Skocz do zawartości

Katana PL z Artexu by marcel (spalina)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jak wiadomo mój eXtrim został uśmiercony (przynajmniej narazie). Na wartsztat wchodzi Katana. Dzięki uprzejmości Pana Zbyszka i Pana Bogdana przesyłka była u mnie błyskawicznie.

Po 4 godzinach kadłub praktycznie stoi gotowy. Zdjęcia w następnym poście.

 

W związku z powyższym mam kilka pytań:

 

- podwozie - czy zostawić to z zestawu, czy dorobić węglowe ?

- folia, oracover czy solarfilm (zostało mi sporo po extrimie)?

- zawiasy - kupować czy dyskietka zda egzamin również w tym wypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam nie wiem w jakich warunkach latasz ale jesli masz na lotnisku sporu dziur tak jak ja to nie ma nic lepszego jak druty tak jak to miały extrimy . Zawiaski mysle ,że nie warto dawac z dyskietki lepiej kup sztywtowe kawany tanie i niezniszczalne wklejasz na CA i atom. Jezeli chodzi o folie to Ci powiem ze miałem wiekszosc modeli oklejanych solarem biały i żółty troszke przebija po zimie robi sie sporo pęcherzyków. Ostatnie dwa modele mam kryte folią oracover i ww problemów nie zauwazyłem no i trzeba powiedziec ze oracover ma strasznie mocny klej który az wychodzi jak na koncu sie mocniej zelazkiem przejedzie takze jezeli chcesz miec spokój po zimie i nie porawiac co jakis czas pecherzyków to radze Ci zainwestowac w oracover.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

 

Folia - oracover, zawiasy tak jak pisał radek, jakieś mocniejsze.

 

Mam obawy co do podwozia. Na lotnisku dziur nie ma jako tako, a podwozie przy extrimie po przeróbce na spalinkę musiałem regularnie doginać po każdym lądowaniu. Widziałem na zdjęciach Tomka, że ma węgiel.

Jak Ci się spisuje to podwozie Tomku??

 

Jeszcze jedno. Jakie serwa? Mikro - będą za małe chyba, mini (np. hs81) - w sam raz wydaje mi się, standard - za duże chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczające serwa to HS 65 lub 81 , najlepiej w wersji MG ale i zwykłe nigdy nie odmówiły posłuszeństwa w locie . Zawiasy ze sztywtem . Podwozie dałbym aluminiowe , te węglowe jednak często się łamią , a płaskownik aluminiowy o długości 1m mozna kupić już na 10 zl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczające serwa to HS 65 lub 81
W zupelnosci hs-81 starcza.

 

2 głosy na HS81. Posiadam 2 takie w wersji MG więc one pójdą na kierunek i wysokość. W lotki albo HS 65 lub micro gws które podał Łukasz

 

 

EDIT:

Kwestia sinika. Mam 2 opcje. Posiadam w tej chwili Super Tigrę 2T 8,3 ccm. Jednak wydaje mi się że będzie za duży. Mogę wymienić go na OS MAX .46 FXI 7,5 ccm i ten wydaje mi się odpowiedni. Czy droga mojego myślenia jest odpowiednia.. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta katana ma pewnie ok 1m rozpietosci...

to byłoby dobre rozwiązanie, ale ten OS nie jest az tak lekki, byloby dosc duże obciązenie powierzchni, do czegos takiego to silnik raczej ok. 3 ccm by sie przydal

 

a znowu jesli masz sie zamieniac na slabszy silnik to tez troche niebardzo, bo mozesz chciec zrobic kiedys wiekszego Fun FLy i bedzie potrzebny Super Tigre...

 

proponuje zostac przy ST, zawsze moze sie przydac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslałem ze ta katana z Artexu(bo chyba taka była, była relacja na forum gdzies), tamta ma tez podobne rozmiary,

jesli jest wieksze to po co zamieniac na mniejszy silnik

 

sorki ze nie wiedzialem, ale czy to jest powód zebu od razu najeżdzac za błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weś lżejszy silnik , bo mocy wystarczy ci z obu . Co do serw to może się okazać , że celem właściwego wyważenia będziesz mógł dać nawet standardowe na kierunek i wysokość . Silnik elektro waży z regulatorem góra 200 gram , a spalinka dużo więcej . życie pokaże prawdę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weś lżejszy silnik , bo mocy wystarczy ci z obu .

