tomi_72 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam. Na początku troche danych technicznych: -silnik jak w tytule kupiony używany (teoretycznie po 2 l paliwa) - paliwo MT contest 10 - swieca "F" - zawory wyregulowane - kompresja jest i to całkiem niezła Silnik się uruchamia( aczkolwiek potrafi odbić już prz rozruchu). Udało mi się nawet uzyskać całkiem stabilne wolne obroty na poziomie 2600 o/min.Dodając gazu słychać wyraźne stuki a w pewnym momencie silnik odbja ,zatrzymuje i odkręca smigło. Odkręcanie iglicy wysokich obrotów( trochę zmniejsza ten efekt, ale pomimo tego, że silnik nie gaśnie nadal słychać twardą prace. Silnik pracował w odwróconej pozycji (głowicą w dół) i podejrzewałem , że to może być problemem, ale zamontowałem silnik w pozycji "normalnej" na hamowni i efekt był ten sam. Zbiornik i układ paliwowy na hamowni jest inny więc też raczej odpada. Jest to 3 silnik 4 taktowy w mojej flocie( są jeszcze asp 61 i 65) ale pierwszy tak problematyczny. Rozumiem, że występuje zbyt wczesny zapłon mieszanki, ale dlaczego to już ni jak nie potrafie wymyśleć. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo krew już nie zalewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek.riese Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 hmmm ja bym najpierw pokombinował z ilością mieszanki bo odkręcanie śmigła i twarda praca to najczęstszy objaw przelania. sprubój troszkę podregulować i jeszcze przejście z wolnych na wysokie obroty. Jeśli nie pomoże to albo zawory poregulować albo świeca nie pasuje mu ze wzgled na zimno na dworze. Niekiedy takie kapryśne egzemplaże sie trafiają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Źle ustawiony luz zaworowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Jesli chodzi o świece to sprawdzałem na trzech swiecach. Nawet włożyłem OS 8 od 2t.O dziwo na tej chodził w sumie najlepiej.W 4 taktach chyba nie ma specjalnego wyboru jeslichodzi o siwece. Jesli chodzi o luz zaworowy to ustawiłem pomiędzy 0.04 a 0.1 mm. Sprawdzałem nawte rozrząd. W górnym położeniu tłoka marker na kole zębatym rozrządu powinien być w dolnym położeniu (przynajmniej według mojej wiedzy). Pokombinuje jeszcze z regulacją mieszanki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Nie patrz na marker i nie grzeb w rozrządzie.Jaki jest zalecany luz?W mniejszych ASP jest 0,05-0,1.tzn 0,05 wchodzi 0,1 już nie.Odkręć świecę i ustaw tłok ZZP po suwie ssania.Dopiero teraz reguluj. To jest typowy objaw złej regulacji.Tak kupiłem prawie nową nie lataną Yamadę 91 za czapkę gruszek.Trzech poprzednich właścicieli nie mogło sobie z nią poradzić,mimo że regulowali zawory i wyczyniali cuda.Odpalała bez problemu,chodziła na wolnych ale po dodaniu gazu następowało uderzenie silnik stawał i śmigło się odkręcało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Dzięki za podpowiedź. Spróbuje jutro jeszcze raz regulacji zaworów i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Te silniki chodzą nawet z półmilimetrowym luzem na zaworach. Sprawdź lepiej, czy nie masz paprochów w gaźniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Miałem taki sam problem. Zrób to co pisał Wojtek, jeśli to nic nie da to stawiam na przelanie, a wtedy: 1. sprawdź jak wysoko masz zbiornik paliwa. poziom nie powinien być wyżej niż gaźnik silnika 2. wkręć iglicę wysokich do oporu, potem wykręć ją ok 2,5 obrotu i wtedy zapal silnik , potem tylko wkręcaj iglice po kilka ząbków na pełnym gazie, obroty powinny rosnąć , jeśli usłyszysz, ze przestają rosnąć, wykręć iglicę o kilka ząbków. Potem przystąp do regulacji dyszy niskich obrotów. Na forum jest sporo wątków o tych regulacjach. Używam świecy gorącej OS, paliwo contest 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Podjedź może coś się poradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Dzisiaj sprawdze jeszcze raz zawory, regulacja od nowa od