Skocz do zawartości

Katana PL z Artexu by marcel (spalina)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 167
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Chcialem zeby ErAsSo sam do tego doszedl a nie popisywal sie nieznajomoscia tematu :)

 

nie wiem dokładnie o co Ci chodziło

 

w każdym bądź razie nie chce tu z nikim toczyc bitew, potrafie przyznac sie do błędu

 

wydawalo mi sie przynajmniej ze do modelu ktory jest zrobiony pod elektro(tak ja extrim) nie warto dawac duzego silnika, tylko jakis typu MVVS 3,5, bo byłby to cegłolot,

 

albo zamiana silników, czytałem juz duzo na takie tematy, wiele razy widzialem jak niektórzy pisali w porównaniach ze OS max jest często słabszy, oglądałem filmy jak modele latają na obydwu typach silników i widziałem spore różnice w locie...prędkośc wznoszenia etc.

 

jesli komuś przeszkadzało, ze ukazałem niepełną wiedze na ten temat, to przepraszam...

 

 

pozdrawiam, ErAsSo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z Ostrowca św. mają zrobiona Katanę na 5cm3 4-takcie (ASP chyba) jak tylko sie dowiem ,czy już są po oblocie i jak Katana lata, to dam znać!

 

P.S.

ErAsSo piszesz tak chaotycznie ,że nie wiem czy piszesz o Katanie czy o Extrimie , więc może było by bezpieczniej poczytać co mają do powiedzenia bardziej doświadczeni koledzy. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze spalinką i to tak dużą jak dla niego czyli 8,5 cm 4T !!
8cm3 4-tak jest za mocny
no właśnie ale Marcel chce wsadzić 7,5 -8 cm 2-takta to chyba już lekka przesada

 

no właśnie, od początku piszę o 2T. Mam do wyboru OS 7,5cc 2T lub ST 8,3 2T. Teraz zaczynam mieć wątpliwości czy nie będą za mocne, a niestety, na razie tylko takie opcje wchodzą w rachubę. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli musisz wybrać mniejsze zło to wybieraj lżejsze zło :? Co do mocy to zawsze masz pod ręką drąga który nią zawiaduje :) Zazwyczaj dobiera się silnik do modelu a tu widzę że nie ma takiej opcji więc zakładaj co masz ale pamiętaj co wspomniałem o pakiecie. Tym samym dowiemy się jak lata Katanka z silniczkiem np. OS MAx .46 FXI i myślę że po odpowiednim dobraniu śmigła będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Katana z silnikiem ASP 30 4-takt już jest gotowa.Do lotu z paliwem wyszła 1500g.Jak tylko pogoda dopisze to ją oblatam i podzielę się wrażeniami na temat jej lotów.Wyważona jest prawie dobrze.bedę musiał lekko przesunąć pakiet zasilający do tyłu i będzie ok.Sam jestem ciekawy jak będzie się latać na silniku 5ccm 4-takt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Silniki poważone osobiście. Wygląda to następująco. OS .46 bez tłumika 390g, z tłumikiem 467g. ST .51 bez tłumika 360 :shock: z tłumikiem standard 516g, z tłumikiem pitts który całkowicie schowa się pod maskę 430 czyli prawie 40 gram mniej niż mniejszy OS.

Reasumując niższą wagę uzyskam wkąłdając większy silnik ze zmienionym tłumikiem. Tomku, a Ty jaką wagę silnika masz w swojej katanie?

 

Ok. Teraz kilka fotek 2 ostatnich dni.

 

Dzień 1, czas pracy - 4 godziny, szkielet kadłuba praktycznie gotowy

1.jpg

 

Wręga silnika spalinowego nie jest ażurowana:

2.jpg

 

Dzień 2, czas pracy 4,5h, poszycie kadłuba zrobione. Trzeba zwrócić uwagę na wykończenie poczycia górnej części kadłuba. Przyklejamy listwę balsy na samej górze i potem ją szlifujemy. Sądzę że lepszy efekt możnaby uzyskać mocząc tą listewkę i profilując w miarę możliwości.

