Skocz do zawartości

Katana PL z Artexu by marcel (spalina)


Rekomendowane odpowiedzi

Marcelemu chodzilo nie o wytrzymalosc kabinki tylko listewki do ktorej beda sie przyciagac magnesy zamontowane na kabince, a wlasciwie na jej stelazu. I ze wyrwie ja podczas sciagania kabinki. Chyba dobrze zrozumialem, Marcelu

W rzeczy samej. Konstarukcja stelaża jest mocna, jednak miejsce osadzenia magnesów wydało mi się za słabe. Ok. przykleiłem, nie bedę odrywał.

 

Co do silnika, decyzja została praktycznie podjęta. Bedzie OS .46 FXI, a na ogon pójdą serwa standard, co powinno zrównoważyć masę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

witam,

 

czy mógłbym prosić o fotki z umieszczonymi serwami od steru kierunku i wysokości.

Bo, niestety muszę sie przyznać, czegoś nie rozumiem. Wycięte już otwory na te serwa są na tej samej wysokości, a kadłub w tym miejscu jest już na tyle wąski, że po włożeniu jednego serwa typu mini nie mam już miejsca na włożenie drugiego po stronie przeciwnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kilka pierwszych Katan miało te wadę.

Zgadza się, ponieważ u mnie jest już ok. Otwory są na dwóch poziomach.

Fakt jest taki że standardy niestety nie wejdą na głębokość i chcąc je założyć potrzeba będzie jakaś podkładka ze sklejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to żeby nic nie wystawało niepotrzebnie na zewnątrz zaburzając przepływ powietrza

 

powierzchnia "wystawania" wydaje się że będzie jednakowa w momencie kiedy zrobimy podkładkę z jednej strony wysuwając serwo na zewnątrz, jak i robiąc otwór i "nadmiar" serwa wysuwając z drugiej strony.

Pytanie co będzie mniej inwazyjne i pracochłonne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wrzutka kolejnych fotek. Katana stoi faktycznie gotowa do szlifowania i oklejania.

Warto użyć szpilek przy płatach. O wiele ułatwia to pracę.

8.jpg

 

Przez własną głupotę i nieuwagę, źle wyciąłem kabinkę, przez co zmuszony byłem lekko przerobić konstrukcję szkieletu kabiny.

9.jpg

 

W części ogonowej umieściłem "półkę" na pakiet zasilania.

10.jpg

 

Dołożyłem od razu mocowanie alternatywnego podwozia (dural, węgiel) oczywiście otwory oryginalnego są na swoim miejscu

11.jpg

 

No i katanka w całej okazałości. To co na zdjęciu z rurą węglową waży 524g (nie ma podwozia jeszcze) Myślę że to wynik w granicach normy.

12.jpg

 

Teraz trochę o wyposażeniu.

Serwa wszystkie będą HS 81 MG, silnik... jednak 4 SUW. Udało mi się sprzedać 2T silniki i wybór padł na ASP .52 FS, lub ASP .61 FS

 

.61 jest jeszcze o 10 gram lżejszy, z uwagi na bardziej "wybraną" głowicę w środku. A mocy nigdy za dużo, zawsze można lżej drągiem wachlować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASP 61 4t?! no to mamy rekord,kto da więcej? Taki silnik "poniewiera" katanę 46 z Nastika przy wadze 2400g do lotu a przy tym tak nią telepie,że ogon chce odpaść.Radzę docierać i regulować silnik na hamowni bo model może tego nie przeżyć. Z nadmiarem mocy wcale się lepiej nie lata. Pozdrawiam i oczekuję dalszych relacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nadmiarem mocy sie lepiej nie lata pewnie ze bo lata sie dużo dużo dużo duzo lepiej tylko tzreba pamietac o masie silnika zeby cegły nie zrobic

 

wagę podawałem wyżej. Silnik .61 waży o 13gram mniej niż .52. Więc oszczędzając wagę mam więcej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ASP .61 FS został wczoraj wstępnie dotarty na hamowni i wyregulowany. Chodzi jak marzenie. Po regulacji pali o jednego palca, a wolne obroty pyrkają pięknie. Na początku jak był mocno przelany to troche telepał się, jednak po regulacji telepanie zniknęło w sumie całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co bedzie powodowalo ten obrot? Bo jesli chodzi Ci o mase smigla to mozna dac drewniaka ktory ma mase prawie polowe mniejsza od APC a co za tym idzie duzo mniejsza bezwladnosc. Dzieki temu zniwelujemy to o czym wspomniales (jesli w ogole sie pojawi) a po drugie zyskamy jeszcze szybsza reakcje na ruch drazkiem gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.