Skocz do zawartości

Mustang P-51D Ziroli 1/4


baziu123

Rekomendowane odpowiedzi

Piętnaście godzin pracy za mną kilkanaście centymetrów kątowników rurek prętów teflonu i tyle co widać na zdjęciu ale zadowolony że wszystko pasuje,choć do efektu końcowego jeszcze trochę rzeźbienia zostało.

post-4649-0-04249700-1349971473_thumb.jpg post-4649-0-33423200-1349971564_thumb.jpg post-4649-0-51828000-1349971615_thumb.jpg

 

 

Idąc po najprostszej linii oporu zasilił bym to serwem,ale mam obawy czy owe serwo wytrzyma.Fajne rozwiązanie to to co kolega porzucił http://www.wingspanretracts.com/LGA610 ale te dolce przydały by się na co innego.Chcę iść w stronę waśnie takiego mechanizmu,co do mechanizmu (silnik,śruba,przekładnia) jestem to w stanie wykonać,tylko noga u mnie z elektroniką a mianowicie jak wykonać (wyłączniki włączniki krańcowe) co by ustalały kąt otwarcia i zamknięcia.Jak by można było jeszcze wytrymować to już była by bajka.Może jest na forum jakiś elektronik co by rzucił pomysłem bądź osoba z pomysłem bo moja główka już paruje od myślenia i nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest cena za 1 czy za 2?

Bo jak za jeden to trochę się nie opłaca .

Bo za podobne pieniądze mam

http://www.electron-...acts/er-40.html

P.S.

A nie lepiej jakiś układzik zliczający obroty i wtedy ilość obrotów zaprogramować na określony kąt otwarcia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie mogę się tego doszukać, jak by wołali za dwa to bym się jeszcze skusił,za jeden to dla mnie drogo.Hehe układzik zliczający obroty :) dla osoby która nie ma do czynienia zawodowo i prywatnie z elektroniką to czarna magia nic z tego nie rozumiem ale wszystkiego nie można widzieć. To co proponujesz to była by rewelacja tylko jak to ugryźć dlatego liczę na pomocną dłoń w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tokarki użyłem tylko wiadomo do okrągłych części i do splanowania bloku aluminium na konkretny wymiar.A kształt i wszystkie fasolki robione ręczną frezarką mało tego z użyciem frezu do drewna.W środku tulei mam otwór fi 14 będe szukał po sklepach motoryzacyjnych i dobiorę na czuja bo tam chyba najprędzej...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na zdjęciu mechanizm podwozia ma jedną wadę techniczną, w pozycji otwartej, podwozie nie jest poprawnie zablokowane i może się złożyć podczas lądowania lub nawet kołowania. Na rysunku 1 i 2 pokazałem jak to wygląda w podwoziu ESM, czerwonymi strzałkami zaznaczyłem miejsca blokowania mechanizmu pod kątem 90o, na rysunku 3 przedstawiłem jak to wygląda w Twoim podwoziu, jest tu około 45o z jednej strony, a na 4 rysunku przedstawiłem jak powinno wyglądać prowadzenie trzpienia by podwozie było zablokowane z takim mechanizmem. Żółtym kolorem zaznaczyłem jak zmienić kąt otwarcia podwozia np. do FW 190.

Jakiej grubości kątowników użyłeś? wyglądają na dość cienkie.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Co do zamykania podwozia, to ja stosuję serwo 12kg, mniejsze nie było w stanie go schować .

 

Dołączona grafika

 

 

Myślałem też o takim rozwiązaniu jak na zdjęciu, serwo zamyka obwód, a przesuwający się trzpień przerywa, trzeba tylko to odpowiednio podłączyć. Na zdjęciu zaznaczyłem niebieską kropką miejsce gdzie trzeba wkręcić lub przylutować trzpień, który będzie wciskał mikro wyłączniki. Myślę, że zdjęcie dość jasno wyjaśnia całą koncepcję.

 

Dołączona grafika

 

A może dałoby się wykorzystać siłowniki i elektronikę (sterownik) z tego podwozia, zaoszczędziło by to sporo czasu i nie jest zbyt drogie. http://www.hobbyking...g_Gear_Set.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna sprawa z tymi rysunkami dokładnie widać co i jak,szkoda że nie parę dni wcześniej.U mnie blokowanie mechanizmu następuje poprzez orczyk serwa który przy otwarciu podwozia jest ustawiony w linii poziomej do popychacza.O takich mikro włącznikach też myślałem ale to więcej skomplikowanych urządzeń kabelków itp chce od tego uciekać żeby nie miało się co psuć.Ostatnimi czasy zamontowałem serwo i się zdziwiłem że to tak ładnie chodzi,wiec na razie zostawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O z tym ustawieniem orczyka w pozycji pion (poziom) to bym na wiele nie liczył, plastikowe podwozie w 1,5m Łosiu rozwalało 12kg serwo TP 996r po 2-3 lądowaniach bo się źle blokowało. :(

Raczej pomyśl o mechanicznej blokadzie , albo na śrubie (śruba z bardzo twardego materiału , żeby się nie ugięła i kręcenie podwoziem za pomocą silników (jak w tym podwoziu z linku zHK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace idą po mału do przodu,dzięki użytkownikowi majewski2 i jego zobrazowaniu jak ma wyglądać poprawnie zrobiony mechanizm chowania podwozia,poprawiłem je i teraz jest jak należy.Ogółem grzebania przy nim było jakieś 20 godzin plus jeszcze dopieszczenie i malowane ale to potem.Idąc za ciosem spasowałem je od razu do skrzydła czego efekt widać na zdjęciach.Pokryłem już także z jednej strony obie połówki skrzydła balsa jak tylko uporam się z wszystkimi jego bebechami to będę krył już na gotowo z drugiej strony.Przymiarkę zrobiłem także do kołpaka co okazało się nie lada wyzwaniem aby to na równo obrobić.

post-4649-0-81949500-1351025298_thumb.jpgpost-4649-0-95389700-1351025343_thumb.jpgpost-4649-0-13612500-1351025384_thumb.jpgpost-4649-0-90088300-1351025430_thumb.jpgpost-4649-0-51766000-1351025553_thumb.jpgpost-4649-0-46275200-1351025604_thumb.jpgpost-4649-0-64860100-1351025635_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.