3.jpg

 

No i tyle w dniu 2

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Zrobiłem symulację wyważenia Katany (tyle , że z SEb Artu) , zakładając silnik spalinowy 460 gram . Wychodzi ,że do wyważenia wystarczy umieścic do napedu steru wysokości i kierunku serwa standard . Zmień mocowanie na serwa standard w kadłubie i spokojnie montuj silnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcel daj sobie spokój z tigrem taka moja rada to silnik raczej do klasycznego górnopłata gdzie praktycznie nie zdejmuje sie gazu Katana to model 3D wiec wymaga pewnego silika a os 46FX jest nim bez wątpienia jezeli chcesz uniknąc przykrych niespodzianek wsadz os maxa a tigra sprzedaj komus kto uczy sie latac.Pewnie zaraz posypie sie mnusto uwag ze tiger pieknie chodzi itp ale wg mnie to nie silnik do 3D .Najlepiej zastosowac lekutki os maxik 46LA na smigle 12.25.375 manajlepszy stosunek mocy do masy w tej klasie ale jezeli musisz wybrac miedzy tigrem a os maxem to nie powinno tu byc dyskusji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku Tiger pięknie chodzi , ale 4-takta nie zastąpi .

Do robienia fikołków Tiger wystarczy ,ale do 3D faktycznie kiszka.

Marcel daj sobie spokój z tigrem taka moja rada to silnik raczej do klasycznego górnopłata gdzie praktycznie nie zdejmuje sie gazu Katana to model 3D wiec wymaga pewnego silika a os 46FX jest nim bez wątpienia jezeli chcesz uniknąc przykrych niespodzianek wsadz os maxa

 

ojjj, już mam zamieszane w głowie. Raz piszecie że wstawiaj lżejszy. Teraz wychodzi że lżejszy do kitu. Niestety w tej chwili mam do wyboru ylko te dwa silniki (są nowe obydwa). Chyba że ktos chce się wymienić na 4 takta.

 

Kończąc dewagacje. Który z tych dwóch silników lepiej spisze się w katanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc dewagacje. Który z tych dwóch silników lepiej spisze się w katanie??

 

Ja osobiście na twoim miejscu dał bym OS, może jest parę gram cięższy ale za to będziesz miał pewność że silnik cię nie zawiedzie szczególnie jeśli chcesz latać tym modelem 3D. A jeśli silnik będzie rzeczywiście za mocny to kto ci każe na pełnym gazie latać, zawsze można zmniejszyć obroty po to masz drążek gazu chyba :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście na twoim miejscu dał bym OS

Chyba to skłoniło mnie do zastosowania OSa. Fakt że przez dość pokaźny tłumik będę musiał ciachać maskę.... ale cóż.

 

Oki. Mała relacja z dzisiejszych prac.

Gotowy jest SK i SW, oraz kabina (tzn, jej szkielet)

5.jpg

 

Chciałbym zwrócić uwagę na dwa szczegóły:

1) Część 54 oznaczoną strzałką należy wkleić przed sklejeniem ze sobą części 45 i 50, bo potem trzeba kombinować i wycinać :)

6.jpg

 

2) W miejscu mocowania magnesów do kabiny jest tylko wąski pasek balsy. Magnesy są na tyle silne, że za którymś razem podczas zdejmowania kabiny można ją po prostu złamać. Ja wkleiłem pasek 1cm balsy na miejsce mocowania magnesów co znacznie poprawiło sztywność i wytrzymałość.

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wzmacnianiem to Tomek ma rację, wszystko testowane wiele razy i zapewniam że wytrzyma. Po założeniu i zamocowaniu kabinki wszystko robi się bardzo sztywne. A druga sprawa to wewnątrz kabinki masz wtedy płaską powierzchnię którą łatwo jest przymaskować np. folią i robi się całkiem estetyczne wnętrze.

Co do silnika to radze OSa. Nie bardzo ufam tłumikom pitss czyli chodzi mi tu o pewną pracę silnika zwłaszcza na wolnych obrotach a do zabawy Kataną takie Ci sie przydadzą, no chyba że Tiger wylatał już troszkę z tym tłumikiem i jesteś go całkowicie pewny.

A tak w ogóle to decyzja zawsze zależy do właściciela modelu !! :)

A jeszcze jeden mały drobiazg. Jeśli jeszcze nie oklejałeś kadłuba to włóż do do środka koszulkę termokurczliwą ok 3,5mm jako kanał prowadzący przewód antenowy. Koniec jej wypuść przewiercając tylną dolną część kadłuba (między sklejonymi listwami) tak ok 10cm przed płetwą podpierającą. Znika problem z zamontowaniem anteny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.