Autsajder1983 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad wykonaniem PZL P11C na potrzeby zawodów ESA. Telefon do Marka, bardzo entuzjastyczne przyjęcie i kilka dni później Paczka była już u mnie:) Zawartość paczki: (oczywiście jeszcze trochę cześć zapasowych było w postaci wycinków epp) Dodatkowo Dostałem sporo fotek jak to wszystko ma wyglądać po złożeniu oraz bardzo dobre rysunki montażowe w formacie pdf do wydruku. Bez problemu można wydrukować w skali 1:1 i wszystko sprawdzać Kilka nadesłanych przez Marka fotek: Zdjęcia z montażu kadłuba: Serwo wysokości (HXT 900) regulator oraz silnik: ster wysokości: elementy podwozia wykonane z pręta stalowego 1,5 mm oraz rurki mosiężnej 2,5x1,6 mm kadłub przed malowaniem oraz umocowaniem podwozia pomalowany kadłub z podwoziem oraz kółkami Jeszcze skrzydełko i w górę. Mam nadzieje że wyrobię się do zawodów w Warszawie (został mi jeszcze tydzień) Na razie zostawię bez podziału blach po udanych oblotach a może i starcie w zawodach (muszę pilnować wagi ze względu na podwozie może być bardzo mały margines bezpieczeństwa). Jeszcze zdjęcie skrzydełka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek B Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Piękna jest! Też taka mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Od Marka?? Ile Twoja waży i z jakim wyposażeniem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek B Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Moja od Marka jest lekka, bo jest jeszcze w pudełku Ale kiedyś u nas powstały P-11 i z wagą była bieda. Silnik czarny TP, regiel 20 i pakiet 1,3 + 3 serwa. Moja wyszła na styk, Marcin dał masywniejsze podwozie i przekroczyła wagę. Ale nie przeszkodziło to w I-wrześniowym treningu. Zaliczyła dwa cięcia http://img35.imageshack.us/img35/9923/20120901171056.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbig Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Macie może jakiś filmik? Ja zastanawiam się właśnie czy właściwą p11 wybrałem... link do sklepu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Nie za szary ten kolor Konradzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 11 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 W "rzeczywistości" jest troche bardziej zielony:) Zdjęcie robione w trudnych warunkach oświetleniowych. Mam cały czas nadzieję, że dam rady na sobotę i P11 ujrzy światło dzinne. Patrząc na listę zawodików widze że będą 3 P11:). Może urządzić bitwę P11 kontra niemieckie maszyny?? link do sklepu: http://www.napolskimniebie.pl/ tylko nie ma go jeszcze w ofercie jednak myślę że rozmowa z Markiem i P11c będzie dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 13 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 (edytowane) P11 gotowa do oblotu, który odbędzie się najprawdopodobniej w sobotę przed zawodami. Markowi w tym roku oblot Pupa przed zawodami na Bemowie przyniósł szczęście. Z tego co pamiętam zajął 6 miejsce. Z wagą trochę słabo ale się mieszczę 391 - 393 gramów (w zależności od pakietu)a jeszcze oznakowanie i aerograf ale to już po zawodach. Zdjęcia niebawem Nie wytrzymałem i oblot zrobiłem:) P11 jest bardzo zwrotna, byłem zaskoczony już na mniejszych wychyleniach znakomicie lata (trzeba dobrze ustawić dr aby niespodzianek nie było) Start z kółek bez problemu (tylko jednak przydałby sie ster kierunku szczególnie przy starcie i lądowaniu. Przy okazji sprawdzilem nową aparaturę Turnigy 9x z opragramowaniem er9x. Posiedze jeszcze troche w domu nad ustawieniami, jutro rano przed zawodami kolejny oblot i DO BOJU!!!!!! Edytowane 14 Września 2012 przez Autsajder1983 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Już po zawodach PZL 11C wykonała 2 loty bojowe zaliczając 3 cięcia i niestety na wskutek niefortunnego zderzenia z bliżej nieokreślonym modelem strefę. Bliżej nieokreślony nie mógł kontynuować a PZL leciała dalej po lądowaniu okazało się, że pękło wzmocnienie skrzydła dlatego też był bardzo niestabilny przy tak porywistym wietrze. Mysłę że jak na pierwsze bojowe loty samolocik się sprawdził i szczęśliwie powrócił do domu:) Teraz może linie podziałowe trochę zabawy z psikadłem zobaczymy.... Kilka zdjęć z zawodów Pogoda bardzo smutna pochmurna i wietrzna. Przed startem: Robercie miałeś rację ten kolorek za szary niestety. W asyście PZL P11 C