ustawien fabrycznych i zobaczymy. Jak nie dam rady to wtedy szeroko się usmiechne do kolegi Marka o spojrzeniem na ten silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Panowie silnik uruchomiony.Mruczy tak jak powinien. Stabilne wolne obroty, przejście jak należy i na wysokich też jest OK.Nie miałem pod ręką obrotomierza, ale "na słuch" jest raczej dobrze. Teraz o przyczynach. Zawory były ustawione tak jak należy., gaźnik czysty i szczelny, układ paliwowy według wszelakich prawideł ,więc albo regulacja albo "siły nieczyste". Wyszło na to , że regulacja. Parę silników już przeszło przez moje ręce, ale takiego egzemplarza jeszcze nie trafiłem. "Odbijanie" albo twarde spalanie występuje w momencie zubożenia mieszanki a nie przelewania. . Zakres regulacji jest bardzo niewielki i trzeba to robić małymi kroczkami. Widocznie trafiłem na taki upierdliwy model. W niedziele próby w modelu , ale już widzę , ze powinno być dobrze. Dam znać co i jak z ta złośliwą maszyną . Dziękuje za pomoc wszelaką udzieloną mojej skromnej osobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Próby w modelu przeprowadzone.Oczywiście nie obyło się bez małych zgrzytów, ale finalnie jest wszystko dobrze. Najwidoczniej ten konkretny egzemplarz wymaga ogromnych pokładów cierpliwości. W tej chwili wolne obroty ma na poziomie 2500 obr/min i tak może wypalić cały zbiornik paliwa , przy dodaniu gazu na obroty wchodzi bez zająknięcia.Maksymalne obroty to 8500 (już po lekkim wzbogaceniu mieszanki na paliwie 10% nitrometanu i śmigle 14x8) i tu moje pytanie do posiadaczy takich motorów : jakie obroty maksymalne uzyskujecie ?. Tak czy siak czas na próby w locie i wtedy sprawdzimy jak dźwignie go góry GeeBee- go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Co to za Gee Bee? Tartak, ARF, z planow, czy wlasna konstrukcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi_72 Opublikowano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Gee Bee R3. Własna konstrukcja. Powstała od podstaw z pomysłu i projektu mojego kolegi Maćka. Każdy popełnił dla siebie własny model i teraz czas na obloty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Mam Gee Bee R2. Do 4t 91 weź 14x6 albo 13x8 (nawet lepsze, w końcu to samolot wyścigowy). Na tych śmigłach powinieneś uzyskać 9600-10k rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Sprawdzałem nawte rozrząd. W górnym położeniu tłoka marker na kole zębatym rozrządu powinien być w dolnym położeniu (przynajmniej według mojej wiedzy).Nie zwróciłem uwagi, gdy rozbierałem taki silniczek i właśnie chciałbym potwierdzić. Gdzie powinien być ten marker: - całkiem na dole - czy na dole, ale w przedłużeniu osi popychacza To jednak kilka stopni różnicy. Chodzi o coś takiego jak w #39 tutaj http://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/11521736-os-91-fs-surpass-problems-2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Chodzi o to w którym położeniu mają się spotkać? Bez problemu mogę to sprawdzić w ASP 80 FS. W OS 91 FS będzie trochę trudniej bo w modelu trudny dostęp ale zaraz poszukam fotkę, którą kiedyś robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Irek, chodzi o te kilka stopni różnicy. Gdy masz tłok w GPZ albo DPZ (tak to się chyba nazywa), to gdzie marker (ta kropka na kole zębatym rozrządu)? Obstawiam, że w osi popychacza, ale kto wie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Więc zrobiłem nowe fotki nie wiem tylko w jakiej kolejności się pokażą; Pierwsza fotka znacznik w górnym zewnętrznym położeniu Druga fotka gdy tłok jest w dolnym zewnętrznym - kropka jest wyżej niż przy GZZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Ustawiłem jak na fotce (w osi popychacza) i silniczek śmiga. Dziękuję Irek. Ale za to zerwałem gwint pod świecą Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez hubert_tata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi