japko95 Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Jak upaliłeś MOSFETa to będzie ci baaaaardzo ciężko znaleźć taki sam, ja po wizytach w 5 elektronicznych i kilku godzinach w internecie poddałem się, ale oczywiście nie namawiam do rezygnacji z poszukiwań.
jethrotull Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 nie musi być dokładnie taki sam, często identyczne albo bardzo podobne części są produkowane pod różnymi oznaczeniami. Generalnie kupienie oryginalnych elementów amerykańskich albo azjatyckich w Polsce graniczy z cudem, ale zapytaj na elektroda.pl czy istnieje popularny zamiennik. Akurat z tydzień temu pytałem o zamiennik mosfeta do timera do latania swobodnego i dostałem odpowiedź w ciągu pół godziny.
cebulator Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Sprawdź tylko czy masz jednakowe mosfety czy z różnymi numerami. Potem tylko w sklepie dobierzesz sobie mosfeta na dany prąd i napięcie byleby się obudowa zgadzała. No w przypadku gdy jest więcej niż jeden mosfet na fazę to raczej bym wymienił wszystkie coby wyeliminować różnice (niezdrową przy łączeniu równoległym mosfetów).
jethrotull Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Tam inne parametry niż Id i Vmax też mogą być krytyczne (np. napięcie odcięcia), i masz rację, może będzie trzeba dobrać konkretny egzemplarz żeby pasował, bo rozrzut parametrów mosfetów bywa spory.
micro Opublikowano 20 Marca 2015 Opublikowano 20 Marca 2015 Tam inne parametry niż Id i Vmax też mogą być krytyczne (np. napięcie odcięcia), i masz rację, może będzie trzeba dobrać konkretny egzemplarz żeby pasował, bo rozrzut parametrów mosfetów bywa spory. I bardzo ważny parametr to Rds. Im mniejszy tym lepiej.
r2r Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 Jakie serwa polecacie do tego modelu? czy warto montowac np. tanie 9 g TowerPro czy moze od razu cos lepszego?
noker Opublikowano 24 Marca 2015 Opublikowano 24 Marca 2015 W zupełności wystarczą serwa 9g czy to TP czy HXT
r2r Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Ich jakość jest rzeczywiście taka słaba, czy po prostu trafiłem na takie egzemplarze? Tryby bardzo szybko "zużyły się". Zapewne jakość idzie tu w parze z ceną.
jethrotull Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Mi się nigdy nie udało zniszczyć czy zużyć taniego serwa w modelu, tylko raz kupiłem od razu martwe, ale to nie była tanizna tylko "porządne" mocne serwo z metalowymi trybami.
f-150 Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 Ich jakość jest rzeczywiście taka słaba, czy po prostu trafiłem na takie egzemplarze? Tryby bardzo szybko "zużyły się". Zapewne jakość idzie tu w parze z ceną. A ile razy walnąłeś o glebę? 3
r2r Opublikowano 25 Marca 2015 Opublikowano 25 Marca 2015 oj tam, oj tam ... zrozumiałem przesłanie :-)
r2r Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Słuchajcie ... jakie są Wasze doświadczenia w konstruowaniu i oblatywaniu modeli posiadających usterzenie motylkowe? Chodzi mi po głowie model Beechcraft Bonanza B35 w wersji z balsy.
Adas Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 CF2822 używam w wicherku 10 o masie ok 680gram, tylko że ładuję mu śmigło EMAX 8x3.8, regulator jaki posiadam to hobby king 12A, i daje to radę, ale większego śmigła bałbym się włożyć przy 3S . W sumie ten sam silnik kupiłem do RWD13 z serii na polskim niebie, jeszcze go nie złożyłem, i też będę go używał z podobnym śmigłem max 9x5, bo 10x4 to niestety dużo czytałem na innych forach, silnik się palił czuć było zapach palonej izolacji...
