Jump to content

Regulacja zaworów - ASP 52


Deem

Recommended Posts

Silnik przepracował już kilka godzin i przyszedł czas przyglądnąć się zaworom. Zauważyłem że na zaworze wydechu jest minimalnie lekki luz, na ssącym żadnego.

Czytałem że już koledzy parali się tym problemem. Jaki powinien być luz zaworów (o ile w ogóle powinien być). Czy są jakieś zasady przy ich regulacji?

Link to comment
Share on other sites

Luz powinien wynosic 0,04-0,1mm. 0,04 powinien wchodzic w szczeline luzno, 0,1 powinien wchodzic ciasno.

dla OS120 Surpass III powinien się zawierać w granicach od 0,02 do 0,05 mm

To chyba w calach.

Link to comment
Share on other sites

Mask ale chyba przesadziłeś trochę. Ja rozumiem, że to od 0,04 do 0,1 to jest tolerancja. Znaczy że może być tak i tak, jednak nie da sie wsunąć w szczelinę 0,04 czegoś o grubości 0,1 :jupi:

Daniel - przed samą regulacją sprawdź jaką na dzień dzisiejszy masz szczelinę. Ja po regulacji na wymiar z instrukcji nie mogłem odpalić silnika, musiałem wrócić do ustawienia jakie miałem. Jednak to było przed dotarciem.

Link to comment
Share on other sites

Mask ale chyba przesadziłeś trochę. Ja rozumiem, że to od 0,04 do 0,1 to jest tolerancja. Znaczy że może być tak i tak, jednak nie da sie wsunąć w szczelinę 0,04 czegoś o grubości 0,1 :jupi:

No wiec jesli 0,04 wchodzi luzno, to znaczy ze szczelina >0,04, jesli 0,1 wchodzi ciasno, to szczelina <0,1

Czyli: 0,04

W szczeline mozesz wcisnąć nawet 0,5mm, co nie znaczy, ze taka jest szczelina.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.