pilot71 Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Witam, postanowiłem zbudować sobie odkurzacz z edf-em no i padło na iskrę. Kilkadziesiąt wypitych kaw, wiadro epp i po czterech dniach była gotowa do lotu. Co prawda jeszcze nie pomalowana ale lata
robertus Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Ostatnio jakiś wysyp iskierek, oby nam się pozytywnie rozpaliło forum. Zima idzie
Viper Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Super. Wycinana samodzielnie? Jakie wyposażenie i rozmiary?
pilot71 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 Doszło jeszcze oświetlenie, wydłużyłem kabinę do dwuosobowej, zamontowałem chowane podwozie i na koniec pomalowałem, efekt na dzień dzisiejszy jest taki:
pilot71 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 Wycinanka z własnego warsztatu, miałem rysunki w trzech rzutach, lata jak fun fly trudno ją przeciągnąć a waży trochę ponad kilogram wyposażenie: edf 64 + regulator(jaki nie wiem) wysokość - HS 81BB+ kierunek - HS 55 lotki - SAVOX SH 0350 pakiet zasilający 4S 3300 lub 3600 (latam na jednym i drugim) wystarcza na 6 min + ok 1,5 min zapasu na lądowanie oświetlenie Air Light V3 które zasilam osobnym pakietem 600mAh 2S wymiary: rozpiętość 1200mm długość 1260mm waga: ponad kilogram, dokładnej wagi nie znam
krzpob Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Szkoda, ze wloty powietrza, nie funkcjonuja jak w oryginale.
pilot71 Opublikowano 22 Września 2012 Autor Opublikowano 22 Września 2012 na szczęście w locie nie rzuca się w oczy, żeby wloty powietrza działały musiały by być nienaturalnie duże ze względu na grubość ścianek z epp. Już się o tym przekonałem budując inny model z tunelem schowanym w środku. Ciągu z tym samym wyposażeniem i MNIEJSZĄ wagą miał jak na lekarstwo, zrobiłem nim tylko jeden lot.
pilot71 Opublikowano 22 Września 2012 Autor Opublikowano 22 Września 2012 W tej iskrze brakuje mi już tylko osłony kabiny i kamery HD
pilot71 Opublikowano 25 Września 2012 Autor Opublikowano 25 Września 2012 Na razie musi wystarczyć ta kamerka, która jest aktualnie w modelu, film z niej wygląda mniej więcej tak: latałem nad Parkiem Szymańskiego w Wawie, nie wiele jest tak ładnie przystrzyżonych miejsc i tak mało zaludnionych zwłaszcza o tej porze dnia:)
GEX999 Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Piękny model! Gratulacje! Uwielbiam bardzo duże modele z EPP.
Lord Rzeźnik Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Model pierwsza klasa. Filmowi przydałaby się korekcja gamma, bo kolory są strasznie blade.
koszkin Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Model bardzo ładnie się prezentuje, czekam na video z oblotu (z ziemi)
Vadic Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Boże święty zawsze chciałem zrobić iskrę. jakos nie moge sie zabrać. chciałbym z balsy taką wystrugać, skrzydła np. styro+ balsa. no jeszcze troszke za małe doświadczenie w pilotażu mam (proporcjonalne do funduszy ;p). model świetny. gratuluje
pilot71 Opublikowano 2 Października 2012 Autor Opublikowano 2 Października 2012 Dzięki, dla złapania wprawy w lataniu edf-em ciachnij sobie taką iskrę na początek z epp. Na prawdę fajnie się tym lata. Nie wrzucałem jeszcze filmu z lotów ze względu na przygotowania do zawodów esa w Krakowie. Teraz będzie trochę wolnego, żeby skleić jakiś film.
robertus Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Chciałbym zrobic jakiś edf. Czy montując edf w kadłubie trzeba na coś zwracać uwagę? jest przy edfach pojęcie skłonu, czy też wykłonu?
Wojtass_nt Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Chyba nie. Z tego co wiem to musi być wklejona idealnie prosto względem kanału wylotowego.
paulusr Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Tak trzeba wkleić prosto - ale nie jest to czynność wymagająca szczególnej uwagi. I tak dużo większy wpływ ma kąt ustawienia samej dyszy. I tutaj zwykle zostawiam sobie możliwość regulacji - nawet kilka mm może zmienić zachowanie modelu np. przy dodaniu gazu. Bardzo ważny jest też kształt dyszy tzn. przekroju samego wylotu. Nawet mała deformacja (np. spłaszczenie) może zmienić kierunek wektora ciągu. Zwykle stosuję jakiś "ustalacz" - krążek z balsy. I prosto względem osi samolotu i z zerowym kątem zaklinowania.. nie wlotu - bo z tym bywa różnie.
Rekomendowane odpowiedzi