r2r Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Jeśli tylko pogoda pozwala Wilga lata. ma się całkiem dobrze. Na ten moment więcej spokojnych lądowań niż kretów, tak że postęp widoczny :-) Posiadanie ćwiczebnego modelu daje ten komfort, że szlify typowo modelarskie można spokojnie wykonywać, a polatać sobie można jak tylko pogoda pozwala. Dlatego właśnie w chwilach wolnych od codziennych obowiązków postanowiłem wziąć na warsztat jakiś samolocik. Pierwotnie miał to być Beechcraft Bonanza B35 z charakterystycznym usterzeniem motylkowym, które nota bene zostało wynalezione przez naszego rodaka inżyniera Jerzego Rudlickiego w 1930 roku. Jednak z powodu problemów z opanowaniem planów wybór padł na model samolotu Cessna 170A. Oto link do fotorelacji z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/52863-cessna-170a-fotorelacja-z-budowy-modelu-z-balsy/ 1
Shock Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 Temat "uprzątnięty" (całość w archiwum) Marek za "burtą" forum... Spokojnych i Wesołych Świąt .
tombrzus Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 spikojnych, zdrowych i radosnych Świąt Przyłączam się do życzeń! Tomek
Pacza Opublikowano 3 Czerwca 2016 Opublikowano 3 Czerwca 2016 Hejka. Po długiej przerwie chcę wrócić do latania tak więc postanowiłem zacząć od "zera" czyli trenerka. I tu wybór padł na Wilgę od P. Marka. Mam parę pytań: 1. Jaki silnik tam włożyć bo ostały mi się takie: Redox 650/1000 TowerPrp 2408-21T-3 (taki mały czarny) TowerPro 2410-12t-3 Czy coś z nich by się nadało czy inwestować w coś innego? No i jakie śmigło wybrać? 2. Ostały mi się akumulatory 1300mAh ale z tego co czytałem radzicie 2200 bo inaczej ciężko wyważyć tak? 3. Czytając instrukcję nie napotkałem na informację o skłonie i wykłonie silnika. Czy to już jest konstrukcyjnie jakoś rozwiązane czy trzeba go samemu zrobić? 4. Na co radzicie zwrócić uwagę podczas budowy? Z góry dzięki za informacje.
sławek Opublikowano 4 Czerwca 2016 Opublikowano 4 Czerwca 2016 1-TP 2410-12 -ma parametry w sam raz i sposób montażu przed wręgą (pozostałe silniki -jeden jest za szybki, drugi ma montaż ZA wręgą Śmigło wstawiasz takie jak poleca producent dla danego pakietu 7.4v (2s) czy 11.1v (3s) jeśli Twoje pakiety są na11.1v to do tego 2410-12 wstawiasz 9x4.7 2-pakiet kupisz jak skleisz model i okaże się że posiadane pakiety nie doważają modelu , zawsze jeszcze można wstawić balast ale szkoda wozić zbędny bagaż . 3-trzeba zrobić samemu ,może nie przyklejaj maski (lub jej części ) by mieć łatwy dostęp do regulacji kątów silnika i wstępnie ustaw go 3' w dół i 3' w prawo 4-na brak wszelkiej asymetrii , kątach skrzydło-statecznik poziomy ,pomyśl o wentylacji regulatora i pakietu.....skróć oś silnika bo łatwo ją zegniesz jeśli jest długa i gwintowana , zostaw jej tyle na ile potrzeba do zamontowania śmigła (na oś plus nakrętka czy tez na propsaver)
Pacza Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 Jestem na etapie budowy i doszedłem do wklejenia "podpór" statecznika poziomego. Jak to zrobić prawidłowo? Jakie wy to zrobiliście żeby zachować właściwy kąt ze skrzydłem? nie mam pomysłu jak to zrobić a w instrukcji jest tylko napisane żeby zachować właściwą płaszczyznę :-( HELP!!
Rekomendowane odpowiedzi