ale najwazniejsze ze paru przedstawicieli tego typu silnika mam i to sa silniki ktore wyszly jako pierwsze -te nowe mnie nie interesuja te z a w s z e -przynajmniej przez kilka dobrych lat bedzie mozna kupic ...a te z lat 80 -tych coraz rzadziej...

Tych Webr 4T mam chyba ze 3 albo 4-ry no i naturalnie inne sterowane walkiem krolewskim i na tym poprzestane...wkrotce przesle Ci zdjecia z Meca no i wstawie pare zdjec na FORUM...

Pozdrawiam Janek 8)

Opublikowano

Janku , nie ma sprawy wiem ze nie wszystko mozna miec ....tych starych naprawde jest coraz mniej i coraz trudniej o nie , ale i te nowe za niedlugo beda stare :wink:

 

ok czekam na zdjecia , no i na spotkanie na nastepnej Gieldzie ... :D

 

z pozrowieniami

Opublikowano
Pozwalam sobie Janku na wstawienie w Twoim wątku Twoich też fotek. Niech nie leżą u mnie "nieużywane", a i inni Koledzy niech to zobaczą. Opis możesz już przekazać samodzielnie :D

 

Obrazek

 

 

no to prawie taki silniczek jak u mnie w aucie

Opublikowano

Hallo -INSTRUKTOR- ta skladanka to czeskie TONO 3,5 ccm .... Pozdrowienia dla Wacia...

Janek :faja:

 

Lavy - jezdzisz Ferrari ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A tak przy okazji, to czy może ktoś wie czy można gdzieś naby taki silniczek Wankla? Napewno albo będą problemy ze znalezieniem, albo będzie wysoka cena :?:

Widzialem kilka razy na allegro, cena..hmm...cos pomiedzy 800 a 1500zl-nie pamietam, byly dosc dawno.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.