Tomek Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Fajnie tak poskładać od "kupy" i zobaczyć po co wdycha się tony pyłu balsowego
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Piętnaście godzin pracy za mną kilkanaście centymetrów kątowników rurek prętów teflonu i tyle co widać na zdjęciu ale zadowolony że wszystko pasuje,choć do efektu końcowego jeszcze trochę rzeźbienia zostało. Idąc po najprostszej linii oporu zasilił bym to serwem,ale mam obawy czy owe serwo wytrzyma.Fajne rozwiązanie to to co kolega porzucił http://www.wingspanretracts.com/LGA610 ale te dolce przydały by się na co innego.Chcę iść w stronę waśnie takiego mechanizmu,co do mechanizmu (silnik,śruba,przekładnia) jestem to w stanie wykonać,tylko noga u mnie z elektroniką a mianowicie jak wykonać (wyłączniki włączniki krańcowe) co by ustalały kąt otwarcia i zamknięcia.Jak by można było jeszcze wytrymować to już była by bajka.Może jest na forum jakiś elektronik co by rzucił pomysłem bądź osoba z pomysłem bo moja główka już paruje od myślenia i nic...
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 To jest cena za 1 czy za 2? Bo jak za jeden to trochę się nie opłaca . Bo za podobne pieniądze mam http://www.electron-...acts/er-40.html P.S. A nie lepiej jakiś układzik zliczający obroty i wtedy ilość obrotów zaprogramować na określony kąt otwarcia ?
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Sam nie mogę się tego doszukać, jak by wołali za dwa to bym się jeszcze skusił,za jeden to dla mnie drogo.Hehe układzik zliczający obroty dla osoby która nie ma do czynienia zawodowo i prywatnie z elektroniką to czarna magia nic z tego nie rozumiem ale wszystkiego nie można widzieć. To co proponujesz to była by rewelacja tylko jak to ugryźć dlatego liczę na pomocną dłoń w tej sprawie.
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Wrzuć w części elektroniki nowy post , co Ci potrzeba i myślę że szybko się ktoś odezwie. A przy okazji to świetne podwozie .
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Jak byś się dowiedział czym to aluminium było rzeźbione to byś się zdziwił
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 hahah "second hand" ??? Czyli odzież używana hahah
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Wkradł się błąd w poprzednim poście miało być ,,czym'' hehe
Tomek Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 A poważnie ile waży i jakie ma wymiary , czeka mnie to samo , i miałbym już lekkie rozeznanie .
baziu123 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Wiesz co jeszcze nie jest skończone, na dniach myślę że uda się je doprowadzić do stanu godnego zamontowania w skrzydle i jak wszystko wyjdzie pomyślnie to wtedy poważę i powiem ile dolców zostało w kieszeni
kesto Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Jak byś się dowiedział czym to aluminium było rzeźbione to byś się zdziwił Widzę, że "frezowałeś" na tokarce . Potrzeba matką wynalazku. Ładnie to zrobiłeś, jaką sprężynę zastosujesz do amortyzacji?
baziu123 Opublikowano 12 Października 2012 Autor Opublikowano 12 Października 2012 Tokarki użyłem tylko wiadomo do okrągłych części i do splanowania bloku aluminium na konkretny wymiar.A kształt i wszystkie fasolki robione ręczną frezarką mało tego z użyciem frezu do drewna.W środku tulei mam otwór fi 14 będe szukał po sklepach motoryzacyjnych i dobiorę na czuja bo tam chyba najprędzej...?
majewski2 Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Z tego co widzę na zdjęciu mechanizm podwozia ma jedną wadę techniczną, w pozycji otwartej, podwozie nie jest poprawnie zablokowane i może się złożyć podczas lądowania lub nawet kołowania. Na rysunku 1 i 2 pokazałem jak to wygląda w podwoziu ESM, czerwonymi strzałkami zaznaczyłem miejsca blokowania mechanizmu pod kątem 90o, na rysunku 3 przedstawiłem jak to wygląda w Twoim podwoziu, jest tu około 45o z jednej strony, a na 4 rysunku przedstawiłem jak powinno wyglądać prowadzenie trzpienia by podwozie było zablokowane z takim mechanizmem. Żółtym kolorem zaznaczyłem jak zmienić kąt otwarcia podwozia np. do FW 190. Jakiej grubości kątowników użyłeś? wyglądają na dość cienkie. Co do zamykania podwozia, to ja stosuję serwo 12kg, mniejsze nie było w stanie go schować . Myślałem też o takim rozwiązaniu jak na zdjęciu, serwo zamyka obwód, a przesuwający się trzpień przerywa, trzeba tylko to odpowiednio podłączyć. Na zdjęciu zaznaczyłem niebieską kropką miejsce gdzie trzeba wkręcić lub przylutować trzpień, który będzie wciskał mikro wyłączniki. Myślę, że zdjęcie dość jasno wyjaśnia całą koncepcję. A może dałoby się wykorzystać siłowniki i elektronikę (sterownik) z tego podwozia, zaoszczędziło by to sporo czasu i nie jest zbyt drogie. http://www.hobbyking...g_Gear_Set.html
baziu123 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Świetna sprawa z tymi rysunkami dokładnie widać co i jak,szkoda że nie parę dni wcześniej.U mnie blokowanie mechanizmu następuje poprzez orczyk serwa który przy otwarciu podwozia jest ustawiony w linii poziomej do popychacza.O takich mikro włącznikach też myślałem ale to więcej skomplikowanych urządzeń kabelków itp chce od tego uciekać żeby nie miało się co psuć.Ostatnimi czasy zamontowałem serwo i się zdziwiłem że to tak ładnie chodzi,wiec na razie zostawiam.
Tomek Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 O z tym ustawieniem orczyka w pozycji pion (poziom) to bym na wiele nie liczył, plastikowe podwozie w 1,5m Łosiu rozwalało 12kg serwo TP 996r po 2-3 lądowaniach bo się źle blokowało. Raczej pomyśl o mechanicznej blokadzie , albo na śrubie (śruba z bardzo twardego materiału , żeby się nie ugięła i kręcenie podwoziem za pomocą silników (jak w tym podwoziu z linku zHK)
Pioterek Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Pozdrawiam, też mam mustanga Blue Nose firmy Hangar 9
baziu123 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Opublikowano 23 Października 2012 Prace idą po mału do przodu,dzięki użytkownikowi majewski2 i jego zobrazowaniu jak ma wyglądać poprawnie zrobiony mechanizm chowania podwozia,poprawiłem je i teraz jest jak należy.Ogółem grzebania przy nim było jakieś 20 godzin plus jeszcze dopieszczenie i malowane ale to potem.Idąc za ciosem spasowałem je od razu do skrzydła czego efekt widać na zdjęciach.Pokryłem już także z jednej strony obie połówki skrzydła balsa jak tylko uporam się z wszystkimi jego bebechami to będę krył już na gotowo z drugiej strony.Przymiarkę zrobiłem także do kołpaka co okazało się nie lada wyzwaniem aby to na równo obrobić.
Marcin K. Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 W tym sporcie pośpiech chyba nie jest wskazany zima idzie tak ze na wakacje juz poleci?
Tomek Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Co tylko trochę Cię podgonię, to znowu zostawiasz mnie w dalekiej d.... Roboto pierwsza klasa
kesto Opublikowano 24 Października 2012 Opublikowano 24 Października 2012 Dla mnie udało się kupić kołpak do Mustanga za całe 1zł . W sklepie z chińszczyzną sprzedawali zegarki z takim "szkiełkiem".
Rekomendowane odpowiedzi