Różnica jest spora. Doszukałem się w necie że:

OS MAx .46 FXI

Specification

Capacity 7.45 cc

Power approx. kW (BHP) 1.25 (1.7) at 16,000 rpm

Speed range approx. 2,000~17,000 rpm

Bore 22.0 mm

Stroke 21.5 mm

Carburettor 40E

Shaft thread 1/4" - 28 UNF

Weight approx. 390 g,

Super Tigra G-51 Ring

Pojemność: .51 (8,3 cm3)

Zakres obr./min.: 2,500 - 15,500

Moc: 1,48 KM przy 15,500 obr/min.

Waga: 363g

Waga z tłumikiem: 522g

 

OS 390g chyba bez tłumika. Z Super Tigre można urwać jeszcze parę gram zakładając PITTSa http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4363, niestety nie podają ile waży, ale napewno mniej niż 159g

 

EDIT

Zresztą, mam możliwość zważenia własnoręcznie i OSa i ST, więc poważe i napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może po kolei

- rozpiętość to 1,25m

- folia tylko oracover.

- zawiasy pod spalinkę małe sztyftowe jak radzi Radek

- serwa które używałem tak w elektryku jak spalinie to HS81MG sprawowały się bardzo dobrze, a i wycięte otwory masz dokładnie pod te serwa.

- podwozie u Tomka nie jest węglowe tylko oryginalne z zestawu czyli nazwijmy to "kanapka"z lekkiej sklejki, stalowego drutu, i cienkiej twardej sklejki. Wszystko oklejone folią oracover imitującą węgiel :) Sprawuje się doskonale bo jeśli nie masz wprawy w lądowaniu nie wyłamie Ci kawał kadłuba tylko trzaśnie tam gdzie trzeba. Wymiana to tylko kwesta wysunięcia starego i włożenia nowego (dobrze jest drugie mieć w zapasie) To akurat wiem z praktyki mając niezbyt równe podłoże i małe kółka Do podwozia proponuje założyć lekkie piankowe kółka o średnicy 60-65 mm co ułatwia toczenie. Małe właśnie uszkodziło mi podwozie wpadając na kępę i pękając ale kadłub pozostał nietknięty. A tak nawiasem mówiąc Katana ta ląduje idealnie o ile oczywiście nie będziesz jej mocno przeszkadzał. Tomek może się wypowiedzieć coś na ten temat...;)

- co do silnika to testowo założony był OS 5cm FXH czyli z heli i mocy miał pod dostatkiem. Co do mocy przy założeniu ASP52AR czyli 8,5 cm 4t (śmigło 12x4) z zawisu szedł pionowo do góry. Niestety przy tej wadze silnika model jest lekko przeważony na przód i z pakietem zasilającym trzeba uciekać daleko do tyłu i jeśli ktoś planuje założyć silnik o podobnej wadze to proponuje podczas budowy kadłuba już wcześniej przygotować miejsce na pakiecik w tylnej części kadłuba. Model do lotu z takim silnikiem waży ok 1,55 (z 180ml paliwa) kg co pozwala na loty praktycznie z minimalną prędkością do lądowania. Zapewniam że się nie zwala !!!!

Model ten generalnie został zbudowany pod napęd elektryczny ale konstrukcja w zupełności sprawdza się ze spalinką i to tak dużą jak dla niego czyli 8,5 cm 4T !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla szukających mniejszej wagi jest odmiana Oracoveru Light (easycoat)

Zalety solarfilma ,ale bez jego wad ,bo okleja się i jest niemal tak wytrzymały jak zwykły oracover ( i tak samo się dobrze maluje).

Tyle ,że lżejszy .

8cm3 4-tak jest za mocny .

Poza tym lądowanie Kataną jest nieco kłopotliwe, bo model mocno szybuje :D

Na początku można się nieco zdziwić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.