Michała: Z pilotem oblatywaczem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Widziałem te 11 w akcji. Bardzo zwrotne i "pancerne"- żaden model nie wytrzymał tylu powietrznych wypadków i latał dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 16 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Potwierdzam, i bardzo estetycznie wykonany. Fajny pokaz błyskawicznej naprawy razem z malowaniem, nie było widać śladu po kolizji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 16 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2012 Pit - stop Michała:) Szkoda że nie zrobiłem fotograficznej relacji z naprawy w 15 minut. A niektórzy widząc model z wiszącą połówką skrzydła mówili ironicznie" A taki był ładny....." Miny po 15 minutach - BEZCENNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 17 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2012 Witam wszystkich i na temat P11 chciałbym dodać 3 grosze od siebie. Jeśli ktoś zastanawia się czy zrobić kierunek ruchomy to szczerze polecam, łatwiej jest wystartować i wylądować bo ogon nie myszkuje, poza tym model dzięki temu jest w stanie latać na żyletce (może w combacie jest to mało przydatne ale piszę o tym na wszelki wypadek). Model w locie zachowuje się bardzo stabilnie zarówno w normalnym jak i odwróconym , kręci bardzo szybkie korki więc trzeba uwarzać, do lotu proponuję ustawić sobie niewielkie wychyły na sterach bo jest bardzo zwrotny, przy większych wychyleniach morze zwinąć się w niekontrolowany korkociąg. Wychylenia na lotkach w swoim modelu mam ustawione "do oporu",lotek nigdy za wiele:). Na zawodach na Bemowie latałem na: silniku pulso (nie pamiętam numeru ale waga około 60g z kołpakiem, na śmigle 8/6), regiel 25A, 4xserwo hs55, no i pakiet 800mAh. Wierzcie mi lub nie ale te 800mAh wystarczało na 5 minutowy lot w zakresach: od pół do 3/4 gazu i model wcale nie ustępował prędkością pozostałym. Dzisiaj wrzucę parę fotek a resztę jutro jak zdążę. Ps, Jeśli ktoś planuje zmieniać ustawienie podwozia, to nie proponuję przesuwać osi kół za krawędź natarcia skrzydła, sam mam ustawione w jednej osi z natarciem i lądowanie zawsze jest na tzw. dwa punkty, nawet jak zaciągam ster wysokości po przyziemieniu, póki model mam prędkość nie można przykleić ogona do podłoża, z drugiej strony ładnie takie lądowanie wygląda. Ps 2:Kołnierz za silnikiem, który widać na zdjęciu trochę utrudni dostęp do silnika w razie konieczności naprawy, ale wydaje mi się że aerodynamicznie dużo pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Skoro wsadzileś silniczek 60g to masz trochę więcej mocy od TP i Emax więc nie dziwne, że na mniejszym gazie latasz Ale, że lipo 800 wystarczy to już jest coś. Dasz radę podać model silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 silnik waży około 60 gramów ale razem z kołpakiem(aluminiowa piasta), konektorami i mocowaniem do wręgi, nie pamiętam czy wliczało się do tej wagi śmigło czy nie. Nazwa to pulso X2208/22. Pakiet 800 mAh wystarczył prawdopodobnie dla tego, że używam gazu i rzadko latam na pełnym gwizdku co nie zmienia faktu, że model jest szybki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbig Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Można liczyć na filmik z tym modelem? Byłbym bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaciomp Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Ten Pulso to drożyzna jak na kombat Twoim zdaniem ma trzykrotna przewagę nad chinolami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot71 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Może w tygodniu zrobię film z lotu to od razu wrzucę na forum, a co do ceny silnika to faktycznie trochę drogi. Z drugiej strony jak się nasłuchałem o żywotności silników za 40zł to stwierdziłem, że wolę kupić jeden a porządny i od roku (odpukać) nic mu nie dolega. A do chińszczyzny nic nie mam bo pulso to też chińszczyzna To z dzisiejszego malowania, teraz to go dopiero będzie szkoda na zawody wystawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Ale umorusany - Fajnie to wygląda. Też lubię tak pobrudzić swoje esiaki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Malowanie faktycznie bardzo fajne poza tymi smugami na załamaniu skrzydeł. To przecież nie od karabinów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi